johonwayni Son Forum Mesajları
Filli Boya ve polisan
Filli Boya ve polisan Cinema 4D de oluşturduğum kartelayı kullanmakta ki senin istediğin kodlar elimde var ama vermem etik değil
Renklerle ilgili birkaç bilgi verebilirim ama
1:Renkler ilk başta bilgisayardan oluşturulmuyor
2:Arge bölümünde Oluşan renk kartelada kullanılacakmı buna karar veriyorlar
3:Kartela izni alınan rengin spectrumdaki konumu bir tarayıcıyla bulunuyor (dikkat edersen hala RGB`ye ulaşamadık)
4:Bulunan kod rgb`ye ‰1 lik rgb kodları çıkartılıyor (255`den sonraki 3 haneli küsüratlar işte)
Sonra bu liste bir renk danışmanlık şirketine gidiyor
5:Danışmanlış şirketininde görevi şu renkleri baskıda doğru yakalamak (Yani eline bir rgb değeri geçerse bile monitörde başka baskıda başka ggörebilirisn demedi deme)
6:Bu sefer devreye ben giriyorum Filli Boya ve Polisan dış cephe görselleştirme işlerini Cinema 4D`de yapıyorlar ve bu hizmetlerinden para talep etmiyorlar haliyle onlarında senin istediğin gibi bir görselleştirmede kullanacakları rgb`lere ihtiyacları oluyor
7:Güzel bir interactive antet hazırlarım Renk danışmanlık şirketinden gelen değerleri kullanarak kartelalarındaki renkleri max%5 kaçışla görebilecekleri bir sistem kurarım ve her yıl bu antete yeni renkler ekleyerek yada çerçevesini değiştirerek satarım (ben değiştirim demiyorum onlar istiyorlar :D )
[email protected] @posta adresi üzerinden bana ulaşabilirsin bende filli boyaya ulaşır sorarım RGB`ler için elimden gelen bukadar olacak
Camera Matching
Cinema 4D R14`den beri severek kullanıyoruz
https://www.youtube.com/watch?v=lQKNh1h32xk
Bu olay multipass render
Bu olay multipass render destekleyen her render motorunda mevcuttur. öle vray 2`de yok 3`de var diye bir durum söz konusu değil v-ray 2`yi güzelce bir kurcalamanızı tavsiye ederim
Her neyse arkadaş farm
Her neyse arkadaş farm açarmı açmazmı bilmiyorum ama şükür el altında birkaç pc var
Team renderle böyle gidiyoruz https://www.youtube.com/watch?v=goMO-nTuMsQ
Aslında bülentin dediği şey
Aslında bülentin dediği şey var yada vardı :)
Blendera Renderfarm.fl yapmıştı şuanki durumu ne bilmiyorum ama :)
Mesela şuan ben rebusla
Mesela şuan ben rebusla uğraşıyorum proje tek kare bi render ve multi pass dosyası inmiyor kendi uygulamaları hata veriyor e destek var bi çözüm gelecek,
serkanın dediklerine ek olarak Render farmlarda aradığımız birkaç özellik daha var
Gizlilik ve bu konuda göz ardı edilmemeli
Ulaşabilirlik. Rebusda mobile app bile var (diğerlerini bilmiyorum) projelerimize ulaşım nasıl olacak ?
Yazılımlara destek olacakmı şahsen Cinema 4D kullanıyorum desteklenecekmi ?
Yazılımların Pluginlerine destek olacakmı ? xparticles turbilance fd yada diğer render engineler Arnold, v-ray, maxwell vs ?
Google zync render farmı devreye soktu fiyattan söz etmiyorum teknik anlamda rekabetçi olacakmısın ?
Bunlara vereceğin cevaplar seni seçmeme yada seçmememe sebep olabilir.
Sistem belleği ne boyutta
Sistem belleği ne boyutta + Cinema 4D desteği varmı ?
