ciNs Son Forum Mesajları
teşekkürler
şuana kadar en iyi yöntem rhinocheros a eklenti olan webgl export plugin i oldu
ama oda dosya boyutuyla ilgili yine sıkıntı cıkardı
50 mb lık bir çizim 1500 mb webgl yaratıyor
ve işte eklenti sürümü demo olduğu için sana sağında solunda reklam olan bi web sitesine gömülü veriyor webgl i çıkaramadım ben.. ilgilenenler olursa autodesk in rhino webgl export eklentisi
birde bu grabcat in .stl formatıyla sunduğu bir çözüm var
harika
objeyi patlatma layerları gizleme olayı falan var
link : https://grabcad.com/library/ducati-tiasus
3dpdf çok işime yarar aslında söylediklerinizi deniyorum
teşekkürler iyi çalışmalar kolaylıklar
teşekkürler
Evet gayet hoş sunumlar olmuş
Benim projeme suan keyshot vr daha uygun
onunla biyerlere varabilirsem buradan paylaşacağım
selamlar
modelin 3dsmax dosya boyutu 20 mb fakat bazı sistemler obj istiyor o zaman boyut büyüyor. edrawings dwg istiyor mesela, edrawings e dwg export yaptığım zaman çevirirken falan inanılmaz kasıyor müşteri bunu kullanamaz.
ekran görüntüsü şuan malesef veremiyorum
dediklerinizi bi araştıracağım
3ds leri 3 boyutlu sunma,görüntüleme,teknik detay
Arkadaşlar Merhabalar
3 boyutlu sunum yapabileceğim bir programa ihtiyacım var
modelim 3ds maxte bitmiş halde hazır
solidwork e drawing buna benzer bi iş yapıyor
https://sketchfab.com ve http://p3d.in de buna benzer bir iş yapıyor
fakat model boyutu biraz fazla olduğu için buralara yükleme yapamıyorum
yükleme yapamamamın bir diğer sebebide modelin block lardan veya intance objelerden oluşması
bu modeli müşteriye evirip çevirebileceği şekilde nasıl sunarız
bu işi yapan varmı
bize külfeti nedir
bilen duyan yardımcı olursa sevinirim
iyi çalışmalar kolaylıklar
Selam
Şuan bende böyle bi iş yapıyorum swf yapıp webe gömmem gerek
Object2Vr kullanıyorum bi kaç deneme yaptım sonuç güzel
Framlerinizi video değilde png yada jpeg alıp ardından bu küçük yazılıma atıyorsunuz sonuç
.swf
Birde papervision diye bi olay var merak eden araştırabilir
marvelious
http://www.youtube.com/watch?v=FBD899t-c18&list=TL2RKzmru0Yy7wwyNhr_XWjbvo_x3IfY5o
buyrun buradan yakın
sistem
Sisteminiz çok iyi değilse cloth işlemi sizin için bir çile haline gelebilir
3ds max te poligon sayılarıda bazen sıkıntı çıkarabilir
hatta kareli yorgan yastık falan çok kolay yapılıyor marvelios ta
birde dikme tool u var tabi
bikaç video ekleyeyim
http://www.youtube.com/watch?v=jV4D5BlDwi0&list=PLx9fMGnAbgd0FQvZx_wGJ_wxuYyG7w4ZK&feature=c4-overview-vl
http://www.youtube.com/watch?v=FBD899t-c18&list=TL2RKzmru0Yy7wwyNhr_XWjbvo_x3IfY5o
3ds max cloth işlemlerinizi çok basit yapın
arkadaşlar bilmeyenler için Marvelious Designer diye bir moda tasarımı programı önereyim.
Obj dosyalarını importlayıp üzerine yastık kumaş vs düşürebilir kenarından çekiştirebilir simule edebilirsiniz
bir deneyin bayılacaksınız
hatta zbrush kullanan arkadaşlar modellerini giydirebilirler
benden söylemesi
kolaylıklar iyi çalışmalar
tekrar merhaba
yapmaya çalıştığım işe cloth modifier iyle çok yaklaştım.
nesnenin büyümemesi için plasticy yi 0 yapıyorum başka öneriniz varmı hedef gösterebilirmisiniz.
birde cloth modifierinin alt objesinden vertex seçilebildiğinden bahsetmişsiniz orayı bulamadım ulaşamadım. cloth modifierini ekledikten sonra vertex taşıma pasif oluyor.
ilgilenenler için rhinoda benzer işlemi yapan `follow along surface` komutunu incelemelerini tavsiye ederim.
teşekkürediyorum
Teşekkürler
Daha önce kullanmayanlar için Para3d eklentisini öneririm.
