BurakB Son Forum Mesajları

    necmi hocam anlamadım :)

    BurakBBurak Bayram

    konuma nasıl bir gönderi yaptın anlamadım hocam :)

    2018-03-26 23:56:14

    seke, seçimimi yaptım :)

    BurakBBurak Bayram

    seke kardeşim ilerlemek istediğim sektöre göre maya kullanacağım zaten ben animasyoncu veya vfx değilim olmayıda düşünmüyorum her haltı ben yapacak değilim ki yapacak olsam bile maya bu konuda 3ds max e göre tercih edılıyor. açıklaman için teşekkür ederim :)

    2018-03-26 17:00:58

    gülşen kardeş sana açıklama yapayım;

    BurakBBurak Bayram

    İnatla benim eğitim sürecim hakkında fikirler sunacağına mustafa duyar`ın cevabından yazsaydın yeterliydi. yok sektör yok yol vs. onları öğrenme aşamasında anladık zaten sorun 3ds max de bir seviyeye geldikten sonra zbrush substance vs. geçtiğimde aslında 3ds max değilde maya ile başlamam gerektiğini sonradan anladım. geçiş zor ise geçmeyecektim kolay ise geçeceğim yani ilk araştırmalarımda ve izleyeceğim yol ve yapacağım işler konusunda başlarda yanlış bilgiler ve kararlar almış olmam sonucu şu an maya ya geçme fikri doğdu. yani maya ya sektörde yeni olup kendini geliştiren adam neden geçer bunları illa açıklamammı lazım. arkadaşım 3ds mx - maya geçis süreci hakkında yorum yaparsın sonra yine yol gösterirsin görüş bildirirsin 2 tane dolu dolu yorum atıyorsun sonradan öğrenmiş olsamda istediğim cevabı vermek yerine bildiğim konular üzerinde uyarmama rağmen ısrar etmektende geri kalmıyorsun. herneyse bak sana güzelce açıklama yaptım umarım bu sefer mantıklı olmuştur ?

    2018-03-26 05:00:58

    kofte az daha açarmısın ?

    BurakBBurak Bayram

    anladım kardeşim aradığım cevap buydu teşekkür ederim. modelleme kısmı tahminim benzerdir değilmi yani render ayarları zaten vray aynıdır ne biliyim ışık kaplama vs. yani fark sadece arayüz mü yoksa uçurum varmı ? birde maya neden 3d programlarda tek onu biraz açarmısın ? son olarak eğitim setide önerirsen ücretli ve ücretsiz olarak dadından yenmez :)

    ayrıca konu hakkında bilgisi olup eklemek isteyen arkadaşlardanda yardım bekliyorum.

    2018-03-26 04:58:56

    sen cevap verme..

    BurakBBurak Bayram

    tamam arkadaşım sen cevap felan verme. şimdi sana birde max ile başlayıp sonradan neden maya düşündüğümü açıklayacak değilim farklı bir kafan var açıklama yapmadan anlamıyorsun belli. anlamada zaten cevapların için teşekkür ettim kolay gelsin.

    2018-03-25 22:44:27

    başlangıç yapmışsın ama..

    BurakBBurak Bayram

    kardeşim soruma cevap verecek gibi güzel bir başlangıç yapmışsın devamını getirmemişsin, sıklıkla kullanıldığı sektörleri biliyorum zaten derdim mimari alanda ilerlemek olsaydı zbrush substance painter vs. çok özenmezdim böyle. reklam, animasyon sinema vs. trzı işlerde ilerlemek istiyorum. bilgin varsa bu geçiş süreci ile ilgili cevap verirsen sevinirim.

    2018-03-25 21:25:44

    heralde aynı şeyi yaşayacağım ama...

    BurakBBurak Bayram

    8-9 aydır eve kapandım ve her gün gece gündüz ara vermeden 3d çalışıyorum, 3ds max ile başladım, abandım, sonra zbrush, substance painter abandım, tabi çalışırken sürekli, eğitim dışı modellemeler çalışmalar çıkardım öğrendiklerimle. Seviyemi derecemi portfolyoyu hazırlamadanda kendi kafamda belirtmek istemiyorum çünkü o iş yapmaya başlayınca belli olacak. Bakalım portfolyo hazırlamaya başlayacağım bitirmem gereken 3 4 eğitim seti daha var. Yeni konu açmadım konuyu görünce buraya yazayım dedim seviyem ne, alacaklarmı yoksa senin sorun benimdemi karşıma çıkacak göreceğiz. birde Türkçe ve yabancı ücretli ücretsiz en faydalı eğitim setlerini izledim bu 4 programda da. Öncesinde grafik tasarımcıydım photoshop a baya hakimim. Portfolyoyu yine burada paylaşacağım inşaAllah :) Allah yar ve yardımcımız olsun. Son olarak şunu belirteyim, yorum yazmamdaki asıl konuya gelecek olursak yani sana vecabıma; Allah çalışana, çabalayana karşılığını elbet verir yani illaki sorunlar çıkacak karşımıza ama ben bu azmin ve emeğin karşılığını Allah ın lütfu ile alacağımıza inanıyorum. Umutlu olmak lazım zorluklar çıkınca pes etmemek lazım. Her olmayış olacak olan en iyiye gitmemiz için çıkmamız gereken bir basamaktır bence, bunu yaşayarak gördüm :)

    2018-03-25 20:59:04

    Maya`ya geçmek çokmu sıkıntı ?

