ismiii Son Forum Mesajları
evet ama şube şuan
evet ama şube şuan mevcut değil,yine bu yöntemle bulmaya çalışayım ben teşekkürler...
peki,teşekkür ederim ozaman ben...
peki,teşekkür ederim ozaman ben...
duvar kağıt modeli
kullanılan duvar kağıt modeli bu deneme amaçlı da olsa bu tarz bulamadım nette...
yüklediğim sandalye modeli
yüklediğim sandalye modeli,buda koltuk modeli...
istenen koltuk ve sandalyeler
arkadaşlar koltuk ve sandalyeler bunlar,bulabilirsek çok mutlu olucam... birde duvar kağıdı resmi yükledim.ona yakın 3 boyutlu krem renkli bir kağıt bulamadım,elinde olan varsa bu yardımıda beklerim..teşekkürler
sandalye koltuk modeli arıyorum
arkadaşlar bir fast food markasının iç mekan tasarımlarını yapıcam. ama
benden daha önce şubelerde kullanılan sandalye ve koltuk modellerini kullanmamı istiyolar.o sandalye ve koltukların max halini bulabilirmiyiz. o resimleri paylaşıcam.teşekkürler...
RPC kurulumu
merhaba arkadaşlar,forumuda inceledim öncelikle ama cevap bulamadım soruma... ben max 2009 kullanıyorum 32 bıt,rpc kurulumunu bulamadım... nasıl elde edebilirim,yardımcı olursanız sevinirim...
dursun beye
yani kaplamalarda falan değişiklik yaparken ayarlarda sıkıntı yaşarsın dedi,amamulti sub object yapıncada,her numarada aynı menü çıkıyor diye biliyorum,bilgi almak istedim... yani multi-sub object yanlış bir yolmudur diye...
malzeme slotunda sorun
arkadaşlar ben malzeme atarken multi/sub-object kullanıyorum...ama tanıdığım daha deneyimli birisi bu şekilde modify imkanının kısıtlı olduğunu,tek tek slottan atama yapmamın daha uygun olduğunu söyledi... bende bu şekilde objeyi seçip malzeme atamanın daha zor olacağını düşünüyorum...gerçekten modify sorunu yaşarmıyım,yoksa ben yanlışmı yapıyorum,yardımcı olursanız sevinirim....:))
tekrar merhaba evet
tekrar merhaba evet haklısınız sorumda denememiş gibi sormuşum ama denedim evet...tiles seçeneğini gerçekçi olmadığı için çalıştığım yer kabul etmiyor...yüzeylere edge ler ekliyorum içe extrude ediyorum ama yüzekler bozuluyor...geri dönüşümlü çalışmam lazım,yani isteyince kaldırabilmem lazım bu sebeple dışarda bi nesne olarak çalışıyorum ama bu kez plan dışına ek dikdörtgenler falan ekliyorum aralıklı olarak,bu şeklidede hem dosya çok yoğun oluyo hemde eklediğim box veya rectangle kadar cephede büyüme oluyor..işte deneğim yollar bunlar ama daha verimli sonuç alacağım yol bulamadım...netten de aratıyorum ama tam aradığım şeyi yakalayamadım galiba...yardım edebiliyosanız şimdiden teşekkürler...
yardım...şahinbeyden..
kusura bakmayın yardımınıza cevabım geç olmak zorunda kaldı...ya ben planı direk autocad ten atıp yükselttim,ama fugalara gerçekçi olması için tiles ile yapamıyorum. edge leri çoğaltıp extrude etsem içe doğru köşeler hatalı oluyo...işte bikaç yol daha denedim ama acemilik malum yapadım,şimdiden teşekkürler...
cephede fuga yapımı
mrb arkadaşlar ben max te çok yeniyim...cephede fugalar yani dikdörtgen oyuklar yapmam lazım...bunu nasıl yapabilirim...
meraba arkadaşlar,ben max e
meraba arkadaşlar,ben max e yeni başladım,cephede fugalar varya içe oyuklar onları nasıl yapacağımı bilemiyorum.yardım ederseniz sevinirim.... poly yaptıktan sonra slice plane ile vertex ekliyorum sonra bu yüzeyleri içe extrude ediyorum olmuyo,köşeler hatalı oluyor...yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar...:))
teşekkürler...
ben söylenenleri uyguladım,sorunum çözüldü çok teşekkür ederim... fresnell reflection kısmını tiklediğim için yansımada sorun yaşıyormuşum...çok teşekkür ederim...
fog color kısmını söylüyosunuz
fog color kısmını söylüyosunuz heralde,onuda yaptım ama malesef sonuç alamadım,yardımcı olmaya çalıştınız çok sağolun ama ben başka bi yerdemi hata yapıyorum çözemedim...dıffuse rengini yeşil bi ton yapıyorum,sonra onu reflect kısmına kopyalayıp koyuluğuyla oynuyorum,daha sonra refract kısmını beyaza doğru çekip geçirgen yapıyorum ve son olarakta ıor kısmındaki fog color kısmını açık yeşil yaptım ama puslu etki yok olmadı...:(
şener bey...
