eda1990 Son Forum Mesajları
Objenın Mesh ağını düzeltmek
Merhabalar
Arkadaşlar rhinoda cizilmiş ve 3dmax e çevirilmiş bir çizimim var .. Objelerın
mesh örgüsü ; 3dmax deki taselle yaılmış gibi, çok düzensiz ve karmaşık bunu duzgün bir mesh örgüsüne çeviren bir yöntem yada script varmı acaba ?
matarial editör slot renklerini deiştirmek
Merhaba ... Matarial editorde utilities bölümüne girip; reset material editor slot dedıgımde, Her slota ayrı renk atıyor.. Bunu tek renk nasıl yapabilirim acaba?
not: slot material slot degil önceki versiyon olan material editorü kullanıyorum
3dsmax 2017 ve vray3.60 kullanıcısıyım
objelerin telkafes renkleri ne
objelerin telkafes renkleri ne olursa olsun biz objeye tıkladıgımızda yani onu şeçtigimizde objenın tel kafes rengi beyaz oluyor yada geçici olarak beyaz görünüyor diyelim .. ( f3 yada f4 modu acık olsun yada olmasın) ben bu nesnenin seçimiş halinin rengının beyazdan başka bır renk mesela sıyah olması mümkünmü onu ögrenmek istiyorum
sahnemdeki seçili objelerle ilgili küçük bir detay..
Merhaba:
Ben 2 şey sormak istiyorum
Birincisi; Ben sahnemde f4 modum açıkken çalısmaktan hoşlanıyorum ama koltuklar aksesuarlar vs f4 modunda çizgi yogunlugundan dolayı kötü görünüyor Sorum şu:
ekranımda bazı neslelerı f4 (wireframe) bazılarını ıse f3(defould shadıng ) modunda görebilirmiyim (objelere tek tek sen wireframe görün görünme diyebiliyormuyuz)
ikinci sorum :Sahnede bir nesneyi sectigimde telkafesi beyaz oluyur bunu sıyah yapmak istiyorum bu mümkümmü?
3damax 2017 ve vray 3.50 kullanıyorum cevaplarınız için şimdiden teşekkürler..
unwrap uvw deki id numaralarına ayrı ayrı malzeme atamak veya bu id numaralarını mesh objedeki id yapmak
arkadaşlar merhaba
hazır indirdigim bır mesh objeye 1 adet id numarası verilmiş .ama unwrap uvw yaptıgımda nesneye 2 adet id numarası verılmış oldugunu gördüm. bundalrda id1 ve id2 ve map harıtası tamda olası gerektıgı gibi ayrılmış .Ama modifiyer liste bir assagidaki mesh objeye dönunce tekrar onun 1 id li halıne dönüyourm ve nesneye mataerial editörden 2. bir malzeme atıyamıyorum unwrap halındeyken id2 yi sectigimde bunu detach edılemıyorda .burada yapılacak bır sey olmalı ...
teşekkürler şimdiden
eski modifierlerimizi tekrar görmek
merhaba
bir objenin üzerine atadıgımz modıfıerleri colleps all dedıkten sonra yada başka bır şekılde tekrar görebilirmıyız acaba?
max 2017 render to texture problemi
vray motoru ile aldıgım problemlı render to texture sonuçları
max 2017 render to texture problemi
scane line render ıle problemsız render to texture sonuçları
max 2017 render to texture problemi
merhaba. sahnemde bir küre yada teapot var her iki nesneyede jpeg atandı ve unrapuvmap uygulandı bu aşamada vray ile düzgün render alabiliyorum.
ancak render to texture almaka istedigimde ise her ikisindede renderda siyah noktalar çıkıyor
problemlı sonuş aldıgım sistemim ;max2017 ve vray 3.4
aynı sahnede max 2013 ve vray 3.2 de render to texturede problem olmuyor
neleri denedim;
1-unrap uwmapimı farklı sekılde aldım mesela ;faltten yada unfold yada normal yada tamemen benım belırledıgım sekıllerde pelt ve peel yaptım sonuç deişmedi
2-render to texturenin içerisindeki use aotomatık unrap ıle denedım sonuç yine deişmedi
bu konuda problemim nedir fikri olan varmı acaba
not ;sahnemde küre gibi unrap uwmap ı cok kolay nesne koydugumda ıse max 2017 olan sıstemımdede düzgün sonuç alabildim
ayrıca max 2013 yüklü olan bilgisayarımada combo fıx dıye bır programı çalıştırmak zorunda kaldım ondan sonra max i açmak istedigimde
the software lıcance check out faıled dıye bır yazı çıkıyor ve program açılmıyor
bir şekilde programın exe dosyası ve crack ını de bulamıyorum.bu durumu düzeltme imkanım varmı acaba?
ekran görüntüsünü avi olara kaydetme
arkadaşlar key tuşları ıle hazırladığımız bır animasyonu avi formatında (render almadan ektan görüntüsü halini)nasıl avi olarak save ediyorduk. max2017 kullanıyorum.
