ErdemEVREN Son Forum Mesajları

    Faydalı teknik siteler.... Paylaşımınız

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Faydalı teknik siteler.... Paylaşımınız için teşekkür ederim....

    2011-12-27 14:17:09

    Değerli yorumunuz ve katkınız

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Değerli yorumunuz ve katkınız için teşekkür ederim...

    Suyu gerçek değerleriyle kullandıktan sonra bahsettiğiniz sonuçlar doğurması neticesinde benzer önlemleri sanatçı yaklaşımıyla 3dmax veya photoshopta alabileceğimiz düşüncesindeyim..., Ben Malzemenin gerçek değerleriyle çalışmak ve sanatsal olarak buna çözüm bulmak taraftarıyım... Ancak hep dediğim gibi sahne neyi gerektiriyor ise o yapılmalı... Atmosfer yaratmak işin en önemli kısmı ve sanatsallığı artıran en büyük etken....

    2011-12-14 10:05:56

    Çok güzel siteymiş,

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Çok güzel siteymiş, Ahşap,seramik gibi malzemeler yok ama faydalı teknik bilgiler var.....

    Paylaşım için teşekkürler...

    2011-12-10 17:39:33

    Realistic malzeme ve doğru

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Realistic malzeme ve doğru ışık hesaplarıyla hazırlanmış renderları incelemek isteyenler alttaki linke bir göz atsınlar...

    http://www.realorrender.co.nz/

    2011-12-10 17:21:58

    Suyun yansıtma oranı gece

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Suyun yansıtma oranı gece gündüze göre değişir demişsiniz ancak bu oran değişmez... Misal olarak eğer gündüz suya 90 foton düşüyor bunun 30`unu yansıtıyor ise gece 9 fotonunda 3`ünü yansıtır... Yansıtma miktarı foton sayısı düşüklüğünden dolayı azdır ancak yansıtma oranı aynıdır... Kısaca yansıtma oranı sabit ancak yansıtma miktarı ışığa göre değişkendir...

    Yorumunuzu düzeltme amacıyla değil okuyanları doğru bilgilendirmek amacıyla açıkladım...

    Söylediğim konularda herhangi bir hatam var ise sizinde bilginizi rica ederim...

    Paylaşımınız için tekrar teşekkürler...

    2011-12-10 16:38:57

    Yorumunuz için teşekkürler...

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Yorumunuz için teşekkürler...

    Ancak bu listeler ayrı ayrıda olsa mevcut... Her malzemenin sabit fiziksel özellikleri vardır ve bunlar değişmez, sadece malzeme çeşidine göre yada malzemeye yapılan deformasyonlara bağlı olarak değişir ki bu bahsettiğiniz parlatılmış bir mermerde olduğu gibi... Ancak parlatılmış mermerinde fiziksel olarak bir yansıtma değeri vardır ki mesela sudan farklıdır....Bahsi geçen listelerde de zaten mermerin,ahşabın,camın vb. malzemelerin bu tarz farklılıkları belirtilerek listelenmektedir... Bu tıpkı tek çeşit mermer yada ahşap olmadığı gibi... Yani listede hem parlatılmış mermerin hem de ham mermerin değerleri vardır ki zaten benim istediğimde bu farklı değerler...

    3ds max programı ve benzer programlar malzemenin gerçek hayattaki teknik özelliklerini kullanarak malzeme oluşturmaktadır... O yüzden malzeme yaratacağınız zaman sizden ior değerini ve diğer değerleri girmenizi ister... Işığı kaç kere sıçratacağını sorar,rengini sorara,miktarını sorar, emilim oranını sorar, malzemenin saydamlığını sorar ve bir yığın soru sorar... Siz eğer cam indisi yerine elmas indisi girerseniz yaptığınız malzeme yine cama benzer ama açıklayamadığınız bir hoşnutsuzluk olur... Kısaca özetlersem programa ne kadar çok gerçeğe yakın değerleri verir iseniz malzemeniz o kadar gerçeğe yaklaşır...

    Bu değerlerin önemini yada varlığını sadece ben söylemiyorum... İzleyeceğiniz pekçok başarılı yabancı eğitim setinde bu değerler vurgulanmaktadır...

    Ben ayrı ayrı topladım bazılarını... Birazda şaşırıyorum bu kadar çok açıklama yapmak zorunda kaldığıma... Pek çok kişinin bu konuyu bildiğini düşünürdüm.... Sanırım sıkıntı hazır malzemenin pratikliğinden ve göz kararı iş alışkanlığından... Hazır malzeme tıpkı balık tutmayı öğrenmek yerine hazır balıklardan yemek gibi...


