berker3d Son Forum Mesajları
Seke hocamın dedıgı gıbı
Seke hocamın dedıgı gıbı once autocad de bakın duruma solıd olarak bır bakın eger katı model ıse autocad de max e bırsekılde gelır ve renderlanır
ama autocadde splıne yada polylıne ıle cızılmıs bır sekıl ıse autocad de de katı yuzeylerı yoksa sadece olmayan bırsey max e de gelemez yanı cızgı olarak gelır cok normal ve render alamazsınız
kolay gelsın
video daki işlem bildiğimiz
video daki işlem bildiğimiz normal dümdüz unwrap uvw ile kaplama koordinatlarını ayarlayıp objenı kaplamak.
textures ıle unwrap arasında fark var mı demek soru kökü olarak yanlış bence
texture: zaten malzemen yanı o illaki olcak burada kı tugla resmı mesela
bu tuglayı ıstersen obje obje parca parca uvwmap ıle koordınatlarını duzelterek objene kaplarsın
ıstersende vıdeo dakı gıbı unwrap uvw teknıgı ıle kaplama koordınatlarını berıller onları daha kopleks bir resmın dogru bolumlerı ıle baglantılı hale getırerek objenı kaplarsın
texture hep var yanı ortada . onu objeye sarma seklın ya uvwmap ıle yada unwrap teknıgı ıle olur bunlar ıkı farklı kaplama duzenleme modıfıerı ıste arada fark yada benzerlık gıbı bır durumlar yok yanı
neden ıkı farklı yontem var kullanman gereken yerler ve ıslevlere gore bırını secıceksın ondan farklı farklı kaplama duzenleme modıfıerlerı var
kolay gelsın
Moderatörler berilliyor. sen modelini
Moderatörler berilliyor. sen modelini koyuyorsun inceleme sonucunda pro yada free olarak onlar paylaşıma açıyor.
Eksiksiz deyaylı kaplamasıyla vs ne kadar doğru detaylı yaparsan o kadar iyi.
Ama neye göre berilleniyor modelin piyasada olup olmaması bir markanın ürünü olması vs etkilimi yada detay seviyesi malzeme kalitesi ne kadar olmalı bende bilmiyorum...
aldıgın modellerden bırındede hata
aldıgın modellerden bırındede hata olabılır tek tek modellerı al parca parca ole dene kapandıgı yerde anlarsın hangı modelden sıkıntı cıkıyorsa
öncelikle her ekranda pc
öncelikle her ekranda pc tv vs farklı görünmesi normal onun senin 3ds max veya render ayarlarınla alakası yok ekranların renk kalibrasyonu vs ile bir durum yani mutlak sonucun hangisi olduğunu bilmen zor onun için kalibre edilmiş iyi bir monitor kullanman yada kendi monitorunu kalibre etmen vs lazım o zaman kendi ekranında gördüğün renderı doğru kabul edebilirsin ama gene tv de baktığında tonları farklı göreceksindir ona cok takılma bence.
Asıl sorunada cevap olarak benim fikrim; senin sorunun ve çözümü aradığın yer yanlış. Render ayarları genel olarak ekrandaki kirliliği ışık lekelerini canlılığı kontrastı keskinliği çözünürlüğü vs vs etkileyebilir ve bunları en iyi hale getirmek için render ayarları nasıl olmalı gibi sorulabilir
Ama render daki gerçekçiliği arttırmanın göze daha hoş daha foto realistik gelmesini sağlamanın yolu render ayarlarından geçmiyor. Kaplama ve ışıklandırma burdaki en önemli iki nokta bence bunlarla beraber detaylı bir modelleme ve sahne kurulumu yani ama bence en başta kaplama ve ışıkta aramak lazım cevabı. sonrasında render ayarlarına hiç dokunmadan diren render a bassan bile sonuç iyi çıkacaktır.
İyi çalışmalar, kolay gelsin...