dmomustafa Son Forum Mesajları

    indirimli kurs

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    teşekkürler katkılarınız için..

    bir kurs buldum ve grup olarak gittiğimiz zaman %30 gibi indirim yapıyor; acaba burdan 10 kişi çıkar mı ?
    ilgilenen arkadaşlar bana burdan mail atabilir
    [email protected]

    2012-07-15 13:04:03

    eğitim seti mi kurs mu ?

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    3d max öğrenmek için kursa mı gitmeliyim yoksa eğitim setleri yeterli olur mu acaba ??

    2012-07-12 01:24:32

    Konu lisans olduğu için

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    Konu lisans olduğu için buraya sorayım dedim. Acaba unity de oyuna eklediğimiz büyük markaların ürün modelleri için de bir lisans sıkıntısı yaşanır mı ? Mesela oyun araba yarışı ve oyuna gerçekçi bir ferrari modeli ekledik diyelim, ferrari bizden hesap sormaya kalkar mı ?

    2013-03-27 20:41:22

    Unity Anti-aliasing Problemi

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    Unity ile proje ödevi yapıyorum. Oyundaki testere dişi görünümü rahatsız edici boyutta, bunun önüne nasıl geçebilirim? (Unity 3.1 ücretsiz sürümü kullanıyorum)

    2013-04-01 02:19:28

    teşekkürler herkese ..

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    teşekkürler herkese ..

    2011-11-27 00:41:09

    kullanım alanı ?

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    bu konuda bi tespitimi paylaşmak istiyorum mayada poligon ile ahşap bi ev modellemeye çalışıyordum 3 e bastığımda kenarları yumuşadı ovalleşti ev darma duman oldu yanına surface ile basit bi küp çizdim ona bişey olmadı keskin tasarımlar yaparken (ev, masa vs. ) surface , karakter (insan hayvan vs.) tasarımları yaparken poligon diyebilir miyiz ?

    2011-11-26 16:29:09

    bump mapping nasıl yapılır

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    dediğiniz gibi yapıyorum hight quality rendering i seçiyorum tekrar default quality rendering seçiliyor

    2011-11-05 16:27:59

    bamp mapping

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    render alınca farkettim bum mapping model üzerine uygulanıyor ama tasarım aşamasında belli olmuyor

    2011-11-04 20:12:03

    bump mapping nasıl yapılır

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    maya 2011 bump mapping nasıl yapılır (bununla ilgili izlediğim videolarda resmi ekleyip bi butona basıyor model üzerine uygulanıyor bu butonun 2011 deki karşılığını bulamadım)

    2011-11-03 20:10:35

    kaydetme

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    teşekkürler başardım sonunda :)

    2011-10-23 19:54:10

    kaydetme

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    eminim orası doğru zaten diğer seçenekler seçiliyken ilk frame son frame kısmı aktif olmuyor

    2011-10-22 11:09:37

    kaydetme

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    evet aynen dediğiniz gibi yapıyorum avi olarak kaydediyor ama sadece ilk frame i kaydediyor tek karelik bi video oluyor
    (bu arada render using de maya software seçili belki önemlidir)

    2011-10-19 23:49:09

    mayada animasyonu kaydetme

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    yaptığım animasyonu video dosyası olarak kaydetmek için ne yapmalıyım

    2011-10-17 01:57:51

    fbx soru

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    yaptığım animasyonu fbx olarak kaydedip oyun projesine ekliyorum oyun içinde model görünüyor ama animasyon çalışmıyor acaba animasyonu fbx olarak kaydederken bi hata yapmış olabilir miyim

    2011-10-14 19:37:41

    teşekkürler

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    teşekkürler

    2011-10-14 01:28:51

    modeli export(fbx) edemiyorum

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    maya da hazırladığım modeli fbx yapıcağım ama bu seçeneği bulamadım :) yardımcı olursanız sevinirim

    2011-10-13 23:48:06

    cevap

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    -render motoru maya software
    -bi yerden başlamam lazım :)

    2011-11-17 01:01:18

    yaptığım model hiç gerçekçi olmuyor

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    bi duvar saati yaptım tasarım aşamasındaki haliyle render işleminden sonraki hali çok farklı çok bulanık çıkıyo ne yapmalıyım

    2011-11-14 03:01:06

    çözüm

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    xna ya maya modelini fbx uzantısı ile alıyoruz bu nedenle önce mayadan modelimizi fbx olarak export ediyoruz export bölümünde fbx seçeneği yoksa plugını yuklemenız gerekıyor. window>settings/preferences>plugin manager ı acın orda fbxmaya.mll nın yanındakı kutucukları ısaretleyın. yükledikten sonra ( bendeki sorun buydu) eğer maya 2011 kullanıyorsanız export selection>options>advanced options>fbx file format>bölümünden versiyonu fbx2010 yapın xna 2011 i desteklemiyor
    bu aşamada karşılaştığım diğer bi sorunun çözümünüde aktarayım

    buraya kadar anlattıklarımı yapıp xna ya eklediğimde artık hata almıyordum yalnız model görünmüyordu bunun sebebide modelim çok küçükmüş biraz boyutlarını büyültünce ortaya çıktı :) inşallah faydalı olur

    2011-10-20 00:09:09

    sorunu çözdüm

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    mayada exportla ilgili bi sıkıntıymış sorunu çözdüm teşekkür ederim

    2011-10-14 19:04:13

    fbx

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    maya da import/export bölümünden fbx dosyasını oluşturuyorum oluşturduğum dosyayı xna projesine ekliyorum xna projesini çalıştırdığımda model görünmüyor (modelden kastım basit bi küp )

    xna projesinde daha önceden bulduğum fbx ve tga uzantılı iki dosya var bunlar çalışıyor ben var olan modeller yerine kendi yaptığım fbx uzantılı dosyayı eklemek istiyorum eski modelleri silip yenisini tanımlıyorum ama görünmüyor

    2011-10-12 23:39:02

    maya ile xna da çalışacak model nasıl yapılır

    dmomustafamustafa çamdmomustafa

    merhaba bende bu işe yeni başlayanlardanım 3d ve hatta xna yada yeni başladım
    benim problemim xna projesine ekleyebileceğim bi fbx modeli mayada nasıl yapabilirim
    export bölümünden yapmaya çalıştım ama burdan oluşturduğum dosya xna da çalışmadı
    işin içinden nasıl çıkarım bilmiyorum

    2011-10-12 22:07:30