Artıları güzel 1: 2x
Artıları güzel
1: 2x rx480 gtx 1080`den ucuza gelmektedir
2: yine 2x rx480 gtx 1080`den drect x`de ve open gl`de daha verimli çalışmaktadır
3: Amd kartlarda cudaya rakip stream coreler mevcut bazı video editing programları buna destek vermekte ve cuda`ya göre daha verimli (%5-10 değişiyor) video render yapmaktadır
Eksileri duruma göre değişir
1: 2x rx480 gtx 1080`de göre daha fazla güç tüketmekte
2: Cuda desteği isteyen render motorları ve similasyon eklentilerine elveda
Son olarak Amd ProRender diye bir motor geliştiriyor unutmamak gerek beta testleri devam etmekte ve rx480 karttın bir tanesinde 2304 adet stream core var 2x olunca direkt x2 gibi hesaplanabilir sli kurulamayan bir gtx1080`de 2560 cüda core var aslında gtx1080`in fiyatı biraz aşağı çekilse ve sli desteği olsa gayet güzel olabilirdi
snap 2d ,3d ve 2.5d
Yine yanlış anlamadıysam snap ayarlarıyla alakalı bi durum şahsen cinema 4d kullanıyorum ama bizde 2d ,3d ve 2.5d snap var bizdeki 2.5d tam senin istediğini yapıyor görünüşe göre sağ yan sol yan yada üst senin en son eklediin noktanın koordinatına göre davranıyor atıyorum sağ görünüşdesin enson x50 ye bir nokta yerleştirmişsin ve diğer tıklayarak yerleştirdiğin nokta y5 z6 ve son yerleştirdiğin nokta yüzünden x50 oluyor tabiki bu sefer üst görünüşe geçersen y5 olatak alacak
Not:bizde y=up :)
Ayrıca cad mantığıyla çizim yapmak istersen Draw4D diye bir plugin var ekte bi resim olacak
A-B arası kullandığımız yazılımlar
Valla bunları yazdım ama şahsen Cinema 4D kullanıyorum sonucda hepsi bizim işlerde A-B arası kullandığımız yazılımlar birinde Cube`dir diğerinde Box render motorlarıda böyle birinde olan bir şey diğerindede var bu devirde yazılımlar arasındaki farkların olduğu çizgiler iyice inceldi
Ha bunu neden yazdım konu başlığı yüzünden bu bilgilerden maya kullananlarda faydalanabilir xsi kullananda fark etmez
Benim gördüğüm bu işlerin icadından beri herzaman donanım olmuştur ve yapılan vfx işleri olsun fotorealistik renderler olsun bu sektör dünyanın en karışık işleri sıralamasında bence ilk`5 de yerini alır neden gözümde top 5`de dersekde hani derlerya atommu parçalıyorsunuz tabiki hayır ama atom parçalamanın bile belli bir formülü var ama bizim işlerde her proje ayrı bir macera eğer sen v-rayla uğraşıyorsan Alex Roman`ın yazdığı the book`u edine bilirsin şahsen ben v-ray`ı bir türlü öğrenemedim ve bu yüzden sevemedim ama bu adama oha diyerek bakıyorum ki post produc`dende anlıyor
Ben şahsen 2 metotdan
Ben şahsen 2 metotdan birisini kullanıyorum
1.Metot fiziksel tabanlı bir render motoru kullanmak
bu motorlarda dof etkileri için gerçek kamera ayarları kullanılmakta
Stillimage kısmında sahne içinde hareketli objeler varsada odak noktası ve f/stop a karar verdikten sonra shutter speed ayarlarının geciktirilmesi yada süresinin kısaltılması gerekmekte
Video render olacaksada sahnede motion blur gerekiyorsa shutter angle ayarlanması gerekmekte
Faydaları
Kusursuz bir derinlik etkisi ve yine kusursuz motion blur etkisi ve istenildiği durumda boke etkisini yakalayabilmek
Sıkıntıları
sahneye karar vermeden önce çok fazla deneme renderi gerekebilmesi ve sürelerin biraz uzun olması
2.Metot burda raytrace tarzında çalışan bir render engine kullanıyorsak
Basitçe multi pass render kullanmak gerekmekte multi pass render bize ayrı bir depth map verecektir bu map`ı ps`de lens bulur kullanarak soruce kısmından seçmemiz yeterli olacaktır rerenderde tıkladığımız focus noktası olarak kullanacaktır ardında kalan bölgeler depth map`a bağlı olarak flu olacaktır.
