cgahmet Son Forum Mesajları
İlk soru biraz sana
İlk soru biraz sana kalmış bence , bende hasan gibi autocadden gelmeyi tercih ediyorum , mimari çizim ile çalıştığın için autocadden gelmek daha rahat oluyor ama bu en basit yöntemi , birde resimden modelleme yapmak var bence kesinlikle bunu öğrenmelisin , bu metoda hakim olursan sana çok esneklik sağlar neden mi , mesala bir sandalye modellemen gerekti , dwg çizimini bulman zor ama adam alıyor bir pdf dergiden sandalye resmi yada google görsellerden ve ordan modellemesini yapıyor.
İkinci olarak bilgisayar işinde en önemli olay işlemci ve ram bencede.
Fakat senin bilginde çok önemli mesala şu siteye bak ve en alttaki 2 resme bak http://motyw.org/37192/345055/work/single-family-house-in-bordeaux
bu renderlar i7 işlemci ve 8gb rami olan ve hiç photoshop olmayan renderlar.
Rica ederim , Birde
Rica ederim ,
Birde dip not ekleyim faydası olur belki ,
Mesala bir planda duvar metrajı yapacaksınız , edit poly ile tüm yüzeylere ID belirleyebilirsiniz. Boya Duvar : 1 - Seramik Duvar 2 - Alçıpan Duvar 3 gibi
Metrajda en zor kısım genelde duvar alanıdır, Edit poly ile Select ID : 1 dediniz ve Utilties - Measure ; Duvar Byası metrajı elinizde. İyi çalışmalar.
Caner bey line ile
Caner bey line ile çizdiğiniz için edit spline modunda nokta moduna geçin
Tüm vertexleri seçin (Pivot point) sedat beyin dediği gibi ortada olmalı.
Sonra R(Scale) ile Sedat beyin resimde belirttiği gibi bir çizimse tüm vertexleri Z modunda scale yap 100 yazan kısma 0 yazarsan tüm noktalar tek seferde aynı hizada olur.Scale moduna geçtiğinizde X Y Z kutularında altta sağda hepsinde 100 yazması lazım o modda olmalısınız , birde X kutusunun yanındaki kare simgeyide (adını tam hatırlayamadım) tıklamanız lazım.
Ultities kısmından alan boy
Ultities kısmından alan boy çevre hacim hepsini görebilirsin Hatta planede hiç bi yüzey deçili değilken tüm alanı , yüzeyler seçili iken ise seçtiğin alanı görebilirsin.
Valla ben bu işi
Valla ben bu işi çok iyi bilmediğim için piyasaya iş yapmıyorum sadece çok yakın bir arkadaşıma render yapıyorum çünkü bu işi gerçek proje yapmadan ilerletmeniz çok zor
Piyasaya iş yapmamama rağmen fiyatlardan biraz haberdarım sizin dediğiniz gibi fiyatlar bana çok uçuk geldi arkadaşlar hemde peşin alacaksınız
2 dairenin içini baştan sona detaylı modelliyeceksiniz 4000 tl çok çok iyi para bence. İnşalla hfiyatınızı kabul eder ve güzel bir şekilde işi teslim edersiniz.
Bencede ağaç modelleme işi
Bencede ağaç modelleme işi kasar. Hazır model ağaçları Proxy yaparak sahneye al yada Onyx Tree plugini var onunlada çok iyi sonuçlar alabilirsiniz.
Multiscatter bunu yapıyor Fatih
Multiscatter bunu yapıyor Fatih Bey.
Dış mekanlarda yabancı sitelerde
Dış mekanlarda yabancı sitelerde görmüştüm (Bende çok iyi bilmiyorum bu işi ama ordaki derslerde gayet iyi sonuçlar verdiğini gördüm)
Target Direct Light (Güneş için) : 1.0 Multiplier
Shadow : Vray Shadow
Vray Dome Light (Ortam için) : Multiplier 1.75 yada 1.65 gibi bir değer.
