esergn Son Forum Mesajları
bıped veya bone kemık
bıped veya bone kemık modıfıer ıle cozersın.kemık daha mantıklı.
yuksek çozünürluklu modelleme yaptıktan
yuksek çozünürluklu modelleme yaptıktan sonra detayları bozmadan optionel da low poly e cekebılırsın.elbet cok bozmadan.tuyu ıse normal maple cozebılırsın.cızıklerıde photosopta unwrap ıle kaplayarak ıstedıgın gıbı detayla susleyebılırsın.
PIXEL ASPECT ASPECT RATİO
PIXEL ASPECT ASPECT RATİO DIR ONUN ADI.FILMLER SINEMA FILMLERI VE O FORMATTA HAZIRLANDIGI ICIN.DAHA SONRADAN HDTV FORMATINA GECILIR.ORADA GORUNTU KAYBI YASANMAZ ANCAK CEKILIRKEN ORDAKI KADRAJI GOREMEYIZ.SIRF SINEMA FORMATI KAYDEDILDIGI ICIN.KADRAJ HIC BIR ZAMAN TAM DEGILDIR.
glossyle ilgisi oldugunu zannetmemde
glossyle ilgisi oldugunu zannetmemde environment tamamdir
vray environment ayarlarindan reflection
vray environment ayarlarindan reflection ayarlarini kapat.8 e bas ordan fotografi kaldir beyaza cek geri fotograf koy kurcala ben ayni problemi seneler oncesinde soyledigim yerlerden çözmüştum qncak tam yerini hatırlamıyorum bunlardan biri mutlaka buralardan çözüme ulaşacaksınız
bence yansıma sebebi o
bence yansıma sebebi o beyaz rengin vraymtl olmamasi bunu kontrol edebilirsiniz
fılter olarak area degıl
fılter olarak area degıl quatrıc kullan veya mıtsell natrevalı
dolusuyla var.anahtar kelımelerle youtube
dolusuyla var.anahtar kelımelerle youtube da arat.render photoshop tutorıal yaz.bırazdan lınk atarım
tüm derken.o yanlış oldu
tüm derken.o yanlış oldu kusurabakmayın.ama ne soylemek istediğimi anladınız.bende sizi anladım.sizin soylediğinize gelmişde oluyor olay.ama ana konu şu ki.laptop muhendisliği gelişti probook lar hariç.yani bildiğimiz laptop.sizin işlemciniz özelliklerinde 12 çekirdekli bir laptopla renderı aynı surede bitirirsiniz.olay bu.ısınmasın yeter.aynı ozelliklerde laptop sizle aynı finish yapar.
müsait zamanda aynı sahneleri
müsait zamanda aynı sahneleri açar render yapar klonometreyi açarız.yada vrayden bakarız farketmez.printscreen yaparız.eğer işlemci modeliniz 2.10 dan yukarı değil ise çunku benim 2.00 ghz ve driverleriniz güncel ise süre aynı olacaktır. 3 5 dk ların lafı olmaz.benim burada insanlara anlatmak istediğim şey;iyi laptop ısınmayan laptop pc yi aratmıyor.laptopun tek farkı ısınma.
kaç ghz makina Tunahan
kaç ghz makina Tunahan bey.aynı sahne farklı makinalarda ısınmadığı taktirde süre aynıdır değişmez.overclock olmadığı surece.ama 2.00 ghz laptop a 2.60ghz masaüstü olursa tabiki geçer.sizin yeni nesil dediğiniz bu oluyor.ben aynı donanımlara sahip biri laptop birisi pc.sure 1 saat 20 dk suruyorsa diğeride 1 saat 17 dk surer
aynı suredir yani.eğer herhangi birisi ısınmıyorsa performans kaybı yasamaz.hepsi aynı aktiviteyi gerçekleştirmekte.bu donanım +3ds max dir.overclock bunların dısında tabiki.
n53sn.siz gececeğini dusunebılırsınız.ama ben
n53sn.siz gececeğini dusunebılırsınız.ama ben uygulamalı goruyorum ancak overclockda gecer pc .burada en onemlı sey sogutma.su sogutmalı makınalar bıle.bıreysel performansta bu makınayı gecemıyor.makınan ısınmıyorsa.laptop mus pc mıs hıc bır onemı yok.drıverlerın guncel ıse.% 95 i.ıyı durumda ise.idallıyım..n53sn modelının ust modellerı bu performansı veremıyor,ılgınctır.bu model ısınmıyor.ramlerım quad core.16 gb.dısplace hıc engel degıl.farkları ancak 1 dk kadar oluyor.ya o hızlı oluyor ya dıgerı yada laptop. Ama 1 2 dk oynuyor makına ısınırsa performans ozaman gıdıyor.bu laptop ta hayatı konu.tabı ıslemcı ghz da onemlı.donanım aynıysa.laptop pc ayırmayalım arkadaslar.ısınmayan makına bulun.deneyın.yarıyolda bırakmaz.makınanın termal macunlarını yenıleyeceksın.ucar makına.
