designever Son Forum Mesajları

    Oldukça ciddi bi mevzu.

    designeverdesignever

    Oldukça ciddi bi mevzu. Acaba kaç poligonda nasıl sonuçlar veriyor. Özellikle kamera hareketleri, partikül vs.? Bir de genellikle söylenen SLI nın pek verimli olmadığı. Acaba SLI ve olmadan ayrı ayrı performansları neler.

    2016-11-04 18:48:01

    Max 2016 için uzun

    designeverdesignever

    Max 2016 için uzun araştırmalar sonucu > Preference settings> Enable gamma lut corection seçili, Gamma seçili ve2.2, Materials and colors> affect color selector ve affect material editor seçili . Vray color Mapping> Gamma>2.2 Output ederken recommended ve vray frame buffer penceresinde Altta display colors sRGB işaretli. Bunun sonucunda sahne daha aydınlık bir şekilde render ediliyor ve karanlık alanlardaki detay kayıpları azaltılıyor. Düzeltme için de tekrar istenilen detay/aydınlık oranına göre post prodüksiyon işlemi yapılıyor. Hatta bazı hazır modellerde modelle birlikte Photoshopta post prodüksiyon işlemini doğru yapabilmen için kaydedilmiş actionscriptler de mevcut. Ancak şöyle bir sorunla karşılaşabilirsin. Bu gamma mevzusu derin ve çetrefilli bir konu olduğu için üzerine çok yazıldı çizildi anlatıldı ve mevzu insan gözünün ötesinde dosyaya yazım bilgisiyle de alakalı ve herkes biraz kafasına göre takıldı ortalık karıştı. Sonuç olarak sahnene hazır model olarak 2 ayrı yerde modellenmiş insan import edersin bir bakarsın biri renkte patlamış diğeri çok koyu. Bu da standardizasyon eksikliğinden kaynaklanıyor. Tavsiyem bu konuyu derinlemesine araştırman. İnternette alabildiğine kaynak var. Araştırdıkça da biraz can sıkıcı olabiliyor ancak profesyonel çözüme daha da yaklaştırıyor. eyyorlamam bu kadar.

    2016-03-14 23:50:36

    Mataryal Subdivision ayarı çok

    designeverdesignever

    Mataryal Subdivision ayarı çok düşük olabilir 24-32 gibi yükseltebilirsin.
    Materyal ayarlarında use interpolatiın seçiliyse tik i kaldırıp deneyebilirsin.
    Color Mapping ayarlarında Sub pixel Mapping Clamp out ayarlarından olabilir.
    Aklıma gelen şu an bunlar.

    2015-12-29 02:31:57

    O alanları seçip (select

    designeverdesignever

    O alanları seçip (select poly) farklı ID numarası atayıp multisub materyalle ID numarasına göre materyal atayıp tek meshte çözümleyebilir veya yine o alanları seçip detach yardımıyla modelden tamamen ayırıp istediğin gibi ayrı düzenleyebilirsin.

    2015-12-29 02:25:08

    Graphic mode ayarından olması

    designeverdesignever

    Graphic mode ayarından olması muhtemel. (chance graphic mode) farklı ayarları deneyin.

    2015-12-29 02:19:44

    vray kullanıyorsan distance treshold

    designeverdesignever

    vray kullanıyorsan distance treshold değerlerini araştırabilirsin. Mitchell veya catmul rom gibi filtreler bildiğim kadarıyla ham imaja bir nevi post prodüksiyon işlemi uyguluyor. Ben genelde bu filtrelerle render almam ps de veya diğer görüntü işleme programlarında keskinleştirme vs işlemlerini yaparım. Yani bu filtreler fotoğraf makinalarının raw resmi düzelten hardware programları gibi. Ancak PS gibi veya Ae Davinci gibi prof görüntü işleme yazılımları varken max in kendi filtre yapısını kullanmak bana çok doğru gelmiyor. Bunun dışında yine bu filtreler bahsettiğin konuda seni tam olarak tatmin etmez. Vray içerisinde uzak objelerin (distance) değerlerine göre render kalitelerini özellikle sample sayılarının ve işlem hatlarını arttıran özellikler mevcut. Sadece render süresi uzar. Bu da benim bildiğim treshold değerleri. eyyorlamam bu kadar.
    Global Switches ayarlarında Filter Maps tikliyse tik i kaldır. Aynı yerde Filter for GI da kapalı olacak.