    İleri düzey tasarımcıların makalelerini okuduğum zaman benim bahsettiğim konulara dikkat çekmekteler ki benim de mantığımda bunu gerektiriyor ... Ama hep dediğim gibi tercih tasarımcının, ister göz kararı yapar,ister hazır malzeme kullanır, istersede gerçek değerlerle kendi malzeme ve ışık yaratır...

    Bazı reflect değerleri;

    Reflect values

    Metals
    • Pure aluminium polished, 80 – 87 %
    • Pure aluminium matte, 80 – 87 %
    • Polished aluminium, 65 – 75 %
    • Matte aluminium, 55 – 75 %
    • Aluminium painting, 55 – 65 %
    • Chrome polished, 60 – 70 %
    • Steel, 25 – 30 %
    • High polished copper, 60 – 70 %
    • High polished brass, 70 – 75 %
    Composites
    • Light oak (Polished), 25 – 35 %
    • Dark oak (Polished), 10 – 15 %
    • Wood chipboard, 25 – 40 %
    • White paper, 70 – 80 %
    Ceramics
    • Granite, 20 – 25 %
    • Lime stone, 35 – 55 %
    • Polished marble (Depending on colour), 30 – 70 %
    • Light stucco, 40 – 45 %
    • Dark stucco (Rough), 15 – 25 %
    • Concrete (Rough), 20 – 30 %
    • Bricks new, 10 – 15 %
    • White tiles, 75 – 80 %
    • Glass, 5 – 10 %
    Finishes
    • White enamel, 65 – 75 %
    • White lacquer, 80 – 85 %
    • Silver mirror, 80 – 88 %
    • High polished mirror, 92 – 95 %
    Diffuse colour also affects the reflection intensity. White reflects the entire visible colour spectrum whereas black absorbs all colour.
    • White, 75 – 85 %
    • Light grey, 40 – 60 %
    • Middle grey, 25 – 35 %
    • Dark grey, 10 – 15 %
    • Light blue, 40 – 50 %
    • Dark blue, 15 – 20 %
    • Light green, 45 – 55 %
    • Dark green, 15 – 20 %
    • Light yellow, 60 – 70 %
    • Brown, 20 – 30 %
    • Light red, 45 – 55 %
    • Dark red, 15 – 20 %
    • Black, 2 – 5 %


    Tüm bu laf kalabalığının özeti şu aslında;
    Suyun tüm teknik değerlerini 3dmax gibi programlara girdiğinizde mermer yada elmas elde etmezsiniz, su elde edersiniz...




    2011-12-10 15:34:22

    Listelerden biri bu, araştırmanız

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Listelerden biri bu, araştırmanız için teşekkürler.... Ancak bu listede sadece ior değerleri var,daha geniş kapsamlı bir liste araştırıyorum... Mesela mermer için hem yansıma oranı,hem yansıtma oranı,yüzey pürüzlülüğü, parlama oranı ve bunun gibi tüm değerlerin her malzeme için gösterildiği toplu bir liste...

    Bahsettiğim tüm değerlerin olduğu liste başlı başına malzeme yaratmak için yeterli değil... Ancak malzemenin fiziksel davranışını taklit etmek ve gerçekçiliğini arttırmak için bence çok önemli... Çünkü bu değerleri girsek bile malzemenin için bump,umw map,noise,disp. vb. pek çok ayarlama daha yapmak gerekli... Öteyandan örneğin beton yaparken doğru bump,umw map vb. işlemleri yapsak bile eğer yansıtma oranı gibi temel oranları yanlış girer isek elde edeceğimiz malzeme betona çok benzeyen ama tam olarak o kalitede olmayan bir malzeme olacaktır.

    Açıklamanın uzunluğu yeni başlayan tasarımcılarında bilgilenmesi içindi.... Yolladığınız liste için tekrar teşekkürler... ior değerleri ile ilgili biraz daha komplike bir liste aşağıdadır....

    http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-513458.html

    2011-12-10 11:58:33

    Az önce biraz inceledim

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Az önce biraz inceledim ama bulamadım, gerçi bende 2010 var , belki dediğiniz gibi sadece 2007`de vardır.... Yinede iyice incelemek lazım bunları,dikkatimden kaçmış olabilir... Hiç bulunmazsa eğer yurtdışındaki merkezlerini arayıp onlardan talep edicem... Sonuçta bu listeler işin alfabesi... Yabancı forumlarda da pek çok kişi toplu halde böyle bir liste arıyor, ancak parça parça bazı listeler var sadece...

