hangoverman Son Forum Mesajları

    Cevabın için teşekkürler

    hangovermanTuran Belehangoverman


    Cevabın için teşekkürler Eren kardeşim, ben de bu uygulamayı göz kararı mı yapıyorlar bunu merak ediyordum.

    3D Designer, bazen dışarıya falan çık hava al. Parkta gez, ne bileyim, insanlarla sohbet et. Büyük ihtimalle bünyendeki oksijen azlığı iletişim kopukluğu ve algı sorunu çekmene, neticesinde böyle azotlu cevaplar vermene neden oluyor. Kaldı ki ben soru sorarken isim vermedim, neden üstüne alındın, isteyen cevaplar isteyen cevaplamaz.

    Max bilgime gelince, uzmanım yazmadım, metinleri okurken organ olarak gözlerini kullanmalısın, (normal insanlar gibi) ileri düzey farklı bir şeydir uzman olmak farklı birşey. İleri düzey yazmamın sebebi gelecek cevapları filitrelemek ve insanları cvp yazarken fazla yormamak içindi, söz konusu küstahlık olsaydı buradaki galeriyi çalışmalarımla bezerdim,çizdiğim illustrasyonları, modellediğim onlarca çalışmaları koyardım, beni hafife alma sakın :) ancak sen bunu algılayamayıp yerine küstahlık ettiğimi düşünebilecek kadar geri bir kültüre sahipsin.
    Ne diyeyim, içe basatırılmış duyduların dışa yansıtılması mı diyorlardı bu davranışa...
    Kaldı ki uzmanların dahi takıldığı ufak noktalar olabilir, bunu bilmelisin.
    Ha bir de şuna çok güldüm.
    Bana bir soru sorarmışsın cevap veremezsem görürmüşüm.
    Tamamen bir ilkokul talebesi zihniyetiyle yazılmış. :))
    Kaldı ki sen kimsin beni sınayacaksın?
    Tam komedi ya sabah sabah, te Allahım...




    2014-05-28 10:29:29

    Bu sorun benim de

    hangovermanTuran Belehangoverman

    Bu sorun benim de başıma gelmişti. Ben Max`teki bütün gamma noktalarını araştırmıştım. Sorunumu bütün ayarları bir tutmak ile çözdüm.
    Şu ayarlar sahne ile alınan render arasında tatmin edici değerde çıktı veriyor.

    http://i.imgur.com/dxGK2dd.png

    Öncelikle normal Gamma ayarını 1,2 yapıyoruz. Aynı zamanda sağdaki Renk Paletini Etkile ve Materyalleri Etkile seçeneklerimiz seçili olsun, yoksa renk farkı veriyor illaki.

    Sonra render motorunda kullanılan rengin gamma`sının da normal gamma (resim 1deki) ile aynı olması renk doğruluğu için belirleyici etken oluyor.

    http://i.imgur.com/QRfahQk.png

    Son olarak çıktıda arkadaşların dediği kısımdaki seçeneği de işaretlememiz yeterli oluyor.

    http://i.imgur.com/xajtIcm.png
    Galiba bir de Mat editörde Output kısmında Gamma ayarı vardı.
    Başka Gamma bulamadım.

    2014-05-28 10:01:24

    İlk bakışta, sağdaki

    hangovermanTuran Belehangoverman

    İlk bakışta, sağdaki noktalar noise ile alakalı görünüyor.
    Noise threshold değerini çok düşürmek yerine 0,07 yapın. O noiseli materyalin (duvardaki her neyse artık) subdivs değerini 16 ya da 24 yapıp yeniden deneyin. Bence materyalin Subs. değerindeki düşüklüğünden kaynaklı.

    Karşı duvardaki noktalanmalar ise foton azlığından kaynaklı bence.
    Bu konuda edebileceğim tavsiyelerimi zaten denemişsiniz, doğru mu yaptınız bilemiyorum artık. Ancak madem onları yaptınız o halde ışığın
    (v-rayin) değerini artırın. Şuan bu makinede program yüklü değil ancak Setting sekmesinde Vray ışığının foton miktarı ayarlanabiliyor. Default 250 olması gerek, onu artırarak deneme yanılma ile sorunu gözlemleyin.
    Ya da sahnede sağtuş/ Vray settings kısmından Light seçeneği de sizi aynı yere götürecektir.
    Bir başka olasılık, sahnede fazla parlak malzeme kullanmış olmanız.
    Şayet duvarlarınızda %2 dahi yansıma da olsa bu parlak malzemelerden üzerine yansıma toplayacaktır, malzemenizin bu özellikte olup olmadığını kontrol etmeniz yararınıza.

