iskelebabasi Son Forum Mesajları
Sahnedeki objeleri ayrı ayrı render almak
Merhaba,
3ds Max - V-Ray konusunda uzman değilim. Yardımınızı rica ediyorum.
Sahnede duvarlarınız, zemininiz, 3 adet objeniz ve 2 adet ışığınızın olduğunu düşünün. Tabii ışık objelerden birbirine yansıyor vs. Bu setup`taki her şeyi (duvarlar, zemin, objeler ve gölgeler) tek tek render edip photoshop`ta birleştirmek istiyorum. İnternetteki araştırmalarımda matte object özelliğinden bahsedilmiş ancak bu özelliği kullandığımda objelerin birbirine yansımaları ve gölgeler sorun çıkırtıyor. Sahneyi toplu olarak render aldığımdaki güzel etkiyi photoshop`ta birleştirdiğimde alamıyorum.
Şöyle bir şey yapılabiliyor mu?
Adım 1- Sahnedeki tek obje dışında her şey hide edilsin.
Adım 2- Sahnede tek kalan obje render edilsin (Diğer objelerin bütün yansımaları ve ışığın parlaklığı bu obje üzerinde görünür olmaya devam etsin (yani obje sahne toplu render alınıyorken nasıl görünüyorsa öyle görünsün) - ancak gölgesi görünür olmasın. Png olarak kaydedilsin.
Adım 3- 1 ve 2. nolu işlemler bütün objeler için tekrarlansın.
Adım 4- Sahnedeki bütün objeler visible hale getirilsin bu kez objelerin sadece gölgeleri render edilip png olaran alınsın.
Mümkün müdür acaba?
Ya da başka bir yöntem var mıdır?