hakankose Son Forum Mesajları

    Çok teşekkürler Seke, bunu

    hakankoseHakan KÖSEhakankose

    Çok teşekkürler Seke, bunu ilk fırsatta deneyeceğim...

    2017-12-14 20:01:15

    Su birikintisi modellemek

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Merhaba Arkadaşlar,

    Görseldeki doğallıkta ve gerçekçilikte bir su birikintisi görünümü hangi yolla daha kolay yapılabilir? Particle system mi kullanmak lazım, yoksa Multiscatter gibi bir araçla mı yapmak lazım? Bu konuda değerli fikirlerinize ihtiyacım var...

    https://i.hizliresim.com/bLWLEj.jpg

    2017-12-14 15:41:27

    Ctrl+Alt+Tekerlek

    hakankoseHakan KÖSEhakankose



    Ctrl + Alt + Tekerlek tuşlarına basılı tutup mouse hareketi yaparsanız hassas zoom yapabilirsiniz, ayrıca tekerleği döndürmek suretiyle yaptığınız zoom hareketini Alt tuşuna basarak daha yavaş adımlar halinde yapmasını sağlayabilirsiniz.

    2017-11-25 09:26:12

    Align

    hakankoseHakan KÖSEhakankose

    Sahneye bir Vray camera ekle, kamerayı standart kameraya, targetini de standart kameranın targetine align yap, x, Y ve Z eksenlerinde "center-center" şeklinde yaptığında işlem gerçekleşir, odak uzaklığı ayarlarını da ona göre yaparsın...

    2017-04-28 14:32:51

    Aynen

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Evet sıralamadan kaynaklanmış, Skin altta Morpher onun üstündeydi, ters çevirdim oldu bitti ...

    2017-03-12 11:10:32

    Morph ve Rig Acil Yardım !!!

    hakankoseHakan KÖSEhakankose

    Merhaba Arkadaşlar,

    Morph ve rig ile ilgili acil bir yardıma ihtiyacım var şöyle ki:

    Morph için target modelleri oluşturdum ve Morph çalışıyor, ama rig kontrolü için atadığım objeler yardımıyla kafayı örneğin döndürdüğümde ve o dönüş hareketi esnasında Morph kullanmaya kalktığımda beni rig kontrolünü hiç sallamadan Morph`u ilk yaptığım pozisyona dönüyor model, yani kafa sabitken konuşabiliyor, ama konuşurken hareket edemiyor, çok acil desteğe ihtiyacım var !!!

    2017-03-11 16:48:08

    Material

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Ben materyalle çözdüm, özellikle gözleri küreden çok uzak bir şekilde olan bir karakterin göz açıp kapaması olayını materyalle çözdüm, başka türlü çok sıkıntı olacaktı, hedef kitlemiz de küçük çocuklar olduğu için Blink olayını hissettirecek ama nasıl olduğunu çok göstermeyecek şekilde illüzyon yaptım, oldu bitti, çok şükür, kaç gündür ömrümü yemişti... :)

    2017-03-05 16:21:55

    Zemin Ayarlamak

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Merhaba arkadaşlar,

    Yapmaya çalıştığım bir animasyonda karakterin ayaklarının yürüdüğü zemine gömülmemesini hangi şekilde sağlıyorum? MassFX mi kullanmam gerekiyor?

    2017-03-03 18:59:48

    Mental Ray`de Override Material

    hakankoseHakan KÖSEhakankose



    Merhaba Arkadaşlar,

    Mental Ray`de Vray`deki gibi "Override Material" yani renklerin birbirine karışmamasını sağlayan bir material ya da uygulama var mı?

    2017-03-02 14:49:12

    Objektif

    hakankoseHakan KÖSEhakankose

    Merhaba,

    Ben hiç bir çalışmamda kamera objektifinin odak uzaklığını 28mm`nin altına düşürmedim, gerekirse aldığım açıya göre arka taraftaki duvarı kaldırdım, çünkü 28mm`nin altında ciddi distortion başlar sizde olduğu gibi, bunu için ideal ayar 35-50 mm civarıdır, kameranızın bulunduğu bölgeyi de ona göre ayarlarsanız, Vignette değerini sıfırlarsanız ve Vertical tilt olayını doğru yaparsanız Vray Fiziki Kamera harika bir fotoğraf makinesidir, sonuçta bunu bir mimari teknik kamera olarak düşünmelisiniz ki o kameralarda da film gate 49 mm `dir. Odak uzaklıkları da 50-90 mm civarındadır normal pozlar için. Mesela bunun için Linhof marka ya da Sinar marka teknik kamera değerlerini inceleyebilirsiniz...

