HALOX Son Forum Mesajları
ilginiz için teşekkürler arkadaşlar.
ilginiz için teşekkürler arkadaşlar. sorunu an itibariyle çözebildim.
güncelleme geldiğinden dolayımıdır nedir onu anlamadım yanlız.
customize/preferences /general / sub-materials daki assign automaticly
kutucugundaki işaretin kalkmasından kaynaklanıyormuş.
3Dsmax ilginc material sorunu
Merhaba arkadaşlar. bugun sebebini anlamadığım bir sorunla karşılaştım.
sahnede bir box cizip edit poly dedikten sonra, üzerine mesela metal kaplaması attım ve ardından küpün bir yüzeyini secip oraya cam materyali attıgımda bütün box cam materyali ile kaplanıyor.
bu sorunla karşılaşan ve çözebilen arkadaşlar varsa ve yardım edebilirlerse sevinirim.
tek yapman gereken windowsuna
tek yapman gereken windowsuna format atmak. aynı sorunu bi kac sene önce yasadım
ne ettiysem olmadı. son care format atıyım dedim. format attıgım gibi düzeldi sorun.
bir kaç yıl önce
bir kaç yıl önce zbrush derslerine bi video eklemiştim. yardımcı olabilir.
aleso genellikle görselleştirme üzerine
aleso genellikle görselleştirme üzerine tutoriallar hazırlar
render ayarlarıdır, ışıklandırmanın püf noktaları, materyallerde dikkat edilmesi gerekenler ve detaylar.
eğer bu tarzda bi eğitim arıyorsan ve ingilizcen orta derece bile olsa gayet anlaşılır ve temiz anlatan bir arkadaştır.
mesela bir cam materyali hazırlıyorsa onu render alarak gösterir ve sana alternatiflerinide sunar. şöylede yapabilirsiniz böylede yapabilirsiniz diye gösterir.
hatta zaman zaman tr3d de alesonun yaptıgı şeylerin kopyalarını görmüşlüğüm bile vardır.
yörünge simgesini bahsediyorsan "X"
yörünge simgesini bahsediyorsan "X" harfine bas sahnede iken.
"P" Harfide direk perspektif görünüme geçirir.
iki alternatifin var. 1-
iki alternatifin var.
1- Photoshopta bir beyaz tuğla texture u üzerinden o desen çalışmasını hazırlayıp
sonrasında bump ve specular maplerini çıkarıp hazırlaman ve sonrasındada materyaline eklemen lazım.
2- max te line ile o deseni 3d olarak çizip duvara kapladıgım normal standart beyaz tugla duvarların üzerine yerleştirerek yapacaksın.
sahnede kasıntı olmaması için 1. yöntemi tavsiye ederim.
SSD Diskin yoksa o
SSD Diskin yoksa o süre normal.
SSD Diskin varsa ve o sürede acıyorsa. dosyaları sanırım diğer normal sata disklerden yada usb den acıyorsundur.
Projenin ağırlığına bağlı olarakta açılış sürecinde değişiklik olur.
ssd im var. ve dosyaları ssd üzerinden acıyorum ve hala bu sorunum var diyorsan
bilgisayarınının güzel bir temizlenip formatlaman gerekiyordur.
işlemcinin fazla ısınması bile programların acılışını etkiler.
Yaratmış olduğun materyali 3ds
Yaratmış olduğun materyali 3ds max in library sine kaydedip her seferinde tekrardan
yapma zahmetinden kurtulursun.
"saving material library in 3ds max" yazdıgında youtube a onlarca video çıkar.
hangisi senin pratigine uygunsa istedigini uygulamaya alırsın.
Şimdi bende 4 sene
Şimdi bende 4 sene önce o 20 Tl ye çizim yapmaya başlayanlardanım işin aslı :)
tabiki dediğin gibi teknik bilgim varmıydı? hayır
iyi tasarım yapıyormuydum? hayır
kücük bir şehirde askerden yeni gelmiş işsiz birisi idim işim açıkcası.
cocuklugumdan beri resim sanat bunlarla ilgilenen birisiydim ve hayatımı çizim yaparak kazanmak istiyordum. aile durumumda kötü ve bir an önce iş bulmam lazımdı.
dedim kendi kendime: günde 2 -3 tane çizsem 50-60 lira. 3 sene önce
kücük şehirde günlük 60 liraya paşalar gibi yaşayabilirdiniz.
ama bu işi 20 liraya yapmaya başladıysam asıl sebebi parası değil. kendimi bu işi
öğrenmeye adayıp çizim yaparak para kazanma isteğimdir.çok kısa sürede 3 firmanın maaşlı çalışan freelance tasarımcısı oldum.sürekli yurtdışında yapılan işleri takip ettim.. fln fln...
zaten bu sitedeki birçok arkadaşta buna benzer şekillerde girişiyor bu işe.
yani anlatmak istediğim. 20 liraya tasarım yapanlara kızmayın.
