eRtanKaRayapi Son Forum Mesajları

    merhaba, cross section

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    merhaba,
    cross section diye bir modifier vardı. modeli bu yöntemle oluşturup smooth modifierı deneyebilirsiniz.

    2023-06-21 15:53:40

    firma yeri özgürlük bulvarında

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    firma yeri özgürlük bulvarında mı?

    2017-12-12 10:09:46

    Öncelikle geçmiş olsun, umarım

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Öncelikle geçmiş olsun, umarım bir çözüm yolu bulur hakkınızı alırsınız.
    Ben de Antalya`dayım. Hangi firma acaba? Belirtmenizde sıkıntı yoksa paylaşabilir misiniz?

    2017-12-08 10:55:41

    Reflection`a eklenen Map nedir?

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Reflection`a eklenen Map nedir?

    Bir de reflection subdivs 100, refraction subdivs 50 !? Neden bu kadar yüksek değerler? Hazır materyal mı eklediniz?

    2017-07-06 11:29:53

    Adaptive subdivision Max. rate

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Adaptive subdivision Max. rate değerini artırmayı denediniz mi?
    DMC Sampler değerleriniz nasıl? Adaptive amount değerini daha kaliteli bir görünüm için düşürebilirsiniz. Min samples ve Global subdivs multiplier`i mantıklı ölçülerde artırabilirsiniz.

    2016-01-12 16:01:17

    Render setup - GI

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Render setup - GI kanalında, birincil ve ikincil ışık yansıtma motorlarında neleri kullandınız ve bunların değerleri nasıl? Aydınlanma etkisine bağlı oluşan noise proplemi var ise objelerin yüzeylerinde hesaplanan aydınlanma - yansıtma ilişkisi; diğer subdivs ayarlarına bağlı olduğu gibi GI kanalına da bağlıdır diye düşünüyorum.

    2016-01-12 14:15:26

    Render Setup - Vray

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Render Setup - Vray Image Sampler (Antialiasing) - Type; Fixed mı acaba? Fixed ise Adaptive dmc ya da Adaptive subdivision ile değiştirin.

    2016-01-12 14:00:34

    http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/render-penceresinde-gorunen-ile-kaydedilen-resim-farki/

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/render-penceresinde-gorunen-ile-kaydedilen-resim-farki/

    2015-12-14 09:50:59

    Global Switches`de "Basic" yazan

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Global Switches`de "Basic" yazan yere tıklayın. Alt tarafta çıkması lazım.

    2015-11-23 14:45:46

    Eğer V-Ray kullanıyorsanız;

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Eğer V-Ray kullanıyorsanız;

    Render Setup - VRay - Global Switches - Raytracing - 0,0 olan Secondary rays bias değerini; 0,01 veya 0,1 yapıp deneyebilir misiniz?

    2015-11-23 14:08:26

    Ek olarak genelde mekandaki

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Ek olarak genelde mekandaki ışık yetersizliğinden dolayı grenli görünüm ortaya çıkıyor. İES ışıkların etkisini hiç kullanmadan mekanda yeterli / net bir ışık elde ediniz.

    2015-10-28 08:40:10

    Buradaki pürüzlü / grenli

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Buradaki pürüzlü / grenli görüntü; ışığın kendisiyle ilgili bir ayar mı emin değilim ama duvardaki "noise" efekti ya da "bump" etkisi fazla ise doğal olarak öyle bir görüntü verir. Duvara atadığınız material ile doğrudan ilgili bir sorunsal.

    2015-10-28 08:35:47

    Ferhat Bey çok teşekkür

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Ferhat Bey çok teşekkür ederim, konuyu ben açmadım ama sayenizde öğrenmiş oldum. Çok güzel bir bilgi, tekrar teşekkürler.

    2015-01-09 17:02:12

    Hazır materyal dosyalarının hazırlandığı

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Hazır materyal dosyalarının hazırlandığı bilgisayarda; .mat dosyasının ve ilişkili olduğu texture map dosyalarının bulunduğu klasör dizinleri; aynı isim ve aynı yolda olmalı. Örneğin; .mat dosyası ve içindeki texture map`ler; Belgelerim/MateryalArşivi/Kumaşlar ve bu en alt klasörün içindeyse; siz hazır .mat dosyasını bilgisayarınıza indirdiğinizde bu dosya ve texture map`leri aynı isimli klasörlerde ve aynı yolda olmalı. Doğal olarak internetten indirdiğimiz bir çok .mat dosyasını, hazırlayan kullanıcı tarafından hangi yolda kaydedildiğini bilemeyiz :)
    En azından ben böyle biliyorum, eğer varsa bir yöntemi ve cevaplayan olursa ben de memnun olurum :)

    Edit: .mat dosyasının hazırlanan bilgisayarda hangi klasörde olduğu önemli değilde; eğer varsa, onunla ilişki texture map dosyalarının bulunduğu dizin klasör yolu önemli. Sonuç olarak .mat dosyasını zaten mtl editor`e yüklüyoruz.

