DARK_Lord Son Forum Mesajları
Yakup Taşkın kardeşim Rhinoceros
Yakup Taşkın kardeşim Rhinoceros ta modelleme ve özellikle hizalama ve ölçülü çalışma çok iyi. çok kolay ve kullanıcıyı yormuyor. Çok güçlü. esnek. Bu modelleme nin maxten farklı bir taban (NURBS) dan kaynaklanıyor olsa da insan rhinodaki bu güçlü araçları max te de görmek istiyor.
teşekkürler fasuto. indirmek için
teşekkürler fasuto. indirmek için bu scripti üye girişi mi yapmak lazım? Rhino iyi hoş ta malesef oyun ve film sektörü için modelleri polygona çevirdiğimiz zaman malesef bir sürü gereksiz edge atıyor. Baklım subdi olayı biraz yaramıza melhem olacakmı. Rhinodan da vazgeçemiyorum. İki arada bir derede kaldım. aylardır bir Nurbs modeli çok temiz bir şekilde polygon a çevirecek bişey arıyorum bulamadım. MOİ3d mi desen diğer yazlılımlar mı desen yok. Tek tek max te optimize ediyorum veya tekrar modelliyorum. Mimari işlerde sorun olmuyor da oyun modeli yapacağın zaman yüzeyler biraz kirli oluyor. Aslında bunu da sorayım yani rhinodan obj formatına çevirdiğimizde ekstra edge ler oluyor ya bunlar oyun motorlarında sorun oluyor mu? illa quad mı yüzeyler olmalı?
referance transform
Selamlar. 3ds max te obje hizalama ile ilgili bir eksikten çok müzdaripim. Autocad veya rhinoceros taki gibi bir referance point rotation seçeneği yok. Objeleri taşırken hizalarken çok sıkıntı yaşıyorum. align komutları yetersiz. Rhinocerostaki gibi çalışan bir plugin script biliyor musnuz? Neden Autodesk gibi bir firma bu kadar basit bir olayı çözemiyor? Autocad satılmaz diye mi korkuyor. Rhinocerosta dehşet çalışıyor bu tür hizalama ve snap tool ları. thanks. Rappa tools u denedim çok verimli değil.
Arnold un çok yavaş
Arnold un çok yavaş olması çok büyük bir sorun. Kullanılacak gibi değil. Lakin corona da da son derece iyi sonuçlar alınıyor. Ben corona kullanıyorum. Geleceğin architectural ve consept için kullanılacak ilk yazılım bence corona olacak. Vray de iyidir ama corona nın light mixer i dehşet kolaylık sağlıyor. Sonuç aynı ama daha kolay herşey corona da
Bulunduğunuz şehire göre ve
Bulunduğunuz şehire göre ve işverenin zihniyetine göre değişik,r. Mesela izmirde 500 dolar dersen adarm koşarak uzaklaşır
avi formatında kaydetmeyin. tek
avi formatında kaydetmeyin. tek tek kare kare renderlayıp after effects gibi bir compozitleme yazılımında birleştiriniz. Daha sonra oradan video formatına render alabilirsiniz.
8 tuşuna bas enviroment
8 tuşuna bas enviroment bölümünde beyaz ise onu siyah yap. Render settings te de enwşroment i siyah yap. düzelmezse sıfırdan bir sahne ye merge et.
yürüme animasyonunu key olarak
yürüme animasyonunu key olarak mı yaptın yoksa biped veya CAT kullanarak otomatik yürüme mi yaptırdın?
maya da yapıp 3ds
maya da yapıp 3ds max te yapamayacağın hiç bir şey yok. Öenmli olan nerede çalışacağın belliyse oranın kullandığı programı kullanmak. Aksi taktirde kendi işini yapacaksan 3ds max te de yaparsın. Bir stüdyo maya kullanıyorsa ben 3ds max kullanıyorum diyip kapısını çalamazsın. Sektöre hakim olması en iyi olduğunu göstermez. Bence yeryüzünde hiç bir yazılım yeteri kadar iyi değil. Hepsinin eksikleri var. Ben "budur" diyebileceğim hiç bir yazılımla karşılamadım...
Anadolu Render farm olsun.
Anadolu Render farm olsun. Merkez de uruguayda olsun. Arabamı satıyorum. En az kaç para yatırmamız lazım?
yapmış olduğun iyi çalışmalar
yapmış olduğun iyi çalışmalar ile iş verenin karşısına çıkıp 3 değil 8 yıllık tecrübe sahibiyim ama kendi işimi yaptım hiç bir yerde çalışmadım dersen seni havada kaparlar.
Gerçekçilik için gerçek dünya
Gerçekçilik için gerçek dünya yı çok iyi gözlemleyebilmen gerekir. Gerçek dünya da ışık nereden geliyor. Işık ne şiddette vuruyor. Işığın vurduğu zemin ışığa nasıl tepki veriyor. Sen hangi açıdan bakıyorsun. İnsan gözüyle mi yoksa kedi gözüyle mi? Gerçek dünya da bir zemin üstünde de 2 kutu bulunmaz. Bİnlerce nesne vardır. Gerçek dünya yı gözlemlediğin ölçüde iyi iş çıakrırsın. Yani ışıkları camerayı iyi kullanabilmen lazım. Render ayarları falan hikaye. Artık bir çok render yazılımı 2 tuşla çok noise olayını çözüyor. Vray mi kullanayım ART mi corona mı bu da pek önemli değil. Yukarda arkadaşın anlattıklarına katılıyorum. Gerçekçi sonuç için sahnene oldukça detay ekleyip dopru malzeme ve ışık ile sonuca ulaşacaksın. Bu işin asıl sırrı; iyi bir gözlemci olmaktır...
