GARYOSAVAN Son Forum Mesajları
Sorduğunuz sorudan modeli sizin
Sorduğunuz sorudan modeli sizin yapmadığınız sonucuna varıyorum. Bu durumda uygulayabileceğiniz en basit çözüm multimaterial kullanmak.
Her birinin ayrı ayrı unwrap'ini de alabilirsiniz. Onları taslak olarak kullanıp istediğiniz şekilde kullanabilirsiniz.
Lightmap için üst üste
Lightmap için üst üste gelmeyecek şekilde oto açarsanız sıkıntı yaşamazsınız.
Senin yaptığın yöntemde real
Senin yaptığın yöntemde real time oyun motorları ile animasyon veya uygulama yapmak istediğinde kullandığın oyun motoruna göre ışık haritası hatası ve performans sıkıntıları oluşabilir. Araştırıp öğrenmen gereken konu başlıkları:
- Lightmaps
Kaynak: https://docs.unrealengine.com/en-us/Engine/Content/Types/StaticMeshes/LightmapUnwrapping
- Textile Density / Textile Density Checker
Kaynak: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/texel-density-tool
- Unwrap / Tile Map
Kaynak: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/textools-toolbox-for-the-texture-artist
Bu üstadın proilindeki tutorillerden
Bu üstadın proilindeki tutorillerden başlarsan daha hızlı ilerlersin. Kolay gelsin.
https://www.artstation.com/timbergholz
Buradan başlayabilirsiniz. http://www.moddb.com/members/garyosavan/tutorials/3d-modeling-standart-for-game-developers-turkish
Buradan başlayabilirsiniz. http://www.moddb.com/members/garyosavan/tutorials/3d-modeling-standart-for-game-developers-turkish
Hiç bir şey yapamazsan
Hiç bir şey yapamazsan skype`dan beni ekle, bugün özel ders günüm biraz geç gelebilirim, bugün yardımcı olamazsam yarın 19:00`dan sonra http://www.twitch.tv/garyosavan adresi üzerinden sana canlı yayında nasıl yapacağını gösterebilirim. skype: garyosavan. ;)
Soru-Cevap şeklinde zaman zaman
Soru-Cevap şeklinde zaman zaman oluyor. :)
30.000 TL`den aşağı makine
30.000 TL`den aşağı makine açmam, 5.000 TL`den aşağı kapora almam. Taksimetre 5.000 TL`den açılır, beğenmezse para iadesi yok, render yok, kaynak dosya yok, internette okuturum projeyi. ;)
Max ve Maya`da bilinen
Max ve Maya`da bilinen bir bug.
Tüm objeleri seçip attach ettikten sonra tek bir objeymiş gibi unwrap ve texture yapmaya devam edin, yüzeyler içim material ID atayın, Material ekranında da Multi Sub Material kullanın.
Özet olarak "H" ye bastığınızda çok fazla obje varsa program çakıyor.
İyi çalışmalar.
http://www.cadtutor.net/tutorials/3ds-max/multi_sub-object/kf409020.jpg
Mertcan Doğan çoktan modellemiş.
Mertcan Doğan çoktan modellemiş. :)
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10443434_10204357865256319_6341261195675341165_n.jpg
Kendi arşivine koyar yakın zamanda. http://www.turbosquid.com/Search/Artists/Mertcan0403
11 yıllık 3D Studio
11 yıllık 3D Studio Max kullanıcı olarak Maya diyorum. :)
Artıları:
- Daha hızlı açılır, daha az çöker.
- Maxte 3-5 komut ile yaptığını maya da tek komut ile yaparsın.
- Vehicle Craft ve benzeri pluginler programın içinde gömülü olarak gelir.
- Unwrap ve Animasyon çok daha pratik tool ve yöntemler ile yapılır.
Eksileri:
- Tutorial daha az.
- Türkiyede iş imkanı daha az (Vray ve mimari alanda).
- Oyun ve simülasyon motoları için exporterları daha az.
Özetle böyle. :)
Buyrun mod yaparak başlayın.
Buyrun mod yaparak başlayın. İyi para ödülüde var. :)
http://makearma.com
http://www.youtube.com/watch?v=F3JNpHjhELs
Poligona unwrap uygulanamaz, sadece
Poligona unwrap uygulanamaz, sadece facelere uygulayabilirsiniz.
Mevzu bahis web sitesinde
Mevzu bahis web sitesinde hesap açabilmek için ürün satın almanız gerekiyor. Bir nevi yarışma ile zoraki müşteri edinme çabası olduğundan ilgilenecek kişi sayısı sınırlı olacaktır.
Türkiye de büyük oyun
Türkiye de büyük oyun firmalarına geliştirici olarak iş yapan firmalar yok.
Çizdiğin model çok fazla
- 16.000 poligon yüksek bir rakam değil. Sıradan bir bilgisayar dahi kolayca render eder ve görüntüleyebilir.
- Çizdiğin model çok fazla küçük objeden oluşuyor. Hepsini attach edip yeniden dene.
- Eğer o zamanda atadığım textureler karışıyor diyorsan multisub obje ve material ID kullan.
- Maksimum 2048x2048 tam kare texture kullan.