    2015-10-19 00:21:56

    net fiyat 86.749 TL

    designeverdesignever

    net fiyat 86.749 TL + KDV sona 9 koy ki ucuz gibi indirimli gibi olsun ;)

    2015-09-14 21:39:18

    devamı

    designeverdesignever

    1-Ağır sahnelerde animasyon oynatımında ileri oynatım(sliderı soldan sağa mause ile sürükleme) geri oynatıma göre her zaman daha hızlı.

    2-ağır sahnelerde PF Source birth değerini ilk etapta düşük tutabilirsiniz. Aynı zamanda PF Modify menüsünde Quantity Multiplier değerini viewport için düşük render için yüksek tutarsanız daha hızlı çalışma imkanı olur. Tıpkı renderda olduğu gibi son aşamada değerleri yükseltebilirsiniz.

    3-Son renderdan önce chache diske kayıt render süresini kısaltır.

    4-Çalışma dosyasında P Systemleri ayrı layerlarda çalışmanız istediğinz an hide/unhide yapabilmeniz çalışma hızını oldukça arttırır.

    5-Birden fazla particle flow oluşturduğunuzda max bir sürü helpers üretiyor ve bazen bu helpersların nerede hangi layerda olduğu görünmüyor. Örneğin bir layer ı açtığınızda içeriğini siliyorsunuz sonra layer ı tekrar seçtiğinizde boş gözüken layer modify panelinde 158 helpers selected gibi ifadeler yazabiliyor. Bu kısma dikkate etmeden layers ı silerseniz particle sistemlerde problemler oluşabilir. Helpersların görünür olmasını bir tülü çözemedim (cevap veren olursa müteşekkir olurum)

    6-Speed by icon kullanıp speed i silmemişseniz ikisi arasındaki ilişkiye göre path üzerinde particle akışları bozulabilir. Bu da genellikle speed hızının speed by icon hızıyla bağıntısız veya alakasız olmasından kaynaklanabiliyor.

    2015-09-03 06:53:49

    3ds Max Particle Systems Tavsiyeler

    designeverdesignever

    iyi günler. Bu başlık altında 3ds max Particle Sistemler üzerindeki tavsiyeleri yazalım mı? Yeni başlayanlar veya kendini bu alanda geliştirmek içn faydalı olabilir. Prticle flow vs. ile ilgili bir çok ders olduğu ortada ancak dersten ziyade ince noktaların ayrıca toplanması ayrıca ek fayda getirebiliyor. tip&tricks denilen ince tavsiyeler oldukça faydalı olabiliyor.

    2015-09-03 06:42:24

    bir de su ankaradadan

    designeverdesignever

    bir de su ankaradadan akıyosa renge hafif yeşil biraz da fog ekleyebilirsin.

    2014-09-12 13:22:44

    Bu örneklere daha çok

    designeverdesignever

    Bu örneklere daha çok illustrasyon deniyor. Bilgisayar destekli çizim de diyebilirsin ama fiyakası kaçar mahcup olurum diye pek kullanılmaz. Sanat ve tasarım alanında dünyada tam bir kavram kargaşası var. Bir de bunu türkiyede düşünürsek kargaşanın da kargaşası. çık çıkabilirsen işin içinden. bir kere sanat nedir sanatçı nedir. sanat yapıtı? kaygı? illustrasyon? çizer? bu kavramlara eğilmek gerek. didiklenmeli. konseptart? buyur burdan yak. hem sanat camiasında kullanılır (ki modern sanat galerileri vs...ki) hem de en kıytırık reklam ajansları da kullanır. Dijitalart yapan biri. dijital sanat eseri mi yapmış olur? yani bilgisayar destekli sayısal çizim sanat eseri gibi mi? yoksa bir ürün mü? kullanım kılavuzundaki çizimler mi daha çok illüstrasyondur yoksa verdiğin örnekler mi? falan filan. önce kavramlara eğil derim. Konunla ilgili tüm kavramlara. Önce kafan karışır sonra biraz toparlanır. Sonra alırsın bi tablet mesela. başlangıç için samsung un son çıkan geniş ekranlı tableti de olur. sonra anatomi perspektif, ışık, balans, denge...sonra ver elini firmalar. zaten hepsi kucaklarını sonuna kadar açmış bekliyodur şimdi. ama dersen ki ben dijital art yapıcam dön geri o bambaşka bir yol.