    2017-02-27 17:27:22

    Teşekkür ederim

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Teşekkür ederim Serkan Bey, bende sizin düşündüğünüz gibi Morpher ile açıp kapama işini hallettim, sadece göz küresi küresel olmadığı için gözün bakış hareketleri sıkıntılı, onu da çözeceğim artık yapacak bişey yok...

    İyi çalışmalar diliyorum

    2017-02-26 08:26:18

    Yok mu?

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Arkadaşlar bu konuda ciddi yardıma ihtiyacım var, gerçekten hangi yolu izleyeceğimi tavsiye edebilecek bir arkadaş yok mu? Gözler aşağıdaki şekilde :


    http://i.hizliresim.com/6960X3.jpg

    2017-02-25 16:26:09

    Non-Spherical Gözler

    hakankoseHakan KÖSEhakankose

    Merhaba,

    Üzerinde çalıştığım bir karton karakterin gözleri eliptik (dik elips gibi yani), dolayısıyla normal küresel gözlerdeki gibi göz küresini ve göz kapaklarını sliderlarla falan kolayca kontrol edemiyorum, daha önce böyle gözleri rigleyip kontrol etmiş arkadaş var mı? Ya da herhangi bir çözümü olan? Teşekkürler...

    2017-02-24 19:31:15

    Vray

    hakankoseHakan KÖSEhakankose

    Vray mi kullanıyorsunuz? O zaman Global Switches`in zannederim expert modunda Secondary Ray Bias diye bir seçenek vardır, oradaki değeri 0,001 yapın bi render alıp görün, düzelmezse modelde bir hata olabilir, tüm poligonlarını seçip "Retriangulate" deneyebilirsiniz...

    2017-02-24 19:29:07

    Physique

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Evet Physique modifieri bu işi becerdi, teşekkürler "cosmosiii"

    2017-02-08 12:04:34

    Physique

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Physique modifier ini deneyeceğim, teşekkür ederim...

    2017-02-07 22:54:21

    Animasyon

    hakankoseHakan KÖSEhakankose

    Anime edilecek, basit bir çizgi film gibi düşünelim

    2017-02-07 21:50:32

    Biped ile Rig Sorunu

    hakankoseHakan KÖSEhakankose

    Merhaba Arkadaşlar,

    Aşağıda resmini gönderdiğim şekilde bir modelim var, Biped ile riglemeye çalışıyorum ama kafa devasa büyük olduğu için envelope modelin neredeyse ayaklarına kadar etkiliyor, envelopu ayarlamaya çalışıyorum bu sefer de kafaya yetmiyor, (Skin kullanıyorum) sizce bunu doğru dürüst riglemek için ne kullanmalıyım? Direk bone sistemi mi oluşturmak lazım? Bir de sürem öyle kısıtlı ki, hatta birisi çıksa da ben yaparım gönder modelini dese zil takar oynarım :)

    http://i.hizliresim.com/Erao1z.jpg

    2017-02-07 21:24:47

    Teşekkürler

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Volume Light ve projector Map kullanarak yaptım, tam istediğim gibi olmadı ama isteneni sağladı, teşekkürler arkadaşlar...

    2017-01-09 10:06:08

    Mental Ray`de Volume Light

    hakankoseHakan KÖSEhakankose

    Merhaba Arkadaşlar,

    Mental Ray`de Spotlight için Volume Light efekti kullanmam gereken bir sahne var, Spotlight`ın VL efektinin su materyalinin içinden geçmesi gerekiyor, ama su kütlesinin içine bir türlü geçmiyor, su kütlesini gizliyorum, efekt harika görünüyor, su kütlesini (transparent material) açtığımda efekt görünmüyor, acilen yardıma ihtiyacım var...Vray`de bunu materyali "Affect Shadows" haline getirerek becerebiliyoruz ama Mental Ray`de bulamadım :(

    Teşekkür ederim...

