djredstar Son Forum Mesajları
alt+x rotate sorunu
merhabalar,
ekran kartına takılı 3 monitör birde tv var , 1. monitörde çizim yaparken klavyeden alt ve mousun orta tuşuna rotate yapmak için tıkladığımda gizmo 4 üncü monitöre kaçıyor, bunu engellemenin ya da düzeltmenin bir yolu var mıdır.?
3ds max 2014
2014 kullanıyorum, aslında bu sürümü çok uzun zamandır sorunsuz kullanıyorum ama sanırım plugniler ve ekran kartı driverlarıda saçmalatabiliyorlar bazen.
mesela şu anda yaşadığım saçma sapan 2 sorun daha var.
1.material editörde material map browser kısmında açılan menü inanılmaz küçük açılıyor okunmuyor nerdeyse
2-menülere tıkladığımda başka bir yerde açılıyorlar mesela scale a sağ klik yapıyorum sahnenin başka bir yerinde açılıyor gibi gibi saçmalıklar.:)
3ds max içindeki browserda donma kasılma
Herkese selam,
Arkadaşlar şöyle bir sorun yaşıyorum.
pc i7 4930 k
64 gb ddr ram
gtx titan black ekran kartı
500 gb ssd
sıvı soğutma
p9x79 e-ws anakart
şimdi bu sistemde ben 5000 kare render alıp animasyon yaptım.
Ayrıca 50 milyon polygonlu sahnede rahat rahat çalıştım işler yaptım.
Şimdi yeni bir sahne açtım sahneye vizpeople fabric serisinden askıya takılı kıyafet serisini çağırdım sanırım no 2 yada 3..
şimdi ilk sorun modeli seçmek isdtediğimde modele mouse ile seçmek için tıkladığımda objenin seçilmesi 30 sn alıyor seçtikten sonra oynatmasıda bi 10 i5 saniye alıyor.grubun tamamı 2 milyon polygon 1 askı 5 ceket ve daha öncede defalarca kullandım bu seti..
slow motion çalışıyomuş gibi oluyorum 1 saatte bitece iş 2 gün oldu bitmedi çyle yavaş ve beklemeli bir süreç yaşıyorum.
ikinci sorun ise maxin kendi içinde mesela map çağırmak için material editörde bitmapa tıkladığımda açılan gezgin penceresinde klasörlerin ekrana gelmeside neredeyse 25-30 sn yi buluyor klasörlerin içinde gezinmekte eziyete dönüştü.
Böyle bir sorun yaşayan ve çözen varsa tavsiyelerini bekliyorum.
bu arad kartın driverı gtx titan black için nvidianın sitesinde verilen sürücü, zaten titan black için sürücü versiyonlarının seçilebileceği bir alan yok titan black yazınca onlarca kartı destekleyen tek bir sürücü çıkıyor.
3ds max gizmo kontrol sorunu
Herkese selam,
Arkadaşlar şöyle bir problem yaşıyorum.
top görünüşte bir objeyi seçiyorum zoom yapıyorum sonra alt +x rotate ile objeyi çeviriyorum sonra objeye yakınlaşmak için mouse un spinnerını hareket ettirince bir kere ilerleyip duruyor sonrada gizmonun boyu ortalam % 50 büyüyor ve sonra sahnedeki hiçbirşeyi seçemiyorum.Farklı bir görüntüye geçmeden ekrandan çıkamıyorum.
Aşağıdada videonun linkini paylaşıyorum yaşamış ve çözmül olan varsa yardımlarını bekliyorum.
teşekkürler
https://www.youtube.com/watch?v=4opFj3WQBcY
mouse orta tuşa basınca imleç 3.cü monitöre gidiyor.??
Herkese selam,
mouse orta tuşa basınca imleç max ten çıkıp 3.cü monitöre gidiyor
bu sorunu yaşayan yada çözen var mıdır.?
i7 6700k işlemci
i7 6700k işlemci
32 gb ram
980 m 8 gb ekran kartı
m2 sata ssd
4k monitör
gibi bir config ile animasyon bile yaparsınız.:)
para performans
merhabalar,
http://www.boxxturkiye.com/urunler/mobil-is-istasyonlari/goboxx-15-slm/
bu cihazı bir inceleyin istediğiniz herşeyi yapablirsiniz bu cihazla..
yada bunlarla..bu cihazlarda i7 6700k masaüstü işlemci var.
https://www.originpc.com/workstation/laptops/evo15-s-pro/
https://www.originpc.com/workstation/laptops/eon17-slx-pro/
zoom yapınca snapin çalışmaması sorunu..