    BurakBBurak Bayram

    Arkadaşlar 3ds max i iyi bilen birisi olarak maya ya geçmek çokmu sıkıntı olur yani zbrush la genellıkle beraber kullanılan program hep maya, eğitimlerde o yönde. arasında çok farkı varmı yani geçmek olmasada en azından zbrush, substance painter işlerim için hızlı bir şekilde maya öğrenebilirmiyim 3ds max bilen birisi olarak ?

    2018-03-25 20:47:43

    benzer soruna çözüm..

    BurakBBurak Bayram

    aynısı olmasada benzer bi sorunla karşılaşmıştım bana verilen cevap belki seninde sorununu çözer bi bak istersen.

    http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/su-materyal-editor-sorununu-cozemedim/

    bide ben Custom UI And Defaults Switcher da İnstal settings for tool options u en baştaki max e getirmiştim Vray a değil.

    2017-12-11 12:49:42

    Bak sana anlatayım;

    BurakBBurak Bayram

    Dostum Emre Göçmen gir google a arattır konukariyer eğitim setleri diye modellemeden başlamış toplam 7 eğitim seti var, programı gerçek manada öğrenmek istiyorsan buradan başla. Yani internette modelleme dersleri, ne bileyim vrayda gerçekci bilmem ne dersleri adı altında türlü türlü eğitimler var ama ben genel manada eksiksiz öğreneyim dersen bahsettiğim setten başla. Ayrıca internetteki eğitimlerde zaten gerekli, ben o seti aldım bitirdim ve hala modelleme ve gelişme konusunda eğitimler izliyorum. Yakın Kampüs de Gökçe Gün hoca var onun modelleme eğitim seti var modelleme kısmını sırf bu setten tamamlayıp zamanla üstüne eklersin. Ama modelleme, kaplama, ışık ve poz, render, gerçekci doğa ve ileri seviye eğitimler 1-2 böyle toplam eşsiz bir seti başka kimsede bulamazsın, bulursun böyle iyi olacağını zannetmiyorum. Yani internette parça parça öğrendiklerinle hep bir kesiğin olur renderında, ama bu seti bitirip internetten kendini dahada geliştirirsin. Ayrıca gelişme hususunda Gökçe gün hocanında ücretci bir dersi var sitesinden bakabilirsin. Son olarak hangi seti bitirirsen bitir seni 4 4 lük 3d artist yapmaz, ama genel bir set bitirir programa tam manasıyla hakim olursan kendini geliştirmen çok daha kolay olur. Emre göçmen mimari üzerinden anlatıyor derslerini ama mimarlara yönelik değil yani onun öğrettiklerini her alanda kullanabilirsin. arkadaşında dediği gibi zbush da da kendini geliştir. ona birşey diyemıcem ben onu ıntertten edıngıdım eğitimlerle geliştiriyorum ama ilerde ücretli setler alırım inşaAllah 3ds max gibi.

    2017-11-28 22:25:44

    alibaz kardeş devlet el attı..

    BurakBBurak Bayram

    alibaz kardeşim kız kardeşim peysaj mimarlığı okuyor, söylediğine göre bu sene bir kanun gelmiş peysaj mimarının imzası olmayan hiçbir peysaj kabul edilmeyecekmiş. yani artık peysajı ya sana yaptıracaklar, ya da parasıyla senden imza alacaklar.

    2018-01-19 05:23:01

    okito kardeş doğru demiş.

    BurakBBurak Bayram

    okito kardeş bence konuyu en güzel şekilde açıklamış, modellemeden diğer üretimlere kadar kendisini copy-paste tekniğinden kurtarıp derinleşen adam hangi sektör olursa olsun aranan adamdır, ciddi büyük işlerde her zaman tek lazım olan isim olur. Çünkü iş karışıkmış, zormuş, detaylıymış, farklıymış onun için fark etmez. yaptığı işe önem veren farkında olan her işyeri yahut müşteri böyle adama sahip çıkar. hazır ve birbirinin kopyası kolay işleri yapan adamla yaptığı işi tam manasıyla kavramış adamı sektör seçip ayırt eder bence.

    2018-01-19 05:14:05

    sana en iyi tavsiyem..

    BurakBBurak Bayram

    modelleme de arkadaşların dediği gibi youtube dan kolaydan zora doğru modelleme dersleri bulup kendini geliştirirsin.

