EgeY Son Forum Mesajları

    vfx

    EgeYEge

    Merhaba arkadaslar, vfx alaninda egitim videolarina basladim. Destek olursaniz sevinirim

    Facebook: https://www.facebook.com/Egevfx-330294960876411/

    Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCMaVcOAIG-Mqq6xA66npY0g

    Herkese iyi calismalar

    2018-08-24 19:35:24

    @ Jacky Japonya da

    EgeYEge

    @ Jacky Japonya da veya Kore de ingilzice bilmeyen birinin rig yaptigina neden dusunuyorsunuz anlamiyorum bir de iki kavrami hep karistiriyorsunuz animasyon la rig biririyle ic ice gecmis degildir ikisi de ayri uzmanlik alanidir

    rigger dan animator olmaz(cok nadir istisnalar haric) ,animator rigging alaninda bir sey bilmek de zorunda degildir. Dediginiz ulkelerde animasyon yapan sirketler diyelim kendi bunyelerin de zaten uzmanlari tasirlar. Soyle onlnie egitim veren ianimate ya da animationmentor(sirf anime konusunda) sartlarina bakarsaniz `iyi derecede ingilzice gerekli` diye ibare olur bu hem programa hakim olmak, toollara hakim olmak hem de iletisim acisindandir. Kabul etseniz de etmeseniz de ingilzice ortak lisans dunya uzerinde. Uzakdogu ulkelerinde bu isi yapanlarin ingilzice bilmemesi gibi bir durum zaten yok..o yuzden orada is yapanlar ingiliceyi biliyor.

    Rigging konusunda ise bir yere gelip tikandiginizda cok spesifik durumlar olabiliyor bunu kalkip internette de bulamazsiniz iste ozmana is size kalir, rigging alani modelleme gibi degil pek,orada belli toollari ogrenip artistik yaninizi da kullanarak bir sey ortaya koyarken, rigger daha cok teknik alanda is gorur zaten oyuzden TD (Technical Drectior) olarka ulusalrasi piyasa da adlandirilir...ingilizce yok is `prof` anlamda rigging yapilamaz...bu malesef ki dunyanin gercegi, keske olmasaydi ama oyle...(bundan sonra pek yazmayi dusunmuyroum cunku tartismaya gidebilir,isteyen istedigi bilgiyi almistir sanirim yazilarimdan)

    herkese iyi geceler

    2013-01-06 00:04:40

    ingilzce biliyor musunuz? Ingilizce

    EgeYEge

    ingilzce biliyor musunuz? Ingilizce bilmeyen biri `profesyonel` kendi rigini asla yapamaz, ya plugine bagli kalir ya da hazir seylerde cozum arar...eger ingilizceniz var ise, ianimate rigging onnlie class (ucretli) ye kayit olabilirsiniz ya da dt ,gnimin gibi okullarin dvdlerinden ogrenebilirsiniz.
    Ingilizce bilmeyen birisi `gercek`rigging i ogrenemez...ogrenirim diyen de ,dunyadan bi haber biridir...

    2013-01-05 22:23:14

    http://vimeo.com/55032699#

    EgeYEge

    http://vimeo.com/55032699#

    2012-12-17 17:20:01

    http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=17905584&linkID=12305695 You have

    EgeYEge

    http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=17905584&linkID=12305695

    You have already activated your product on the maximum number of computers permitted by your license.

    If you would like an Autodesk customer service agent to manually review your activation history, please complete a Customer Service Request.

    gereginden fazla makinaya kurmussunuz oyle olabilir diyor. Musteri hizmetleriyle baglantiya gecin diyor, burada satin alinmis bir maxin lisans sorunun cozebielcek bir arkadas oldugunu sanmiyorum, gercekten ilaniciniz bence autodesk sayfasi

    2012-11-26 21:36:03

    hizl icevap : http://usa.autodesk.com/3ds-max/how-to-buy/

    EgeYEge

    hizli cevap : http://usa.autodesk.com/3ds-max/how-to-buy/

    2012-11-26 21:27:10

    loft modelleme teknigi ile

    EgeYEge

    loft modelleme teknigi ile ana kisim, poly ile digerleri yapilabilir kisa zamanda

    2012-11-23 12:57:51

    palneinn segmenti yeterli degil

    EgeYEge

    palneinn segmenti yeterli degil iyice arttirin, boolean yerine pro boolean kullanin, her harfin etrafinda yeterli segment olmali...