    2015-01-09 12:53:55

    Render setup ayarlarına değinmeyeceğim.

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Render setup ayarlarına değinmeyeceğim.
    Gerçekçilikten uzak olmasının başka bir sürü nedeni var.
    Genel olarak;
    Mekansal yerleşim, mekan-obje ilişkisinde oran orantı, ölçü ve ebatlar. Tercih nedeni olabilir ama meteryal; hakim renk seçimlerinde uyumsuzluklar.
    Pencere-dış mekan ilişkisi, background eksikliği.
    Texturler (Çözünürlük, renk, doku, UVW map koordinatlar ...)
    Işık kaynakları ve değerleri, yerleşimleri
    Abartı sayılabilecek material reflection, bump, displace gibi değerler
    Tüm sahneyi ele aldığımızda modelleme ya da detay eksiklikleri
    Detaylar gerçekçi renderlar için çok önemlidir.
    Bu gerçekçilik demek istediğiniz kaliteyi beraberinde getirecektir.
    Tüm bunlardan sonra render setup`ı ele almak daha mantıklı olacaktır.

    2015-01-08 14:23:50

    Merhaba, ``sönük, kalitesiz render``

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Merhaba,
    ``sönük, kalitesiz render`` demişsiniz; bu örnek görseli veya görselleri de paylaşabilir misiniz? Render görselini inceleyelim yani?
    Bildiğiniz gibi; renderların kalitesi sadece render setup ayarları ile ilgili değil; ışık çeşitleri, yerleşimleri, değerleri; kamera açısı, değerleri; material ayarları... gibi bir çok parametre var. Hepsi birbirini etkiliyor. Yani çıkan sonuçlar kaliteli değilse sadece render setup`a bağlamamak gerekiyor. Ki örneğin ben; irradiance map - current preset`i ``very low`` yapıyorum ama çok kaliteli renderlar çıkıyor. Neden ``high`` ? ya da neden ``noise threshold`` 0.003 ? Adaptive DMC ama neden? ve Adaptive DMC ise min ve max subdivs`leri nedir?
    Naçizane tavsiyem; ezbere mantık olarak ilerleme yapmayın. Hangi parametrik tam olarak ne işe yarar? Birbirleri arasındaki bağlantı nedir? Hangi parametrik değerlerin alt parametreleri ne işe yarar? Işık, kamera, global aydınlanma, materyal değerleri arasında nasıl bir ilişki vardır?

    İnternette dünya kadar hazır sahne var; fotogerçekçi ayarlarda render setup değerleri var; ama o sahnelerden tüm ışıkları, kameraları, materyalleri sıfırlasak bir işe yaramaz.

    2015-01-08 13:32:44

    Serkan bey teşekkür ederim.

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Serkan bey teşekkür ederim. Tabii bu bir çözüm yolu olarak aklıma gelmişti, tek bir obje üzerinde çok fazla bu uygulamayı yapacağım için tek obje üzerinde halletmeye çalıştım. Teşekkürler..

    2015-01-07 13:22:21

    sorununun çözülmesine sevindim, ilk

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    sorununun çözülmesine sevindim, ilk mesajımda yazdığım diğer detaylarda da sorun yoksa final renderını alabilirsiniz..

    2015-01-07 13:20:12

    Çok teşekkür ederim. Sürümden

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Çok teşekkür ederim.
    Sürümden dolayı değil; benim örnek sahnemdeki line objesi(2 boyutlu), sizin sahnede box objesi (3 boyutlu) olduğundan dolayı diğer parametrik özellikler görünmüyor; soft selection`daki bu özellikler 3 boyutlu objeler için çıkıyor. Yani benim önce line-extrude-edit poly yapmam gerekiyor, sonra soft selection yapacağım. Tekrar teşekkür ederim, bu şekilde deneyeceğim..