2 tane surface arasına box yada elek ne istersiniz yerleştirip istediğiniz kadar boxı bu surfaceler arasında array yapabiliyosunuz. ben bu yöntemle ulaşmak istediğim formun düz haliyle eğimli hali arasındaki farkı görebiliyorum.
şimdi mesajınızı gördüm ve araştırmaya başlıyorum. çok teşekkürler
vertex taşırken obje büyümesin. diğer vertexleri çektirsin
Merhaba arkadaşlar
elimde 144 vertex i olan bir surface var. bu vertexlerden birini tutup yukarı taşıdığım zaman diğerlerininde doğru oranda yukarı çıkmasını istiyorum. yani yanyana iki vertexin arasındaki edge in boyu değişmeyecek. bu şekilde bir koordinat sistemi çıkarmam gerek. edge boyu açısından rotate gibi davranması ama konum açısından move gibi davranması gerek. nasıl açıkladım bilmiyorum ama. herkese kolaygelsin
Rhino da kullanıyorum ama ondada yapamadım
edit: ben bu plane in şeklini bozacağım. yüzeyi elimdeki koordinatlara göre deforme edeceğim. ama bir vertexi tutup taşıdığımda plane in boyu değişiyor. nasıl çıkacaz işin içinden
Saatler sonra gelen edit : kimsenin bir fikri yokmuydu? Benmi iyi açıklayamadım?
Teşekkürler
İnternette bununla ilgili fazlaca yabancı kaynak var. biraz dünleyip yapmak isteyince oluyor. teşekkürederim. Para 3d güzel bir eklenti. biraz karışık olsada, merak edince yapılıyor. :D
amd
ben yeni toplayacağım bilgisayarıma
amd fx8 8 çekirdek işlemci 200 dolar
asus herhangi bir anakart oda 100 dolar +-
herhangi bir 256 bit ekran kartı almayı düşünüyourm
ram falan bunlar para değil zaten her zaman ekleyebilirsin.
şu sistem 1200 liraya falan geliyor
Surface üzerine nesne sıralam
arkadaşlar merhaba
3dsmax te bir surface im var ve bu yüzey engebeli, inişli çıkışlı amorf bir yüzey. bu yüzeye rectangle sıralamam gerek.
örneğin surface boyutu 15x15, ractangle boyutu 1x1. bu 1x1 lik rectangle(bu bir box veya başka bişeyde olabilir)`ı 15x15 e sıralaması gerek.
yanyana klonlamayı bılıyorum. fakat yüzey inişli çıkışlı bir yüzey. böyle bir imkanımız varmı? anlatamadıysam isterseniz resim falan ekleyebilirim.
şimdiden teşekkürediyorum
o zaman
O zaman müşteriye türkiye de bulması imkansıza yakın olan seramik eviye tavsiye et :D
konu o değilse küçük bulaşık makinaları var onlara baktınmı?
konuyla ilgili bende bir
konuyla ilgili bende bir süredir araştırma yapıyorum.
şuana kadar dell 7567 ye rakip bulamadım, varsa versuslarınızı beklerim.
kaynak izleyici
kaynak izleyiciden izliyorum ram bırakmıyor tabi yanıt vermiyorken bile
ayrıca görevi sonlardırdıktan sonrada bir süre inatla çalışmaya devam ediyor
bende sürekli bi kendine geldi gelecek umuduyla bekleme reaksiyonu varda hocam
3ds max yanıt vermiyorken
Arkadaşlar Merhabalar
sizce 3ds max yanıt vermiyorken işlem yapmaya devam ediyormudur
ben mesela 1500 objeye attach listten emir verdim
direk yanıt vermiyora bağlıyor.
