graphmode Son Forum Mesajları
Arkadaşlar lütfen videoyu dikkatli
Arkadaşlar lütfen videoyu dikkatli izleyelim. Eğer daha buna bile gerekli dikkati gösteremiyorsak gerçekten işimiz var demektir :(
Videoda Level 8 de tam olarak 135.528.448 (135 milyon) polygon var ve ortalama 100 fps nin altına pek inmiyor. Sağ alt köşeden durum rahatlıkla görülebiliyor.
Lütfen...
GTX kartlar özellikle GPU
GTX kartlar özellikle GPU render için daha uygundurlar. Bu alanda çoğu Quadro dan daha fazla güç üretirler. GPU renderer lar artık production düzeyinde sonuçlar üretmektedirler ve her geçen gün daha da gelişip popüler olmaktadırlar.
Ancak GTX lerin Viewport performansı olarak bu iş için özel olarak geliştirilmiş yeni Quadrolardan biraz geride oldukları doğrudur. Buna karşın fiyat/performans durumu göz önüne alındığında GTX ler rahatlıkla tercih edilebilirler.
Karakter animasyon zor bir
Karakter animasyon zor bir alandır ve teknik bilginin dışında kişide farklı yeteneklerin de olması gereklidir. Eğer yetenek yoksa eğitim dahi bir noktaya kadardır. Bu işle uğraşanların çoğu özel ders alır. Bu eğitimler yurt dışında çok daha profesyonel olarak yapılmakta.
Ancak ülkemizde sanattan ziyade başka şeylere ağırlık verildiği için maalesef bu alanda alınacak pek bir mesafemiz yok. Firmalar animatörlerden hızlı ve sıradan şeyleri çıkarmalarını ve bir an önce müşteriye fatura kesmeyi ve ücretlerini almayı istiyorlar. Çalışanlar ise diğer bir çok alanda olduğu gibi düşük ücrete aşırı yük altında çalıştırılıyorlar. Yetenekli elemandan ziyade her istenileni düşük kalitede hızlı yapan eleman makbul görülüyor.
Luxology ile Foundry birleşiyor.
Luxology ile Foundry birleşiyor. Bu çok iyi bir gelişme. Modo 701 sürümü ile epey bir yol katetmiş vaziyette. Foundry ile birleşmesi gücüne güç katacaktır.
https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html Listeden de anlaşılacağı
https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Listeden de anlaşılacağı üzere Xeon lar daha güçlüler. Ancak asıl mesele olan elde edilen güce göre verdiğimiz paraya bakarsak i7 ler daha makul duruyor. Ayrıca Xeon sistemler sadece işlemci farkı ile bitmez. Özellikle RAM ve Anakartları da farklıdır ve hatırı sayılır şekilde pahalıdırlar. Bu yüzden upgrade konusunda normal PC ler gibi çok esnek değillerdir. Aşağıdaki linkten detaylı sistem konfigürasyonu yapılabilir. Türkiye fiyatı için extra yaklaşık %35 eklemelisiniz.
Elbette parasal sıkıntı yoksa Xeon sistemler tercih edilebilirler.
Anlıyorum. Tam olarak
Tam olarak bir hedefin olmadığı zaman bu kaçınılmaz. Hedef bazen mecburiyet, bazen maddiyat, bazen takdir edilme istemi, bazen gaza gelmek, bazen de hırs ile gerçekleştirilebilir. Başka türlü birşeyler yapma istemi neden oluşsun ki...
Bizlerde de çoğu zaman olan bir şey bu durum. Bunlardan biri veya birkaçı eksik Soner bey.
AMD güzel grafik kartları
AMD güzel grafik kartları ve işlemciler üretiyor. Ancak;
Bu tür durumlarda öncelikle ilgili yazılım firmalarının hangi kartlara daha doğrusu hangi yonga (NVIDIA/AMD) üretici firmaya daha fazla destek verdiğine bakmak en doğrusudur. Çünkü donanımı kullanan yazılımın kendisidir. Birçok grafik yazılımı maalesef AMD ye (ATI yi AMD satın alınca artık AMD geçiyor) çok fazla destek vermiyor. Bu da bir çok noktada elimizi kolumuzu bağlıyor.
