eksikpiksel Son Forum Mesajları
Region render karesi bu
Region render karesi bu :) Bunun için format atman da takdire şayan. Ancak dosyayı son açtığında aktif ise kapatana kadar aktiftir. Yeni sürümlerde çarpı yok. çalışmaya devametmek için esc, tamamen kapatmak için render setuptan wiev seçeceksi. kolay gelsin
vray light ayarlarından affect
vray light ayarlarından affect refl. değerlerini kapatırsan bu yansımalardan kurtulursun. açık kalsın istiyorsan. Render setup tan suu. div değerlerini vs artırmalı yani kaliteyi yükseltmeli,sin. bununla birlikte yansıyan yüzeylerlerdeki materiallerin yansıma sub div. lerini de yüksek tutmanda fayda var.. Uvw nin mantıklı değerlerde olmasında yarar var.
Bu tür sorunlar için kullandığın render setupı da paylaşmana daha fayadalı olacaktır.
Safe frame ve render kadraj eşleşmemesi
merhaba, eskiden çalıştığım bir sahne üzerinden yeniden render alıp önceki görsellere montajlamam gerekiyor. Sahnede onlarca kamera var hepsi de birbirinin kopyası, output size lar aynı. Ancak bir kamerada ufak bir kayma var ve oturtamıyorum. Bağlantıda bir ekran görüntüsü mevcut.
Denediğim çözüm yolları şunlar, hiç biri işe yaramadı.
- İhtiyacım olan kadraj safe frame deki gibi ancak render aldığımda kayma var.
- aynı ayar ve koordinatlarda yeni kamera oluşturdum, olmadı
- standart kamera koydum, olmadı
- Rendera alınan tarihten ve öncekilerden kamerayı çağırdım olmadı
- output size aynı
- Aspectler felan aynı
- Render ayarları hepsi için aynı ayarı kullanıyorum
- Sahnedeki diğer onlarca kamerada sorun yok sadece bu kamera da böyle bir problem var
- Sorun vertical shift problemi gibi gözüküyor ancak bire bir aynı kadrajı yakalayamadım bir türlü, guess vertical, v. shift=0 felan denedim
- Temel problem ve ilginç olan safe framedeki kadraj ile renderdaki kadrajın eşleşmemesi
Fikri olan, böyle bir şey başına gelen var mı?
Ekran Görüntüsü: http://tinypic.com/r/2zt9amx/8
*Problemi daha iyi ifade etmek için kırmızı oklarla işaretledim
bilgisayarında şu dosyayı arayıp
bilgisayarında şu dosyayı arayıp açmayı deneyebilirsin : Maxback.bak
Ancak genelde pek sonuç çıkmıyor :(
Bir de zaman zaman ust versiyon ile açmaya çalışınca da açılabiliyor.
bilgisayarında şu dosyayı arayıp
bilgisayarında şu dosyayı arayıp açmayı deneyebilirsin : Maxback.bak
Ancak genelde pek sonuç çıkmıyor :(
Bir de zaman zaman ust versiyon ile açmaya çalışınca da açılabiliyor.
Soru çok açık değil.
Soru çok açık değil. Hangi modda kullanıyorsunuz. Vertex,edge,poly vs. screenshot ile olanı ve olmasını istediğinizi tariflerseniz yardımcı olabilirim.
Render Elements output
Merhaba, Render element çıkışlarımı siyah beyaz alfa kanallı almak istiyorum. Örneğin material select ile oluşturduğunuz bir element tiff veya png kaydedildiğinde renk değerleriyle kaydetmekte. Alfa ise seçili material haricindekileri de değil. sadece sahnenin alfa değeriyle kaydolmakta. Esas sorun koyu renkli veya gölgede kalan yerler çıkıyor. Material harici alanlara siyah değer verdiğinden bu kısımlar karışıyor seçimi elle yapmak durununda kalıyorsunuz.
Benim istediğim alfa olarak sadece seçili materyali vermesi. Daha önceleri bunu yapıyordum ancak elements ayarından mı kayıttaki ayarlardan mı yoksa malzeme ayarlarında mı tam hatırlayamıyorum.
Vray ve frame bufer kullanıyorum.
Bunu render için mi
Bunu render için mi çalışma ekranı için mi istiyorsunuz?
Render için istiyorsanız yapmanız gereken, Photoshop gibi bir resim işleme programında resmin ağaç olan kısımlarını beyaza, geri kalan kısımlarını siyaha boyayarak bir siyah/beyaz harita/map/resim hazırlamak. Ardından bu resmi materyalinizi maps sekmesinde opocity map kısmına atamak. Orjinal resmi de diffuse map olarak atayacaksınız.
klasör ve dosya isimlerinde
klasör ve dosya isimlerinde türkçe kraker vardır.