Necmi bey dediğinizi denedim
Necmi bey dediğinizi denedim .antivürüs u kapattım. ondan deilmiş.Berman arkadaşım bır sey yazmış corona sahnesı diye bende corana ürünleri kullanmiş olabilirim burada ama ben bunlara önce standart bir malzeme atıyarak sahneme çağırıyorum.sonra sahnede vray materıal atyorum. aynısorunu yaşayan diğer arkadaşlarınki için denenebilir ama benımkisi sanıyorum onunla ılgili değil
genel olarak yaptığım bir yanlışlıktan söz edeyım maalesef bır cok hazır urunum veya sahnem ınç ve bircoguda cm cınsından kayıtlı ve sahneme bunları çagırdgımda yenıden ölçeklemek zorunda kalıyorum bu sorunu yaşayan diğer arkadaşlardamı aynı hatayı yapıyorlar merak ettım.ortak bır hata bulabılırsek sorunuda bulabılırz düşüncesindeyim.
seke arkadaşım Itoo forest
seke arkadaşım Itoo forest pluginini kullanmadım.o yüzden ondan olamaz ama scale probleminden olabilir.Buna benzer bir problem yaşadınızda scale ıle ılgılı bır deişiklık mı yaptınızda çözdünüz merak ettim paylaşırsanız sevinirim. not çizimim 3dsmax sahnesının tam merkezınde ve uzak bır yerlerede unuttuğum herhangı bır nesne yok kontrol ettım.
3dsmax 2017 kullanıyorum ve
3dsmax 2017 kullanıyorum ve problem düzelmedi.ram ıle ılgılı olgugunu düşünmüyorum.32 gb ram mim var ayrıca merge etiigimde kısa süreli de olsa düzelme olması ramden olmadığını düşündürüyor bana.
sıkıcı bir sorunum var
arkadaşlar merhaba bir sorunum var yardımcı olursanız sevinirim
sorunum şu:
son bir kaç aydır cizimlerimde sahnem de belli bir yogunluk oluştıktan sonra sahnemde bir nesneyi seçmek istedigimde ve dahada çok boş bir yeri tıkladıgımda ( genelde perspectıve ve tek pencerede çalısıyorum) tum sahne neredeyse yok oluyor ve
sahnenin ortasasınde miniçik bir kare seklini alıyor. ve sahneye zoom veya walk though ıle yaklaşmama izin vermiyor.ancak top view peceresıne gelıp o nesneyı tekrar secip tekrar p ıle perspectıve penceresıne geliyorum başka bır nesnedede bunu yapabılıyor.bazende top viewda buna başlıyor perspectıve moduna geçiyorum 1 2 dakıka sonra problem artık her ıkı moddada basa cıkılamaz hale gelıyor. sahneyı boş bir scene
e merge ettıgımde genelde sorun 15 dakıka ıle 2 saat ıcın cözülmüş olsada sorun genelde yeniden başlıyor
şunları denedim: sahneye dısarıdan aldıgım nesnelerden sonramı oluyor: hayır
(sahneme copy paste dıye bır mini plugın veya scrıpt var onunla nesne alıyorum ama bunuda 2 senedir kullanıyorum onunlada ılgılı olmadıgını düşünüyorum
ekran kartımla ılgılı olmasa gerek 1 ay once gtx680 kartım vardı . ve aynı sorun ondada aynıydı.kartım deişti
hazır sahnelerımde bazı sahneler cm bazıları inç oldugundan bunları yenı sahneme çağırdığmda nesnenin scalesini 2.54 le carpıyor veya bölüyorum
sorun bu mudur acaba? ama merge ettıkten sonra sahneye yenı bır sey çagırmadanda.. bu sorun neden bir süre sonra tekrarlıyor veya tersten soyleyeyım bu 15 dakıka neden hersey problemsiz de sonradan yenıden tekrarlıyor anlayamıyorum..
bilgisayarımda başka bir işletim sistemim daha var oradada durum aynı.