    2012-11-23 12:48:22

    video bana ait degil

    EgeYEge

    video bana ait degil denk geldi ,orada 20dakikalik hizlandirilmis hali var 2saat hakkaten uzun hele sessiz..

    2012-10-04 15:54:19

    Mutfak egitimi

    EgeYEge

    internette gezinirken karsima cikti max kullnicilari icin isine yarayabilecegini dusundum, ses yok sadece gorsel olarak 2 saatte yapiyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=2ln0PF3JpDo&feature=related

    iyi calismalar
    EgeY.

    2012-10-03 21:37:54

    animasyonlar....

    EgeYEge

    http://www.youtube.com/watch?v=Vu94KGpV4Pg

    http://www.youtube.com/watch?v=gcnV4a6hciU

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XqEdmsOWwLo#!

    2013-05-26 17:34:27

    bilgi icin tesekkur ederim,

    EgeYEge

    bilgi icin tesekkur ederim, dvdyi bir exe ile calistirarak sorunu cozduk

    2013-02-11 18:08:47

    flash player problem

    EgeYEge

    Herkese kolay gelsin, yaris iflashta yapilmis bir websayfasini dvd ye basip kullanmam gerek fakat dvd den okudugun da herhangi bir browser da aciyor ve browser in guvenli kayarlarindan dolayi flash global security uyarisi veriyor ve bu her seferinde tekrarlaniyor(sayfa geriye gitse de ileri gitse de) bunu halledebilecek biri var mi flashta uzman?Sorunu acilen cozmem gerekyor eger ilgilenen olursa detaylari pm yolu ile konusabiliriz.

    Iyi calismalar
    Ege

    2013-01-21 16:16:42

    Assassins Creed -Parkour - Freerun

    EgeYEge

    http://www.youtube.com/watch?v=H3gVWeAcpKE

    bu ara parkur olayina sarmis durumdayim)). Mardin karsima cikti yabacilar gozuyle iyi bir tanitim da olmus

    2013-01-07 01:23:34

    Okan Bey eger dediginiz

    EgeYEge

    Okan Bey eger dediginiz gibiyse o zaman haklisiniz ama ben yukarida zaten render konusuna takilmadim , ben silinmis cevaplara istinaden bir seyler yazmistim ,yazialnlari silince insanlar verdigim cevaplar havada kaldi, eger musteriye is tesliyise elbette Render...eger bu konuda yanlis anlayip yanlis yonlendirdiysem affola...

    Saygilar
    Ege Y.

    2012-05-17 17:31:30

    Taskin Bey, sizin gibi

    EgeYEge

    Taskin Bey, sizin gibi deneyimli birinin bunu soylemesi beni sasirtti

    ``ya arkadaşlar render almadan animasyon falan olmaz başka yol aramaya gerek yok`

