brainman Son Forum Mesajları
attach yap gitsin sıkıntı
attach yap gitsin sıkıntı olmaz sonra tekrar detach yaparsın olur biter onunla mı uğraşacan :D
current object hizalanan objedir
current object hizalanan objedir target object ise hizalanacak olan hedef objedir sen eğer bu objeleri aynı hizaya getirmek istiyrsan current objette de ,target objectte de maximumu seç bu demek oluyor ki ikisinin de tepe noktası belirli bir axis de hizalansın
ram 2 GB ....
ram 2 GB .... 120 -150 mb arası hdrı yükleyebiliyorum 200 de falan max kapanıyor tekrar açıp aynı hdrı açtığımda memory error hatası alıyorum
hdrı memory error hatası !
material editore yüksek boyutlu bir hdrı atadığımda memory error hatası alıyorum , ram yetersizliğinden mi kaynaklanıyor acaba ?
dostum boolean özelliği objede
dostum boolean özelliği objede yeni edgeler oluşturur ,bunun için slice modifierını kullanabilirsin yada slice plane
speedtree falan uzun iş
speedtree falan uzun iş kardeşim zaten max script,plugin dolu , yada arşivinden şööle 5 10 adet atmak isteyen cömert kardeşlerimiz olursa :D [email protected] adresine hazır vray maps içeren ağaç modell gönderirse sevinirm
speedtree nasıl kullanılıyor
speedtree nasıl kullanılıyor ve nereden tedarik edebiliriz kardeşim biraz daha ayrntılı anlatır mısın
evermotion diye bi site
evermotion diye bi site var fakat ben ücretsiz olanına rastlamadım
vray için hazır maps ve ağaç!
arkadaşlar vray için hazır mapsleri olan ağaç modelleri arıyorum ücretsiz öyle 1-2 gb olması da gerekmez , hazır indirebileceğim bir site tavsiye ederseniz sevinirim yada link verebilirsiniz !
maxi değil öncelikle,
maxi değil öncelikle, vray i yönetici olarak çalıştırıp kur ,arkasından maxi yönetici olarak çalıştırısan sorun düzelir .
evet arkadaşlar bir sorunu
evet arkadaşlar bir sorunu daha halletmiş olduk, öncelikle ilgilendiğiniz için hepinize teşekkür ederim ,benzer sorunla karşılaşanlar için yardımcı olacağını umuyorum ,sorun ıor değeri ve çatı ile alakalı 1,7 olarak kullandığım ıor değerini yükselttim ,arkasından üst kısma çatı yapmadığımı anladım sorun düzeldi çok saolsun
render motorunu değiştirmek radikal
render motorunu değiştirmek radikal bir çözüm yolu ,her zaman bu sorun ile karşılaşmıyorum , farklı çözüm yolları arıyorum
sorun paylaştığım resimde ayrıca
sorun paylaştığım resimde ayrıca alt kattaki camlar da tam olarak çevreyi yansıtmıyor
camlara yansıyan bump etkisi ...yardım !
arkadaşlar benim sıkıntım alaksız bi şekilde duvarlardaki bump etkisinin camlara yansıması bu konuda yardımcı olursanız sevinirim
maya import skin weigts maps
arkadaşlar import skin weights maps ile export ettiğim mapsleri yüklemek istedim fakat nasıl kullanılacağını bilmiyorum ;ayrıca hata alıyorum ...yardımcı olursanız sevinirim
hocam geç de olsa
hocam geç de olsa cevap veriyorum ok teşekkür ederim anlatımın içim sonunu pek anlamadım yani izlediğim derslerde control objelerinin axisleri ile ilgili bir şey görmedim yalnızca locator kullanıp oryantasyonu eşleştirdikten sonra kontrol objesini locatore bağlayarak işin içinden çıkıyorlar
kardeşim bence kursu boşver
kardeşim bence kursu boşver sana temel eğitimden fazlasını vermezler ,ben dokuz aydır maya kullanıyorum ve büyük oranda kavradığıma inanıyorum,özellikle sanalöğretimin 2 ayrı maya eğitim setini edin,arkasın
dan digital tutors ve lynda nın tutoriallarını izle temel düzeyde ingilizcen olması şart ama benim gibi günde 8 saatini verirsen kurstan daha iyi sonuçlar elde edeceğine inanıyorum :
çünkü kurs yalnızca lokomotifi harekete geçirir menzile varmaksa ancak senin gayretlerinle mümkündür..saygılarımla
eğer yüzeyleri trim ettiysen
eğer yüzeyleri trim ettiysen bu sorunla karşılaşabilirsin
Maya rotation order !!!