acaba beklesek muradımıza erermiyiz? :D
merak edenlere ekliyorum
Arkadaşlar ben en son yaptığım işlemleri yazıyım belki merak eden olur
Dosya boyutu rhino 5 te 1.2 gb iken rhino 3 e export edip rhino 5 e tekrar import ettiğimde 300 mb gibi bi dosya boyutu elde ettim
muhtemelen benim 50 bin yerden import ettiğim dosyalardan gelen (autocad`ten purge süz gelen nesneler vs.) ve maxten çektiğimde beraberinde gelen materialler falan bunların hepsi 3 te temizlendi kanımca
300 de fazla benım cok fazla dublicate objem vardı bu yüzden rhino da block mantığını araştırmanızı tavsiye ederim
3ds max teki reference intance mantığı dosya boyutu inanılmaz azalıyor
Tabiki wiewport ta onunla doğru orantılı
purge
secandsz purge işlemini rhino da yaptım
fazla bişey farketmedi
clean uv yi yapmaya çalışıyorum :D
merhabalar
benim model içerisinde import ettiğim dosyalardan şüpheleniyorum. fakat onlarda autocad te nurbs modellenmiş objeler
autocad de block getirdiği bir fazlalık olamaz herhalde
modelleri tek tek parçalayıp birleştirdim, herhangi bi modelleme hatasıda yok
ama banada çok aşırı fazla geldi dosya boyutu. anlayamıyorum
deneyeceğim
şuan model bitti zaten
acıs hiç denememiştim bi deneyeyim
belki benim modelin ilacı odur. teşekkürederim kolaylıklar
bu arada rhino candır hele 5 geldi daha mis oldu hele flamingo hele penguin
insanların max hastalığına tilt oluyorum bazen
geçen bi yorumda rhino varken max le uğraşılmaz yazmıştın galiba onu hatırladım
merhabalar
şimdi durum şöyle
bu objeler üretilmesi gereken objeler
maxe çok kaymak istemiyorum
orda teknik resim,dimesions gibi durumlar sıkıntılı
rhinoda hem teknik detaylı çıktı alıp hemde vray eklentisiyle kendimce bi çözüm üretmeye çalıştım
şimdi bu dosyayı rhinoda mesh e çevirip maxe attığımda max dede donmalar oluyor.
objeler nurb görünüyor, zaten autocad tete nurbs modellenmiş
fakat rhino`da fit gibi komutlar import objelerde çalışmıyor.
yani sadece render almak için sketch up a atmayı bile düşündüm :D
Rhino 4 5 dosya boyutu çok fazla
Rhino 5 te modellediyim 10bin poligona yakın bir çizim dosyam var
Materyallerini falan vray eklentisiyle ekledim
Fakat dosya boyutu 1.2 gb
Bazı dosyaları autocad 3d den export ettim
Rhino da save small seçeneğide bişeye yaramıyor
Fit komutuyla rhinoda modellediğim çizimleri fitledim degrileri en düşükte
Autocadten gelenlere mudahale edemiyorum
Model çok ağır render alamıyorum o derece
Bi bilgisi olan varsa buradan sesleniyorum arkadaşlar
İyi çalışmalar kolaylıklar
teşekkürler
hazırladığım render solid bir görüntüde olmalı
gölge dahi istemiyorum
ilk denemede ışığı heryerde eşit aldım o yüzden şuan için önemli değil
şuan animasyonunu alıp papervizion bi görüntüde almak istiyorum
swift 3d ve object2vr kullanarak mouse la hareket ettirilebilir aynı zamanda webe gömülebilecek bi swf`de hazırladım
fakat aynı zamanda yüksek kalite bir rendera ihtiyacım olduğu için materyalleri değiştirmek ve değiştirmemek arasında kararsız kalmıştım
standartlar şuan işimi gördü gibi
ışık konusunda araştırma yaptıktan sonra tekrar konuşabilirim cahilliğime verin
teşekkürler
merhaba
Konu yanlış bölüme açılmış olmasına rağmen
ücretli bir ders istemiyorsanız youtube da kolaydan profesyonele kadar bir çok video mevcut
araştırmanız faydanıza olacaktır
Mental Ray le sınavım
Arkadaşlar
Mental Rayle biraz araştıma yaptıktan sonra ilk renderlarımı aldım
Çok başarılı buluyorum
özellikle FG ayarlarını kaydedip sahnede birçok render aldığımda mükemmel süre avatajı sağlıyorum
piksel quality ayarlarımıda iyi derecede oturttum
size sorum
mental ray materyalleri yerine standart materyal kullandım
sahnede çok fazla farklı obje var
değiştirmeye kalkmadan önce danışmak istediğim standar materyalleri, mental ray materyallerle değiştirmem ;
görüntüde ne gibi değişikliklere yolaçar
render süresini etkilermi
standar metalle mental metal ilk bakışta ayırt edilebilir mi?
not: sahnede gölge vs istemediğimden hiçbir ışık kaynağı kullanmadım ve ışık heryere sabit yayılıyor şuan(nasıl olduğunu anlamasamda istediğim gibi)
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler iyi çalışmalar kolaylıklar