    11 senedir 3d isi icindeyim reklam filmleri ve sinema filmleri uzerine calisiyorum yurtdisinda ve rendersiz her isimizde preview alir animasyonun dogrulugu yanlisligi konusunda nedir ne degildiri gormek isteriz,kaldi ki musterilerimize animasyon preview olarak gonderir onay aliriz,onlarin bile bizden render talebi olmaz cunku konsantre oldugumuz tek sey animasyondur, animasyon asamasi gectikten ve baska asamalar gectikten sonra dusuk cozunurluklu son renera yakin cikti alir musteriye onaylatir sonra da ciktimizi aliriz.Kaldi ki eger soylediginiz gibi ise Motionbuilderin en buyuk silahi olan realtime islemini yaptigindan dolayi oyun sirketleri dahil bir cok yerde kullanilmasi mantiksiz mi oluyor?Rendersiz ekranda gercek zmaanli izlersiniz o zmana Mbuilderi cope atmamiz gerek! Motionbuilder rendersz viewportta 25 kare gecer (eger ayariniz o ise tabiki) peki ozaman 2013 serisinde max -maya- mbuilder arasindaki entegrasyon niye var? Cat i mbuildera aktarip tekrar cat rigi seklinde geri gondermek neden var? Her sey realtime animasyonu duzgun sekilde istediginiz kare sayisinda gormek icin, renderin animasyonla alakasi yoktur o halde karakter animatorler animasyonu nasil ypaacak? her preview icin render mi aliyoruz ? Kaldi ki bir playblast bile bazen saatler suruyor bir de bunu renderi mi alinmali!Peki maxte viewportta elinden geldigince realistic e yaklasmasinin mantigi nedir sizce? tek karede rendera yakin gorebilmenizi mi saglamak sirf yoksa preview da da ernder hesaplamasindan kurtulup yaklasmis mi gormek!? Yapmayin lutfen sanirim yanlis anlasilma olmustur diye dusunuyorum.

    Fatma Hanim, animasyonununuz icerigini bilmemekteyim ancak biz animasyonda preview yaparken genelde sirf poligonlari birakiriz(eger partikul dinamik vs gibi ek seyler yoksa) bu sekilde preview hesaplamasinda cok hizli olur animasyonunuza bagli olarak hangi objelere ihtiyaciniz varsa eklersiniz preview da gelir,zaten preview penceresi otomatik aciliyor orda isaretler var solda isaretleri kaldirip ekleyerek istediginizi eklersiniz . Every Nth Frame olayinida kullanabilirsiniz eger oaya iki yazarsniz her iki karede bir hesaplar, kare sayiniz ayni olacaktir ek olarak yinede playback fps de eklenmis ama dedigim gibi fps niz orjinal kare ile olmasi gerekir Every Nth Frame isinizi hizlandiraiblir

    Herkese iyi calismalar
    Ege Y.

    2012-05-17 14:22:42

    Sedat Bey ,anlayisniiz icin

    EgeYEge

    Sedat Bey ,anlayisniiz icin tesekkur ederim.Bence silmeyin bazen yanlis bilgilerden de dogru sonuclar cikmasi gerekir tabi karar yine de sizin

    Basarilar dilerim
    Ege Y.

    2012-05-17 01:02:11

    Yukarida gerekli biglileri foruma

    EgeYEge

    Yukarida gerekli biglileri foruma verdim sahisa degil bilmedignizi soylemedim eksik bildiginizi soyledim ,hala 10 kareninzarari yok gibi bir yaklasimdan sonra paylasacak bir seyim kalmadi ,kaldi ki haklisiniz diyip hala ayni hatayi tekrarliyorsunuz! ve hala insanlari yanlis yonlendiriyorsunuz! Render ve Motionblurun burda ne alakasi var onu da anlamadim! Kavramlari iyice karistirdiniz! Siz gormediniz diye bu onun kullanilmadigi anlamina gelmez.Demekki gormemisiniz ama o tool var ve klullaniliyor!Fakat konuyla ne alakasi var daha once bhsi nerde gecti anlamadim. Biz profesyoneliz ,sokaktaki adam icin 100karenin de farki yoktur ama burasi sokaktaki adamin degil grafik artistlerin, 3d artistlerin forumu o yuzden profesyonel olarak geciniyorsak farkimiz olmali! 1 karenin bile cok buyuk farki vardir profesyonel yasamda! Umarim yukarida yazdigim bilgiler profesyonel yolda ilerleyecek olan insanlara yarar ...Bundan sonra bu konu hakkinda `konu ile alakali` oldugu taktirde bilgim dahilinde cevap verebilirim...iyi aksamlar

    iyi calismalar
    Ege Y.

