Brendibadesi Son Forum Mesajları
Aslında "Use Nurms Subdivision"
Aslında "Use Nurms Subdivision" kullanmak poligon sayısını arttırır sadece viewportta göstermez. İstersen sağlamasını poly`ye çevirerek yapapilirsin. Ayrıca aynı seçenek mesh smooth ve turbo smooth düzenleyicilerinde de vardır. TS de isoline display kutucuğunu işaretlemen yeterli.
Sanırım FPS ile alakalı
Sanırım FPS ile alakalı bir durum. Time configuration ile FPS ayarını kontrol et. Değilse 30 FPS ye ayarla. Ya da PAL ve ya NTSC olarak çıktı alabilirsin.
Bu arada avi olarak kaydettiğinde sonuç çok kötü oluyor bilmiyorum nedendir. Quick time formatı daha güzel sonuç veriyor. Yinede en iyisi image sequence olarak kaydetmendir.
Kolay gelsin.
Yeniden kurarak sorunu çözemezsin.
Yeniden kurarak sorunu çözemezsin. Format daha kesin sonuç verir ama bunu yapmadan önce kurduğun eklentiler varsa onları kaldırmayı dene. Açar açmaz hata verdiği için yüksek bi ihtimal dll yüklemesini doğru yapamıyordur. Aslında yeni aklıma geldi sabit diskinin durumu nasıl acaba.
Max`in default ayarlarını yüklemeyi
Max`in default ayarlarını yüklemeyi deneyebilirsin. Çözüm olmayabilir ama denemende fayda var. Yüklemek için AppData->Local->Autodesk->3dsMax 9-> yolundan 3dsmax.ini dosyasını silmen yeterli.
Help --> Keyboard Shortcut
Help --> Keyboard Shortcut Map ve ya Customize --> Customize User Interface --> Write Keyboard Chart...
Windowsta kullanılan görüntü dosyalarının
Windowsta kullanılan görüntü dosyalarının gamma değeri 2.2 dir. Şayet 3D Studio Max ta bu değeri kullanmazsanız, kullandığınız bitmapler ve alınan render olması gerekenden daha farklı çıkacaktır. Windows değilde MacOS X kullanıyorsanız gamma değeri 2.2 den farklıdır. Bu daha çok program ile Windows arasında uyum sorunu çıkmasını engeller(tabi ki görüntü dosyaları bakımından).
Tamamen wievport la ilgili
Tamamen wievport la ilgili kalite yönünden endişeniz olmasın.
Sahneye plane ekleyerek bu
Sahneye plane ekleyerek bu sorunu çözebilirsin. Arka plan resminide bu plane objesine atarsın. Şayet kastettiğin buysa.
Biraz geç yazılmış bir
Biraz geç yazılmış bir cevap olacak ama neyse... halihazırda yaşayanların işine yarayacaktır. Bunun sebebi sahnede boşluk olması değil... Kullandığınız GI ayarlarının sahneye uygun olmayışı. Biraz daha açarsam... Farzedelim 30 cm kalınlığında bir duvar modeliniz var ve siz bu sahnede diyelim ki 1,5 m radius a sahip bir foton kullanıyorsunuz. Bu durumda GI ın oluşturduğu photon duvarınızın dışında oluşturulmuş olsada iç tarafında da aynen dışardaki gibi gözükecektir ve bu son derece normaldir.
Çözüme gelince şayet 30 cm bir duvarınız varsa photon radiusunuzda maksimum 30 cm olmalıdır.
Kolay gelsin...
"Look at constraint" i
"Look at constraint" i kullanabilirsin. Objenin istediğin yere yönelmesini ya da bakmasını sağlar...
GI açık olduğunda FG
FG bounce Dış mekan tasarımlarında oldukça kullanışlı iken iç mekan tasarımlarında GI daha kullanışlıdır. Bu arada MentalRay ile ilgili eğitim seti için Digital Tutors`a bakabilirsin.
28 GB boyutuna nasıl
Sırf kontrol edeyim diye 100 karelik avi animasyon yaptım (boş sahne sadece duvarlar) şimdi, sonuç olması gerektiği gibi. Ayarların sizinkilerden pek farkı yok ama yine de yazayım :Project points from along camera path ; Divide camera path segments 9 ; One file per frame ; Calculate FG/GI and skip final rendering tik li değil. ; Read FG points only ; Read Photons only