Arkadaşlar selam,
objeye sonuna kadar yaklaşınca objeyi en köşesinden tutamıyorum bir sapma oluyor milimetrik bir sapma..
bu sorunu yaşayan ve çözen varmı..?
ama işte bu kadar
ama işte bu kadar yuksek plygon üreten programında bi önlem alması iyi olurdu:))
yada bir ayar yaptırması fln..
Ivy gnerator kapanma sorunu..
Arkadaşlar ivy generator kullanan arkadaşlar varsa şunu sormak istiyorum.
ram ve işlemci yeterli iken ivy maxi komple uçuruyor bu sorunu yaşayan ve çözen varsa desteğini bekliyorum.
logitech g500 gaming mouse...
logitech g500 gaming mouse...
tek geçerim hem ele tam oturuyor hem de altındaki ağırlık ekleme bölümü sayesinde istediğiniz ağırlıkta kullanabiliyorsunuz.
Çoklu tuş işlevleri çok kullanışlı..
performance mx kullandım 1 gün sonra geri verdim hem çok ağır hemde orta tuşu hiç hassas değil bariz orta parmak kireçlemesi olursunuz serçe parmağın mouse u hareket ettirmek için felç olması da cabası tabi bunlar benim değerlendirmelerim memnun olan da var ama hafif bir mouse değil onu bilmelisiniz.
http://www.gameekstra.com/Logitech-G500-Gaming-Mouse,PR-1848.html
gruplama sorunu
obejeyi seçtiğinizde grup aktif değil de close aktifse zaten bir gruba dahil olan bir elemanı seçmişsiniz demektir.
grubu close ile kapatın sonrada ungroup komutunu verin ardından istediğiniz objeleri seçip tekrar gruplayabilirsiniz.
crom parlama
color mapping kısmından sub pixel mappingi işaretleyin.
k5000
k5000 kullanıyorum 2013 te aynı sorun bended vardı.
2014 te bu sorunu çözmüşler 2014 kurun çok mutlu olacaksınız..
quadro masalı
qaudro k5000 kullanmış biri olarak söylüyorum şu an kullandığım titan black ondan çok daha performanslı çalışıyor.
donanım olarak gaming card ile arasında bir fark yok sadece yazılımsal destekle çok adha üstün performans sunması beklenen quadro benim için fiyasko
bu şimdide böyle öncedende böyleydi.
daha önce quadro 4ooo kulanıyordum yine vaporx hd 4970 kartım vardı quadrodan kat kat üstün performans veriyordu.
bunlar benim deneyimlerim tabi..
aliye kesinlikle katılıyorum xeon kesinlikle 3 ve üzeri olmalı ama intel orada da şöyle bir saçmalık yapıyor mesela çekirdek hızını 3.6 ya çıkarıyor ama çekirdek sayısını 6 ya düşürüyor o zaman xeonun i7 den farkı kalmadığı gibi avantaj dezavantaja dönüşüyor.birde xeolarda işlemci yi defalarca test ettim ama 2.6 normal 3.3 turbo denilen işlemcinin testte 2.6 yı geçtiğini görmedim oda ayrı bir paradoks..
@PMBlnt
Bahsettiğim sahnedeki birçok şey zaten proxy idi ama sahnede yüzlerce proxy kullandığınızda sahnenin proxy li hali dahi 50-60 milyon polygon oluyor.
objeyi proxy ye cevirirken sahnede yerleşimini hatasız yapabilmek adına önizlemesini mimimum 20000 yaptığınız bir bush bitkisinden sahnede yüzlerce olduğunda proxy bile bir yerde yetersiz kalıyor.
zref kullandığınızda da ram sorunu yaşıyorsunuz ben projeye 64 gb ile başlamıştım sonradan rahat çalışmak için 128 e kadar çıktım.
ekran kartı gtx 980ti o.c modeli idi.