Arnold render kullanacaksanız iyi
Arnold render kullanacaksanız iyi bir CPU ya ihtiyacınız var. Render ı yavaş alıyor. Art render da o kadar hızlı bir render yazılımı değil. Kolay ve hız istiyorsanız corona yı kullanmanızı öneririm.
Light mixer haricinde pek
Light mixer haricinde pek bi farkı yok. Sadece corona daha kolay. Vray biraz daha hızlı. Sonuç olarak aynı sonucu alırısn. Vray corona yı aldığı için pek bi fark kalmayacak. İkisi de iyi.
Ben corona ile çalışıyorum
Ben corona ile çalışıyorum fakat İzmir deyim.
Günlüğünü 400 tl den
Günlüğünü 400 tl den hesapla. Kaç günde bitirebileceğini düşün mesela 7 gün. 7 x 400 tl yap. Paranın yarısını peşin al. Geri kalanını işi teslim ettiğin gün al. Hayırlı kazançlar...
Biraz önce 3ds max
Biraz önce 3ds max sahnem durduk yerde hata verip kapandı :)
Eğer 3ds max ten
Eğer 3ds max ten nefret ediyorsan Blender seni meslekten soğutacak demektir. Max ten Blender a geçmek yat tan plastik bot a geçmek gibidir. Herşeyden var ama azıcık var. Mesela spline modellemesi kötü blender da. particles sistemde self collide yok. İnstance objeler birbirinin içinden geçiyor. plugin var ama sorunlu çalışıyor. En kötüsü de creating history yok. Yani bir objeyi yarattıktan sonra hareket ettirip aaa segment saıyısını falan veya radius unu ayarlamadım diyip parametrik özelliklerini ara bakalım bulabiliyor musun? Hayır bulamazsın... Uzaktan davulun sesi hoş gelir yakından çok da iyi glmiyor. Sahne navigasyonu da kötü. Bir objeye çok yaklaşınca geri çıkamıyorsun. Max in o kadar bug ına rağmen 5 basar blende a. Blender da flids simulation var ama kaliteli değil. Max 2018 deki maxliquid 10 basar . Ama Blender gerçekten iyi bir deneme olabilir. Ben de seviyorum blender ı ama prof sahnelerde kullanmazdım...
Teşekkürler Cevaplarınız için.
Teşekkürler Cevaplarınız için. Deniycem
Teşekkür ederim cevaplarınız için.
Teşekkür ederim cevaplarınız için. Fakat zoom şiddetini azaltıp artırabilir miyim? Şöyle örnet vereyim. Elimle mouse u "1" birim iktirdiğimde sahnede "1" birim ileri gidiyor ya; işte ben mouse u elimle "1" birim iktirdiğimde nabigasyonum sahnede "0.5" birim gitsin istiyorum. :) Cinema 4d de böyle bir özellik var. Belki max te yoktur.
3ds max maya interaction mode
Selamlar. Maya navigasyonu kullanarak max sahnesinde geziniyorum. Dikkat ettiğim ve beni çok rahatsız eden bir husus var. Bunu çözmemede yardımcı olailir misiniz? Zoom çok hassas ve hızlı. Yakınlaşma uzaklaşma çok hızlı yapıyor. Bunun şiddetini ayaralamanın bir yolu var mı? Maya da bu kadar hızlı yapmıyor. Çok iyi adapte edememişler sanki. alt tuşuna basıp mouse un sağ tuşuna basıp hafif sağa mouse sürüklediğimde zoom yapmak için, mouse uçuyo sanki. Minicik dokunsam çopk zoom yapıyor.
Mcg ile motion graph
Mcg ile motion graph yapılabiliyor mu? Cinema 4d deki Mograph veya maya daki MASH gibi. Türkçe tutorials var mı bildiğiniz? Öğrenmek lazım bu tekniği...
Haklısın... Node sistemi yok
Haklısın... Node sistemi yok ama parametrik çalışılabilir.
Parametrik modelleme istiyorsanız, yaptığınız
Parametrik modelleme istiyorsanız, yaptığınız modifyleri geriye dönük değiştirmek, silmek veya araya şunu da ekleyeyim istiyorsanız sidefx Houdini programına geçmeniz yeterli. Her yazılımın mimarisi farklıdır. houdini deki gibi bir mimariye sahip değildir max. Modellersin en sonda editable poly e çevirir ve o modelin geriye dönük modelleme yolllarını unutursun. Mantık bu şekilde...
editable poly ile organik
editable poly ile organik modelleme yani symetri ve turbo smooth ile yapmanı tavsiye ederim. boolean gibi araçları intiharın eşiğindeyken kullanabilirsin. antibiyotik gibi.
Hiçbiri... aç Google ı.
Hiçbiri... aç Google ı. Kapat kendini eve.