render elements katmanlarımız
render elements katmanlarımız bunun icindir.size istedıgınız seyı fıltre eder ve image olarak onunuze koyar.sızde bunu layer olarak kullanır as image uzerınde kolaj veya sentezleme yaparsınız.ornek soft light multiply gibi.vray render elementlerınden raw reflection veya reflection u as image la bılıkte ps ye atarsanız.cam yansımalarıyla ılgılı.sonsuz oynamalar yapabılırsınız.ta kı ıstedgınızı bulana kadar.ama bunlarda nereye ne yapacagınızı bılmek uzun zaman deneyım ve tecrube ıster.gercekcı netıceler ıcın.open exr image formatını ıncelemenızı ısterım.turkıyede ne yazıkkı bunu reklamcılar dısında bılen yok.ınternette pek kaynakta yok.renk kontrastı 32 bit olup oyananabılen formattır.renk konusunda ımajı bozmadan cok farklı oynamalar yapabılırsınız.renk kraterını catlatmadan.elementler ise.vrayın fıltre edebılecegı hersey var.yansıma kırılma.objenın modelleme rengi.alan derinligi.ısıkklar.obje kimliklemesı bordur olusturması.cevre efektlerı.specular lar.dıffuse kanalları.daha bır cok fıltre.bunları kullanmayı bıldıkten sonra en gercekcı rendera ulasırsınız.yetenegınızın el verdıgı kadarıyla.bu ısın %40 ını 3ds max.. vray%40 photoshop ve aftereffects.ise %20 sını kapsar.
ne alakası var ya
ne alakası var ya laptop veya pc farketmiyor.aldıgın laptop burada önemli olan.asus i7 serileri tum pc serileriye yarısır.ileri duzey vray kullanıcısı olarak laptopla her isiml goruyorum altından kalkıyor makınem.ılk donemler süre uzama sıkıntısı yasanır.ama calıstıkca bılgısayarınıza gore ayar girilir makina tanınır.buna göre dısplacemnt kullanmımında bıle 2d alanında pıxlr ayarlarıyla cok kısa surede ıyı netıceler almak mumkun.ram onemlı burada.ırradıance map ı hıgh kullanılmasına gerek yok her sahnede.yeteneklı bir insan low da bıle cok ıyı sonuclar çıkarır.yanı arkadasımızın tek yapıcagı sey bolca pratik.ve zaman.ve ezber kendısıne yapacagı en buyuk kötülük olur.her ayarın mantıgını ögrenmeli.eger bu konuda cok ıyı olmak ıstıyorsa.iyi detaylar cıkartmak ıstıyorsa.ogrenmek ıcın frencesconun vray guıde kıtabını tavsıye ederım.
zor diye birsey yoktur.bilmemek.ve
zor diye birsey yoktur.bilmemek.ve karısık gelmesı vardır.cok basit 7 cesit program kullanmama rağmen zorlanmadığım programlar arasında yazarım.ögrenım asamasında kasmayan.belırlı mantıga bakıyo program.photoshop gıbıdır aynı.tek farklı 3d ve zaman cetvelı farkı.
asil balabanın derslerıne bak
asil balabanın derslerıne bak kendı ınternet sıtesı var orada derslerı tutorıal lerı vardır turkce olarak.
sende fotograf atabılırsın.problem yokkı
sende fotograf atabılırsın.problem yokkı bu konuda.yuksek cozunurluklu fotograflar ve hdrı.plugın gereksız olur bence.
ihtiyacın olan kadarını bilsen
ihtiyacın olan kadarını bilsen yeterli olacaktır.fx dallara ayrılır.tıpografı colour correctıon ve montajlama greenbox gıbı.ve adındanda aldıgı gibi sonrakı efektler.tüm programı bastan assağı sökmene gerek yok.inan kendikendine zaten yürüyüp gidiyor.
mutlaka vardır.ben bılgısayarı acıp
mutlaka vardır.ben bılgısayarı acıp baktıgımda size dönerım.override mtl ile yapılabilir gibi gelıyor bana.
internetten araştırırsanız bunun için
internetten araştırırsanız bunun için vray lele`s tools vardır.bu soylenen zahmetlere girmeye hiç gerek yok.tek tuşla sahnedeki cameralar vray cameraya cevrilir.psycal cam coverter olarak ararsanız vray lele`s tools
o menüyü sana en
o menüyü sana en kısa yoldan tarif ediyim.custmize den custimize user interface e gir.ordan toolbars bölümünden category den vray i işaretle.orda global olarak vray ışıklarının hepsini yönlendirebileceğin senin istediğin o menüyü bulursun.light setup olarak.tam adi vray light lister
dış cepe renderlarında çok
dış cepe renderlarında çok önemidir HDRI mapler.internette birçok çeşidini bulabilrsin bunların.bu mapleri ise enviroment bölümüne atıcaksın.vray hdrı seçip.yani genel olarak küre veya silindir seklinde sanki çevrede o fotograf varmış gibi senin nesnelerine ışık ve yansıma vericektir.camlarını doğru bir şekilde ayarlarsak kırılganlığını ve yansımasını.enviroment atarsan istediğin neticeyi verecektir.