    2014-06-30 06:50:57

    Kaplamaları kontrol edebilirsin. Eksik

    designeverdesignever

    Kaplamaları kontrol edebilirsin. Eksik veya yolu gözükmeyen kaplama olabilir.

    2014-06-29 20:48:43

    linkteki örnek aradığın sorunun

    designeverdesignever

    linkteki örnek aradığın sorunun iyi bir cevabı ama işin içinden daha kısa ve basit bir yöntemle çıkmak istersen. bi particule flow oluştur derim. Bir de küp modelle ayrı bir yere. particule flow taneciklerini küpü kaplayacak şekilde gönder. renderlarını ayrı ayrı transparan al.(kübü tek kare alman yeterli) premiere de partiküller küpe geldiğinde aynı anda dissolve efekti ile küpü belirginleştir. biraz hile hurda olsa da bunları ağrısız sancısız yaparsın. renderlarını ayrı alıp premierede yap diyorum çünkü zamanlama hatası olursa premierede düzeltmen çok kolay. diğer türlü yeniden render alman gerekebilir. Hatta işi abartıp küpün belirginleşmesi esnasında premierde küp katmanını çoğaltıp opacity/blending optionstan dissolve tarzı stillerle çok daha iyi sonuçlar ortaya çıkabilir.

    2014-05-05 11:48:14

    Test sonuçlarını ve workstation

    designeverdesignever

    Test sonuçlarını ve workstation teminini nasıl sağladınız gibi bilgileri burada paylaşırsanız çok faydalı olur.

    2014-02-04 04:16:09

    bu arada xeon.

    designeverdesignever

    bu arada xeon.

    2014-01-30 02:44:27

    helix (spline) çizip ayrı

    designeverdesignever

    helix (spline) çizip ayrı bi yere cylinder ekleyip cylinder e verilen path deform modifier ile kolayca yapılır. pick path için spline ı göstermek yeterli. Biraz da modifier değerleriyle oyanıdığında olur. Ancak KediEti7 nin de dediği gibi alakasız yerlerden başlıycak. Neden öyle başlayacak ben de bilmiyorum. Bi bilen söylerse süper olur. Ama sağa sola çekip oraya yerleştirebilirsin. ama döndürüsen de yine çok abes değişimler göstercektir. sanırım pivot eksen konbumlandırma mevzusu. Bu konuda ben de çok çektim ama çeke çeke yerleştiriyorum bi şekilde.

    2013-12-26 23:48:23

    dark lord yıllar önce

    designeverdesignever

    dark lord yıllar önce iyi ki de istifa etmişim :). Necmi Hocam sahte diploma haberleri için özellikle uğur dündar ın 15 yıl önceki haber programlarının yarısı sahte doktorlara ayrılmıştı. şimdi japonları ben astronotum diye kazıklayan pırıl pırıl bir gencimiz var. Tokyo Üniversitesi, “130 yıllık tarihimizde böyle bir şey yaşamadık” diyerek Anılır’ı işten attı, doktorluk unvanını iptal etti." Gerçek haberdir. Burası hayaller ülkesi amariga her an her şey olabilir. bi anda ayu da çıkabilir daş da düşebilir. ya da ihale vurabilir. gençler girişken olsun. bi de her türlü yaparım abi diye atlayın. aç ve hazırsanız gerisi kolay.

