firatturkel Son Forum Mesajları
Benim tecrube ettiğim kadarıyla,nedenini
Benim tecrube ettiğim kadarıyla,nedenini bilmiyorum ama windows 7 kullanırken 3dmax da ekran kartlarının performanslarında düşme oluyor.Ben Quadro kullanmamama ragmen son dönemde kullananlar aynı şekilde hayal kırıklıgına ugradıklarını söylüyorlar hep.kimsenin de windows 7 den şüphelendigine şahit olmadım.yinede ben bu problemin win7 den kaynaklandıgına neredeyse eminim.ha ispat et deseniz bunun için yeterli programcılık bilgim yok.fakan sürekli testler ve denemeler yapıyorum donanımlarım üzerinde.xp kullanırken problemsiz çalıştıgım sahnelerde win7 ye geçtikten sonra ciddi yavaşlamalar ve kasılmalar oldu.yogun sahnelerde max de kitlenmeler oluyor.microsoft müşteri hizmetlerinden tesbit edilmiş bu şekilde bir problem olmadıgını ekran kartını üreten firmlarla görüşmemi söyleyip geçiştiriyorlar.
Merhaba.Öncelikle renderi yapan esas
Merhaba.Öncelikle renderi yapan esas donanım işlemcidir,bazı üstdüzey ekran kartları da render sırasında işlemciye destek olabilir.rami ise sahnedeki bilgilerin render edilmek üzere işlemciye geçis yaptıgı bir ara durak gibi düşünebiliriz.şöyle bir örnekle anlatmak uygun olacak.
Diyelim ki 8 şeritli bir otoyolumuz var ( işlemci),
bu otoyola giriş için 8 gişemiz var ( ram) ve
bu yolda 8 de arabamız var ( render edilecek sahnenin yogunlugu)
bu durumda herbir araba bir gişeden gecerek otoyolun bir şeridinden bekleme yapmadan gidecektir.Yani ideal konfigrasyon/sahne
otoyolumuz :4 şeritli(işlemci)
gişe sayısı :8(ram)
araba sayısı:8 (sahne yogunlugu)
bu durumda herbir araba bir giseden rahatca geçtigi halde otoyola gelince 2li sıralarda gitmeleri gerekecektir bu da hızı yavaşlatacaktır.yanı bu konfigrasyonda işlemciyi güçlendirmek gerekiyor.
otoyolumuz :8 şeritli(işlemci)
gişe sayısı :8(ram)
araba sayısı :16(sahne yogunlugu)
bu durumda araba sayısı yanı render edilecek sahnenin yogunlugu hem gişe sayısı hem de yoldaki şerit sayısının 2 katı oldugu için arabalar hem giselerden hem yoldan 2li sıralar halınde gidecekler.yanı sahnemiz ,bilgisayar konfigrasyonumuza büyük geldi.Muhtemelen render sırasında bilgisayarda tıkanmalar/kitlenmeler yasanacak ya da renderimiz 2 kat daha uzun sürecek.
gelelim sizin durumunuza.
otoyolumuz :8 şeritli(işlemci)
gişe sayısı : 8(ram)
araba sayısı :4(sahne yogunlugu)
bu durumda ise gişe sayımız ve otoyoldaki şerit sayımız fazlasıyla yeterli ama araba sayımız (yani sahnemizin büyüklügü )az oldugu için ve bir araba aynı anda 2 gişeden geçemeyecegi için gişelerin 4 tanesi boş kalacak.
Sizin durumunuz tam bu şekilde.sahneniz küçük oldugu için render esnasında ihtiyac duyulan rem miktarı sizin makinenizdeki fiziksel ram miktarından küçük bu yüzden fazla kalan kısım kullanılmıyor.Eger herzaman küçük sahnelerde çalışıyorsanız çok büyük ram almaktansa büyük işlemci almak daha mantıklıdır.Ama büyük ram kullanarak yarın öbürgün büyük projelerde sıkıntı yaşamamış olursunuz.Örnegin bana birçokzaman 24gb ram bile yetmiyor.
Tabi şunu da söylemek gerek.ram bilgilerin işlemciye aktarılmadan önce geçici bir depo alanı oldugu için gereginden fazla ram olması renderi hızlandırmaz.sonuçta render hızını belirleyecek olan ana kriter işlemcinin gücüdür.ram miktarının yeterli olması sadece bu geçiş sırasında tıkanmayı önler.
*Bahsettiğim bütün bilgiler ve örnekler tamamen 3dsmax çalışma prensipleriyle dogru orantılıdır..farklı platformlarda dogruluk göstermeyebilir.