http://www.youtube.com/watch?v=ml17GVbYOK0 burda tutorial var bir bakarsın.genel olarak bir izlenim verir
yere vray light koyup
yere vray light koyup bunu tavana dogru konumlandırırsanız ısıgın rengini biraz sarıya çekerseniz.bu etkiyi alırsınız.
gönderdiğinizde mantık asma tavan
gönderdiğinizde mantık asma tavan ışıkları ama yapan kişi buna yerden tavana vraylight vurmuş.ama gerçekçi durmuyor.süs duruyor.dediğim gibi o ışıkta içeriden dışarıya okadar yogun ışık çıkamaz.yani dışarıdakı ışık yogunlugundan o içerideki sarı ışığı çok zor fark eder
birde binaların üzerine ışık
birde binaların üzerine ışık çok vurmuş.gökyüzünün durumuna bakarsak akşamla kapalı bir hava okadar daylıght almamalı o bina.binanın ışığı biraz kısılırsa daha uygun sonuç alınır.3ds max e gerek yok.photoshopluk işi var sadece.daha uygun olur yani
birde ilk gönderdiğiniz akşam
birde ilk gönderdiğiniz akşam üstü fotografında camlar artık gün ışığı düştüğünden içerideki yani dairelerdeki ışığı dısarıya kırmaya başlarlar.çunku dısarıda ışık azlığı oluşmaktadır.gün battığı için.yani mantık budur gerçek hayattada.ama guneş tepede iken.hiçbir binadan oyle cıvıl cıvıl dışarıya kırılmış bir ışık alamassın binalarda.bunlar hep ya akşam üstüdür yada gecedir.gözlem yaparsan gerçek hayattada boyledir.çok az kırılmalar olur.sizin renderınızda gunduz alınmış.dolyaısıyla oyle bir ışık alamayacaksınız.akşam üstü yapıp içeriye ışıklarınızı koyarsanız.artık camlar dışarıya kırılma yapacaktır.dışarda ışık yogunlugu olmadığı için.
uzaktan iyi.ama çalışma mantığı
uzaktan iyi.ama çalışma mantığı uygun değil.siz vray HDRI mapleri ve kullanım şeklini araştırmanızı tavsiye ederim.kendiliğinden ışık üretebilen canlı fotoğraflar.ve alana yaydığı gerçekçi ışık ve çevre yansımaları.dış cepe nin vazgeçilmez öğesidir.bununla ilgili çok sayıda tutorial mevcut
olgun gok ün paylaştığı
olgun gok ün paylaştığı resimde ise.yapılar uzaktadır.yani detay daha azdır.uzak görünüştür.bir katı modelleyip kopyalamanızla.ve mimari giydirme ve ufak detayları zaten üzerine işlersiniz.ışıklarıda içeriden intense olarak çözersek.uzak renderda.uygun bir hdrı ile bu çevre görüntüsü yakalanır.tabiki bu açıda bir renderda gerçekçilik için çevre ayrıntısı en önemlisi.yapıyı detaylı yapıp çevreyi detaysız bırakırsak emek boşuna gider.çunkü göz çevredeki detay eksikliklerini anlayıp hemen puantajı ona göre yapar.çimse çim etraftaki çeşitli bitkilerse bitki.çevre aydınlatması ve uzak şehir görüntüsü.bunlarıda detaylı verirsek.elle tutulur bir render karşımıza çıkacaktır.
evet paylaço nun soylediği.bir
evet paylaço nun soylediği.bir çok cam için IOR dereceleri vardır.kükürt cam için parametreler değişir.sodakalsik cam içinde değişmektedir.tüm kırılgan madenler için geçerlidir.safir taşı pırlanta gibi madenlerde kırılma yüksektir.ama sodakalsik camda 2.0 ile 2.2 arası kırılma derecesi oynar.IOR kısaltımının açılımıda index of reclection.yani kırılma indeksi derecesidir.
camlarda hem yansıma hemde
camlarda hem yansıma hemde içerideki ışığı kırma özelliği vardır
yani.içeriye sarımsı ışık.veya beyaz veya daylight ısığı.ve çevre yansımasınıda vray hdrı reflection ile çözebilirsiniz.material de fresnel reflection ve IOR ayarları ile istediğiniz etkiyi yakalarsınız.