arkadaşlar neden rotation order kullanılırken daha çok gövde kontrol objelerinde axis değişikliği yapılıyor ve gimbal kullanlıyor bu konuda yardımcı olursanız sevinirim
sanırım bu video da
sanırım bu video da yalnızxa skining methot kısmına bir açıklama getirilmiş yine de teşekkür ederim...yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa sevinirim
Smooth bind yardım!
Arkadaşlar smooth bind options seçeneğindeki bind methot,skining methot ve normalize weights seçeneklerinin fonksiyonel anlam da ne gibi özellikleri vardır? kabaca ablatırsanız çok sevinirim!
laptop kullanıyorumda hocam neyse
laptop kullanıyorumda hocam neyse 2011 canafar gibi çalışıyodu neyse yapacak bişey yok max 2011 e geri dönüyorum ...saolsaın
hımmm anladım kardeşim temel
hımmm anladım kardeşim temel olarak ekran kartı ile bağlantılı diyorsun tabi insan 2011 i rahat kullanıp aynı sistem de2012 ye geçince sıkıntı yaşarsa aklına farklı şeyler geliyor
3d max 2012 kasma sorunu yardım!
arkadaşlar daha önce 3d max 2011 kullanıyordum hiçbir şekilde kasmıyordu şimdi autodeskin öğrenci versiyonu olan max 2012 kullanıyorum ve bariz derecede program kasıyor maxin belgelerimdeki klasöründe gelen scenes images gibi klasörlerde bi takım doylara var hazır dosyalar bunlardan kaynaklana bilir mi ?
bu tür sorunlar da
bu tür sorunlar da en kolay yol windows > settings/prefences > prefences > edit > restore default settingstir.
Maya orient joint yardım!
arkadaşlar öncelikle örneğin bacak riglerken, genelde tutoriallarda izediğim kadarıyla, jointi rotate ettiğin zaman değerin negatif olmaması gerekiyor doğru örientation için ,bunun tam olarak anlamı nedir? bi de doğru orientation için attribute editördeki joint orient değerleriyle oynayınca sorun çıkar mı ,kimileri locator kullnıp aim constrain falan ile uğraşıyor, direkt axisleri joint orientten değiştirsek olmaz mı çok uzun oldu kusura bakmayın
arkadaşlar yok mu yardım
arkadaşlar yok mu yardım edecek ,admin bu konuyu da silmezsin umarım :(
maya animete menü yardım!
arkadaşlar maya animete menüdeki set breakdown ile hold current key ne işşe yarar bi türlü çözemedim yardımcı olursanız çok sevinirim
valla ben 15 gündür
valla ben 15 gündür maya kullanıyprum yabancı tutorialları izleyerek epey geliştirdim şu anda rahtlıkla kafa bile modelleyebiliyorum tabi zamanla daha iyi kavraınca sıkıntı yaşanmayacaktır elbette modelleme konusunda ama organik modelleme deyince mayayı tek geçerim hele bide zbrush ile ayrıntıları da verebilirsen tadından yenmez
yok plane olarak başladım
yok plane olarak başladım ama işin enteresan tarafı inset edge loop tool kullandığım zamanlarda bile yeni edgelerin vertexlerini de bazen merge yapmak zorunda kalıyorum yeni edge diğerlerinde ayrılıyor gibi maya iyi ama çok sıkıntısı var şöyle ağız tadıyla bi modelleme yapamadım desem yeridir :D