    2017-01-06 21:17:39

    Doğru...

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Necmi Bey haklısınız,

    Karakter animasyonunun en can alıcı noktası bahsettiğiniz konular, bu konuda daha fazla bilgim olduğu için 3dsmax kolayıma geliyor, öyleyse nokta.

    2016-06-01 19:13:22

    Teşekkür

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Cevap verip fikir beyan eden tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum...

    2016-05-31 14:12:58

    Tür?

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    HDRI`ın türünden kaynaklanabilir, SX, LT, LB gibi türlerde olabilir imajlar, dolayısıyla faklı türlerde kullanımlar içindir (Spherical, Cubic v.s)

    Vizpark`ın HDRI imajları genel olarak Spherical şeklinde ayarlandığında güzel sonuç veriyor...

    2016-05-31 11:51:50

    Maya?

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Maya`ya o kadar hakim değilim, ama karakter animasyonu ile ilgili bol miktarda video tutorial var elimde, haliyle bunları izleyerek çözebilirim diye düşünüyorum, 3dsmax te her türlü yapabilirim...

    M.Yıldız, "Mayasız karakter animasyonu olmaz " derken, çalışma kolaylığı ya da render konusu mu yoksa ortaya çıkan sonucu mu kastettiniz?

    Diğer arkadaşlarıma da görüşleri için teşekkür ederim...

    2016-05-29 19:02:34

    Animasyon işi

    hakankoseHakan KÖSEhakankose

    Merhaba Arkadaşlar

    Belediyemize bir maskot tasarladık ve şimdi bizden istenen bu maskotun başrol oynayacağı bir eğitim animasyonu, zevkli ve güzel bir iş ama işi yapma ile ilgili tercih noktasındayım, şöyle ki:

    3dsmax`i ileri seviyede kullanabiliyorum, yani bu animasyonu bu program ile yapabilirim, ama Maya`yı da çok ileri seviye olmasa da biliyorum, sizce bu işi hangi programla yapmam uygun olur? Maya`nın karakter animasyonu için 3dsmax`e göre avantajları var mıdır? Bana bu programlardan hangisi daha iyi bir sonuç verir? Çalışma esnasında ve render aşamasında hangi program daha avantajlı?

    Yukarıdaki konularda tavsiyelerinizi bekliyorum...

    2016-05-28 19:35:01

    Versiyon Farkı?

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Versiyon Farklılığı olabilir mi?

    2016-05-19 13:54:54

    RAM

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Merhaba,

    Bence RAM belleği en az 32 GB gibi düşünün, belleğin yüksek olması sizi çok dertten kurtaracaktır, başka bazı özelliklerden vazgeçip RAM`i yüksek tutmak her zaman öncelikli tercihim olmuştur...

    2016-05-14 10:41:45

    Kesinlikle rakipsiz

    hakankoseHakan KÖSEhakankose



    Kesinlikle rakipsiz şahsi fikrime göre...

    2016-04-19 08:58:54

    Tecrübe

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Merhaba,

    Ben sadece yaşadığım tecrübeleri yazdım, eğitim almak isteyen arkadaşımız da bunları okuyarak kendine yol çizmeyi düşünebilir, zira örneğin 3dsmax`ı hakkıyla öğrenen bir arkadaşımıza Adobe Photoshop, Illustrator gibi bir programlar çok kolay gelebilir Necmi Bey`in de bahsettiği gibi, ama el çizimi ile hayatını idame ettirmek isteyen birisi de 3d programlarını ancak karakter modellemek için öğrenmek isteyebilir. Bunlar yaşarken, iş başa düşünce, ya da zora gelince verilecek kararlardır. Ben bu konuda yaşadıklarımı bu yüzden yazdım, arkadaşa rehber olmak maksadı ile...

    2016-03-14 10:39:06

    ???

    hakankoseHakan KÖSEhakankose


    Günaydın,

    Ben savaş sebebi olabilecek şeyler yazdığımı, hele de uzaklaştırma cezası almamı gerektirecek şeyler beyan ettiğimi sanmıyorum, nerden böyle bir sonuca ulaşıldı anlamadım ! :((

    2016-03-14 09:22:47