20 liraya profesyonel kişilere tasarım yaptırmaya çalışan insanlara gösterin tepkinizi.
20 liraya çizim yapan adamla bir tutmayın kendiniz.
şu anki ben ile 4 sene önceki ben arasındaki uçurumun en büyük kanıtı zaten tasarımlarımdır. açıkcası beni arayıp komik rakamlarla stand yaptırmak isteyen türk firmalarına BSG`i basıyorum.
çalıştığım firmaları hani prensip
çalıştığım firmaları hani prensip geregi saklı tutuyorum yanlış anlamazsanız.
maaş+prim şeklinde düşündüğünüzde o rakamları aştığınız zamanlar bile olur. tabi bu yine sizin tecrübenize ve tasarım kabiliyetinize baglı.
Almanyadaki birçok fuar firması
Almanyadaki birçok fuar firması genellikle bünyesinde 1-2 tasarımcı tutar. ve extradan dışardan 1-2 tane freelance tasarımcılarla çalışır.
gerçi sadece almanya için diil. rusya, qatar, dubai deki fuar firmaları için
aynışey geçerlidir.
maddi anlamda piyasayı ölçmek bence biraz abes. cunki fiyatını yaptıgın işler belirler. tecrüben belirler. farklılıgın belirler.
türkiyede standart bir stand tasarımcısı : 1500-1800 civarında alır.
ama yine aynı ülkede : stand çizerek 5000-10.000 arası alanda vardır.
ama kesin olan birşey var. oda almanyadaki fuar atölyelerinin cidden kaliteli olması
genellikle tüm avrupadaki fuarlarda. italya-fransa-ispanya gibi ülkelerin fuarlarına giren üreticiler %60-70 oranında alman firmalar.
aynı sorunu yaşadım. sorunun
aynı sorunu yaşadım. sorunun %90 ram yetersizliğinden kaynaklı.
render alırken görev cubugundan "görev yöneticisini başlat" ı seç.
açılan pencerede üstteki sekmelerden "performans" a bak.
cpu zaten 90-100 lerde olacak.
bellek büyük çizim dosyalarında yavaş yavaş artıyor genelde.
o yüzden bir süre izleyin bellek kısmını.
16 gb ram im var demişsiniz. eğer ordaki bellek kısmı 15-16 arası bir yere geldiğinde bir süre sonra max kapanıyorsa raminizi yükseltmeniz gerekli .
yada;
villa dışarıdaki bitkiler proxy lemişsiniz.bahsettiginiz 3-4 villanın içerisinede salondur banyodur bunlar içinde modeller eklediyseniz onlarıda proxlemeniz yada daha düşük polygonlu objeler kullanmalısınız.
ekran kartıyla alakalı bir
ekran kartıyla alakalı bir problem sanırım. ekran kartı driverlerini güncellemeyi dene.
yine tekrar ederse
customize/preference settings/viewports tan display drivers tan ekran kartını sec yada direct 3d de deneyebilirsin.
sahnenin sol üst köşesindeki
sahnenin sol üst köşesindeki "Realistic" e tıkla ve "Shaded" i seç. sorunun hallolması lazım
3d olayı kendi içinde
3d olayı kendi içinde kategorilere sahiptir.
önce bu kategorilere bakman lazım ( mimari tasarım-karakter tasarım- endüstriyel tasarım-animasyon vs...)
sana en cok hangisi ilgi çekici cazip gelecekse o kategori üzerine gitmen gerekli.
biraz şundan biraz bundan mantıgıyla zaman kaybedersin.
kurslar bana göre her zaman fasa fisodur. google-youtube bunlardan binlerce eğitim bulabilirsin.
öğrenmek istiyorsan herşeyden öncesi azmetmen gerekir. günlük uykun 8 saat ise düşürceksin 5-6 saate.kasacaksın kendini.
mimari-iç mimari-fuar sektörünün genellikle kullandıgı 3dsmax/autocad/c4d...
karakter modelleme - animasyon içim zbrush/3dsmax/blender ...
endüstriyel tasarım için rhino/3dsmax/c4d...
herkes dalgaya vurmuş nedenini
herkes dalgaya vurmuş nedenini anlamadıgım bir sebepten.
corel draw biliosan ordada cıkarabilirsin kardeşim ölcüleri.
cizdigin objenin line-spline ıvır zıvır hallerini cıkarıp dwg olarak export edip
corele import et.
autocad bilmiyorum ve ögrenmeye zamanım yok diyorsan en basit yolu bu.
tabiki autocad kadar detayı olmasada en azından üretime verdiginde herşeyi
anlayabilecekleri kadar bir ölcülendirme yapabilirsin.
o özelliklerden daha iyisine
o özelliklerden daha iyisine sahip yeni çıkan 752 serisi fiyat olarak o civarlarda.
fazla ucurmuşsun fiyatı.
cok fazla şey yazılmış
cok fazla şey yazılmış hepsini okuyamadım malesef.
sadece şunu söyleyebilirim
tasarımlarınızın renderlarınızın üzerine her zaman imzanızı atınız.