- Yine işin içinden çıkamazsan modeli textureler bana mail at, bir de ben bakayım. Merak ettim 16K`da kasan modeli. :)
[email protected]
Bayanların aldığı maaşta o
Bayanların aldığı maaştan o işyerinde, deneyimin değil sunumun ne kadar iyi ise o kadar iyi maaş verildiği sonucuna varıyorum. Takım elbiseyi çekip müdür olarak başlayabilirsin. :)
Hasan bey yaptığınız çalışmaları
Hasan bey yaptığınız çalışmaları birde turbosquid ve benzeri sitelerde okutmayı deneyin. Bakalım ne kadar kazanacaksınız. :)
Soru: https://www.youtube.com/channel/UCY3fWE24YG1-yA3y6WWTVUg Sizce
Soru: https://www.youtube.com/channel/UCY3fWE24YG1-yA3y6WWTVUg
Sizce bunu yapan o siteden ayda kaç lira kazanıyor ?
Cevap: https://www.youtube.com/channel/UCY3fWE24YG1-yA3y6WWTVUg/about
Kanal açılış: 1 Ağustos 2016, 1 Mayıs 2018 itibari ile toplam izlenme 160.103.507
Toplam 22 aydır faaliyette. 160 milyon izlenme 1000 izlenme için 1 TL ödeme sistemi üzerinden 160.000 TL para yapar. 22 ayda toplam kazanç 160.000 TL olsada aylık net gelir, 7.200 TL olarak hesaplanmaz. Başlangıçta düşük kazançlar ile başlamış olsada son ay yayınlanan videolara bakarak güncel aylık geliri hesaplanır.
1 ay önce toplam 8 video atmış. Bunların toplam izlenmesi: 1.135 milyon. Yani geçtiğimiz ay bu arkadaş tıklanan reklamlar hariç 1135 TL kazanabilmiş.
Yinede toplam kazancı gayet iyi. :)
Kaynak: https://creatoracademy.youtube.com/page/welcome
Not: Turbosquid mevzusunda olduğu gibi, bunu da merak edip para kazanana kadar video yayını yaptım. Hevesimi aldım para kazanmaya başladım ancak evime fiberoptik bağlatamadığım için devamını getiremedim. 16 Mbps bağlantı adı altında 5 Mbps download, 0.5 Mbps upload ile yapılabilecek bir iş değil ne yazık ki.
http://www.turbosquid.com/Search/Index.cfm?keyword=mosque&x=-925&y=-23
http://www.turbosquid.com/Search/Index.cfm?keyword=mosque&x=-925&y=-23
enpara.com üzerinden hesap açıp
enpara.com üzerinden hesap açıp paypal.com a tanımlıyorsunuz. enpara.com üzerinden para gönderimi ve alımı yapabiliyorsunuz.
Patlatma animasyonu deniyor.
Patlatma animasyonu deniyor.
Eskiden Robotech, Transformers, Lazerion,
Eskiden Robotech, Transformers, Lazerion, Thunder Cats, Gundam gibi animeler olurdu TV`de. Şimdi hiç biri yok. :( Saçma sapan çizgi filmler yayınlıyorlar.
Genelde oyun ve simülasyonlardaki
Genelde oyun ve simülasyonlardaki kullanım amacı scale edilen modeli tam ölçülerine getirip scale parametrelerini okuyamayan enginelerde modeli tam ölçülerinde kullanmaktır.
Örnek: 2 metre olması gereken bir kapıyı fotoğraf veya blueprint referansını arka plana atarak kullandığını varsayalım. Bu çizimi metrik yerine cm veya inç ile çizmiş ol. Çizimi ölçekli tamaladıktan sonra unğit değerini metriğe çevirip 2 metrelik bir kutu çizer kapıyıda ona göre scale edersin. Sonrada Xform modifier ile reset xform yaparsın. Kapı çalışacağın enginede olması gereken boyutta çıkar, sadece scale yapıp xform uygulamadan bırakırsan scale yapmadan önceki boyutta çıkabilir.
Özetle videodaki gibi. :)
Özetle videodaki gibi. :)
https://www.youtube.com/watch?v=kId11kY6_I8
İlk önce ATOM`daki konu
İlk önce ATOM`daki konu hakkında eğitim almış ve bu sektörde çalışan kişilere sorup danış. https://www.facebook.com/metutech.atom
Vaybe, ücretsiz olanları hatim
Vaybe, ücretsiz olanları hatim edip ücretlilere saldıran birini 10 yıldır ilk defa görüyorum. :) Tebrik ederim.
Multimaterial ve plugin desteği
Multimaterial ve plugin desteği o kadar sıkıntı değil, şu videodaki realtime render olayı yeterli. :)
https://www.youtube.com/watch?v=LiUzhuH6ur8
veya bu videodaki. :)
https://www.youtube.com/watch?v=L5fOwSmSaW8
12 yıllık Max kullanıcısı
12 yıllık Max kullanıcısı olarak, açılış hızı, çökme olasılığı, g tuşu ile maxteki bir çok komutu tek tuş ile yapabilme, gömülü gelen craft director hede hödö pluginleri, default unwrap özelliği, animasyon, realtime render ve daha bir çok konuda Max`ten kat kat önde oluşundan ötürü Maya derim. Simülasyon, oyun ve animasyon alanlarında Maya şuan uzak ara önde.