3dmax 2017 vray3.4 işletim sıstemım wındows 7. gtx1080 kart kullanıyorum işlemcim 2600k
subdıvısıonları deiştiremiyorum!!
arkadaşlar max 2017 yükledim mateial ediprde malzemelerın subdivisionları defoulf (8) de ve ben bunu deiştiremiyorum aynı şekilde ışıkların sub. larıda aynı.. bunları deiştiremiyorum. çözümünü bilen arkadaşlar yardım ederlerse sevinirim vray 3.4 kullanıyorum
sorum var:)
merhabalar
arkadaşlar asset trakıng de bazı jpeglerimin kayıp oldugunu gördüm.sorum bunların nasıl bulunup eklenecegi degil .sorum bu jpeglerin sahnemde hangi obje üzerine atandıgını görmek . bu mümkünmü? yani assettrakinde adını gördügümüz jpeg lerın kayıp yada degıl sahnemde hangı nesneme atanmış?
ayrıca
anable proxy sıstem nasıldır türkçe bir anlatım linki varmıdır paylasabileceginiz?
ben bulamadım.
yada kullanan arkadaşlardan fikir yada faydalarını paylaşabilirlermi?
teşekkurler
sanıyorum onunla ılgılı degıl. bende ssd kullanıyorum.
save sürem cok uzun
Arkadaşlar max 2017 kullanıyorum. Autoback sürem 5 dakıkada . bir çok sahnemde program nerdeyse 2 dakıkada bır 30 sanıye boyunca kıtlenıyor. aynı sey save dedıgımdede aynı . preference dan autoback ı kapatınca, save edınceye kadar problemım kalmıyor. ama bu işin gerçek çözumü nedir acaba?
maxin eski sürümlerinde kullandıgım notetrack silici gibi bir scrıpts vardı acıkcası eskı versıyonlarda epey ıyıdı ama çalıstırdıgımda sadece 8 gıbı bır sonuş cıkıyor yani notetrack yok gıbı. eskı versıyonlarda bu sayı 70 80 bıne kadar cıkıyordu ve scrıts ı calıstırınca bu sayı 100 gıbı degerlere düşüyordu.
3dmax 2017 kontur çizgileri
Arkadaşlar 3dmax 2017 de nesnelerin üzerine geldiginizde beliren sarı renkli kontur çizgisini nasıl açıp kapatabılırız?
ekran kartı hakkında
Merhabalar 3dmax kullanmak üzere yeni bir sistem topluyorum. İşlemci olarak ıntel 5820 k da karar kıldım ama ekran kartı na karar veremedım şu an kullandıgım ekran kartı zotax gtx 680 amp. Aşşagıda ayazdıgım kartları alsam dahamı iyi yapmış olurum acaba? + yada - leri varmısıdr?
pny vcqk620-pb 900 tl cıvarı
PNY Quadro K4200 800dolar cıvarı(bu fıyata degermi?)
cevaplar için teşekkurler
cevaplar için teşekkurler
Necmı bey snaplı olamaz ama snapsız olmalı dıye dusunuyorum.
inanın bunu çizememek beni deli etti.
Alper arkadasım tesekkurler ama vıdeo onunla ılgılı değıl
Mehmet arkasdasım ıstedıgım sey o da degil ama cevap için tşkk
istedigim şey : plan vıewda shıft tusuna basarak bırbırıne dık çızdıler cızerken
left wıev a gectıgımızde(MESALA) EN SON KALDIGINIZ NOKTADAN YUKARI DIK (z ) yonunde çızım yapmaya devam etmek. ekranda (left wıev un ekranında) bu durum o oyle gorunurken(yanı sız dık cızdıgınızı sanırken...
FRONT WIEV EKRANINDA BU ILK CIZDIGINIZ ÇIZGININ EGIK CIZGILER OLDUGUNU GORUYORSUNUZ.YANI: SISTEM SIZIN XY KOORDINATINDA YANI PLANDA CİZDIGINIZ NOKTADAN YUKARI DIK CIZIM YAPMIYOR.KENDISI HEMEN ILK CİZGINIZI EYIYOR VE SONRAKILERI X YADA Y KOORDINATININ DIKINDE CIZIM YAPMAYA DEVAM EDIYOR BU NASIL ÇÖZÜLEBILIR?