Elprince Son Forum Mesajları
3DMAX ı pek bilmiyorum
3DMAX ı pek bilmiyorum ama Photoshop , Zbrush ve Mudboxta çok zaman kazandırıyor.
Animasyonda ; Türkiye`de iş
Animasyonda ; Türkiye`de iş istiyorsan 3DsMax , diğer bütün ülkelerde (ABD,Kanada Dahil) Maya.
reklam sektöründe animasyon da
reklam sektöründe animasyon da yapacak olursan, nasıl olsa uzun vadede Maya ya geçme ihtimaliniz yükselecek. mAYA İLE DE Mental Ray çok iyi çalışır. Şimdiden Mentalist olursanız ;) ilerde sıkıntı çekmezseniz.
Maya & Nuke ikilisi
Maya & Nuke ikilisi işinizi diğerlerine göre daha iyi görür.
evet gerçekten ucuz ,
evet gerçekten ucuz , peki bizim pepe, keloğlan gibi karakter sahipleri nasıl tescilledi acaba diye merak ediyorum.
Teşekkür ederim yardımlar için.
Teşekkür ederim yardımlar için.
Karakter tescili
Merhaba, Proje aşamasındaki bir animasyon dizisi için hazırladığım 3d olarak modellenen çeşitli karakterler için kendi adıma nasıl ve nereden tescilini veya telif haklarını alabilirim?
Site içi aramalar yaptım konuyla ilgili forum konusu bulamadım. Fikir ve sanat eserleri kanununda da genelde sinema ve müzikle ilgili tesciller anlatılmış. Bilgi sahibi olanların yardımını bekliyorum.
En son gördüğüm animator
En son gördüğüm animator vs.gibi eleman ilanlarında (Disney Pixars, Sony pictures vs.) akıcı ingilizceyi şart koşuyorlardı.
Konuyu açan arkadaşın fikirlerine
Konuyu açan arkadaşın fikirlerine tamamıyle katılıyorum. Çalışarak bir yere kadar gelebilirsiniz.
Kendinize bir bakın daha önceden herhangi bir enstrümanı iyi çalabiliyorsanız veya fırçayı elinize aldığınızda kağıda döktürebiliyorsanız ya da başka bir sanat dalında varsa bir yeterliliğiniz bu işte başarılı olabilrsiniz. HELE hele resim müzik heykel gibi hepsinden artılarınız varsa diyecek söz yok.
Ben eminim şu satırları okuyan nice dahi kardeşim, baksana hepsinin çenesi düşmüş diye gülüyordur. Siz konuşun ben burda tarantinonun çerçevesini aşmak üzereyim filan diyordur herhalde. :)
Gönüller bir olsun ,yıldızların
Gönüller bir olsun ,yıldızların ne önemi var! :)
poligonsa obje seç face`lerini
poligonsa obje seç face`lerini edit mesh>extrude de.
daha önce de demiştim. nurbs, curve, surface, poligon temellerini öğrenmelisiniz sonrası akar zaten.
Max ten ilk geçişlerde
Max ten ilk geçişlerde Maya da böyle sorunlarla karşılaşılıyor. Bizler de karşılaştık.
Bu tarz problemlerin en güzel çözümü Digital Tutors ve benzeri sitelerden mayayı en baştan öğrenmek.
Çünkü her ne kadar 2 tane 3d programı (Maya-Max) gibi görünse de ciddi mantık farklılıkları olabiliyor. Sizin sorunuz da bunlardan biri olabilir.
Sizin sorunuz Maya`da loft komutuyla çözülebilir anladığım kadarıyla. Ama bu tarz takılmalardan kurtulmanın en iyi yolu Mayaya temelinden başlamaktır.
maya da 90 cmlik
maya da 90 cmlik bir box oluşturun. ya da maya da referans bi uzunlukta bir nesne oluşturun. ona göre import ettiğiniz çalışmayı büyütün. belki işinizi görebilir. benim de başıma gelmişti böyle yapmıştım.
siz daha iyi bi çözüm bulursanız da lütfen burda paylaşın, çok yararlı olur.
bende problemsiz her ekranda
bende problemsiz her ekranda jointler çiziliyor. üstteki yorumdaki pref klasörünü silin. bir de dosya adında büyük i (İ) harfini değiştirip deneyin.
program kapalıyken, belgelerimde maya
program kapalıyken, belgelerimde maya dosyasının yedeğini alın, ordaki pref klasörünü silip mayayı tekrar açın, düzelmezse size e-mailimi gönderdim modele bakabilirim.
joint tool sekmesinin yanındaki
joint tool sekmesinin yanındaki kutunun içine girip resetleyin. olmazssa back ekranınından joint tool seçiliyken bi foto yükleyin.