    Tavandaki patlamaları ise şuna bağlayabiliyorum.
    Işıklarınızın targetleri kirişe çok yakın kanımca.
    Bu targetleri ya aşağı doğru biraz indirin ya da aynı hizada kirişten biraz daha uzaklaştırın.


    (Not: çalışma bana çok kaba geldi, her şey çok kalın, affola)

    2014-05-28 08:19:59

    Hımm, perspektif modelleme deniliyormuş

    hangovermanTuran Belehangoverman

    Hımm, perspektif modelleme deniliyormuş buna anladığım kadar, çok farklı bir teknikmiş.
    Aydınlattığınız için gerçekten çok teşekkürler, bilmiyordum bunu.

    Ama bu yöntem ile sadece tek görüş modellenebilir kanımca. Yani şu olabilir, her cepheyi blueprint gibi kullanıp bir cephe tamamlanarak bu cephe 4 köşeye çoğaltılabilir ancak tek cephe her zaman çoğaltılamaz zira binaların her yanı aynı şekilde olmayabiliyor.
    Bir de balkonlar var. Buna ek olarak bir binanın çevresi her tarafta farklı farklı olabiliyor, örn. bir cephesinin şekli farklı diğer cephesininki farklı oluyor. Balkonlar da cabası.
    Sanki daha başka bir yöntem kullanılıyor, ne dersiniz?


    2014-05-28 07:59:17

    örneğin şöyle şeyler. söce

    hangovermanTuran Belehangoverman

    örneğin şöyle şeyler. söce manto falan neyse yaparım da merak ettiğim şu. çektikleri binanın bire birini nasıl çıkarıyolar .
    http://www.tr3d.com/up/galeri/av2/ek_2.jpg

    2014-05-27 18:21:15

    Cephe Çekimleri Max`e nasıl aktarılıyor ?

    hangovermanTuran Belehangoverman


    merhaba. ben matbaa grafikeriym ancak 3Ds max ileri düzey maya ise orta düzey kullanıcıyım. İş değiştirmem nedeniyle yeni çalıştığım yerde benden istenilen binaların fotolarını çekip maxe aktarmak ve yükseltmek.
    Şimdi bunu birçok mimarlık okuyana sordum ancak çok komik hurefi bilgilerle karşılaştım. Makine lensiyle yapılıyormuş falan filan. anlayacağınız bilmiyorlar.
    Ben aynı soruyu size de soruyorum. (şimdi bu işten ekmek yiyenler soruma bilerek cevap vermek istemeyebilir ancak amacım piyasayı katletmek değil, bu yolda çok emeklerim oldu, çok kaybım oldu. Her neyse. sorum şudur, cevaplayan olursa sevinirim.

    işyeri manto söve
    benden önceki çocuk foto mak. ile sahaya inip binayı farklı cephelerden çekip geliyormuş. İşte sonra o görüntüler üzerinden binanın şeklini nasıl çıkarıyor bunu bir türlü çözemedim. Ha mantık yürüttüm. Her cepheyi tek tek çekip sonra onlara bakarak kağıt kalemle binanın şeklini mi çıkarmaya çalışıyor ya da nasıl binanın tıpa tıpını kağıda (dökümana) aktarıyor anlamadım. Çok teferruatlı bir uygulama olduğunu zannetmiyorum ama bilmiyorum. Nasıl yapılıyor bu iş? Buradaki koşula alışmaya mecburum, yardımcı olursanız sevinirim.
    teşekkürler herkese.

    2014-05-27 18:18:32

    Max 2014`deki Alt+B Viewport Sorunu

    hangovermanTuran Belehangoverman



    Merhaba arkadaşlar, sorum çok basit ancak ben bulamadım, eminim siz biliyorsunuzdur.
    Önceden(örn max 2012) viewport`a background atacağımız zaman Alt+B yapıp dosya seçiyorduk, Lock zoom/pan komutuyla görseli sahnede hareketlendirebiliyorduk, mouse ile ileri geri yapınca görsel de ileri geri yapıyordu, ancak 2014`te bunu göremedim, aynı işlemleri yaptım ancak arkaplan sağa sola taşınabilse de ileri geri yapmıyor, bunun yerine olduğu yerde sabitken sadece ızgaralar ileri geri yapıyor, sizce sorun nedir?

    2013-11-11 17:30:13