cozdas Son Forum Mesajları
Merhaba, Mesaji yeni gordum.
Merhaba,
Mesaji yeni gordum. Brazil`in diger rendererlara gore artisini eksisini sormussunuz. Malesef son yillarda renderer plugin piyasasini cok takip edemedim, haliyle diger pluginler neler yapiyor, Rhino ile ne derecede iyi entegre bilemiyorum.
Ancak size yardimci olabilecek sunu soyleyebilirim: Brazil`in Rhino baglantisini biz (Splutterfish) yazmadik; direk olarak McNeel`in kendi muhendisleri yazdilar. Biz McNeel ile cok uzun sure cok yakin bir is birliginde calistik. Rhino Brazil SDK`sini kullanan ilk program oldu (Max ve yayinlanmamis olan Maya versiyonlarini biz kendimiz yazmistik). Bu yuzden Rhino baglanti plugini yazilirken biz Brazil SDK`sini onlarin ihtiyaclarina gore sekillendirdik.
Benzer sekilde tam o donemde, McNeel de Rhino`ya sistemle daha ic-ice calisacak renderer eklentisi yazmaya imkan verecek API gelistirmek istiyordu, ve bu API`i Brazil projesinde karsilastiklari ihtiyaclara gore sekillendirdiler.
Yani Brazil for Rhino plugini Rhino ile Brazil arasina baglanti olarak yazilan siradan bir plugin degil; hem Brazil hem de Rhino`nun baglanti ozellikleri bu plugin icin gelistirildi. Rhino`nun material editoru, kamera sistemi vs hep bu proje esnasinda sekillendi.
Eminim diger renderer pluginler icin de bir kisim oynamalar yapmislardir ama onlarin Rhino ile olan baglantilari Brazil`in Rhino ile olan baglantisindan daha uyumlu olabilecegini sanmiyorum.
Bir de "Mukemmel sonuc" demissiniz, mukemmel sonuc almak hemen hemen her renderer ile mumkun. Mukemmel derken kastettiginiz citanin yerine ve renderer`in guclu/zayif taraflarina gore harcayacaginiz emek/zaman degisecektir sadece.
kaynak olarak tek verebilecegim yer http://brazil.mcneel.com/ adresi malesef. Eger ingilizceniz varsa forumdan size seve seve yardimci olurlar. Dokumantasyonu ve tutoriallari hazirlayan Brian James, Rhino Render API`ini yazan ekibin lideri Andrew LeBihan yaninda Paul Sherstobitoff gibi yetenekli artistler de forumda aktif olarak yaziyorlar.
Bilmiyorum faydasi oldu mu?