"ne olacak photoshopta siliverir" demeyin. internete yüklediginiz imzalı tasarımın ne zaman
hangi tarih saatte yüklendigi bellidir. herhangi bir hukuk mücadelesine girdiginiz
zaman bu imzalı çalışma sizin en esas kanıtınız olacaktır. kişiyi o zaman "imzamı silip kendi tasarımı gibi sunmak" olarak suclayabilirsiniz.
sizin yapmış oldugunuz çalışmayı kişi paylaşırken " şu şu kişinin tasarımıdır/ çalışmasıdır"
diye belirtmek zorundadır. ama siz imzasız olarak yüklediyseniz bu kişi tasarımınızı google görsellerde görüp detayına bakmadanda isminizi belirtmedende yükleyebilir.
örnegin pinterest:
tasarımcı olan olmayan kişiler başka insanların yaptıkları tasarımları kategorilendirip kendi profillerinde diğer insanlara sunuyorlar. kategorilerdeki tasarımlara tıkladıgınızda otomatik olarak o tasarımı yapan kişinin porfolio sayfası/ sitesine yönlendirir. yasal olan budur.
dedigim gibi imzasız yüklüyorsanız tasarımınızı kişi atıyorum google görsellerde
interior design diye yazdıgında çıkan göreseller arasında buldu begendi koydu profiline. hiç birşey yapamazsın.
eskiden yakın doğu ünv.
eskiden yakın doğu ünv. si türkiyedeki özel ünv lere göre yarı yarıya daha ucuzdu.
yine öss mi artık ne deniyorsa o puanına görede % 20-50 arası burs veriyorlardı.
şimdi durum neyin nesidir bi fikrim yok ama araştırmanda fayda var derim.
tasarım kafasına sahipsen birşey
tasarım kafasına sahipsen birşey çizip bozmaktan zevk alıyorsan başla kardeşim.
1 sene boyunca hergün bir kac saat kasarsan. 2. senende para kazanmaya baslayabilirsin. bu tamamen senin azim ve sabrına oranla değişkenlik gösterir.
baktın sarmadı yönelirsin programlama yada herne ise...
daha gencsin alternatifleri başkalarının söylediklerine göre değil
deneyerek değerlendirebilirsin.
tasarım yapmakla çizim yapmak
tasarım yapmakla çizim yapmak arasındaki farkı anladıgınız zaman
bu tarz tüm soruların cevabını alırsınız.
Sanatsal- Tasarımsal bir kafaya
Sanatsal- Tasarımsal bir kafaya sahipsen. kendine özgü çalışmalar ortaya çıkarabiliyorsan her sektörde para kazanırsın. tabiki sabrederek gerçekleşir bu işler. kimse tutupta gel sana aylık 10bin veriyim demez.herşey zamanla.
ha ben teknikten anlarim. görselleştirmeyi render almayı bana verilen projeyi 3d ye dökebilirim diyorsan, fuar sektöründe çürüyen yüzlerce çizimciden farkın olmaz.
tasarımcı ve çizimci tamamen ayrı şeylerdir. kendi kişisel özelliklerine bak ve hangisi olmak istedigini seçip o yöne doğru ilerlemendir bence en doğrusu.
sorunun çözümü sizde bitiyor
sorunun çözümü sizde bitiyor arkadaşlar.
önünüze gelene cv nizi portfolionuzu veriyorsanız kabahat sizde.
iyi işler yaptıgınızı düşünüyorsanız ilk önce telefonda yada mail ile bir ön görüşme yaparsınız.
ilk öncelikle yapacagınız işin detayını şartları felan ögrenin.
o cv leri ve portfolioları artistlik olsun diyede toplayanı var..
kendi tasarımcılarına referans toplamak amacıyla milletten portfolio toplayanda var..
yarın bir gün yanımdan ali veli personelini çıkaracagım zaman elimde şimdiden yedek birilerini olsun diyede toplayanı var.
KARAKTERSİZLİKTE DÜNYA 1. Sİ OLAN BİR ÜLKEDE YAŞADIĞINIZI UNUTMAYIN.
şerefsizlik olarak adlandırabilecegimiz her davranış şekli, iş hayatında "PROFESYONELLIK" adı altında geçer.
