emreşan Son Forum Mesajları

    3dsmax 2021 duyuruldu. neredeyse

    emreşanEmre Şanemresan

    3dsmax 2021 duyuruldu. neredeyse 10 sene önceki versiyonla çalışıyorsunuz. Yeni evrsiyonu yüklemeniz gerekecek.

    2020-04-15 21:34:23

    compositing

    emreşanEmre Şanemresan

    compositing

    2019-12-13 13:37:09

    :)

    emreşanEmre Şanemresan

    Böyle eğlencelerimiz olmasa bu 3D hiç çekilmez valla :)

    2017-11-21 19:36:04

    edit poly

    emreşanEmre Şanemresan

    Bu yazışmada geçen "edit poly" bir modifier değil. "Convert to editable poly" işlemini uyguladıktan sonra geri dönüş yok. Siz ise "modifier" olarak uygulayıp onu bir değiştirici niteliği ile kullanmaktan bahsediyorsunuz. Bir objenin topolojisini dahi değiştirecek değişiklik yapmışsanız tekrar "modifier" olarak atanan edit poly sekmesine döndüğünüzde tüm süreci sıfırlamış oluyorsunuz ve max malesef bu tür durumlarda düşünmek yerine kendini kapatmayı seçiyor. Ama bu konuda haksız değil çünkü hepsi birbirini besleyen ve birinin sonucu diğerini ilgilendiren bir hiyerarşide değişiklikler ypamışsanız geriye döndüğünüzde sonucu kestirmek mümkün değil. Parametrik objelerden alt nesne düzenleme moduna geçtiğiniz anda (Cinema 4D için "make editable" ve Max için "Convert to editable Poly") baz nesnenin niteliklerini sıfırlamış oluyorsunuz. Chamfer düzenlemesini artık bir değer girerek yapamazsınız. Tüm katı modelleme ve/veya poligon modelleme programlarında sistem böyle çalışır. Buradaki anlaşmazlık sanırım "edit poly" modifier olarak anlatılan şeyin "convert to editable poly" işlemiyle karıştırılmış olması diye düşünüyorum.

    2017-11-21 15:12:00

    x-ref

    emreşanEmre Şanemresan

    Ağır sahne meselesi daha çok iş-akışında tüm objeleri tek sahnede toplama, birleştirme eğiliminden kaynaklanıyor. x-ref meselesini ve cinema4d kullanımını da araştırmanızı ve mümkünse bu tekniği max ile de kullanmanızı öneririrm.

    3dsmax - cinema 4d konusuna gelince, modelleme, ışıklandırma v.b. "teknikler" konusunda 3d prensiplerine hakimseniz bu noktada 3d araçların yerlerinin farklı olması çok bir şey değiştirmiyor. Modelleme konusunda "modo" ve karakter animasyonu konusunda "maya" ve efekt animasyonları (parçacık, akışkan dinamikleri v.b.) "Houdini" isimlerini tüm dünyada bilen insanlar bilinçli olarak zikretmekteler. Her 3d yazılım paketinin belirli konularda üstünlüğü olması bence de büyük avantaj. Sadece bir programa bağlı kalmanız gerektiğini düşünmüyorum. Artık tüm 3d yazılım paketleri aralarında neredeyse sorunsuz dosya transferleri yapıyorlar. Modellemeyi, animasyonu, render`ı ve sonrasında comp + kurgu başka yazılımlarda da yapılabiliyor. Kendinize kurduğunuz iş akışınızda hangi yazılım size daha kullanışlı geliyor ise onu seçmenizi tavsiye ederim. Ağır sahnelerin cinema4d`de açılmaması durumuna şöyle bir ekleme yapabilirim, özellikle kullandığınız ekran kartının hafıza miktarı, sahip olduğunuz sistemin ram ve işlemci hızı/miktarı yeterli ise bazı optimizasyonlardan haberdar olmanız gerekir. Dünyada kullanılan en yaygın optimizasyon tekniklerinin başında "referans sahne kullanımı" dediğimiz ve max, maya ve cinema 4d`de tecrübe ettiğim özellik var. Mimari animasyon yapan arkadaşlardan örnek vermek gerekir ise; Tüm siteyi yani 30 konutlu bir mekanın tamamı tek bir sahnede toplanmıyor. En azından sağlıklı yöntemin bu olmadığı biliniyor. Birbirinin tıpatıp aynısı objelerin "instance" yöntemiyle sahnede başka yerlerde kullanılması da bu durumda çok pratik değil çünkü asıl olay sahnede ekran kartının ne kadar çok yüzey gösterebildiği değil 3d yazılımın ne kadar çok özelliği tek çalışma dosyası içerisinde barındırıcam derdi ile şişip şişmediğidir.