    2015-01-07 11:50:24

    Merhaba, Televizyonun olduğu duvardan

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Merhaba,
    Televizyonun olduğu duvardan koltuklara doğru target`ı olan bir ışık varmış gibi duruyor, yani acaba arka yüzeyini tv`nin olduğu duvara yaslamış bir gizli bir ışık mı var?
    TV`nin arkasındaki duvar ile, uzun koltuğun arkasındaki duvarın materyalleri aynı mı? aynı ise iç mekandaki gizli ışık yerleşimlerinde bir sıkıntı vardır diye düşünüyorum.
    Siyah deri koltuklar tamamen gri gözüküyor, acaba material editor`de reflection kanalı çok mu açık değerlerde, bence yansımayı biraz kısın.
    Ayrıca sandalyelerde ve kapı ile cam profillerinde herhangi bir materyal algısı oluşmuyor, sadece simsiyah duruyor, materyal editor`de parametrelerini değiştirmenizi tavsiye ederim.
    Son olarak deneme render görüntüsüne hakim olan; özellikle televizyonda, soldaki cam bölme ve masada, sağ köşedeki bitki üzerinde belli olan açık grimsi puslu grenli bir görüntü var; belki de deneme render setup ayarlarınızın çok düşük olmasındandır, ama yine de render setup`da ışık sıçramaları, global aydınlanma, image sampler ve settings ayarlarınızı kontrol ediniz.

    2015-01-07 08:58:20

    soft selection

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Merhaba,
    Soft selection ile bildiğiniz gibi yumuşak geçiş elde ediyoruz. Falloff ile etki alanını genişletip Pinch ve Bubble ile yumuşak seçim eğrisini düzenliyoruz. Benim sormak istediğim; örneğin bir yol üzerindeki karşılıklı iki vertex`i seçiyorum; sadece bir yöne doğru yumuşak bir geçiş istiyorum; soft selection yaptığımda doğal olarak her iki yöne doğru, etki alanına göre seçimler yapıyor, bu seçimi sadece istenilen bir yöne doğru yapmak mümkün mü?

    2015-01-06 15:13:29

    Front view `e tıkladığımızda

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Front view `e tıkladığımızda 45 derecelik ekranın gelme proplemi daha önce forumda konu olarak açılmıştı.

    http://www.tr3d.com/forum/oku/genel/max-2014-perspektif-sorunu/

    Ben bu sorunu; ``view cube`` den hallediyorum.

    Snap 2 `yi dene, 2,5 yerine.

    Bir de bu ``Snaps Toggle`` da, 2 ile 2,5 arasındaki temel fark nedir? Bu konuyu kesin olarak bilmiyorum ama şöyle tahmin ediyorum: Aynı düzlemde çizimler ve obje modellemeleri için; Obje 3 boyutlu ise front, left ...v.b. ekranlarda 2,5 seçilir; Obje 2 boyutlu ise front, left ...v.b. ekranlarda 2 seçilir.
    Daha aydınlatıcı bilgi veren olursa sevinirim..

    2015-01-05 09:16:29

    http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/3ds-max-2014-viewport-background/

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/3ds-max-2014-viewport-background/

    2014-12-22 11:20:16

    ".......... diğerleri bana aittir.

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    ".......... diğerleri bana aittir. ........"

    En azından bu ifadeyi yakaladık :)

    2015-11-23 13:43:03

    Erkan bey; Anlık

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Erkan bey;

    Anlık takipte olmadığını anlıyoruz ama en azından; yoksa çoktan sosyal medya hesabından beni şutlamıştı.

    Bu olayın günyüzüne çıkması için; O paylaşıma verilen ilk tepki benimki gibi olsaydı; belki de ".....evet bana ait ama daha uygulamadık" olacaktı.

    2015-11-23 13:37:30

    Cevap geldi. "..........

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Cevap geldi.

    ".......... diğerleri bana aittir. ........"

    Burası önemli! Diğer çalışmalardan arakladığı var mı?

    Ki zaten izinsiz paylaşılması ve hatta eser sahibini belirtmemesi hiç etik değil!

    2015-11-23 13:21:20

    Ekte resim dosyası var.

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Ekte resim dosyası var.
    İlgili sosyal medya hesabından screenshot aldım.

    Merak ediyorum cevap verecek mi? Nasıl cevap verecek?
    Takip ettim, 3-5 paylaşımını daha beğendim.
    Ayrıca screenshot almak için tetikte hazır bekliyorum; vereceği cevap; Faruk bey için güçlü bir kanıt olabilir.

    2015-11-23 13:13:03

    +1 Ben de katılırım.

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    +1
    Ben de katılırım. Güzel bir fikir..

    2015-06-12 15:04:25

    Movie maker`a da bakacağım.

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Movie maker`a da bakacağım. Teşekkürler. Tabii bu programları da bilmek gerekiyor. Ve istediğim slayt geçiş efektinin bulunması gerekli.

    2015-06-04 11:35:13

    Teşekkürler Deniz bey, inceleyeceğim.

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Teşekkürler Deniz bey, inceleyeceğim.

    2015-06-04 11:17:17