Faydaları
Fiziksel motorlara göre daha hızlı ve depth map sayesinde tekrar render almak zorunda kalınmaması (illa yeni depth map lazım olursa sadece 1-2 dk içersinde yeni depth map üretilebilir)
Sıkıntısı
Ps`den kaynaklı flu alanın focusdan sonra birden başlayıp bitmesi yumuşak bir geçiş için biraz daha ps kullanmak lazım piysical motorlardaki gerçek fotoğraf etkilerinden hiçbirinin kendi içinde barınmaması
3d spline
Anladığım kadarıyla kendi modelinizi sonuç olarak 3d çizgilerden oluşturmak istiyorsunuz herhangibir modeli 3d çizgilere dönüştürmek mümkün
Ekte bir modelin dönüştürülmüş hali var ekran görüntüsü 3d çizgilerden oluştuğu için biraz wireframe gibi görünüyor ama model sadece 3d splineden oluşmuştur.
Ferhat bet selamlar izninizle
Ferhat bet selamlar izninizle mesajınızdan alıntı yapıcam
Arastırdım Gelıstırdım Empoze Edıyorum :) Vray Rt HArıcınde Yanı REAL TIME Render Harıcınde Bır GPU Render Yoktur ... Saygılar . ISlemcıyle Devam
Demişsiniz ama gpu render motoru sadece vray yapmıyor şuan sektörde birçok gpu tabanlı yada melez diyebileceğimiz (gpu+cpu) çalışan motorlar mevcut bildiklerimi ekleyim
Full gpu render
furryball
octane
iray
indigo RT
Vray RT
Allplan RT (pek bilen yoktur)
yazmadıklarım yada bilmediklerim olduğundan Vs vs diyerek devam edim
Real time render olayında birçok oyun motoru zaten ayrı bir noktaya çıktı unreal engine 4`e herkezin bi göz atmasını öneririm (nede olsa bedava)
Melez (Gpu+cpu) olanlara gelince adını işittiklerim bunlar
Arion (Eskiden FRY renderi üreten firmanın geliştirdiği bi motordu ve fry render materyallerini çalıştırmakta ve maxwell render`in bir numaralı rakibiydi şimdilerde ne yapıyolar bilmiyorum)
bide "Thea"var tabiki
Bunlara örnek başka varsada şimdilik bilmiyorum
şimdi sadete gelim illa v-rayla yürümek zorunda değilseniz bunlardan birisini seçebilirsiniz bunların hepsi çoğu 3d yazılımla uymludur external olarak çalışanlarda zaten hiç sıkıntı çıkmaz expor et import et derdi olur sadece ufak çaplı bir araştırmayla aradığınız gpu tabanlı render motorunu bulabileceğinizi umuyorum
2 yol var
2 yol var
modelin ön kısmı genelde düzdür ve o çizgiler farın iç kısmında kalır
1 cam kısımın arkasından modellemek
2 modelin uv sini açarak sadece arka kısıma bump map oluşturmak.
Senin karar vereceğin bi durum bu
Max`ı bilmem ama
Max`ı bilmem ama ben cinema 4D kullanıyorum kaplamasız instance ile çogalttığım objelere ayrıca kaplama atayabiliyoruz hatta icab ederse bir gurubun altına ekleyip multi shaderle tamamen karışık kaplamalarda kullanabiliyoruz max ve cinema 4d yazılımları rakip kesin birinde yapılan bir şey diğerindede vardır kolay yada zor olur onu bilemem tabiki
Copy ile çoğaltılmış objelere gelince oda mümkün kopyalanmış objeseçilir alt + instance istüne lmb ardından kopya objeleri yüzbinlercede olsa filter ile bulup silebilirsiniz (tabi bunlar cinema 4d için)
Şimdiden kolay gelsin.
