bikan Son Forum Mesajları
teşekkür ederim dediiğiniz gibi
teşekkür ederim dediiğiniz gibi aralar sık.
yollar, park, bahçe, içinde
yollar, park, bahçe, içinde sosyal alanların bulunduğu autocadi hazır olan bir proje.
autocadde çizilmiş bir vaziyet
autocadde çizilmiş bir vaziyet planı var. bu planı kotlarına uygun şekilde 3d max de modellemem gerekiyor.
kot farkı bulunan vaziyet planını nasıl modelleye bilirim?
Daha önce dış cephe modelleme tecrübem oldu ama bu kadar kot farkı bulunan projeyi hiç yapmamıştım. nasıl yapabilirim.
http://n1310.hizliresim.com/1g/y/u25c9.jpg
sorunun sistemden olabileceğini düşünemedim.
sorunun sistemden olabileceğini düşünemedim. şimdi sorum çözüldü. yardımlarınız için teşekkür ederim.
sistem geri yüklemeyi denemedim.
sistem geri yüklemeyi denemedim. bi deneyeyim.
programı silip tekrar yükledim.
programı silip tekrar yükledim. ama sorun çözülmedi
bende de böyle sorunlar
bende de böyle sorunlar olurdu line vertexlerini weld ile kaynaştırınca sorun düzeliyordu. onları kontrol et istersen (diğer arkadaşlarla aynı cevap oldu ama genelde sorunu bu şkilde çözüyoruz)
Render setup pencerem açılmıyor ?
3d max 2012 kullanıyorum Programı silip yeniden kurmama rağmen render setup pencerem açılmıyor. 2009 olan sürümünde açılıyor. ne yapmam lazım?
anladığım kadarıyla elinizde poly
anladığım kadarıyla elinizde poly edit obje var ve belirli yüzeylerine farklı renk atıyorsunuz ve bump kanalına siyah beyaz bir resim atıyorsunuz ki kabartma oluşsun. Eğer doğru anladıysam bump metarialler (bump kanalına atıldıysa) renderda gözükmez sadece kabartma etkisi yaparlar. vray de yapıyorsanız standart otuz gelir o sayıyı arttırarak etkisini görebilirsiniz.
benimde başıma gelmişti alt
benimde başıma gelmişti alt kısım tamamen siyah kalıyordu. atadığın bitmap in tile ve mirror kısımları var. orada iki tane onaylı kutucuk olması lazım orayı birde kontrol et istersen... bende işe yaramıştı.
Anlattığım yöntemi bir projede
Anlattığım yöntemi bir projede kullanmıştım. onun ekran görüntüleriyle anlatmaya çalışayım. Yaptığım 3d modelin etrafına bir rectangle çizdim ve onu extrude ettim. sonra bir panoromik fotoğraf atadım. object properties kısmından da kamerada görünme seçeneğini iptal ettim. böylece yansıma oldu ama renderda gözükmedi.
Not: birden fazla resim yükleyemediğim için resimleri tek resim haline getirdim.
cam yansımasını görmek istiyorsan
cam yansımasını görmek istiyorsan insan gözünden çok fazla yükseğe kamera yerleştirme yanısma yı alamıyor. sahte bir dünya çiz sphere ile. ona panoromik bir manzara ata... renderda gözükme problemi olacak bunuda halletmek için sphere ın üstüne gel sağtuş/object propertiese tıkla visible to camera işaretini kaldır. cisim render olacak ama kamerada gözükmeyecek.