Maxi boş olarak açıp
Maxi boş olarak açıp open deyip dosyalarına seçerek küçük bir ön izlemesini görürsün.
şimdi bana biri deseki
şimdi bana biri deseki eğme değiştiricisini kullan yada programda yazsa bend modifier dediğini anlamam :)
proxy yapabilrsin obejerlini özellikle
proxy yapabilrsin obejerlini özellikle birbirini tekrar eden objeleri. onun harici kamera açına göre uzakta kalan objelerine modifier menüsünden optimize atarsın hatta save as yap orjinali dursun optimze attığın ojeleri collaps all ilen birleştir tam olsun. onun harici "O" tuşuna basarsan sahnende daha rahat harekt edersin hareket esnasında tüm objeleri disp. as box mış gibi gösterir hareket bitince shade moda döner
Aynen buradaki formları düşünüp
Aynen buradaki formları düşünüp lambanın içinide modellersen ve buradakine benzer yansıma ve kırılma etkilerini verirsen olur. birazda kaplama atabilrsin. onun harici hiç uraşama dersen internetten bu aracın blueprintlerini ve texturelerini araştır bulursun düzgün bir map. ama bu diğerinden daha çok zamanını alır devamlı takıldığın bir kaynak yoksa. benim yok mesela :) ama böyle sitelerin olduğunu biliyorum. mesela cgtextures.com da var bir şeyler ama senin verdiğin örnek bazında işine yaramaz en temizi modellemek yani
Çıktı alacaksan matbaalar için
Çıktı alacaksan matbaalar için 300 dpi(inç başına düşen piksel) yapman gerekir. İnternet için 72 dpi çok büyük dosyalarda kasmaması için 150-200 dpi iş görür.
Bu durumda senin A3 ölçüden bir kağıda çıktı alacağını düşünürsek
21,7 x 42 cm kağıt için:
300 dpi çözünürlükte 3508 x 4961 px
150 dpi 1754 x 2480 px (En düşük bu civarda almalısın kaliteli çıktı için)
72 dpi 842 x 1191 px (ekran için bu uygun)
Bu ölçüleri ve hesaplamalarını photoshopta yapabilirsin.
Photoshoptan anlamam ben dersen santimetre olan kağıt ölçünü inçe çevir ve 300 le çarp piksel değerlerine ulaşırsın ;)
yani 42 cm=16,5354 inç x 300 = 4961 şeklinde
file import veya dosyayı
file import veya dosyayı max ekranına sürükle bırak open dersen direk onu açar merge dersen sahnene ekler içeriği. içinde ne olduğunu bilmiyorsan direk aç.
çok kasıldıysa oluyor arada
çok kasıldıysa oluyor arada özellikle 2009 da. en temizi görev yöneticisinden katletmek. kapanması çin 10 dk beklediğin program 1 sn de tarih olur.
En haba ve Basit
Bu kadar kolaycıysan En kaba ve Basit yöntem 0 frame e bir key ata. sonra tüm objelerini seç. ucs local yap. çift eksende move et. çil yavrusu gibi dağılırlar :) sonra dağıtınca bilmem kaçıncı frame bi key daha at al sana animasyon.
Tabi bu işin geyiği adam gibi bir şey yapmak istiyorsan biraz daha uğraşmalısın. Yada partikül sistemeleri kullanmalısın. ekstra bir plug in varsa ben bilmem beyim bilir.
Objelerin baz rengini değiştirmeyi
Objelerin baz rengini değiştirmeyi denedin mi? Yada her hangi bir malzeme atmayı.
Diğer arkadaşların da dediği
Diğer arkadaşların da dediği gibi bu iş teknik bir iş olmadığından örneğin statik proje veya mimari uygulama projesi (avam/konsept değil) gibi m² hesabı yapmak manalı bir durum değil. Çünkü örneğin benim 5 günde yaptığımı sen 2 günde yapıyorsun yada benden daha fotogerçekçi sunuyorsun. Bu durumda benden daha çok fiyat çekmen lazım. Bu işte ne kadar tecrübeli olduğun ofisin, elemanın olup olmadığı, fatura kesip kesmediğin, orjinal yazılım kullanıp kullanmadığın vesaire gibi bir çok kriter var ve tartışılır bunlar.