Özetle AMD ne kadar mükemmel donanım üretirse üretsin NVIDIA sektördeki ağırlığı sayesinde yazılım firmalarına bir şekilde kendini tercih ettiriyor. Bu çok eskiden beri böyledir. Aynı şeyi CPU lar (INTEL/AMD) için de söyleyebiliriz...
"Kisacasi GPU renderi on
"Kisacasi GPU renderi on izleme icindir GPU ile temiz ve mukemmel render alamazsin, bu yuzden CPU ya agirlik ver ..."
demiştiniz. Son derece eksik bir bilgi ! Buna binaen örnekler gösterdik. Sizin bahsettiğiniz aradaki farkları göstermenizi ve kalite açısından artı mı yoksa eksi mi olduklarını da belirtmenizi beklerdik, böyle çok yuvarlak kalmış...
GPU ile de CPU ile de tecrübelerimiz doğrultusunda 50X, 60X olmasa da benzer kalitede ciddi hız farkları olduğu doğrudur... Eğer kuşku duyuyorsanız ki herkes herşeyden kuşku duyulabilir, siz de CPU/GPU kalite/hız şeklinde örnekler gösterebilirsiniz.
Burada şahsen bir yazılımcı olarak seri çalışan CPU lar ile paralel çalışan GPU lar arasındaki farklara girmek gereksiz olacaktır. CPU da GPU da ancak güç üretirler. Bir nevi batarya gibidirler. Bunların ürettikleri gücü ekrana yansıtmak render motorunu dizayn eden fizikçi, matematikçi ve programcıların vs. işidir. Kimi bunu çok iyi becerir kimi değil. CPU render geçmişi daha eski olduğu ve bu alandaki tecrübe ve gelişmelerin daha önce olması bir artıdır. Ancak bu durum GPU yönünde her geçen gün artmaktadır.
Neyi programladığınızı ve nerede çalıştığınızı değil, şu an neler yazdığınızı ve referans çalışmalarınızın kalitesini ve çeşitliliğini dikkate alabiliriz.
Size de saygılar.
Yakın zamanda GPU çözümler
Yakın zamanda GPU çözümler noktayı koyacaktır ki şimdiden koyanlar var. Örnekte durum açıkça görülmekte. Ayrıca çok daha fazlası var diğer GPU render motorları için. Daha fazla yoruma pek gerek yok sanırım.
http://www.aaa-studio.cz/720_Gallery/bull.jpg
http://www.aaa-studio.cz/720_Gallery/images/exec.jpg
Video kalitesi açısından vimeo
Video kalitesi açısından vimeo iyi bir tercih olacaktır.
Oğuzhan bey. Teknik
Oğuzhan bey.
Teknik olarak Mac ve Pc ler aynı donanıma sahipler. Eskiden Mac bilgisayarların donanımları da kendilerine özeldi. Şimdi değil. Bu yüzden farkı ancak işletim sistemlerinde görebilirsiniz. Lakin iş 3D yazılımlara gelince viewport performansı birincil öncelik olmaktadır. Bu yüzden ekran kartını iyi seçmelisiniz. Render ı bir şekilde halledebilirsiniz ama çalışma esnasındaki yavaşlık sizi fena etkiler.
Mac in performans olarak belirgin farkını görmedim. Stabil parçalar kullanılıyor. Görsel olarak ve arayüz olarak daha temizdir. Bunun da çalışan kimseye sonuç olarak pek etkisi yoktur siz 3D yazılımın içerisinde olduğunuz sürece.
Ayrıca Windows un yazılım yelpazesi Mac ile mukayese edilemeyecek kadar geniştir. Kullandığım birçok yazılımın Mac versiyonu olmadığı için ister istemez Win ile yola devam etmekteyim.
Aynı donanımı neredeyse yarı fiyatına Window platformunu için alabilirsiniz. Tabi bu benim görüşüm. Güzel bir makine almanız ve güzel çalışmalar yapmanız dileğiyle...
Bu alanda yol katetmek
Bu alanda yol katetmek istiyor ve de temel bilgileriniz var ise internet sizin için fazlaca yeterli bir adrestir. Her zaman ve her konu için bir kurs bulmak çok zor. Tavsiyem kendi kendinize öğrenme yetinizi geliştirmeniz olacaktır. Biraz zor olabilir ama doğrusu inanın budur.
