Bytemanx64 Son Forum Mesajları

    Bir de unutmuşum render

    Bir de unutmuşum render işlerini kontrol etmek ve silebilmek için Monitor diye bir uygulama var. Onu da açıp sol üst köşesindeki Connect düğmesine basarsan tüm net render işlerini liste halinde görebilirsin. Monitor programı da tüm makinelerden açılır. REnder işini kontrol etmeni sağlar. Belli işi durdurabilir, bekletebilir, silebilirsin.

    2014-02-28 18:58:33

    Max`ın içinde Backburner ile

    Max`ın içinde Backburner ile yapmak istersen,

    Bir makinede manager.exe programını çalıştırıyorsun. Hangisinde olduğu önemsiz ama ana makinende çalıştırmak mantıklı. Başta bazı ayarları var ama olduğu gibi çalışmaması için bi neden yok. Bi sorun firewall varsa engel olan sorun olabilir.

    Diğer makinelerde (ve şayet manager çalıştırdığın ana makinenin de render yapmasını istersen onda da)server.exe programını çalıştırıyorsun.

    Bu başlıyor Looking for a manager using x.x.x.x:3234 gibisinden bir network adresi vermeye. Eğer manager açtıysan ve birbirini gören uygun adreslere sahiplerse. Ahanda manager buldum şu şu adresteki makineye tescil oldum gibi birşey diyor. Ama manager açık olmasına rağmen sürekli Looking for a manager deyip duruyorsa alt alta anla ki ağ iletişiminde bi sorun var.

    server programının ayarlarına bakabilirsin öncelikle. Automatic search açıktır. Onun işaretini kapatıp bilgisayarlarının üzerinde olduğu SUBNET (Alt ağ maskesi diyorlar ya o) neyse onu girebilirsin. Mesela 255.255.255.0 gibi. Bulamadı mı bazen bunu vermenle buluyor. Genelde erişim sorunları birden fazla ağ olduğunda oluyor. Mesela router var bitane yanında hub var bi çatallaşma falan varsa ağında hepsi birbirini görse de router ayrı, hub ayrı bir SUBNET üzerinde olabiliyor.


    Eğer üzerinde server.exe çalışan bir makine varsa, ayarları da doğruysa, o makine network render komutu verildiği gibi render işlemine başlar.

    Eğer aktif ve bitmemiş bir net render işi varsa ve manager da açıksa biryerlerde, herhangi bir makinede sonradan SERVER çalıştırman halinde de o makine derhal render işlemine katılır.

    Son olarak network render nasıl başlatılıyor. Sahnende tüm ayaları yapıyorsun. Network render işlerinde map konumları sıkıntı olabilir, Türkçe karakterler sıkıntı olabilir. Map isimlerini ç,İ,ı,ş,ğ .... gibi harflerden arındırmak lazım.
    Dosyayı kaydedeceğin klasörü seçerken tüm makinelerin erişim izni olan bir klasör seçiyorsun ve direk C:\RENDER klasörüne atmıyorsun. Ağ sürücülerinden C diskini buluyorsun. Şöyle bir adres oluyor kayıt dizini mesela: \\Nezih-PC\c\RENDER


    Sonra Render Scene düğmesine basıyorsun- Gerçi kayıt yerini seçtiğine göre o basılı olmalı zaten :D Render düğmesi var ya render ayarları olan pencerede en altta, Onun sağında aşağı ok var bitane ona basıp açınca bir menü çıkıyor en altında Submit to Network Rendering olacak. Bas ve son düzlüktesin.


    Network Job Assignment diye bir pencere çıkacak. Orada da SUBNET MASK var yanlış ise düzelt ama doğrudur muhtemelen.

    Connect düğmesine basmanla sağ taraftaki beyaz pencerede server çalışan bilgisayarların görünmesi lazım.

    Bilgisayar isimlerinin yanında yeşil renkli toplar varsa o makineler render için hazır. Sarı toplar olursa beklemede falan oluyor sanırım. Bi de önce olup sonra olmayınca gri mi ne çıkıyordu... Neyse bize yeşil lazım.