Bana bu soruyu soranlara hep şunu öneririm. Diyelim freelancer çalışıyorsun. Bir ofiste görselleştirme uzmanı, mimar+ görselleştirme uzmanı, grafiker+ görselleştirme uzmanı olarak çalışsaydın kendin için ne kadar bir maaşı uygun görürdün? Bu konuda objektif düşünüp piyasa koşullarını da hesaba katarak kendine bir maaş ön gör! yoksa herkes 10000 20000 dolarlara çalışmak ister ama gerçekçi ol :)
Hesap kolay olsun diye farzedelim ki 3000 tl dedin. Serbest çalıştığın için hafta sonu gibi bir kavramın olmadığını hesaba katarsak günlük 8-9 saatlik mesai ücretin 100 TL eder.
Bu kaba hesaptan yola çıkarak eline gelen bir işi 5 günde, günde 15-18 saat çalışarak (sabahlayarak) bitireceksin. Bir de render sürelerini de mesai kapsamında düşün çünkü o sırada sen fiziki olarak çalışmıyorsun belki ama tüm sistemlerini o işe aktardığın için başka bir iş yapma şansın yok. Yani sen patronsun işlemcilerinde işçilerin. Ne kadar çok işlemcin varsa iş o kadar hızlı biter ama o kadar da yatırım yapmışsındır.
Bu kaba hesaptan 5 günlük ful+ful mesai lik bir iş 5*100 çift mesai den 1000 TL eder.
Ama dediğim gibi bu çok kaba bir hesaptır. Sana ancak yaklaşık bir standart oluşturabilir. Sakın her 5 günde bitebilecek iş 1000 lira eder anlamına gelmesin. Ben 20000 de çekerim başkası 500 de. Tamamen yaptığın işin kalitesi hızı olaya yaklaşımınla alakalı bir durum.
Başka bir durum mimarlardan birisin. Senden modelleme yaparken mimari bilgini de katmanı istediler o zaman da işin boyutu değişir.
8 e basarak enviromentten
8 e basarak enviromentten ambians rengiyle oynayabilirsin.
Bir de maxin hangi sürümünü kullanıyorsun bilmiyorum fakat max 9 gillerde çalışma ekranının (wievport) sol üst köşesinde yazan perspektif/top/front vs yazılarının üstüne sağ tıklayarak, max 11 gillerde perspektif yazısının yanındaki "+" işaretine basarak açılan menüden "configure" e tıkla. Açılan pencerede "Lights and shodows" sekmesinde default lightı işaretleyip 1 veya 2 light seçeneklerini dene. Genelde 2 lights olumlu sonuç verir.
modeller arasında boşluk olup
modeller arasında boşluk olup olmadığını kontrol edebilirsin ilk etapta. kat ile duvar sıfıra sıfır oturması lazım.
onun harici ışığın konumuda önemli ve gi ayarları.
Edit mesh den ziyade
Edit mesh den ziyade edit poly ye yoğunlaşmanı tavsiye ederim. Mesh de poligon matığı poly ye oranla farklı olsa da poly mesh e göre bir çok ek seçim ve modelleme özellikleri sunmaktadır.
Sakın yanlış anlama şevkini kırmak açısından söylemiyorum. Edit poly/mesh başlı başına bir konudur. Biraz zaman harcaman lazım.
Fakat poly yi tam anlamıyla öğrendiğin zaman modelleyeceğin şey yoktur. Diğer arkadaşların da dediği gibi internette bir çok poligon modelleme anlatan tutorial vardır.
Edit Poly veya Editable Poly olarak taratabilirsin.
Masa üstü paylaşımı ile
Masa üstü paylaşımı ile gerçek zamanlı ve birebir online eğitimler veriyorum. Detayları incelemek için: http://www.eksikpiksel.com/index.php/egitim/onlineegitim/onlineders.html
Sorun: AutoCAD deki çiziminin
Sorun: AutoCAD deki çiziminin koordinatlarının aşırı büyük değerlerde olması.
Çözüm: import etmeden önce ACAD daki tüm çizini seçip veya daha sağlıklısı bloklayıp(işin bitince patlat), bir röper noktasını (örneğin sol alt köşe) 0,0 koordinatlarına taşı.
oraya denk gelen bir
oraya denk gelen bir modelde veya modelin kaplamasında bir sorun olabilir. o modelleri kapatıp render almayı dene. bahsettiğin sorun hep son karede oluyorsa render ayarlarınla ilgili bir sorun var demektir veya dosyan bozulöuş da olabilir . Sıfır bir dosya açıp görünün ve bildiğin tüm modelleri merge et öyle devam et. bir de max scriptte gc () dene! pek işe yarıcanı sanmıyorum ama bir dene