    2012-05-17 00:50:33

    bu konuda goremedim,uzgunum bol

    EgeYEge

    bu konuda zaten Emre Bey soylemis dikakt etmemissiniz baska sayfalara gitmeye gerek yok!Uzerine 30 kareyi 20 kaeye dusur gibi yazdiginiz icin cevap yazdim ayrica 20 kare slide show olur diye yazildigi icin yazdim.Yoksa cevabi verilmis bir konunun yanlsi yonlendirmeye gitmesini engellemek icin yazdim,uzgunum bol vaktim yok tum forumu arayip nerde ne soylenmisi bulmak adina ,ben bu konu altinda gordugum hatali yazilara istinaden yazdim(baska yerde yazdiginizdan ziyade burda zaten var cevabi!), eger soyledginiz seyin ne ise yaradigini bilseydiniz 30 kare 20 kareye dusur gibi ,deneyin gorun gibi yorumlar yazdiysaniz demekki o toolun gercekten ne ise yaradigini mantik olarak anlamamissiniz, teknik olarak anlamissiniz.Bu kucuk paylasimlarimizla bunu da ogrenmis oldunuz.

    Iyi calismalar
    Ege Y.

    2012-05-17 00:25:14

    preview maxte ya

    EgeYEge

    preview maxte ya da mayada playblast... bu iki toolun amacida zaten o 4 gunu cekmemek icin yapilmis olmasidir...

    Eger o toollarin ayarlarini acarsaniz
    maxte: nelerin preview a ekleneecegi(obje ,isik,parrtikul..vs), cozunurluk saniyede gecen kare sayisi gibi ozellikleri isaretleyerek secebilir previewin hespalanma islemini kontrol edebilirsiniz

    mayada: playblast ile daha sinirlida olsa bu islemleri yapaiblirsiniz(maya viewportta ne varsa onu alir, viewport show ayarlarindan istemediginiz elementleri kapatark o skeilde sinirlayabilirsiniz

    Iyi calismalar
    Ege Y.

    2012-05-16 23:59:43

    Yukarida zaten belirttim minimum

    EgeYEge

    Yukarida zaten belirttim minimum kabul goren hiz 15 frame!!! Sedat Bey , ben size diyorum ki! 30 saniyelik(29,97)lik bir animasyonu 20 yaptiginizda, Carli Caplin gibi garip bir sey olur(dogal akiskanligini goremnize imka yoktur)olur...ortada ornek var ,deneyin gorun burda garip kaciyor hala israr etmeniz anlamsiz olmus ,eger siz yaptiginizda sorun yasamadiginizi dusunuyorsaniz ulusal ve uluslarasi hicbir is yapmadiginizi dusunddugumdendir!Goze takilmama sorunu deigl burda, yaptiginiz animasyonun dogal akisi icinde goremeyeceginizdir umarim anlasilabilmistir bence bunu siz deneyip gorun ya da acin bir carli caplin filmini 29.97 ve/veya 24 karenin 25 karelik bir tvde nasil gozuktugunu bir gorun...bir karelik farkin bile nelere yol actigini gorursunuz! Ya da 30 karede yapilmis bir karkater animasyonu maya ve ya maxte bir 25 karede onizlemeli izleyin ozaman farkeder mi farketmez mi goreceksiniz! Burda en saglikli onizleme render seklinde kare sayisi dusurme degil, onizleme saniyede kac kare ise o sekilde izlemektir, tabi burdaki israrim profesyonel isler ve karkater animasyon gibi komplike animeler icin,diger turlu 2 karede bir onizleme hesabi gibi (yine sabit kare sayinizli animasyonla) cozum saglayabilirsiniz, ama orjinal karenizi degistirip animasyon almak profesyonel isler icin(ulusal ve uluslarasi is yapanlar icin) inanilmaz yaniltici sonuclar vermektedir.


    Iyi calislamalar
    Ege Y.