    2016-11-12 18:57:30

    Daha bu gün bilgisayar

    designeverdesignever

    Daha bu gün bilgisayar programlamacı Alman bi arkadaşımla aynı muhabbetin farklı versiyonunu konuştuk. Mevzu özellikle eski gerçek grafik tasarımcılar bilir ki mac grafik tasarım konusunda tek yetkiliydi ki halen bir çok ajans Mac i tercih ediyor. İlginç olan hardware e baktığımızda Mac in yarı yarıya hatta daha az PC sistemleri bile ona yetişemiyordu. Mac 4 GB ramle uçururken PC sistemde 8 GB ram ve sözde Hertzi daha yüksek işlemcilerle yerlerde sürünüyorduk. (bknz. AMD & INTEL CORE sayıları) Kısaca hem software hem hardware mimarisi bilinenleri başından değiştirebilecek nitelikte. Max de Open GL de gayet iyi ekran kartını kullan diyorum ölüp ölüp diriliyo. yok kart mart kullanma bişey default takıl diyorum tozu dumana katıyo. Aynı şey adobe ürünleri için de geçerli. 780 ti yi tutar canı istemez tanımaz after effects ama onun 4 de bir fiyatına bi ekran kartını tanır uçurur. tersi de olabilir. İşin özü şu ki arkadaşla da olan muhabbetin sonucu aynı render ayarları gibi tek bir sistem tek bir cevap yok. o onda olurken bu bunda olmaz. Sen cevabı bulana kadar da kodamanlar bi şeyi raftan indirip yerine başka bi şey koyar kafalar yine karışır. En nihayetinde ne yapıp edip POP olan neyse o an o trendde onu kullanmak zorundasın. Misal eskiden freehand vardı. Bilmeyene grafik operatör denmezdi. Adobe tuttu satın aldı ve yok etti. illustratör var onu kullan dedi. hadi lan ordan dese de bi çok kişi yapacak bişey yok. oturduk öğrendik. onu geçtim Macromedia Flash devri ve Adobe Flash devri var. İnternette uçan kaçanlı yazılı mause u takip eden şımbıltılı devri yine buradaki yaşlı gencolar hatırlar. flash geldi flash gitti bu dünyadan. hatta flash a sövüldü sayıldı. falan filan inter milan bitmeyecek bi hikaye.

    2016-10-28 23:36:24

    Çizdiğin spline ın modifier

    designeverdesignever

    Çizdiğin spline ın modifier panelinde vertexlerinden birini seç ve hareket ettir. Hareketin başı ve sonunu key frame de işaretle. Path deform un kendi parametreleri kaydırma gibi işlemlere sebebiyet vermesi normal (örn:percent) ama sen o parametlerden ziyade spline ın vertexlerini hareket ettir. Böylece plane de aynı spline gibi eğilip bükülecek. path deform un kendi parametrelerini de ek kontrol için extra olarak düşün.

    2016-03-17 00:13:03

    Baskı için dijital baskıda

    designeverdesignever

    Baskı için dijital baskıda RGB modda çalıştığı söylenen makinalar da var. Ancak baskı rengi genel olarak CMYK. 300 dpi tiff yeterli olur. Bilboard gibi büyük bir baskı ise 100-150 hatta 50 dpi dahi olabilir. Önce nasıl bir baskı onu belirlemek gerek. Ancak bi grafiker için flat(layersız) edilmiş cmyk 300 dpi tiff dosyası oldukça popüler ve sorunsuzdur.

    2016-03-11 03:46:04

    bu animasyon için cloth

    designeverdesignever

    bu animasyon için cloth modifier ile uğraşmana gerek olmadığını düşünüyorum. bir plane line ve path deform modifier ı ile halledilir. Plane i çiz ve eğim yönünde enine bol segment ver. kıvrımlı hali şeklinde bir line çiz. plane e path deform modifier ı uygula ve path i göster. pathi düzleştirip eğip büktüğünde plane de aynı şekilde davranacak. 2 dk. sürmez.

    2016-03-11 03:41:54

    format olarak h.264 ü

    designeverdesignever

    format olarak h.264 ü seçebilirsin. açılır menü ile sana youtube vimeo hd gibi hazır presetleri sunar. youtube ve vimeo sıkıştırmaları uzun sürebilir. h264 işini görmüyorsa başka problemler var. hangi formatta sekansın vs. Titreme düşük fps den kaynaklanabilir. O da cep telefonu web cam ya da internetten indirilen düşük çözünürlük ve fps oranlı videolardan da kaynaklanabilir.

    2016-03-02 15:22:52

    İlanda garip bir şey

    designeverdesignever

    İlanda garip bir şey yok. Yayın operatörü arıyor. 3dsMax veya Maya`da modelleme yapmayacak. Daha çok teknik operatör ve iş tanımı az çok böyledir. Tamam Türkiye`de işler komando usulü yürüyor ama bana bu ilan diğerlerine göre daha insaflı ve makul geldi.

