fasuto53 Son Forum Mesajları
Sanırım sorununuz bu linkte
Sanırım sorununuz bu linkte bahsedilenle aynı. Bunun dışında Max'in kapatırken otomatik kaydet diye bir ayarı yok diye biliyorum (çökmeler hariç).
https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Scene-file-automatically-saves-or-forces-a-save-when-closing-3ds-Max.html
Saklamaktan kastettiğiniz nedir, proje
Saklamaktan kastettiğiniz nedir, proje dizininde auto backup işlemini mi soruyorsunuz acaba?
Bildiğim kadarıyla bunu resmi
Bildiğim kadarıyla bunu resmi kanallarla yapma şansınız yok. Hatta lisans sahibi birinin 2015 lisansını size devretme hakkı da yok diye biliyorum. Bu genel bir durum bir çok program için geçerli.
Bu konuda yapabileceğin yasadışı olmayan tek yöntem eski sürüm setup bulup deneme sürümü olarak kullanman.
script yazarak :) https://www.youtube.com/watch?v=APJDYSKDAos
script yazarak :)
https://www.youtube.com/watch?v=APJDYSKDAos
Sanal PC + Deep
Sanal PC + Deep freeze
30+30+30+30...
Belki işe yarar. Veya ya şişi yakacaksın ya kebabı riske atacaksın...
Render karesini eklersen daha
Render karesini eklersen daha iyi olur ama muhtemel sahneye stereoscopic kamera eklemişsin. Stereoscopic kamera ekliyken diğer kameraları silsen de yine iki kare yanyana render alırsın.
Yıllar olmuşsa sürüm farkındandır.
Yıllar olmuşsa sürüm farkındandır. :) Tam olarak hangi sürümde böyle oldu hatırlamıyorum ancak artık bu tür subdivs ayarları merkezi kontrole bağlandı.
Render motorun nedir bilemem
Render motorun nedir bilemem ancak bazı render ayarları gerçek ölçülerle ilgilidir. 10 misli büyüklük gibi ölçek hatalarında gözle fark edilir hatalar görünmeye başlayabilir. Bunu daha iyi anlamak için ölçeği 100 kat büyüterek deneyebilirsiniz. Ancak 1 cm nin 1 inç olarak okunması render noktasında bir sorun teşkil etmez.
Eğer Rescale World Units
Eğer Rescale World Units ile yapacaksan ve ölçüleri doğru olan mevcut sahne içine aldıysan yanlış ölçekli objeleri...
Kendi sahne ölçü birimin cm iken;
gerçek ölçüsü 1" olan hatalı obje sahnende 1 cm (0,3937007874015748") gösteriyorsa
scale factor 2,54 olmalı.
Bunun tam tersi 1cm olan obje 2,54cm gösteriyorsa da scale factor 0,3937007874015748 olmalı.
Gerçek birime kıyasla "+" ya da "-" % kaç hatalı gösterdiğine bakman gerekir.
Ben de Rhino'da yaptığım
Ben de Rhino'da yaptığım orient esnekliğini max'te eksikliğini çekmişimdir. Bunu en Max'te en iyi 3pt Align ilgn ile halledebildim.
https://apps.autodesk.com/3DSMAX/en/Detail/Index?id=3470835942265631269&appLang=en&os=Win64
Elbette Rhino'nun Gumball aracı kadar iyi bir orient&transform ve dahası... süper tool hiç bir programda yok.
Mesaiden sonra(!) =) Evden
Mesaiden sonra(!) =) Evden çalışma düzenine geçmek ve adapte olmak biraz vakit aldı işleri toparlayayım derken ancak konuya dönebildim. Şimdi tekrar bakınca ben yine çok iyi anlayamamışım sanırım. İhtiyacı kavrayamayınca anlamlı gelmiyor bazen soru. Anladığım kadarı ile şöyle bir işlem yaptım (RESİM). Viewport içinde iki kaplamayı da aynı anda görmedi belki multi tile yerine compositing map kullanarak çözüle bilir. Kordinatları göstermek için multi tile kullandım. Başka bir espirisi yok. Yapmak istediğiiz şey bu muydu?
Ekran Görüntüsü:
https://i.hizliresim.com/8aJ5Sh.png
Max Dosyası (2020):
https://drive.google.com/drive/folders/1LxUN5GjaNOYMvGANRsl1Sl3jS_bYFvrD?usp=sharing
Tamam şimdi anladım. benim
Tamam şimdi anladım. benim hiç yapmadığım bir şey mimari işlerde bu tür şeyler pek gerekli olmuyor. ancak forumda daha evvel bununla ilgili bir konu açılmıştı. Bir araştırın derim, ben de mesaiden sonra bakacağım nasıl oluyor, öğrenmiş olurum.