    2012-05-16 23:26:47

    sinema filmlerinde saniyede gecen

    EgeYEge

    sinema filmlerinde saniyede gecen kare sayisi 24
    pal sistemlerde 25
    ntsc sistemlerde 29.97 dir
    Burak Beyin yorumuna gore sinema filmlerini neredeyse slaytshow tadinda mi izliyoruz? Ayrica niye 30 kare? 30 kareden 20 kareye dusunce farketmeyecek sey nedir? Animasyonu hangi kamre sayisinda basladiysaniz o kare sayisinda devam etmeniz ya da sonra degistirirseniz karelerinizi tekrar ayarlamaniz gerekir yoksa carli caplin tadinda anime gorursunuz, Sizce carli caplin filmleri niye oyle hizligibi bir gariptir? Bunu bir arastirin derim,insanlari yonlendirirken daha bilgili sekilde yonlendirmekte yarar var...Eger farketmez ise saniyede 25 kare gecen bir sahnedeki karakter animasyonu 30 kare seklinde oynatalim, bucuklu karelere gelen keylerle mucadele edelim vs vs...Cok farkeder o yuzden... fazla kare saysi idaha akiskan goruntu mu yapar? O zmaan dunya standartlari niye 5000frame degil saniyede! ? Siz turkiye de yasiyorsunuz ve Turkiye de 25 kare gecer ,30 kare denen default ayar 29,97 amerika ayaridir yani NTSC.
    Siz animasyon yapacaksaniz 25 kare iyidir, onizleme icin maxin preview kismini kullanin render almak cok mantikli degil vakit kaybi.
    Insan goz 15 kareye kadar goruntuyu akiskan olarak gorebilir 15 karenin altina dusmediginiz surece bir sikinti olmaz

    iyi calismalar
    Ege Y.

    2012-05-16 22:41:53

    aynen ustad neyse vazgectim

    EgeYEge

    aynen ustad neyse vazgectim sildim yazdigimi, cunku laf anlatmak zor oluyor..herkes istedigini yapsin

    Dedigin gibi her sey insanda bitiyor program arac ,ama amac noktasina getirdin mi iste ortada isler...

    2012-05-12 19:00:26

    Max ve Maya arasinda

    EgeYEge

    Max ve Maya arasinda eger standart Human IK rig kullanirsaniz, bitirdiginiz animasyonu aktarabilirsiniz. Yani diger programda ornegin mayadan maxe attiginizda hazir anime gelmis olur ancak 2013 serisi ile bu is biraz daha tek yonlu de olsa kolaylastirilmis. Max te yaptiginiz CAT rigini Motionbuilder ile direk rigli realtime olarak anime edebiliyorsunuz sonra da max e (yine cat rig hazir olarak) ya da mayaya(direk boneslara atarak) aktarimlar yapabiliyorsunuz. Fakat burdaki kavram kargasasi var kanimca Eger karakter animator olmak istiyoraniz bu bir omur boyu suren yolculukken niye rigger olmak icin vakit kaybediyorsunuz! Eger TD olacaksaniz niye karakter animator olacagi diyorsunuz sanirim her isi bir kisi yapiyor mantigi ile gidiliyorsa rigggingi temel olarak ogrenip animeyi istediginiz programda yapabilirsiniz. Animasyonu may da yapmak istemenizin amaci nedir!? Animator programdan bagimsiz artistik alanini kullanan kisidir. Rigger olarak animator yapmak bir omur torpusudur sanirmi bu iki alanin icice gecmis gibi algilanmasi biraz karisikliga goturmus konuyu. Eger animatorlukse hedefiniz top sektirme animesinden ve var olan animasyon egitimlerinden yararlanarak bol gozlem ve deneyimle yeteneginizi gelistirmeye calisin, birakin programlar arasi animasyon icin aktarim sikintilarini. Ancak son olarak yine de diyeyim, standart riglerle yaptiginiz rigleri animasyonlari softimage -maya-max -motionbilderda fbx tabanli olarak aktarabilirsiniz ya da mdd sistemi yani vertex bake sistemi ile modo dahil dgier tum 3d programlara aktarma sansiniz var, konu uzun ama kisaca boyle, alaninizi belirleyip orada kalmanizda yarar vardir.