    Kısaca; referans sahne kullanımı özelliğini olmazsa olmazlar listesinin başına koymanızı tavsiye ederim. Yoksa 128 gb da ram`iniz olsa yine çöker, yine göçer.

    3DS MAX > Cinema 4D meselesine gelince... Kişisel olarak ben Cinema 4D programını "hedefe daha pratik ve hızlı şekilde varabilen" bir yazılım olarak nitelendirirdim. Tabi bu benim bu sektördeki mesaim ve deneyimlerimle doğru olantılı olarak kişisel fikrim. Öğrenmesi Max kadar zor değil diye tahmin ediyorum. Kısmen Max`den sonra bir çok özelliği zevkli bile gelebilir. 20 yıldan fazla bir süredir 3DS Max (ve hatta Dos versiyonu olan 3D Studio Release) kullanıcısı olarak bu şekilde yazılım çeşitliliğini bir fayda olarak nitelendiriyorum. İşiniz gereği arayış ve en verimli yolu bulma çabası içinde olduğunuz belli. Max sonrası Cinema 4D bu tarz bir rahatlama getirebilir diye tahmin ediyorum.

    2017-11-21 01:08:12

    Kamera oluşturmak için tıkladığında

    emreşanEmre Şanemresan

    Kamera oluşturmak için tıkladığında seçili kalmış. ekranın boş bir yerine sağ tıklayıp seçimi iptal etmen gerekli.

    2017-04-16 04:22:39

    webiner : Alita filminin görsel efektleri nasıl yapıldı?

    emreşanEmre Şanemresan

     

     

    youtube videosunu izlemek için BURAYA tıklayın.

    2020-04-03 04:45:34

    İzmir'de Post-Prodüksiyon konulu seminer

    emreşanEmre Şanemresan

    İzmir'de 3 Üniversitede Seminer ve Atölye.

    Nisan ayının ilk haftasında İzmir'de düzenlenecek seminer ve atölye etkinliklerinde Post-Prodüksiyon sektörü ve 3D Animasyon konularında söyleşi ve Görsel Efekt içeren bir reklam filminin yapım aşamalarını gösteren uygulama içeriği ile öğrenciler ile bir araya geleceğim.

    1 Nisan Pazartesi - İzmir Yaşar Üniversitesi
    Saat: 10:00 - 12:30 Söyleşi (Yer: Cep Sineması)
    Saat: 13:30 - 17:30  Atölye çalışması (Yer: F105)

    2 Nisan Salı - İzmir Ege Üniversitesi
    Saat: 10:00 - 12:00 Söyleşi (Yer: İletişim Fakültesi Konferans Salonu)
    Saat: 13:30 - 17:30 Atölye çalışması (Yer: Radyo TV ve Sinema Bölümü Toplantı salonu -Yeni Bina Kat:3)

    3 Nisan Çarşamba - İzmir 9 Eylül Üniversitesi
    Saat: 10:00 - 12:00 Söyleşi (Yer: Oktay Kutluğ Konferans Salonu)
    4 Nisan Perşembe - İzmir 9 Eylül Üniversitesi
    Saat: 13:00 - 17:00 Atölye çalışması (Yer: Canlandırma dersliği GSF Kat:5)

    Öğrenci olmayanlar için etkinlikler dışarıdan katılıma açık ve ücretsizdir. Fakülte girişinde misafir kartı alarak katılabilirsiniz.