Bu gibi sorularda amaçlarınızı
Bu gibi sorularda amaçlarınızı da yazarsanız hem doğru anlaşılması açısından hem de alternatif yöntemlerin önerilmesi açısından daha faydalı olur. Şuan şunu bilemem acaba temel araçları bilmediğiniz için mi böyle soruyorsunuz yoksa kastettiğiniz başka bir şey mi?
Sizin söylediğiniz için şunu yapabilirsiniz. Ayrı UV atamak istediğiniz poligonları seçip modifier listesinden istediğiniz UV modifierini seçebilir sonra tekrar bir edit poli modifieri alıp ondan da diğer poligonları seçip tekrar ayrı modifier uygulayabilirsiniz.
Ancak burada yaptığınız şeyi tek başına Unwrap UVW ile zaten yapabilirsiniz de...
Bir de söylediğiniz şey örneğin bir yüzeye bir taşı belli bir uv ile kaplayıp sonra aynı taşın üstüne yosun gibi bir şeyi ayrı bir uv ile yönetmek istiyorsanız ya da derzler için bump map kullanıp bunu ayrı kontrol etmek istiyorsanız. UV channel ile Map channel'ları eşleştirmeniz gerekir. Bunun sonucunu ise render ile görebilirsiniz Viewportta bir map'i önizlemede görürsünüz (bunu da seçebilirsiniz).
Üst üste uv modifierleri alıp herbirinin channel kısmını farklı numaralara getirip bunlarla maplerin channel numaralarını eşleştireceksiniz özetle...
Collect Asset gerçekten çok
Collect Asset gerçekten çok güzel her şeyi bir arada toparlamışlar. İşimi çözdü sağolun tekrar.
Hüseyin Bey Asset tracking'den
Hüseyin Bey Asset tracking'den değiştirmek için çok fazla isim var eski projelerin hepsini elden geçirip arşivlemek için yapacağımdan bu yöntem biraz uzun olacak, bu yüzden tercih etmedim.
Windows üzerinde çok güzel rename yapan programlar var ancak bunu max içinde yapabilecek bir şeye ihtiyacım var ve sanırım Yunus Bey böyle bir şey önerdi, şimdi inceliyorum teşekkür ederim bilgileriniz için.
Resource Collector işlemlerinde benzer isimlerin çakışması
Arkadaşlar bir projenin map dosyaları son derece dağınık ve farklı konumlarda aynı isimleri taşıyan map dosyaları mevcut Resource Collector ile bunları belirlediğim yeni konuma kopyaladığımda aynı isimleri üst üste kopyaladığı için sahnede örneğin duvarda bulunan kaplama zemine de kaplanmış oluyor ve orjinal zemin kaplaması yeniden isinlendirilmediği için kayboluyor.
Kaplama adlarını değiştirmek dışında verimli bir yöntem önerebilir misiniz?
Gördüğüm en bilinçsiz soru!
Gördüğüm en bilinçsiz soru! Sen bir araç değilsin, ben ne işe yararım gibi bir soru bu. Ben max biliyorum ne okumalıyım demek ne demek? Çok şaşkınım, eğitimde verdiğimiz vizyon buralara geldi demek çok yazık.
İnşallah sormak istediğin şey, "ben bu işleri seviyorum bana ne önerirsiniz" dir... Aksi çok yazık.
Bu soruya dar zamanlarımda
Bu soruya dar zamanlarımda bir kaç kez cevap yazıp sildim takip edemem diye. Bu probleme sebep olabilecek buglar da dahil bir sürü sebep var. Böyle soruları mümkünse daha çok bilgi paylaşarak yöneltin.
Objenin yedeğini alıp transofrm toolbox - resetxform yapıp ardından pivot noktanı kontrol edip perspektif ekranındayken tekrar dener misin?
Objeyle link ettiğin ilişkiler vs var mı?
Vray kullanıyorum corona çok
Vray kullanıyorum corona çok az kullandım. İkisiyle de aynı sonucu alabilirsiniz. Sanırım corona büyük (ağır) sahnelerde biraz yavaşlıyor ya da çok iyi bilmemenin neticesinde hatalı işlemler işi yavaşlatıyor olabilir. Ancak corona'nın render sonrası post işlemleri için render element kısmının daha işlevsel olduğu, yani çıkan renderlara sonradan müdahale de daha başarılı olduğunu bir kaç farklı yerde okudum. Ancak şuana kadar okuduklarımın ve duyduklarımın hiçbiri keşke vray yerine corona ya da tam tersine corona yerine vray öğrenseymişim dedirtecek durumda değil.
Ancak şunu bazen görüyorum. Artık iş ilanlarında corona adı çıkmaya başladı. İş verenlerin bir şey bildiğinden değil tabi, bu sadece corona'nın şov noktasında işini iyi yaptığını gösteriyor. Bunun dışında corona'nın vray'in eksilerine daha çok odaklandığı da genel kanı halindedir.