Ama dediğim gibi xeonu renderfarm olarak kullanacaksanız en mantıklı yolun şu olduğunu düşünüyorum.
bir tane ağa bağlı network ssd + gigabit switch
veriyi ssd üzerinden ağda paylaşırsanız o zaman tasarım ile ilgili her detayı i7 de bitirdikten sonra aynı projeyi xeon da açıp sadece render tuşuna basmalısınız.
yok projeyi xeonda açtınız ve bir hata gördünüz düzeltmek istediniz vay halinize..
ya kanser oldunuz ya verem..
dual 2670 xeond da denedim.saphire r9 290 x vardı 12 gb
dual 2687w de denedim. k5000 vardı. 6 gb
dual 2696 v3 te denedim. gtx 980 ti o.c vardı. 6 gb
bu işlecilerle ağır sahnelerde tasarıma müdahale etme konforunuz çok düşüktür neredeyse yoktur.
sahnede birşeye tıklar ve 5 dk beklersiniz.rotate zaten zulümdür.
ve viewport performansının ekran kartından önce işlemci hakimiyetinde olduğunu tech powerup gpu z ile de test ettik.
işlemci % 100 de iken gpu load %30-40 larda geziyordu.
güncel fiyatınız nedir.? birde
güncel fiyatınız nedir.?
birde telinizi özelden yazabilirseniz görüşelim.
i7 vs xeon
selamlar,
i7 ve xeon tarafında her iki işlemciyi defalarca kullandım.
tek söylenecek söz şudur.
iki tane pc ye ihtiyacınız var.
bir adet çekirdek hızı yüksek i7 tasarım sırasında bootleneck dediğimiz darboğaza takılmamak sahnelerde kasma yaşamadan rahat rahat tasarım yapabilmek adına.4-4,5 ghz arası.
bir adet render için xeon; bütçeniz kısıtlıysa tek 2696 v4 alırsanız 44 çekirdek işinizi rahatlıkla görecektir.
zaten 3.40.01 e kadar vray 64 çekirdek görüyor. Dual 2696 v3 vardı bende
72 çekirdek ama render esnasında maksimum 64 çekirdek görebiliyorsunuz.
tek makina ile işi çözmek isterseniz çekirdek hızı yüksek bir işlemci seçebilirsiniz ama xeon larda 2687 vardı hatırladığım 3.4 yada 3.6 gibiydi ama i7 de 50 milyon polygonlu sahneyi çalışabiliyorken projeyi 2687 de açmaya çalışmıştık makina göçmüştü :)
yani xeonda tasarım sıkıntılı bu işe en güzel açıklamayı boxx yapmış aslında bir i7 üzerine bir renderbox dediği xeon muhteşem ikili oluyor.
Ama marka ve kalite sebebi ile bir hayli pahalı sistemler.
Siz bu sistemi toplama olarak kurabilirsiniz.
uzun süredir i7 4930k kullanıyorum.inanılmaz memnunum şu anda sıfır fiyatı 850-900 lira hoş piyasada yok ama belki amazon ebay bi yerlerden bulunabilir.
ilerde gpu rendera da geçerim diye asus extended board almıştım oda 1800 falandı 64 gb ram 240 ssd 750 power gibi birde 6 gb titan ayarında ekran kartıyla yapamayacağınız iş yok.
ben bu makina ile ciddi bir animasyonu yeni bitirdim.
hatta yeni aldığım 2696 v3 xeonu satmıştım proje bittiğinde xeona hiç gerek yokmuş bile dedim.:)
sadece doğru ayarlarla i7 de 4000 fram rendere aldım 1 ay sürdü.
1920x1080 gayette başarılı idi sonuç.
o yüzden xeon tarafında kafanızı çok karıştırmayın iki defa aldım ikisinde de geri sattım çok büyük projeler günler süren animasyonlar yapmıyorsanız hiç gerek yok bence..
teşekkürler..
Arkadaşlar teşekkürler bilgiler için whell zoom increament tan sonra düzeldi artık kaybolma sorunu yok bendeki değer 1.0 dı sanırım bundanmış..
ekranın yarısının kaybolması
Mouse`un scrol barını (orta tuş) 2-3 kere ileri yapınca ekranın yarısının kaybolması ve top görünüşe geçmeden düzelmemesi sorununun yaşamış ve çözmüş olan varmı.?
Ekran kartı sapphire r9 290x 8 gb
güncel driver kuruludur
max 2015 sp5 yukludur
gayet başarılı
sapphire r9 290x vapor x 8gb kullanıyorum.