Store Irradiance Map : On
Visible : On
Affect Reflection Refraction : On
Vray Camera F number : 4 yada 4,20
Shutter : 30 yada 35
ISO : 100
Bu değerler ile bir deneyebilirsiniz.
o zaman verdiğiniz boyutlar
o zaman verdiğiniz boyutlar yeterli. Şimdi render penceresinde sen resmi save yapıyorsun o zaman sana sorcak orda tiff-16bit yaparsan sorun olmaz.
Render yaptıgınızda resim formatında
Render yaptıgınızda resim formatında dpi ayarı vermeniz gerekir
Tiff formatında kayıt eder ve 16 bit 300dpi alırsanız işinizi yuzde 99 görür.
Ama tabela için basılacaksa bu resim 1920x1080 ufak bi boyut bence
Sonuç çokda farketmedi. Sweep
Sonuç çokda farketmedi. Sweep ile devam edebilirim ama edit poly içinde bu nasıl yapılır merak ettim. Ulaş bey dediğiniz gibi yaprsam sonuç yine aynı olur o zamanda line+sweep e geçmiş olurum bunu edit polyden hiç çıkmadan yapmam mümkün mü ? Bunun cevabını arıyorum.
Tamam serdar hocam bide
Tamam serdar hocam bide öyle deneyim. Smooth tiklerini kaldırmamıştım.Soorun çözülürse burdan yazarım
edit poly içinde sweep yapılır mı ?
Arkadaşlar , benim sorum şöyle , mesala bir cephede kat silmesi düşünün , kesitini çizdim sonra edit poly yaptım ve extrude ile yükseltmeye başladım , binanın köşesine gelince edit poly içinde bunu 90 derece döndüremiyorum sıkıntı oluyor - aynı objeyi line +sweep ile yapıyorum ama sövelerde ve kat silmesinde siyah render lekeleri çıkıyor bu objeyi birde edit poly yaparak kkarşılaştırmak istiyoorum ama edit poly tekniğinde de köşe elamnalarını yapamıyorumm, hinge from edge dersem tam 90 derece olmuyor - extrude along spline da işimi çözmüyor tam sweep deki sonucu alamıyorum , tavsiyeniz ne olur acaba ?
Vrayde settings kısmında Dynamic
Vrayde settings kısmında Dynamic Memory Limit kısmını arttırırsan belki problem hallolur , bilgisayarın rami ile alakalı bir problem gibi sanki , birde işletim sistemin 32 bitse yine bundan kaynaklı olabilir.
Ben gmail adresimle üye
Ben gmail adresimle üye oldum.Yalnız hatırladığım kadarı ile gelen maili gereksiz e postalara gönderiyor.Belki bu yüzden osrun olmuştur.
üniversite mail adresi olmasada
üniversite mail adresi olmasada kayıt yaptırabilirsiniz. Herhangi bir mail adresi de olur.
Serhat hocam aile arabası
Serhat hocam aile arabası diyorsan kesinlikle Toyota derim bende. Satışıda daha rahat olur ilerde ikinci elde opelden çok daha avantajlı olur senin için. Ben kesin Toyota derim boşuna dünyada en çok satan araba değil bence Opel`in tasarımı falan çok güzel ama çok yakıyor birincisi ikinciside amortisörleri türkiye şartlarında çok sert deniyor. Yani İnsignia ile ilgili olumsuz yorum çok fazla Bence Avensis ama tabiki hayırlısı olsun , Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin ne alırsan.
Jasmin o sekilde material
Jasmin o sekilde material siliniyor ama vrayin diffuse hali kalıyor .Burda soru şu ilk box çizerken max ona bir renk atıyor o renge tekrar geri dönmek bunun en iyi yoluda osenverin verdiği cevap sanırım
Evet Erkan bey sanırım
Evet Erkan bey sanırım script bu işin tek yolu.