teşekkürler şener bay ama yine alamadım o etkiyi,yani o buğu kaybolmadı camda bi netlik elde edemiyorum,çokta araştırdım ama hatamı bulamadım...
rıdvan bey
yansıma olarak reflect kısmını beyaza çekiyorum,başka bi ayarı daha mı var yansıma yapmanın...
giydirme renkli cam cephe
arkadaşlar ben renkli cam cephe yapmak istiyorum...vray materialde diffuse kanalına yeşil rengi veriyorum,reflect kısmını biraz beyaza çekip yansıma veriyorum,refract kısmınıda beyaza çekip geçirgenlik veriyorum...ama render aldığımda cam buğulu çıkıyor,yani gerçekçi,parlak olmuyor,mat kalıyor...hangi ayarı eksik bırakıyorum yardımcı olursanız sevinirim...
nova bir soru
cutout kanalı derken ben tam bilemedimde,bir aydınlatırsan sevinirim...
alpha kanallı insan yükleme
meraba arkadaşlar,ben alpha kanallı insanlar indirdim.yükleme yolu olarak diffuse kısmına kendini,opacity kısmınada siyah beyaz atadım fakat opacityde alpha butonunu tiklemem gerektiğini biliyorum ama bu mümkün olmuyo,yani aktif değil ve işlem yapamıyorum...bunun sonucundada render alınca aynı resim yanyana yapışmış gibi görünüyor...sorunu çözemedim yardımcı olursanız sevinirim...
vray dış mekan aydınlatma
arkadaşlar ben tabiki forumu inceledim,ama aradığım cevabı bulamadım vardıysa eğer kusura bakmayın...ben 3d max ve vray ayarlarını kendim öğrenmeye başladım,fakat ışık konusunda sıkıntılıyım...vraysun ve physicalCamera kullanıyorum...belli bir derecede küçük sahnelerde render alabiliyorum,sormak istediğim büyük ve yoğun bir sahnede aydınlatmayı sadece bir vraysun ve pyhsicalcamera ile halledebilirmiyim...yani deniyorum ve karanlık kalan yerler çok fazla,yardımcı başka ışıklar kullanmam mı lazım veya hangi ışıklar,bunu öğrenebileceğim ders yada site varsada öğrenmek istiyorum...şimdiden teşekkürler...
ağaç insan yükleme
merhaba arkadaşlar,ben modeli yapıyorum,ışıktada sorun yaşıyorum çoğu zaman ama dışardan nesne eklemekte ayrı bir sorunum. max te ağaç insan eklemek için max uzantılı dosyalarımı kullanabilirim sadece,yoksa başka ne uzantılı dosyalar kullanıp,nasıl elde edebilirim...şimdiden teşekkürler
meraba arkadaşlar yardımlarınız için
meraba arkadaşlar yardımlarınız için çok teşeşkkür ederim...benim sorunum şu,vraysun kullanıyorum ve tabi physicalCamera,ayarları yonadığım halde render daki mavi tonu alamıyorum...yani sarı güneş ışığı etkisini göremiyorum...netlik ve gölge sorunu değil ama renk sorunu yaşıyorum...
birde yansıtma problemim şöle,invisible işaretli duvar materyalinde yansıma sıfır olduğu halde gökyüzü yansıtıyor yani mavi gibi bi ton alıyor hafifte olsa..buda gerçekçiliğini etkiliyor tabiki...yardımcı olucak bikaç şey söylerseniz sevinirim,şimdiden teşekkürler,kolay gelsin.....
Querorz teşekkürler
çok teşekkür ederim....evet vray kullanıyorum ve söylediklerinize dikkat edicem...sadece yansıtma konusunda reflection değeri koyu olduğu halde bu sorubu yaşıyorum....ama gerçekten teşekkür ederim...
vray ışık gölge sorunu
meraba arkadaşlar render alırken vraylight yada vraysun nekadar farkeder...öğrendiğim kişi varylight kullanmamı öneriyo ama vraysun güneş ışığıdır diyo...biraz kafam karıştı...birde vraylight ile aldığım deneme renderlarında gölgelerde gerçekçilik sağlayamıyorum malesef gölge bazen oluşmuyo bile...birde yansıtmamasını istemediğim yerler mesela duvarlarda yansıtıyor bazen...yardımcı olursanız sevinirim..
vray temel ayarlar
mrb arkadaşlar ben max ve vray yeni kullanmaya başladım...vray ayarlarını yapıp,render almaya çalışınca hiç ışık yokken sahnede,render 3 çevresi beyaz yuvarlak bir patlamayla sonuçlanıyor.birde nekadar yakınlaşırsam yakınlaşıyım uzaktan karanlık bir render oluyo,yardım ederseniz sevinirim..