1 hafta oldu alalı 40-50 milyon polygonlu bir sahnem vardı quadro k5000 memory den dolayı cortlamıştı.
3500 de kilitleniyordu 4 gösteriyor ama gpu-z ile test ettiğinizde 3500 ü geçemediğini görüyorsunuz.
sahneyi baştan optimize etmeden modellediğim için ve sonrasında proxy de sorunlar yaşadığım için bu kartı aldım.
şu an sahne 99 milyon ploygonda ve gayet iş görüyor.memory 4500 ü geçmedi zaten 2 meory var biri dolunca 2. ye geciyor dynamic memory ye ordada 400-500 ü görüyor.
ama burada atlanan ve asıl dikkat edilmesi gereken şey modelleme esnasında ekran kartının memory ihtiyacının yanısıra kullandığınız işlemcinin çekirdek hızı çok daha önemli bir yere yerleşiyor.ben 24 çekirdekli 2630 v2 ws kullanıyorum ancak i7 4.5 ghz e o.c yapılmış 4 core 8 thread li bir 4790 k modellemede çok daha başarılı sonuçlar elde ediyor.bottleneck denen işlemci darboğazı olayı çok ama çok önemli bu yüzden bu işteki otoriteler bir tane 4 yada 4.5 e o.c yapılan bir tasarım pc bunun yanına da 24- yada bütçeye göre 32-48 hatta 72 çekirdekli bir render pc eklendiğinde bir 3d cinin hem tasarım hemde render sorununu sonsuza kadar çözüleceğini söylüyorlar.Ama tabi bu işin maliyetide yaklaşık 20 ile 30 bin tl arası değişiyor.ben bu ws yi 15 bin tl ye topladım renderda sorun yok ama tasarımda işlemci darboğazı sorunundan dolayı kasılmalar tyakılmalar yaşıyorum bunun nedenide 2630 v2 işlemcinin 2.6 da turboda 3.1 de çalışması 4.5 o.c li makina demek bu pc den neredeyse :% 40-50 daha akıcı ir pc ye sahip olmak demek. resimde görüldüğü üzre işlem yaparken ne ekran kartı nede diğer işlemciler hiç bir kasılma yaşamıyor ama tek çekirdek % 100 de çalışıyor. gerçek sorun bu...
sakin serdar kardeşim, Bilgi
sakin serdar kardeşim,
Bilgi ve birkimini farklı bir aktarım üslubun var,
Eğer bir tavsiyen yada desteğin olacaksa uygun bir dille seve seve kabul ederim.
Ama sanırım yaşımın 40 olası itibari ile bu tarz yorumlar kulağa pek hoş gelmiyor.
Bu şekilde bir bilgi vereceğine hiç yazmasaydın keşke...
quadro k5000 hüsranı
merhabalar,
donanım bölümünde sorunumla ilgili konu açtım ama burdada yazmak istedim.
7-8 milyon polygonlu bir binanın element modunda 4-5 parçasını seçmek 1 saatimi aldı.
Bu konuda özellikle viewportta vızır vızır sahneyi döndirebilecek bir kart tavsiyesi olan var mı diye sorucam ama kendim k5000 i test etmiş ve kullanan biri olarak gtx 980 i de test eden diğer arkadaşın yorumlarından sonra ne tavsiye edilir onuda bilmiyorum:) geriye denemediğim tek seçenek firepro seris kalıyor sanırım elinde olan satmayı düşünen arkadaşlar varsa test edilerek almak şartıyla ciddi alıcıyım.
uygun fiyatlı alınık 32 - 40 - 48 core workstation 64 ram lı z9 anakartlı...
ASUS Z9 WS ANAKARTLI
V2 XEON 26 SERİSİ İŞLEMCİLİ
64 GB ECC RAMLİ
BİR WS ARIYORUM..
QUADRO K5000 viewport sorunu
Arkadaşlar merhaba,
Donanım konsunda geçerli bilgiye sahip arkadaşların bilgisine ihtiyacım var yardımcı olurlarsa sevinirim.
Özellikle yüksek polygonlu sahnelerle çalışıyorum.Modelleme yaparkende proxy railclone vs gibi kısıtlama ve ek uğraş gerektiren işlere girmeden çalışmak istiyorum.Bunun içinde tavsiye üzerine quadro k5000 aldım.