    2014-12-10 09:36:28

    ben yazıyorum neden? 15

    designeverdesignever

    ben yazıyorum neden?
    15 sayfa mı yazıcaz 100 sayfa mı ne yazıcaksak yazalım konuşalım bitsin şu hak hukuk para muhabbeti diye. sitenin 3te 1i hak hukuk az para fuar standı. haa bi de nalet olasıca ekran kartları :) 3D işi zengin işidir. Fakirler ölsün bence :D

    2014-11-16 23:10:55

    Linkteki modeller 10$ 20$

    designeverdesignever

    Linkteki modeller 10$ 20$ gibi düşük fiyatlara satılıyor. Bir çok programla yapılabilir ancak bana göre 3ds Max yeterli. Render olarak ta scanlineda dahi halledilebilir.

    2014-11-16 13:48:41

    profil bulunamadı?

    designeverdesignever

    profil bulunamadı?

    2014-11-15 11:59:50

    lafa değil icraate bakmak

    designeverdesignever

    lafa değil icraate bakmak lazım. herkes konuşuyo ortada doğru düzgün yapılmış iş yok. işlerin çoğu fantazya ev ürünü. olanların da ajanslar iliğini kemiğini kurutmuştur ya da ne girdikleri saat bellidir ne çıktıkları. biri diyo ben şunu öğretirim öbürü diyo ben bunu. ben de diyorum ki bir şey olmaaaaz. Kimse kimseye portfolyosu var diye para bayılmaz. Ekip ve garaj kültürü ile işe gireceksen büyük işe giriceksin ve fatura keseceksin mecburen. daha stopajın ne olduğunu bilmeden modellemenin kralını bilseniz ne olur bilmeseniz ne olur. Vfx in uzmanı olsanız ne olur. Fatura nerede? sözleşme nerde? Büyük şirketler alanınızda süper de olsanız karşısında kurumsal bir yapı görmek ister. yok mu o zaman al sana babalar gibi ajans. babayı almak için hehe :D bence durum budur.

    2014-11-15 11:33:39

    Hakan Bey Teşekkür ederim.

    designeverdesignever

    Hakan Bey Teşekkür ederim. Seçimlerim içerisinde bu da vardı. Bir diğeri de MSI GE72VR 7RF(Apache Pro)-404XTR. Geliştirmekten kastım en azından RAM i 32 veya 64 gb a çıkartıp Ekran kartını bir üst model 1070 veya 1080 e terfi ettirebilmek. Bu kadarı da yeterli olur.

    2017-07-16 21:10:04

    6-8 Bin TL Fiyat Aralığında Dizüstü Bilgisayar Önerisi

    designeverdesignever

    3D Modelleme & Video İşleme ve belirli düzeyde animasyon işlemleri için 17" ve üstü ekranlı haliyle sağlam grafik kartlı soğutmalı işlemcili bir laptop arayışındayız. Monster fiyat/özellik performansına baktığımda gayet iyi duruyor ancak yapılan olumlu yorumların yanında olumsuz yorumlar da mevcut. Özellikle ileriye dönük geliştirilebilirlik açısından da uygun olacak dizüstü bilgisayar tavsiyelerinize açığım. Daha önce hiç kullanmadık ancak mobil olmak zorunluluk oldu.
    Genellikle Max - After Effect ikilisi yoğunlukla kullanılacak. Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    2017-07-16 18:55:44

    Vray ayarlarını sahneye göre

    designeverdesignever

    Vray ayarlarını sahneye göre optimize etmelisin. Kendi denemelerimde bazı ayarıların sahneye göre optimum noktaları olduğunu farkettim. Bu optimumu belirleyip üstüne ve altına çıktığımda render süresinin bir kaç kat arttığı gibi kalitenin de bozulduğunu farkettim. Sadece süre uzadı demiyorum. Kalite de azaldı. Sadece vray ayarları üzerinde çalışarak 20 dk. da aldığım bir sahnenin renderını şu an çok daha kaliteli bir şekilde 2 dakikada alabiliyorum. İlk etapta ben de seninle aynı görüşteydim ama zamanla, zamanla yarışmaya başladım.

    2012-05-05 21:47:20