c-g-leo Son Forum Mesajları
2 saat uğraşıp deneme
2 saat uğraşıp deneme renderları alıp renkleri yaprakları ayarladıktan sonra Forest yaptığınız sahneyi kaydedip kapatıyorsunuz. Sonra tekrar açıyorsunuz forest ortalarda yok. Forest nesnesini seçiyorsunuz max`in modifier listinde mesh yazıyor başka da hiçbirşey yok. Arkadaşın başına gelen benimde başıma geldi. (Sorunun sahnede önceden varolan bir kamerayı silmekten kaynaklandığını düşünüyorum ilk olarak. Ve kullandığım proxy ağacı/ağaçları değiştirdim)
Şimdi sahnede kaç yere ağaç ekecekseniz o kadar forest yaratmayın. Örneğin 5 farklı bölgede forest oluşturacaksanız 5 farklı spline çizin ama bu splineları attach edin. Çünkü zannedersem kafası karışıyor plug-in-in :) Hem böylelikle tek spline`a forest atadığınız zaman sahneden uçsa bile ayarları hatırlarsınız ve aynı etkiyi tekrar yaratma şansınız artar. Ama tek spline ile çalışıldığında bir sorun çıkarmıyor.
Aslında biraz aşırıya kaçacak
Aslında biraz aşırıya kaçacak yorumum ama yazacağım. Mac alırsınız ve fabrikadan çıktığı gibi içiniz rahat şekilde kullanabilirsiniz. Modifiye etmek istemezsiniz, yıllarca kullanırsınız sesi bile değişmez. PC diye tabir ettiğiniz bilgisayardan alırsınız ki (Mac`de bir PC`dir neticede) çok değil 1 yıl sonra traktöre dönmeye başlayacaktır. Ve Türk milleti çok bilir ya donanımları falan ! oynar makineyle ve bilgisayar elinde patlar. Sonra donanım takviyesi yapmaya başlar, yani şahin alır 4.000 liraya, modifiye eder 4.000 lira daha masraf eder ve 6.000`e satar mutlu olur. Durum bu, hiçbir fark yok. Parçalar aynı olabilir ama bırakın da bilen toplasın.
Yazdıklarım anlayana. Kimse üstüne alınıp kin gütmesin.
Saygılarımla,
If you are looking
If you are looking for an ultra stable almost problem free computing experience Macs are an excellent choice. However if you are interested in playing games only or use special software only available for PC`s then the PC platform is the way to go.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20061007060253AAENHti
Maya kullanıyorsanız ve render
Maya kullanıyorsanız ve render işlemlerini de renderman`de yapabilirim diyorsanız Mac sizin için iyi bir sistem olacaktır. Fakat farklı yazılımlar kullanacaksanız başta max olmak üzere, o zaman zaten Windows kullanmanız gerekecektir. Mac stabildir size süprizler yapmaz ama windows kadar hızlı iş çıkaramazsınız maclerde. Biraz daha resmi, ciddi takılır macler. Eğer hayranlık için alacaksanız hiç yaklaşmayın derim. Ben Macbook pro kullanıyorum, çok da rahatım ama sadece karakter animasyonu yapıyorum. Eğer render almam gerekiyorsa sahnemi iş yerine götürür win7 olan bir makinede renderlarım. Çünkü o cihazın işi render almak değil. Yani birçok kriteri göz önüne almanız gerekiyor seçim yaparken.
Ne zaman gideceksiniz Aytunç
Ne zaman gideceksiniz Aytunç ?
Necmi bey başınız sağolsun.
Necmi bey başınız sağolsun.
Z-depth + rpf kayıt
Z-depth + rpf kayıt formatı işini görür o halde.
Merhaba, Background`u ayrı sahneyi
Merhaba,
Background`u ayrı sahneyi ayrı karakteri ayrı renderlamanız gerekiyor. Eğer karakter hareket etmiyor ise sahneye dahil edebilirsiniz. Ben olsam parmaklıkları bile ayrı renderlardım. Flicker sorunu var ise ve sahnenizde hareketli objeler olduğunu varsayarsak izlemeniz gereken yol şu şekildedir ;
1-Mekanın ışık bilgisini (irr&Lcache maplerini) kaydedin. (Daha sonra o maplerden bilgi çağırarak render alacaksınız)C4D`de varmıdır bilmiyorum.
2-Karakteri mask yöntemi ile renderlayın(karakter hareketli ise)
3-Background`u mask olmadan renderlayın. En sonda o olacağından sorun çıkmaz. Sekansınız *.tga yada *.png yada herhangi alpha kanalı destekleyen formatla kayıt edildiğinde pencerenin arkasına istediğiniz şeyi koyabileceksiniz. Hatta BackGround için herhangi bir compositing yazılımında daha farklı şeyler de deneyebilirsiniz.
Sadece FG kullanarak bu
Sadece FG kullanarak bu sorunları çözmek biraz zor. Ayrıca tatmin edici bir sonuç alınamaz. GI kullanmanız gerekli FG ile beraber. Yani şu şekilde ;
Daylight + GI + FG + MR Exposure Control + Yardımcı softbox görevi görecek ışıklar.