Display sekmesinde Poind-Cloud kısmının
Display sekmesinde Poind-Cloud kısmının altında local ve global density yüzdelerini düşürerek temsili nokta yoğunluğunu azaltabilirsin. Dediğin gibi bu ekranda epey kasmaya sebep olan görüntü yoğunluğunu oldukça rahatlatacaktır. Tek endişe duyulan şey buysa almaya değer.
Ek: Kamera özelliğini de mutlaka kullan (kadraja göre görüntü oluşturma)
(Vray) Cam materyalinde bulunan
(Vray) Cam materyalinde bulunan Refraction altındaki Affect Channels kısmından ayarlarsın.
istediğin sonuca göre all channels ya da Color+alpha'yı seçersin. Şahsen sorunu çok özensiz sorduğunu düşünüyorum, tam olarak istediğin şeyin ne olduğundan emin değilim.
Önce detaylı bir iş
Önce detaylı bir iş planı çıkarmanızı öneririm, aksi halde can yakabilir.
gürkan yılmaz, verdiğin video
gürkan yılmaz, verdiğin video linkte konu alınan çalışma bir sahnede uzak nesne olarak kullanılabilir, yani hero obje diye tabir ettiğimiz kameraya yakın veya sahne açısından önem arz eden objelerde kullanılmaz. Farkındaysan çok az detay ve poligon var videodaki örnekte. Böyle objeler için oyunlarda bu tür birleşik kaplamalar oluşturulur, ancak gördüğün gibi obje tek bir poligon örüntüsünden oluşuyor. Örneğin bir odada masayı kanepeyi halıyı tek bir kaplamada toplamak çok makul bir iş akışı değildir. Kaplama koordinatlarını yerleştirirken yaptığın bir çok ayarın sadece objeleri diğerlerinden harici olarak hareket ettirmek gibi davranışlarda bile hatalar oluşabilir.
Bence sonuç odaklı düşün böyle şeylerde. herkesin kendine has bir iş akışı olabilir ama bunun kişiye bir fayda sağlaması lazım, ben hala senin bu işten ne faydan olacak kısmını anlayamadım. Bence önce bilinen teknikleri kullan ne eksiği var ne fazlası var bir gör sonra bunları düşün.
Gama ayarından kaynaklanıyordur muhtemelen.
Gama ayarından kaynaklanıyordur muhtemelen. Frame bufferde sRGB butonuna bir kez tıkla bir de öyle kaydet .Kayıt formatını da öncelikle jpeg olarak nede. Eğer düzgün çıkmazsa Gama ayarlarını yeniden yapılandırman gerekebilir.
Dosyayı ne şekilde import
Dosyayı ne şekilde import ettiniz, linkleme xref vb özel içe almalarda bu tür koordinat sorunları olabiliyor.
Biraz ilginç geldi. Teoride
Biraz ilginç geldi. Teoride bir fark yok gibi ama kaplamayı nereye ne tür formlara uyguladığın pratiklik açısından önemlidir. Açıkçası çok anlayamadım tam olarak ne yaptığını. Mesela ne tür modellere ne tür dokuları bu şekilde kalıyorsun. Birbirini sürekli tekrarlayan dokularda şuan düşününce çok sorun çekmezsin gibi ama bu durumda bump vb kanalları da aynı mantıkta ayarlaman falan gerekecek. O nedenle ne kapladığın neyle kapladığın da önemli.
Ayrıca bu tür bir yöntemi nereden icap etti de uyguladın, nasıl böyle bir iş akışı oluşturdun anlayamadım.
objelerinizi hiyerarşi scane explorer
objelerinizi hiyerarşi
scane explorer hierarchy moduna geçip objeleri ana objenin altına sürükleyin. Ardından ana objeyi seçtiğinizde Ctrl+PageDown kısayolunu kullanın.
görsel:
https://help.autodesk.com/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/images/GUID-D88C0C63-B183-42D3-81D0-9C2086F1FFCE.png
Bu sayfada hiyerarşi hakkında bilgi edinebilirsiniz:
https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/files/GUID-2569461E-C859-4D54-BAFF-C8BD078B53AC-htm.html
https://www.youtube.com/watch?v=qemMpAPW_vg
Hiyerarşi olarak birbirine bağlayın
Hiyerarşi olarak birbirine bağlayın ve Ctrl+PageDown kısayolunu kullanın.
Hava filtresinin dünyayı kurtarması
Hava filtresinin dünyayı kurtarması gibi bir şey beklenmez.
Hava filtresinin kalitesi neleri belirler:
1-yakıt tasarrufu.
2-Motor ömrü
vs. vs. misal veriyorum bu bilgiler yanlış olabilir.
Sıradan bir hava filtresi ile çalışan araçla reklam ürününü kullanan aracı infografik anlatımla kıyaslayabilirsin. Rakamlar yerine dolum çubukları pasta dilimi grafikleri kullanman taahhüt etmiş algısını da yaratmaz. Arkada da iki filtrenin çalışma animasyonu döner. Ürününde yeşil sıradan filtrede kırmızı grafikler gibi gibi şeyler.