    Siz de öğrenim görmekte olduğunuz / Öğretim görevlisi olduğunuz fakültede seminer ve atölye etkinliği talep etmek için iletişime geçebilirsiniz.

    [email protected]

     

    2019-03-27 15:27:02

    Ücretsiz webiner : LOGAN filmi VFX yapım aşamaları incelemesi

    emreşanEmre Şanemresan

    LOGAN filmi Görsel Efekt yapım aşamaları incelemesi

    Link

    2017-11-22 17:38:30

    internet semineri (webiner)

    emreşanEmre Şanemresan
    2017-08-08 20:53:32

    troller

    emreşanEmre Şanemresan

    Genelde o gelenlerin bir kısmını tanıyorum, bir kısmı da sosyalleşmek için herhalde kendi çapında birbirlerini trollemeyi seviyorlar. Benim amacım sadece yayın anında izleyen kişilere anlatmak değil, yayın bittikten sonra da kaynak olabilecek genel bilgiler paylaşmak. Çok büyük sıkıntı değil anlayacağınız. Problemli arkadaşlar ortamı dağıtmaya geldiğinde sağolsun youtube bir blok tuşu koymuş, hallediveriyor anında. Ama şimdiye kadar istisnai 1-2 örnek dışında henüz öyle bir sabotajla karşılaşmadık. Gerçi ülke çorba gibi çocukların goygoy yapıp kafasını dağıtmak istemesi de normal de işte ortam o ortam değil. Yanlış kanaldalar.

    2017-05-25 16:04:47

    Teşekkürler

    emreşanEmre Şanemresan

    Faydalı oluyorsa ne mutlu.

    2017-05-25 15:37:15

    Godzilla filmi VFX yapım aşamaları hakkında webiner

    emreşanEmre Şanemresan

    Görsel Efekt ve 3D animasyon yapımı ve kamera arkası incelemesi hakkında bir webiner yayınım olacak bu akşam. Faydalı olacağını düşünüyorsanız sosyal medyada da paylaşabilirsiniz.

    https://www.youtube.com/watch?v=oMFcmJXIOcQ

    Daha önce gerçkleşen webiner yayınlarını izlemek için : https://www.youtube.com/c/EmreŞan

    2017-05-24 18:14:31

    Görsel Efekt Web Seminerleri

    emreşanEmre Şanemresan

    Herkese merhaba.

    Görsel Efekt ve 3D Animasyon uzmanlıkları konusunda çalışmalar yapan, hobi veya profesyonel olarak tasarım sektöründe yer alan herkesin ilgileneceğini düşündüğüm bir etkinlik dizisini paylaşmak istiyorum.

    http://youtube.com/c/EmreŞanNet

    Filmlerde kullanılan efektlerin ve uygulanan tekniklerin açıklamaları, Görsel Efekt ve 3D Animasyon içeren planların çözümlemesi Sektörde kullanılan yazılım ve teknikler, yenilikler gibi konuları işlediğim canlı webinar yayınlarının da içinde olduğu, Üniversite seminerleri, Workshop çalıştayları, atölye eğitimleri gibi konularını içeren etkinlik sayfamdan ilginizi çeken konuları takip edip katılım gösterebilirsiniz.

    2017-04-18 14:34:26

    nick fury`de de aynı

    emreşanEmre Şanemresan

    nick fury`de de aynı dert vardı, taktı benzin deposu kapağını, yola devam...

    Şaka bi`yana, bu kadar uzun süre bilgisayar ekranı karşısında durmanın ve gözleri yormanın bedelini yufaktan ödemeye başlıyor ve akabinde yaşlandığımızı anlıyoruz necmi.

    2017-04-15 23:48:09

    3d gözlük teknolojisi için içerik üretimi

    emreşanEmre Şanemresan

    http://www.uzmantv.com/3d-sinema-salonlarinda-ne-tur-teknolojiler-kullaniliyor

    2017-08-08 23:52:53

    Çok geçmişolsun, iyileştiğine sevindim

    emreşanEmre Şanemresan

    Çok geçmişolsun, iyileştiğine sevindim Necmi. Hayatında açtığın yepyeni sayfada başarılar dilerim.

    2021-07-18 01:13:24