    Benim sana ek tavsiyelerim ise şunlar;
    Cgpeers veya http://tparser.org/ gibi sitelerden torrentler indirebilirsin. Bunuda udemy digital tutorials gibi sitelerdeki modellemelerin isimlerini bu sitelere yazıp torrent olarka indirirsin. Ben zbrush da ve gerekli hazır model plugin scrip ve eğitimelr dahil böyle yapıyorum.

    Birde modellemenin sınırı yok sana tavsiyem 3ds max te modellemede biraz ilerleyip zbrush ı öğrenip entegre çalışman. Zira 3ds max te kaba modellemeyi yapıp zbrush da detaylandırırsın. Ayrıca mesela 3ds max modellemede kumaşımsı modellerde marveleus designer kullanıyorlar bunun gibi örneklerde var araştır daha iyi sonuç veren yollar diyebilirim.

    Son olarak genel manada iyi bir eğitim almak istiyorsan Konu Kariyer sitesini bi ziyaret et ben setlerini bitirdim sıfırdan ve çok memnumum. Theakademi de iyidir. Bu siteler seni programda sıfırdan alıp uzman seviyesine getirir. Tabi sunu bir kere bilmen lazım, kendi alanında gelişebildiğin kadar geliş diğer alanlara atlama 3ds max çok geniş çaplı bir program ve her sektöre hitap eder. Demem o ki 10 tane ücretli set alsan, 1000 tane model yapsan yine öğreneceğin tonca şey vardır. Ama modelleme, kaplama, ışık ve render konularında gerekli bütün bilgiyi söylediğim türkçe eğitim seti satan 2 siteden temin edebilirsin hatta seni bu 4 aşamadan geçtikten sonra ileri seviye setlerde daha da iyi bir konuma getiriyorlar. Ben konu kariyer in setlerini bitirdim ve inanılmaz güzel, ayrıca seni takip etmeleri her türlü sorununla ilgilenmeleride bir artı.

    2017-12-16 17:44:21

    hunturk ?

    BurakBBurak Bayram

    dostum anlıyorum ama demek istediğim ben bunu yapacak kıvama nasıl gelirim bununla ilgili bir tutorial varmı. ingilizce olması önemli değil anlarım. ben şahsen bulamadım o yuzden ısrarla sana soruyorum

    2017-12-17 10:00:52

    detaylı bir video ?

    BurakBBurak Bayram

    hunturk 3ds max te map oluşturmayı materyali yapıyorumda bu saydıklarını nasıl oluşturup dışarı aktarıp substance da açıcam ? yani zor karışık birşeyse bunla ilgili bi video varmı ?

    2017-12-16 16:09:52

    anladım teşekkürler ama..

    BurakBBurak Bayram

    anladım teşekkürler ama şimdi ben zbrush da veya 3ds max te modellediğim nesneyi boyamak için bu maplere ihtiyacımmı var ? mecburimi yani yoksa sektöre göremi ? mecbursam nasıl oluşturuyorum bu konuda bir eğitim videosu felan varmı ?

    2017-12-16 10:19:23

    Substance Painter için mapler nedir ?

    BurakBBurak Bayram

    Arkadaşlar 3ds max te hazırladığmız nesneye gerekli materyalleri unwrap UV sini vs. ayarladıktan sonra substance painter a atıyoruz ama yabancı adamlar normal map ve farklı isimlerde 4 5 tane daha map ile çıkartmışlar dosyayı onlarıda tanıtıyorlar o mevzu nedir o mapler ne işe yarar vray kullanıcısı olarak o mapleri nasıl çıkartırız bilen varmı ? ayrıca bunu zbrush danda çıkartıp substance a atanlar var.

    2017-12-15 16:47:47

    Michael Pavlovic öneririm. torrentleri mevcut.

    BurakBBurak Bayram

    https://www.youtube.com/watch?v=c5qWgQKk47M&list=PLWQ5rLifjInYLdtwnL3Cu_b9-ViZrULJZ

    bu abiden bi ön bilgi edin videoları bitirip, sonra hasanaydın ın dediği yöntemi uygula, zaten Türkçe eğitimlerle zbrush da pro olamazsın, arayüzü ön bilgiyi Türkçe edindikten sonra yabancı eğitimleri izleyerek gelişirsin çok detaylı ve geniş çaplı bilgiler hatta istediğin sektörde modelleme eğitim türleri bulursun. ben sana Michael Pavlovic in 3 setten oluşan eğitimini öneriyorum. Türkçe den sonra en güzel set budur heralde. gerçekten bu 3 set diğer setlerden daha detaylı ve bu adamın anlatım tarzı çok iyi. yani ben öyle düşünüyorum. ingilizce bilmene gerek yok dediğim gibi Türkçe olarak bir ön bilgi edintikten sonra ingilizce izleyerek öğrenirsin. bende bu 3 setin torrentleri mevcut özelden ulaşırsan atarım. direk indirirsin.

    2017-12-14 05:12:15