Aim kutucuğunu açıp ordaki
Aim kutucuğunu açıp ordaki ayarlarda maintain ofset klik seçeneğini değiştirin, öyle deneyin.
Silindiri seç T ye
Silindiri seç R ye bas, nereye istersen oraya uzat.
Bence kapsamlı bir maya ders seti alıp başlamalısınız.
Video Co pilottta metropol
Video Co pilottta metropol du galiba adı, orda var.
Setler, kurs ve özel
Setler, kurs ve özel derslerden daha ucuz. hem de çok daha ucuz. Öğrenme açısından İngilizce setlerde (Digital Tutors aboneliği gibi) profesyonel işler için bile çok fazla ders var.
Türkiye`deki kurslarda öğretmenin bilgisi kadar ve paranın yettiği yere kadar ilerlenebilir.
500 tl ye DTye 6 aylık abone olabilirsiniz, sınırsız ders saati; kapasitenize bağlı artık. TR`de 6 aylık kursa (ders saati nedir bilemem) vereceğinizden eminim çok daha hesaplı gelecektir.
Yani verim açısından setlerin marjinal faydası kursları 10lara katlar.
soru açık değil, bir
soru açık değil, bir de kelimeler anlaşılmıyor tam.
Seçtiğiniz objeye timeline dan
Seçtiğiniz objeye timeline dan istediğiniz herhangi bi yerde "s" harfine basarsanız key verir, süreyi uzatmak için de timeline`ın sağ tarafındaki rakamları istediğiniz sayıya getirebilirsiniz.
Herhangi bir obje seçili değilse key veremezsiniz.
Bu cevap yeterli gelmezse screenshot görüntüsü yükleyin bakalım.
sorunun icinde cevap da
sorunun icinde cevap da var. Live gitti Matchmover geldi.
Atadığınız kaplamanın bir özelliğini
Atadığınız kaplamanın bir özelliğini silmiş olabilirsiniz, tekrardan mesela lambert atayın düzelecektir. bende de olmuştu.
ilk soru benden olsun.
ilk soru benden olsun. Film çekimlerinde gerçek aktörlerin vucüduna küçük referans noktaları koyuyorlar, mesela gollum karekterini canlandıran kişiye.
Soru şu: onları Maya`da hazırladığımız modelle, aktörün referans noktalarının hareketlerini kaynaştırarak animasyonunu nasıl yapıyoruz?
Dediğiniz bölgelerlde face normalleri
Dediğiniz bölgelerlde face normalleri kontrol etmelisiniz gibi geldi bana.Smooth - wireframe görünümden ters oldukları anlaşılıyor.
Şu anda bulamadım ama
Şu anda bulamadım ama Mayanın içinde çekirdek ayarı olacak ordan araştırın.
Yeni başlayacaklara iyi bir
Yeni başlayacaklara iyi bir kaynak olacaktır. Tebrikler ve teşekkürler.
Ben de 2 yıl
Ben de 2 yıl max kullandım. Mayaya geçtiğimden beri bir daha isteyerek max ı açmadım, mecbur kalıp 1 kaç kez açtığımda , aradaki en önemli farkın maxın hantallığı olduğu ortaya çıkıyor. Arayüzü de kısayollar aktif kullanıldığında (kullanılmasa da olur) Maxı eze... neyse ya:)
Ne kime kolay geliyorsa buyursun kullansın :)
Maya başlı başına farklı
Maya başlı başına farklı bir 3d programı, yeni pc aldım , format attım 3dmax yerine Mayada modelleme ye başlayım bari deyip başlanabilecek kadar basit bir program değil. Eğer yapabiliyorsanız, sizi gönülden tebrik ederim. Ama iq nüz 180in altındaysa bu konuda hayal kırıklığı sizi bekliyor.