26,599 tl Bu paraya
26,599 tl
Bu paraya 2 tane belkide 3 tane
4 Cpulu 64 core sistem kurulur yahu ayıptır.
Macos güzel sistem ve macosda Cinema 4D öneririm Bootcamp`a filan hiiç bulaşmayın derim.
Cinema 4D için Reaper
Cinema 4D için Reaper diye bir plugin var istediğin sonucu verecektir sonra 3DS max`e export edebilirsin
Çogu programın file xchange
Çogu programın file xchange kısmında görürsün yani çoğu yazılım tarafından kabül görmüş bir dosya formatıdır
Maxda compositing olayı varsa
Maxda compositing olayı varsa sorun yaşadığın objeler özel antileasing ayarı vermen render süresini dengeler ;)
Pysical dof herzaman daha
Pysical dof herzaman daha iyidir özellikle şeffaf objeler filan yakın plandaysa farkı anlaşılır ;)
Öğrenci lisanslı bir autocad`le
Öğrenci lisanslı bir autocad`le başlanmış projede bu normal
zaten Allplan, Revit ve AutoCad`de bu olay var (öğrenci versiyonu uyarısı)
Firmalar (Nemetschek ve Autodesk)insanlar öğrensin diye verdikleri öğrenci lisanslarını ticari işlerde kullanılmasını istemiyor.
Bence zarar yok
http://www.youtube.com/watch?v=HUbJCtwpNuk
En iyisi final flares
En iyisi final flares üstüne tanımam
1:Boot camp la windows
1:Boot camp la windows kurarsan virüs sıkıntın olacak bu yüzden macos uyumlu programlar kullanmalısın Cinema 4d, Maya vs
2: mac os yada bootvamp windows kullansan bile Uzun süreli render işlemlerinde makina şişecek ve iyice yavaşlayacak kısa 5-30 dakikalık renderlerde iyi bir performansı var
Bunları tecrübeme dayanarak söylüyorum
Kullandığım maclere gelince modellere gelince
Taşınabilirler
mac air (zaten bu işlerin adamı pardon bilgisayar`ı değil)
mac pro 17" (çok pis ısınıyor)
mac pro retina 15" (öyle uzun soluklu kullanamadım ama diğer modelle göre fan eklemişler daha verimliydi yalnız yüksek ekran çözünürlüğü yüzünden render çözünürlüklerinide büyütmek gerekti ve hala durum aynıysa cinema 4d dışında çok az programda hd butonlar var durum hala aynıysa diğer yazılımların butonları büyütülmüş resim gibi yada flu görünebilir)
Sabit (Bunlar güzeldi)
imac i3 cpu olan bi model (sadece okulda kullandım render filan deneyemedim)
power mac 2011 (Memlundum)
power mac 2013 (Mutluydum) :D
illa taşınabilir birşey istiyorsan ben şahsen Sony, ve Dell`in worksstationlarını öneririm (sony bilgisayar piyasasından çekiliyor ama cihazlar sağlam)
Sorunun yazılımda değilde fn
Sorunun yazılımda değilde fn fonksiyonunda olduğunu bilerek soluğu burda almışsın bende onu anlamıyorum markalı laptopun varsa teknik servisine ulaş
Şahsen Rebus farm kullanıyorum
Şahsen Rebus farm kullanıyorum teknik olarak kullanım olarak en kolayı bence ama light chace olayı bazen gıcık ediyor
İstersen bir demo hesap al en fazla 10 pc veriyor normal ücretli olursa ucu açık tabiki
Ama bir gün yakamı rebus`dan kurtarıcam :)
multipass render
Senin çözümün multipass render hem kullanışlı hemde dof map çıkınca istediğin yere focus yada defocus yapabilirsin ;)
Burda adam Cinema 4D kullanarak anlatmış ama aynı metot diğer yazılımlar içinde geçerlidir http://www.youtube.com/watch?v=C2Mx5yki9Ac
Zdepth yada depth mapın normal pysical depth of field`e göre tekbir dez avantajı var transparan objeler
Şimdiden kolay gelsin
HDR`yi küçültemezsin ama kameranın
HDR`yi küçültemezsin ama kameranın "Focal Length" le azda olsa durumu toparlayabilirsin ;)