İYİ İŞLER YAPTIGINIZI DÜŞÜNÜYORSANIZ. BIRAKIN ONLARIN SİZİNLE ÇALIŞIP İSTEYİP İSTEMEYECEGİNİ. ÖNEMLİ OLAN SİZİN İSTEYİP İSTEMEYECEGİNİZ.
art=resim, sanat .. artist=
art=resim, sanat ..
artist= satanla uğaşan, sanatçı..
3d artist= 3D `de ( yani 3D dijital platformlarda 3dsmax, zbrush, maya, vs.) işlerle sanatını dile getiren kişi.
zaten var olan birşeyin aynısını çizmek-modellemek
yada teknik şeyleri yapmak kişiyi 3d artist yapmaz.
yaratıcılıgını kullanarak birşeyler modelliyorsan. birşeyler ortaya cıkarabiliyorsan. 3d artist sindir.
resim sanatı, heykel sanatı, müzik sanatı ... vs gibi bu sanat dallarında geçerli olan herşey
bu 3d artist içinde geçerlidir.
öncelikle 3d nin hangi
öncelikle 3d nin hangi alanına daha yatkın oldugunu kendi kendine belirle.
mimarimi yoksa oyun-animasyon sektörümü yada diğerleri..
kendi kategorini belirledikten sonra sürekli araştırıp ( benim araştırma konusundaki tavsiyem yabancı kaynaklardır her zaman) kendini geliştirmen olur.
mesela karakter modelleme ile uğraşcaksan hergün zbrushcentral gibi sitelere girip
adamlar neler yapmışlar nasıl yapmışlar incelemelisin.
herşeyden önemlisi gerçekten bu işi yapmayı gönülden isteyip azmetmelisin.
ben bu işi bi mesleğim olsun diye öğrenmek istiyorum diyorsan piyasadaki normal standart insanlardan bir farkın olmayacaktır.
ağzı açık bırakan işleri çıkaran insanlar bu işi bir tutku olarak görmektedir.
tutkuyla yapılan iş başarıyı
başarıda sana iyi bir statü getirir.
haftada 2 gün full
haftada 2 gün full gününü ayırabiliosan zbrush a gayet yeterli.
haftasonlarında 1 saat eğitim 1 saat uygulama şeklinde çalışmanı yap.
bu işlere giriştiysen ilk ögrenmen gereken kural sabırdır.
kimse bu tarz programların öyle 3-5 ayda ustası olamaz.
kış mevsimi ve 3d
kış mevsimi ve 3d çizim üzerine çalışan insanların en yogun oldugu dönemler.
o yüzden hani insanlar olumlu şekilde yaklaşamıyordur.
Ülkede o kadar sorun
Ülkede o kadar sorun var iken. bu ülkede bir insanın bu tarz birşeyi kendine sorun etmesi bana çok saçma geliyor işin açıkçası.
Bu kelimeleri türkçemize katmanın bence bir sakıncası yok. günlük kullandığımız türkçe kelimelerin zaten bir çoğu ingilizceden, latinceden,arapçadan,fransızcadan,farsçadan vb.. gelmiştir.
bir örnek verecek olursam.
10-15 yıl öncesinde insanımız berberlere kuaför isimini takanlara gıcık oldular resmen. " berberin neyi var?" "illede yabancılara özenceksiniz" gibi.
kuaför fransızcadan gelmedir tamam
ama berber kelimeside zaten zamanında farçadan gelmiş.
farsçayada latinceden gelmiştir.
yani şimdi bu konuyu açanın kullandığı kelimelere baksak en az 15-20 tane zamanında yabancı dillerden türkçemize girmiş kelime buluruz.
ha bide şöyle birşey var. sanki türk milleti olarak çok özelmişiz gibi.. sanki dünyanın bizim etrafımızda dönüyormuş gibi davranmamıza hiç gerek yok. bu dillerin birbiri ile olan etkileşimi bir çok dilde var.
Kısacası herşeyin evrimleştiği gibi dillerde evrimleşir.
bahsettigin şeye gelince:
kimisi ilgi çekmek için.
kimisi ağız/el alışkanlığıyla alakalı .. önemsiz.
pc oyunları,mobil oyunlar ve
pc oyunları,mobil oyunlar ve yapacagın oyunun tarzına göre değişir polygon sayıları.
pc oyunları icin: örnegin assasin`s creed. ana karakter 35k-75k civarında polygona sahiptir.
bir stradeji oyununda: nesneler ufak olacagından ve cok fazla sayıda üretilip hareket ettireleceginden dolayı polygonlar düşük tutulur. en fazla 1k-3k polygondur.
mobil oyunlardada yine oyunun tarzına göre değişmektedir. 3d bir mobil oyundaki karakterlerde 3k ile 10k arasında değişir.
oyunların genelinde ana karakterler ve boss lar haricindeki diğer modellerin polygonları düşük olur. ana karakterler:70k polygon ise, oyunda sana saldıracak olan yaratıkların ki 10k-20k-30k gibi olur.