    Altta Priority işlem önem derecesi. Verdiğin önem yüzdesine göre o işe daha fazla makine atayabiliyor. (Birden fazla iş verebiliyorsun aynı anda. Önem düzeyine göre başlatıyor işi ve biraz ondan biraz öbüründen render alabiliyor) Bir iş için Critical dersen, o ağ işi bitene diğerleri başlamaz.
    Include Maps önemli onu işaretle yoksa mapleri bulamaz. Ya da her makinede aynı yerde mapler olması lazım veya tüm maplerin ağ adresleriyle verilmiş olması lazım.

    Genel anlamda önemli noktalar bunlar.


    Mental Ray in ayrıca kendine has muhteşem bir Net render özelliği var. Distributed Bucket Rendering deniyor buna. Sadece ana makineden IP numaralarını veya Bilgisayar adını verip render demenle tek kareyi tüm makineler anında render etmeye başlıyor. Diğer makinelere aynı versiyon Maxlar kurulu olması yetiyor. Yine muhakkak Firewall a takılıyor bu. Backburner firewall istisnalarını kendisi yapabiliyor da bu yapmamış oluyor. Sen yapacaksın onu. Mental Ray Satellite service ya da Mental Ray gibi isimleri ulabilir net render servisinin. Direk firewall u geçici olarak kapat kesin çözüm.

    Sonra Mental Ray render ayarlarında (Render Scene düğmesine basıp çıkan render ayarları var ya orada) Process Options tablası var. Onun en altında

    Distributed Render ı aç.
    Add (ekle) düğmesine bas.
    Bilgisayar IP numarasını yaz. (adres yazzmaya gerek olmuyor bende)

    TAmam deyince hazır. Yalnız Windows 8 de sistem klasörüne erişim yasak olduğu için eklediğin IP leri kaydedemiyor. Hata verir tamam demenle ama yine de çalışır. Tabi numaraları kafasında tutamıyor. Windows System klasörlerinden birinde ETC\HOSTS\ diye bir klasörde .rayhosts diye bir dosya var onun içine eklenmesi gerekiyor bu satırların elle. Ya da her seferinde render cihazlarını gireceksin. Çok makine varsa dosyayı düzenlemek akıllıca.

    Artık render diyebilirsin. Tüm makineler tek kare üzerinde çalışmaya başlayacaktır. (Yani teorik olarak öyle)

    Bunca yıldır kullanıyorum defalarca forumlara yazdım hatta Autodesk`e yazdım ama cevap alamadığım bir sorunu var. Kafasına göre bazen muhteşem render ediyor, render süresini aynı güçte iki makine ile yarıya indirebiliyor. Ama bazen de manasız takılmalardan dolayı kısaltacağı yere uzatıyor. Bakmak lazım. NEtwork ile ilgili bişey kanımca mapleri bulamasa takılıyor falan olsa gerek. ÖZellikle final gather açıksa sorun daha sık görülüyor. Kapalıyken ise çalışıyor düzgün.


    Umarım faydalı olur.

    Sevgiler

    2014-02-28 18:53:37

    http://www.51render.com/visit.php?job=viewresult&sid=96e5481aa508044f48365ecaccc2c100

    http://www.51render.com/visit.php?job=viewresult&sid=96e5481aa508044f48365ecaccc2c100

    2012-07-21 13:36:38

    Kanımca bu fiyat çok

    Kanımca bu fiyat çok yüksek. Çok ince araştırmadım. Aynı ürünlerin en ucuzları da bulunabilir. Artı bir de bunlardan daha uygun ve yine kaliteli olanları da bulunabilir. GSkill yerine Corsair var. 100 TL altına mesela. Yine ikisini de Vatan Bilgisayardan baktım. Eminim Eksen bilgisayarda ya da bir diğer mağazada daha ucuza da vardır. Fiyatları fazla fazla üstüste koysan bile 5000 TL yi bulmuyor.İlk karşıma çıkan fiyatlarla üstelik 590 olan ürünü 600`e falan yuvarlayarak:

    CPU : 960
    Anakart :365
    16 ram: 600
    250 gb SSD: 400
    2 TB: 180+180=360
    GTX970: 1300 (4gb modeli)

    3985 yaptı
    Geriye soğutucu kasa ve güç k. kaldı. Bir de Windows.
    Özel bi soğutucu şart değil bence. Güç kaynağı da aman aman bişey değil.Sadece bir kasa ve Windows için 2065 TL istmiş gibiler. Ben bu bilgisayar satıcılarını anlamıyorum. Helal haram bilinci sıfır.
    Üstelik benim bulduğum fiyatlar son tüketici fiyatları ve dediğim gibi fazla fazla. Vatan Bilgisayar çoğu üründe kazıktır. Mesela ram için 600 fiyat bulmuştum.
    Büroteknikte Kingston HyperX Beast 2x8GB 16GB bir de 2133MHz : 473 TL

    Her bir üründe bu kadar farkla bu cihazın daha iyisi 3500 TL ye toplanır.

    2015-05-15 01:53:08

    4 gb ram epey

    4 gb ram epey az, Windows bile zorlanır bu miktar ramle. Windows u rahatlatmak için minimum 8, Max ile az bişey büyükçe projelerle çalışabilmek için (Özellikle Mental ray ile render almayı düşünüyorsan) o vakit 16 , hatta 24 ve ötesi :) diyorum

    Yıllardır Mental Ray ile render esnasında anlamsız hata mesajları alıyordum. Yok Tanınmayan Database tag varmış devam edemezmiş, sonra iki makine ile network render alırken çoğu zaman hızlanacak yere yavaşlar ve birkaç kare alır almaz "150 byte yetmemiş göçmesi gerekiyormuş; yok jpeg dosyası şöyle bozuk böyle bozuk.

    "İyi de az evvel bozuk değildi render alıyodun baba ne oldu? Jpeg aynı jpeg!"
    Network sistemimi bile değiştirdim gigabit yaptım düzelecek diye. Hiç bir etkisi olmadı.

    Bi işi render farma yolladım yetişmesi gerekiyordu. Bende tek makinede bile sürekli göçen sahne adamlarda tık demeden yaptı. Sordum farmı işleten çocuğa, "çiftçi abi senin sistemlerin sırrı ne?" Tüm makinelerimizde 24 ram var dedi.

    Madem öyle dedim ram`e yüklendim ben de, gerçekten meğer 8 ram yetmiyormuş. Şimdi 32 ram ile Distributed Bucket Render alıyorum. Gık demiyor. Direk render süresi yarısında. Normal renderlarda da hata olmuyor neredeyse.

    - o -

    Bi benchmark sahnesi yolluyorum render alır mısın? Açıp direk perspektif ekranını render al, çalışırken hiç birşeye dokunma yalnız- çok ram isteyen bir sahne değil, yine de iki kez render alıp ikinci seferin sonucunu yolla: 3770in render süresini görelim.

    Bu sahne i7 3930 K ile bu ayarlarda 54 saniye sürüyor.

    https://skydrive.live.com/redir?resid=E75FFF3ADD34D81!170&authkey=!ALhBLeD4jJQmRzg

    2012-07-24 01:15:10

    Glare kamera efekti açık

    Glare kamera efekti açık muhtemelen. Hele mitchell kullanıyorsan daha da çok yapar. Her birindede yapıyor illa ki de glare şart ise Triangle tercih edip ayarları çok abartmamak lazım.

    2012-09-14 21:42:47

    Ufak bi yorumda bulunayım

    Ufak bi yorumda bulunayım arkadaşlar:

    Max`ı adam fiziksel ışık birimlerine göre yapmış. Ama çok olanak var. Çarpanlar ışıkların lümenleri yüzde cinsinden bişeyler, pozlanma değerleri, sonra malzeme rengi oda ebatları.... Bunların kimi bişeylere yama olsun diye. Tabi sonuç olarak pozlanmayı etkileyen bunca unsur olunca, bi de bilinçsizce bunlardan bi tanesini çok yüksek ayara getirmiş olunca, işler kontrolden çıkıyor, telafi etmek için de bi başka şeyi dibe çekiyorsunuz... Bir süre sonra kurduğunuz sahnenin sözle ifadesi şöyle oluyor:

    Evinizin içinde 10 tane ışık oluyor, her biri stadyum aydınlatması gücünde, neden öyle olmuş çünkü pozlanma değeri skylight koyunca açık havaya göre ayarlanmış, içeride az kaçıyor. Buralara varana kadar tabi bi de yüzeylere bakıp çok aydınlık oldu diye malzemeyi de beyaz olacak yerde griye çekmiş olabiliyorsunuz. Böyle bir sahnede ayıkla ayıklayabilirsen pirincin taşını.

    Geçen geldi böyle bi iş- dün bitirdim teslim ettim. Sahnenin birinde 97 tane ışık var. O kadar aplik var da öyle değil. Var da, köşede bitane orada bi tane ötede bi beride bi....

    Hepsini sildim. Sadece nerede ışık varsa o kadar. Ev karanlık kalıyor diye hiç bir evin köşesinde havada bir lamba görüyor musun?

    Önce pozlanma ayarını yapıyoruz o zaman. Aynen fotoğraftaki gibi. Daylight koyduysak 15 eV oluyor, sokaktaki yaz güneşi gibi. Tamam o öyle de sokaktan güneş gelirken fotoğraf makinesi ile evin içini bu ayarda çekmiyoruz. Adam oraya Dayliht indoor gibi ayarlar koymuş. 10 eV gibi bişeylere getiriyor.

    Sonra sözümona final gather falan da güzel şey ama gerçekçi render için ışın sekme miktarını (bounce) en az 4 yapın falan diyor ki aslında 9 falan olmalı bi de. O yansımalardan da etraf aydınlanıyor. Biz bunu 1-2 açıp da karanlık diye ya ışığı açıyoruz ya exposure u kapatıyoruz.

    Aydınlığı ayarlamak için neyi kullandığınızın önemi yoktur da, (hani fotoğrafta ister diyaframı kıs 1 değer ister shutter hızını aç bi değer aynı ışık girer içeri- öyle hesaplanmıştır) ama bizim işte sayılar sözkonusu olduğundan bişeyleri yanlış şekilde fazla açıp yanlış şekilde başka bişeyle kısarak telafi etmek kaba tabirle "Gamut" u daraltıyor. (Gamut kelimesi kaba yani:P) Işığın dynamic range ini daraltıyor. Kontrast değişiyor falan . Bi noktadan sonra telafi etmesini beklerken : "Kısık diye açıyorum ama patlıyor" "patladı diye kısıyorum silikleşiyor" noktasına geliyoruz. Yeterince aydınlatmıyor.

    Hesap belli arkadaşlar - lambaların lumen değerlerine göre yapın herşeyi. Bi bakın değerlere, 60 W lık diye koyduğunuz ampul 18500 lumen olmasın mesela. Onu bi 1100 lere getirin atıyorum. Karanlık olacak - (Eğer odanızın ebatları da doğruysa!! AMANNN ona da dikkat!!) O vakit pozlanmanızı şöyle 1/100 lere diyaframı aşağı değerlere çekin bakın bi. Aydınlanacak.
    Oda 50 cm ise 2.5 W`lıkk fener de yaksan patlar yani o mesele...

    Bounce u da artırmak şart ama artırın demiyorum render bitmez yoksa...

    Buraya kadar işi yaptıysanız bundan sonra da fake bişeyler yaparak onca uğraştığınız gerçekçi ışıklandırmayı bozma çalışmalarına girebilirsiniz :D

    Ama işte cesareti olup da bi bucket dakikalar sürecek şekilde render edebilecek olana fotogerçekçi render ayarı yapmak mümkün.

    Sadece değerlerimizin de gerçeklere uygun olduğuna emin olalım... Gerisi gelir. Gelmiyosa yok bounce idi, yok gamma idi.. bişeyler kapalı falandır.


    Sevgiler

    2012-09-14 21:35:52