Bahsi geçen problem sequence
Bahsi geçen problem sequence çıktılarda çokça meydana gelir.
Durum şudur: Multiframe render larda eğer Global aydınlatma (GI,FG...) kullanılıyor ise hesaplamanın her frame için bağımsız yapılmasından kaynaklanıyor. Vray kullanmıyorum ancak anime durumlarında dikkat etmen gereken noktaları ufak bir araştırma ile bulabilirsin.
Eğer bu işlerle ciddi
Eğer bu işlerle ciddi manada uğraşacak isen ilk sırayı CPU ve GPU alır. Viewport ekranda rahat çalışman için güçlü bir GPU ya (ekran kartı işlemcisi) gerekmekte. Render için ise CPU. Burada CPU ve GPU nun neye hizmet ettiklerini ve hangisine ağırlık vermen gerektiğini iyi düşünmelisin.
Ancak yazdığın bütçe için ekran kartına fazla yüklenemeyeceğinde aşikar.
Bazen bu şekilde ilginç
Bazen bu şekilde ilginç durumlar olabiliyor ve iyi değerlendirmek gerekli. Ben de quadro serisi kullanıyorum ancak nadir de olsa normal seri kartlardan bazılarının viewport performansında quadrolara nal toplattıkları doğru. Yani 1/3, 1/5 fiyatına daha performanslı çalışabilme şansımız olabiliyor.
Arkadaşların bu tür deneyimlerini paylaşmaları çok güzel ayrıca.
Okan bey. Bahsettiğiniz özellik
Okan bey.
Bahsettiğiniz özellik maalesef yok. Fazla uğraşmayın biraz hassas yapıları var. LG serisinden bir monitör kullanmaktayım ve onda da bu özellik ne hikmetse yok. Zaten birbirlerine çok benzemekteler. Eğer çok sıkıntı oluşturuyor ise ve değiştirme olasılığı varsa değiştirin derim. Ancak bu monitörün görüntü kalitesi iyidir.
Kaplamalarda .psd yerine .tiff
Kaplamalarda .psd yerine .tiff .tga veya .png kullanmak daha geçerli bir çözüm olabilir. Eğer alpha channel özellikle gerekli değilse yüksek kaliteli .jpg tercih edilebilir.
Farklı şeyler yazmaktansa aşağıdaki
Tekrardan farklı şeyler yazmaktansa aşağıdaki linkte gerekli bilgiler mevcut aslında. Özetle mentalray - final gather ile bir nesne ışık kaynağı gibi davrandırılabilir. Soru Mentalray kategorisinde olduğu için böyle yazdık.
http://www.tr3d.com/dersler/ders/6b/
FINAL GATHER kısmına dikkat edersen mesele anlaşılacaktır. Kolay gelsin.
Eğer separated mesh ile
Eğer separated mesh ile çalışıyorsanız skinning yapmanıza gerek yok tabi ki. Anime işlemi bittikten sonra gerçek mesh ile skinning işlemine girişebilirsiniz.
Önceden skinlenmiş meshleri birleştirirken operation stack sıralaması, edge/vertex birleştirmeleri ve birleşmeden sonraki weight rütuşlarına dikkat etmek önem arzeder.
Örnekteki Multiple mesh kullanımında
Örnekteki Multiple mesh kullanımında genelde parent/child ilişkisi kullanılarak sonuca ulaşılır. Seperate mesh ler jointlere child edilir. Jointlerle parça mesh ler birlikte hareket ederler. Bir nevi hızlı rigging ve hareketlerin analizi için temiz bir giriş yapılmış olur. Ayrıca skinning için uğraşılmamış olur.
Eğer normal skinning işlemi parça meshlere uygulanmışsa elbette sonradan birleştirilebilir. Belli kaidelere uymak gerekir. Bu işlem genelde karakterlerin vücut ve baş kısımlarının birleştirilmesinde kullanılır. Body rig ve facial rig genelde ayrı işlenir ve gerekirse sonradan birleştirilir.
Umarım açıklayıcı olmuştur.