Birde script ile aynı mantıkta bir olay var onu buldum sizinde işinize yara belki Sol Alt script yazdıgımız yere şunu yazıyoruz
$Box01.material=unassigned yazarsanız siliniyor. Bu işin sanırım tek yolu bu
cevaplarınız teşekkürlerr iyi çalışmalar.
Maaş olayı birazda nasip
Maaş olayı birazda nasip arkadaşlar ama şunu belirtiyim bir şirkette çok para kazanan daha az çalışır bu yüzde doksan böyledir. Bence teknik eleman isen özel sektörde 0-3 yıl deneyim 1500tl - 3-6 yıl deneyim 2000-3000 arası 6 yıldan fazla deneyimin varsa 3000+ maaş alman gerekir. Maaş olayı dediğim gibi biraz nasip birazda sana bağlı. Aynı şirkette aynı sene tecrübeye sahip aynı diplomaya sahip iki kişi çok farklı maaş alabilir.
Sorumu tam anlatamadım sanırım.
Sorumu tam anlatamadım sanırım. Tekrar deneyim.
Map01 materialini tanıttım ve sahnemdeki Box01 objeme atadım .
Boxı çizerken rengi maviydi Material atadığım için rendi Map01 rengi olan kırmızı oldu. Ben bu Box01 den atadığım materiali silmek istiyorum hiç material olmayacak tekrar ilk çizdiğim şekle nasıl getirebilrim.
3ds maxde atanan materialin silinmesi
Arkadaşlar max ile ilgili şöyle bir sorum olacak. Bir material atadım daha sonra bu materiali silmek istiyorum. İlk başta boz çizerken renk veriyorum bu tür malzemesiz sadece renk olmasını istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim.
Raytrace ile vrayde mutlaka
Raytrace ile vrayde mutlaka sıkıntı verir. Bunun çözümü veya nedeni nedir bilmiyorum ama sahnede boş bi kısma sağ tıkla vray scene converter de o zaman sendeki standart materialdeki raytrace olan malzemeleri vray materiale donusturecek bu sekılde hata vermeden render alabilirsin.
Arkadaşlar sizin autocadden import
Arkadaşlar sizin autocadden import ederken ilk sahnedeki ayarlarınızda bir problem var galiba , yada Cad den temiz gelmiyor sahneniz , yani cad ortamında yaptığınız solid editler temiz değil. Booleanda bazen problemler oluyor ama özellikle proboolean çok daha iyi sonuçlar veriyor. Birde Probolean sonrası edit poly yerine edit mesh ile çalışırsanız çok daha iyi sonuçlar veriyor.
Konu anlaşıldı herhalde ,
Konu anlaşıldı herhalde , cevap veren herkese teşekkürler.
Orhun bey cevabınız için
Orhun bey cevabınız için teşekkürler , ben unwrap konusuna çok hakim değilim
Fakat konu anladım , plane i 1x3 yaparsanız burayıda anladım
bende bunu sormak istiyorum , 1x3 değilde planeim 1x1
Yani tek segment var iki tarafdada , burayı değiştirmeden unwrapde bunu 1x3 yapma şansım var mı ? Tamam dediğiniz gibi 1x3 de yapılıyor bunun farkındayım fakat 1x1 bi planede bunu kaplama yaparken nasıl bölebilirim? Sadece unwrap ile , böyle birşey var mı ?
Orhun bey cevabınız için
Orhun bey cevabınız için teşekkür ederim. Çok güzel açıklamışsınız.
Peki o plane i 5x15 değilde 1x1 yapsam aynı boyutlarda bunu unwrap altında 3 e bölebilirmiyim sorum tam olarak bu ? Bazen bu sekilde objeler gelebiliyor.Autocadden import ederken bunu poly model tekniği ile bolmek mumkun ama boyle birşey mumkunse bolmeye gerek kalmayacak.Umarım anlatabilmişimdir.İlgilendiğiniz için tekrar teşekkürler.