    Son bi not: yukarida yazdiklarim arasinda 3D `Animasyou maya da hazırlayıp max e tekrar geri dönüş bildiği kadarıyla olmuyor ` demis fakat olabiliyor ya boneslara aktarilan animasyon verisi ya da vertex bake sistemi ile bu isi yapaiblirsiniz. FBX aktarim ve mdd vertex bake sistemleri isinizi gorecektir fakat maxte yapip mayada animasyon yapmanin mantigini cozemedim eger maxe tekrar aktarilacaksa! Eger mbuilder deseniz anlardim her sey realtime ve guzel calisan ara program...o yuzdenn maya degil mbuilder oalrak yazilsa daha mantikli olurdu.

    Iyi calismalar
    Ege Y

    2012-05-12 00:32:09

    Normalde olmasi gereken o,

    EgeYEge

    Normalde olmasi gereken o, matikli olarak dusundugumuzde eger sahneyi optimize etmek istiyorsak àttach(tek obje )her zamana avantajli olacak, render islemi basladiginda her objenin modifier stack, kaplama...vs gibi ozelliklerini ayri ayri hafizaya alip yazmasi ayri bir zmaan, ya da tek obje olup multisuub kaplama ile bir seferde hesaplamasi ayri, nekadar optimize okadar hiz...

    -Objenin topology si ve ic ice gecmis yuzeylerin durumu, gorunmeyen yuzeylerin silinmesi
    -kaplamanin kopleks durumu(raytrace ayarlari ve gereginden fazla sisirilmis raytrace ayarinin giderilmesi)
    -kaplamalarin boyutu
    gibi simdi aklima ilk gelen ozellikler hep render suresini etkileyecektir.

    Not: Maya da `Run render diagnostic`diye bir secenekle ne gerekli ne gereksiz gibi bir cok ozelligi mentlray icin gorebiliyoruz. Eminim ki max icin bu vardir buna gore orta degeri ulunaiblir(shadow map ayari...vs vs) eger olmasa bile bir scriptle cozulmus olsa gerek.


    iyi calismalar
    Ege Y.

    2012-05-03 17:10:42

    vray indirmekle, mentalray kurcalamakla

    EgeYEge

    vray indirmekle, mentalray kurcalamakla usta olamazsiniz, program indirerek anca kisisel tatmin oluyor onemli olan programi kullanabilmek, birakin vrayi mentali once maxin temellerini ogrenin soyle 6 ay 1 yil...e tabi hazir materyal hazir rener ayari ile `3dici` olmak yerine `3d artist` olmak istiyorsaniz...diger turlu indiriin hazirlari olursunuz zaten...

    uzgunum ama daha mentalray in ,max ile geldgininin bile farkinda degilsiniz! Once acemi rehberini okuyun derim...

    2012-04-28 17:32:32

    merge i denediniz mi?

    EgeYEge

    merge i denediniz mi?

    2012-04-20 11:47:56

    bende de ust kol

    EgeYEge

    bende de ust kol omuz agrisi vardi hala da az var,nedeni wacom cintiq kullandim bir sure dirsek havada kaldigindan sanirim,mouse a tekrar gectim ama tum mouselar sag elliler icin,iki el icin oldugunu iddia eden mouse aldim yine saga dogru kavis var yani sol ell icin can yakiyor,simdi dumduz olan mouse siparis ettim umarim bu sefer olacak...sol el icin uretilen mouselar astronomik ve bir iki tane zaten...

    2016-06-08 20:54:47

    Allah rahmet eylesin topragi

    EgeYEge

    Allah rahmet eylesin topragi bol olsun..hala cicek taksiyi zevkle izlerim internetten ...ne varsa eskilerde var...

    2012-10-16 10:36:19

    bence bolunmemekte yarar var,

    EgeYEge

    bence bolunmemekte yarar var, bir program secip ana program olasiya kadar iyice hakim olmak gerekir, max ve maya ikiside dipsiz kuyu...ondan ona atlamak pek iyi degil gibi,enerjini bence tek programa harca

    2012-04-17 00:38:47