CKR90 Son Forum Mesajları
Ne Yaptıysam Çözemedim
Resimde çerçeve içerisine aldığım sorunları bir türlü gideremiyorum.Sorunlarım ışıktaki ve yansımasındaki kesikli çizgiler,siyah duvardaki benekler ve kırmızı duvardaki beyaz noktalar.
Kamera,ışık ve materyallerin hepsi vray.İlk başta subdivs ayarlarını arttırarak çözmeye çalıştım olmadı.Daha sonra irradiance map ve light cache ayarlarını yükselttim yine işe yaramadı.En son noise treshhold değerini 0.005 e getirdim,adaptive amount değerinide 0.7 ye getirdim,yine aynı sonucu aldım.Işık subdivs ayarlarını 50 ye kadar çıkardım,yeniden materyal hazırladım,hiç bir işe yaramıyor.
Sahnedeki nesneleri modelleme pratiği için daha önceden en ince ayrıntısına kadar yapmıştım,bu yüzden fazla poligon var,acaba sorun bundanmı kaynaklanıyor yoksa tavanda ufak ufak 16 adet vray light kullandığım içinmi çözemiyorum(İstediğim yansımaları elde etmek için ışıkları bu şekilde kullanmak istiyorum)?
Yardımcı olursanız sevinirim.
http://imageshack.com/a/img845/9084/uefo.jpg
Hair and fur kullanımında
Hair and fur kullanımında Rendering > effects bölümünde mr prim seçili olduğunda güzel sonuç alınıyor ancak vray fur kullanımında bildiğim kadarıyla render ayarlarında değişiklik yapmaya gerek yok.
Tekrardan halı için bir obje oluşturarak vray fur uygulamanızı,Objeye ve vray fur un temsili plane ine materyal atarak per area değerini 10 civarına getirerek denemenizi tavsiye ediyorum.
En son vray fur kullanarak yaptığım halıya baktım.Segmentleri 4 e 4 ayarlayarak bir plane üzerine vray fur uygulamışım.per area değeri 10,lenght 2 cm ve thickness değeri 0.5cm.Halı 1.5mx2m civarında.
Refract değerini en beyaza
Refract değerini en beyaza çekmen cam yapman için yeterli değil.Bununla beraber reflection bölümündeki fresnel reflections seçeneğini işaretlemen lazım
Bende bu konuda düşünüyorum
Bende bu konuda düşünüyorum sahnede fazla obje varsa sanki ram i daha fazla kullanıyor,az nesne varsa ihtiyaç duymuyor diye bir tahmin yaptım kendimce nekadar doğru bilmiyorum :) Ancak işlemciyi render sırasında sahne nasıl olursa olsun %100 kullanıyor.İşlemcinin frekansını bırak çekirdek sayısı fazla olsa bile sürede gözle görülür fark yaratacağı belli.Ama 8 çekirdek ve frekansı iyi işlemciler 1000 lira civarı,8gb ram ise 250 300 liraya alınıp bilgisayara eklenebilir.Paraya kıyarsan önce işlemci al derim ben olsam böyle yapardım :)
Bitmap kullanıyorsanız resmi koyduğunuzda
Bitmap kullanıyorsanız resmi koyduğunuzda yüzeyi iyi inceleyin.Resimde boyutu büyüttükçe daha belirgin hale gelen bozulmalar veya lekeler, render sonucunda,render ayarları yüzünden böyle sorunlar yaşadığımıza karar vermemize sebep olan yanılmalar yaratabiliyor.Bunun çözümü basitçe daha kaliteli resimler kullanılarak çözülebilir.
Eğer kaplama kaliteliyse veya bir renk ayarladıysak ve siyah tonları lekelenmeler veya ışık demetleri halinde lekenlenmeler görüyorsak,Vray light ayarlarında sampling bölümündeki subdivs ayarlarını,örneğin 20yse 25-30 gibi değerlere biraz arttırıp,adaptive amount değerini,örneğin 1,0 se 0,9 gibi 0,1 büyüklüğünde değerlerle düşürerek orantılı olarak deneme yapmalıyız.
Sadece amount değerini 0,5 değerlerine çekerek veya subdivs ayarını 150 lere çekerek belki sorunu çözebiliriz ancak bu durum render süresini gereğinden fazla arttıracaktır.Vray light subdivs ayarlarıyla birlikte amount değerinin yukarıda anlattığım şekilde dengeli ayarlanmasının amacı,render süresini minimum süre uzatarak yine kaliteli sonuç almamıza yarar.
Anlattığım çözümler benim yaşamış olduğum sorunlar doğrultusunda sorunu ortadan kaldırabildiğim çözümlerdir.Yinede düzelmiyorsa kolay gelsin :)