Evet bir miktar rahatlama oldu ama daha önce saphire vapor-x hd 4870 diye bir kart kullanıyordum.Genelde kartlar çok polygonlu bir objede değilde çok ploygonlu ve çok sayıda obje olduğunda şişiyorlardı bizde bir sphere çizip onu 128 edge e çıkarıp bundan da yuzlerce kopyalayıp sahneyi 40-50 milyon polygona çıkarıp viewportu test ederdik.o kartla quadro arasında ne kadar fark var derseniz neredeyse hiç desem yeridir. biri 500 tl biri 5000 tl şimdi quadro vs oyun kartları tartışmasını alevlendirmek gibi bir niyetim yok.
Zira forumlarda yıllardır bunun kavgası yapılıyor.Benim derdim şu;
Bir projem var 35 dönüm öncelikle araziyi planenin polygon sayısını yukseltip edit poly push pull yontemiyle modelledim.Ancak bu sırada 2-3 milyon ploygonda olan plane i bile çevirirken donmalar takılmalar yaşadım.
sonrasında 21 tane blok var herbiri 7-8 milyon mecbur proxy yapmam gerekti bir blogu attachlamaya kalktım.:))
sadece attach bir gün sürdü üzerindeki tüm detaylarla bina duvar balkon çiçeklikler söveler çatı vs vs..
sonrasında bina 7-8 milyon polygon oldu bir yerde hata yaptıgımı farkedip sadece balkon silmelerinin kalınlığını değiştirmek istedim attach lanmış 7-8 milyon polygona ulaşmış bir binanın element modunda 12 tane parçasını seçmekte 4 saat sürdü:(( bir parçaya tıklayıp 4-5 dk bekledim sahne dönmüyor donuyor kasılıyor vs.
Şimdi sormak istediğim viewportta bu şekilde yüksek polygonlu sahnelerde performansından çok memnun olduğunuz bir kart tavsiyesi var mıdır.?
Yada izlediğiniz farklı bir yöntem var mıdır bu tarz büyük ölçekli konut projeleri yapan üstadlara sesleniyorum.
Bilgilerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler herkese kolay gelsin.
kolay gelsin..
rica ederim umarım yardımı olmuştur kolay gelsin..
dış mekan detayları
Hande hanım merhabalar,
Sorununuzu çözmeniz için yoğunlaşmanız gereken birkaç nokta var bunları defalarca deneme yanılma yöntemiyle deneyerek bulanız gerekiyor zira bende şu an bunun üzerinde çalışıyorum.
Bunlar şöyle
vray sun+physical camera
vray dome light+ışıa atanan enviroment sky map veya dome light+hdri
bununla birlikte çevre düzenlemesi için kesinlikle forest pack serisi çim zemin vs ağaçlar ve bitkiler.
Ayrıca bildiğiniz üzre bütün bunların dışında renderin çok kaliteli görünmesi için kaplama ve modelleme detayları.
aleso3d nin sitesini inceleyin çok başarılı dış mimari tutorialleri var.
ayrıca youtube tada vray exterior rendering tutorial diye aratırsanız çok fazla kaynak var.
Sadece ciddi zaman ayırıp tekrar tekrar denemek gerekiyor.
yani tek ilaç çalışma ve zaman:)
Kolay gelsin.
Aşağıda bazı linkler var sanırım sorularınızın bir çoğunu cevaplayacaklardır.Ayrıca şunuda unutmayın çok başarılı gördüğünüz renderların neredeyse % 70 i photoshop % 30 render bununla ilgilide bir post production linki verdim.
http://www.youtube.com/watch?v=Iq7MLnVsSrE
http://www.youtube.com/watch?v=7_OzESTpv9g
http://www.youtube.com/watch?v=Z2G7AFAs6kQ
http://www.youtube.com/watch?v=xi5z2fDLG7o
http://www.youtube.com/watch?v=6A1YMFpEqn8
photoshop post production
http://www.youtube.com/watch?v=tRAXYTKvjbY
yardım
arkadaşım sonix28 isimli arkadaş sana türkiyenin en önemli adamlarından birinin serkan hocanın linkini vermiş sen hala yardımcı olabilecek kimse yok mu diyosun anlamadım.?
alex roman var ama onun dersi biraz tuzlu olur..
http://alexroman.com/about.asp