    Tavsiye için teşekkürler...

    2011-12-09 19:24:04

    Değerli yorumunuz için ben

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Değerli yorumunuz için ben teşekkür ederim....

    2011-12-09 00:33:35

    Önceki yorumda kimya açıklaması

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Önceki yorumda kimya açıklaması pek mantıklı gelmedi, dikkatimden kaçmış... Fotonların cisim yüzeyinde yarattıkları etki tamamen fizikdir, sadece ısı enerjisi nedeniyle belki azda olsa bir başkalaşım olabilir ki buda hesaba değmez ... Malzeme yüzeyinde kayda değer kimyasal bir tepkime yada olay olduğunu sanmıyorum gerçekleşen olayın... Kimyadan ziyade fiziksel etkilerin araştırılması daha faydalı olacaktır...

    ior değerleride ayrıca değişmeyen değerlerdir, yani her malzemenin kendine has sabit bir ior değeri vardır,tıpkı malzemenin birim hacim ağırlığı yada Elastisite modülü gibi... Ancak sahnedeki beklentiden dolayı birebir kullanılmayabilir bu değer...

    3dmax gibi programları temel fizik kurallarını başarılı taklit etmektedir. ancak bu başarı malzeye verilecek doğru ışık emilim oranı,geçirgenlik oranı,kırılma oranı,yansıma ve yansıtma oranı vb. oranlarının gerçeğe yakın verilmesiyle mümkündür. Yani eğer suyun Index of Refraction oranını alakasız girerseniz elde edeceğiniz malzeme su olamaz...

    ior listesi ve benzer listelerin kullanımının önemi cgsociety vb. pek çok tasarım sitesinde anlatılmaktadır...

    Ama tabi kullanıp kullanmamak tasarımcıya kalmış...

    Bazı tasarımcılar konuya Mühendis mantığıyla yaklaşır bazıları usta mantığıyla.... Mühendis gökdelen yapar, Usta apartman yapar....

    Tercih tasarımcının....

    2011-12-08 20:21:41

    Mantık çerçevesinde bir açıklama

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Mantık çerçevesinde bir açıklama yapmışsınız teşekkür ederim... Dediğinize katılıyorum, malzemenin teknik özelliklerini iyi öğrenmek lazım... ior listesi sadece örnek vermek maksadıyla söylenmişti...

    Listedeki değerleri zaten birebir uygulamakta doğru olmaz ancak malzeme için bir fikir ve başlangıç vermesi açısından önemli olduğunu düşünüyorum...

    2011-12-08 19:23:35

    Kimsenin faydası olmayacak anladığım

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Kimsenin faydası olmayacak anladığım kadarıyla, ior listesi aşağıda... diğer listeler için özelden mesaj atarasanız yardımcı olurum, en azından benim faydam dokunsun... Bu gereksiz tartışmada burada bitsin...

    ior listesi;

    http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-513458.html

    2011-12-08 19:15:02

    Bu liste sadece benim

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Bu liste sadece benim işime yaramayacak herkesin işine yarayacak... Ancak yardımcı olmak yerine gereksiz bir tartışma sürecekse konun kapanmasında fayda var...



    2011-12-08 19:07:39

    Liste hakkında bilgisi olmayan

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Liste hakkında bilgisi olmayan yazmasın lütfen... Nasıl malzeme yapıcağım telaşında değilim ben... Realistic malzemelerin fiziksel değerleri vardır... Bu işi göz kararı yada hazır malzemeyle yapmak inşaatı hesap yapmadan "hissi kablel vuku" yapmaya benzer...

    Bu işte ilerlemenin sırrı hem modellemeyi hemde kaplamayı hazır kullanmayıp kendinizin hazırlamasıdır....

    2011-12-08 18:15:06

    Öneri için teşekkürler ancak

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Öneri için teşekkürler ancak hazır malzeme kullanmayı sevmiyorum.... Bahsettiğim toplu listenin mutlaka mevcut olması lazım, ancak münferit olarak bazılarını bulabildim.... Realistic malzeme için ana değerlerin bilinmesi lazım...

    2011-12-08 17:01:11

    Realistic malzeme yapmak için ........

    ErdemEVRENwww.erdev.orgerdemevren

    Malzeme değerlerinin gösterildiği bir tablo arıyorum uzun zamandır ancak sadece IOR değerleri ve bazı reflect değerlerini bulabildim... Gerçekçi material hazırlamak için toplu bir liste nerede bulabilirim ?

    2011-12-08 15:05:32