gonulbuya Son Forum Mesajları
Öncelikle eklemek istediğin scripts
Öncelikle eklemek istediğin scripts i belgelerimde maya klasörünün içindeki scripts klasörüne kopyalayacaksın. Daha sonra maya script editörü açıp belgelerimden o scripti çağıracaksın.
Mental ray paint effecti
Mental ray paint effecti desteklemiyor. Yani mental ray ile bu şekilde render alamazsınız. Fakat bu paint effecti polygona çevirerek mental ray ile render alabilirsiniz ama böyle güzel olmayabilir. Modify>convert>paint effect to polygons tan çevirebilirsiniz.
Her defasında mı aynı
Her defasında mı aynı oluyor? Yeniden denediniz mi?
useBackground shader atıyorsun ya,
useBackground shader atıyorsun ya, orada reflectivity değeri 0.5 ya, onu 0 yap.
Set driven key ile
Set driven key ile nasıl yapılır. herhangi bir tutorial var mı? adres verebilir misiniz?
Mayayı 1 ay kullanın
Mayayı 1 ay kullanın maxi kullanmak istemezsiniz. Maya kesinlikle zor bir program değildir. Ben 1 yıl max kullandım. Daha sonra maya`ya geçtim ilk başlarda biraz zorlandım, ama sonradan çok keyifli. Mayada komutlar grup halindedir. Yani Dynamic ile ilgili komutlar bir arada, animation ile ilgili komutlar bir aradadır. Örneğin Cloth ile ilgili özellikleri sadece bir shelf menüsünde görebilirsin, veya kendine özel shelf menüsü oluşturabilirsin. Max`te bu durum mümkün mü bilmiyorum. Belki özelleştirilebilir. Ama ben bilmiyorum.
display menüsünde Show selection
display menüsünde Show selection , hide selection
Demek istedigim 2012 de
Demek istedigim 2012 de olsa olsa subdive gerek yok. 3 tusu onun gorevini yaapiyor. Subdivin amaci fazla face kullanmadan smooth elde etmek. 3 tusu butun maya surumlerinde var.
Neden subdivle uğraşıyorsun? Artik
Neden subdivle uğraşıyorsun? Artik subdive gerek yok. Smoot hali icin 3 tusunu kullan. 2014 surumunde subdiv kaldirildi.
Bolean yapıldığında yapılan objenin
Bolean yapıldığında yapılan objenin yüzeyleri kayboluyor. triangulate bolean atılmış objeye edgeler ile yüzey örüyor. Sizin yaşadığınız sorunu ben de çok yaşadım. Realflow`a maya`dan obje gönderdiğimde yüzeyleri triangulete yapıyor. yani çözümü realflowdan esinlenerek buldum. Tabi ki triangulete sadece bu amaç için kullanmıyor. Ben arazi modellerken bu komutu kullanıyorum daha girintili çıkıntılı olmasına yardımcı oluyor. internette bir video izlemiştim adam çilek modellemek için bu komutu kullanmıştı.
Neden pluginle uğraşıyorsun ki
Neden pluginle uğraşıyorsun ki orada yapılan araziyi kendin de modelleyebilirsin. şu linkteki videoyu izle senin için yararlı olur. https://www.youtube.com/watch?v=we-dROijEog
Bir maya hayranı olarak
Bir maya hayranı olarak senin bu sorununu çözdüm. Bilardo masasını tıkla, polygon menüsü>mesh>triangulete tıkla sorunun çözülür. stand in le falan uğraşma. Bolean yaparken face sorunu oluyor, ondan dolayı senin yaşadığın sorun oluyor.
Max`ten Maya`ya geçiş
Eğitim için en iyi Youtube`dur. Youtube`a öğrenmek istediğini İngilizce olarak yaz, yüzlerce ders çıkacaktır. Türkçe ders olsa da genelde İngilizce ders izlemeni tavsiye ederim.
Bir yıl boyunca max kullandım. Max yamalı pantolona benziyor. ilginç bir program. Bütün komutları modify list diye bir yere doldurmuşlar. Max kullanan birisi her programı rahatlıkla kullanabilir. Maya her konuda max`ten daha üstün bir programdır. Maya`ya alışman en fazla 2 ayını alır.
Size yardımcı olurum ama skype ile değil, daha önce yazışmıştık, buradan veya facebooktan yazarak resimli anlatarak yardımcı olabilirim
Ben tesekkur ederim. Umarim
Ben tesekkur ederim. Umarim faydali olmustur.
basit bir video hazırladım
basit bir video hazırladım umarım öğretici olur. http://www.youtube.com/watch?v=as65JyjX6pw&feature=youtu.be
Size yardımcı olacağım ama
Size yardımcı olacağım ama ben max kullanmıyorum. ben maya kullanıyorum ama mantık aynı. Bir de zbrush 6 var. bir kaç gün içinde basit bir video çekip atabilirim.