avelin3 Son Forum Mesajları
Surat Yaptım Ama Oval Değil
https://i.hizliresim.com/VroRGj.png
Arkadaşlar ilk defa surat yapmaya kalktım ve sonunu düşünmeden sabırsızca hareket ettiğimden kaçırdığım çok büyük bir nokta oldu. (Çok büyük dediysem uzay boşluğu kadar falan)
Bildiğiniz gibi tutoriallerde önden ve yandan yapılacak suratın fotoğrafını koyarlar ve başlarlar yapmaya. Bende öyle yaptım, ama tam bir dangalaklık yaptım.
Suratı yaparken ovallik vermeyi unuttum
Kısacası; 3D Modelleme programında 2D surat çizdim.
Resimden daha iyi anlayacaksınız ne demek istediğimi;
https://i.hizliresim.com/VroRGj.png
Sol alttaki pencerede...
Bu angutluğumu şu nebzede telafi edebilir miyim? Yoksa sil baştan mı?
Cevaplarınız için çok teşekkürler.
Cevaplarınız için çok teşekkürler. Biraz daha araştırma ve deneme ile anlayacağımı sanıyorum tekrar teşekkür ederim.
Objeleri "attach" lamak Performansı Etkiler mi?
Sorum başlıktaki gibi;
Objeleri "attach" lamak performansı iyi yönde etkiler mi?
2 Soru halinde sorayım;
- Modellemenin(bir mekan) oyunda kullanılacağını varsayarsak;
Çok objeli modellerde performansı iyi yönde etkileyecek çözümler/yöntemler nelerdir?
- Aynı objelerden çok fazla kopyalasam dahi performansı hepsi farklı bir objeymiş gibi etkilemeyecek bir yöntem var mı?
Bazı oyun motorlarında bu var fakat 3ds Max`te aynı işlev mevcut mudur?
Anlattıklarınız üzerinden biraz bir
Anlattıklarınız üzerinden biraz bir şeyler yapınca demek istediklerinizi anladım. Yararlı oldu. Gerçekten çok teşekkürederim. Dediğiniz gibi yüz yüze anlatımlar daha yararlı olur. Ama anladığım başka bir şey iş biraz da pratikte bitiyor. Tekrar teşekkür ederim yazdıklarınız gerçekten işime yaradı :)
Şuanda animasyonları hazırlamaya başlamadım.
Şuanda animasyonları hazırlamaya başlamadım. Bir kaç karakter oluşturdum sadece. Bilmem gereken bazı şeyler daha var onları öğrendikten sonra basit bir ok atma animasyonu hazırlıcam. Hazır olduğunda koyarım buraya.
Dediğiniz gibi tek silindir
Dediğiniz gibi tek silindir ile olması gerekiyormuş. Bilgi eksikliği olduğundan iki silindir ile bir örnek vereyim dedim. Şuanda durumu hallettim.
Biped üzerine "tek parça" bir objeyi yerleştirip ilgili kemik kısımlarını "Motion" kısmından "Coppy Posture" diyip "Paste Posture Opposite" dedim. Ondan sonra objeyi seçip Edit bölümünden Modifier List`ten Skini seçtikten sonra "Skin" yazısına sağ tıklayıp "Collapse To" dedim. Yine modifier listten skini seçip bu sefer aşşağıdaki "Add" yazısına tıklayıp ilgili kemikleri ekledim.
Bu kadarlık bir işlem.
Şu tutorial videosunu buldum daha sonra. İhtiyacı olanların daha iyi anlaması için;
https://www.youtube.com/watch?v=nX-PJzA2h2M&feature=youtu.be
Yardım etmek isteyen herkese çok teşekkürederim :)
Attach ile birbirine bağladım
Attach ile birbirine bağladım evet ama bahsettiğim parçalı görüntü hala var. Yani insanımızın kolunu büktüğümde ceketin kol kısımları arasında hala parçalanmalar oluyor. Daha çok grafiksel bir düzenleme gerekli olduğunu düşünüyorum.
Bu silindirleri insana giydirilmiş
Bu silindirleri insana giydirilmiş bir ceketin kol kısmı olarak düşündüğümüzde ortadaki ayrık yer dirsek kısmı oluyor. Ben bu modeli sabit durması için değil animasyon için hazırladığımdan omuz, pazu, orta kol, ön kol, bilek gibi kısımları ayrıca kontrol edebilmem lazım. Fakat görüntü olarak bu kısımların birbirinden kopuk görünmemesi gerekiyor.
Biped üzerindede bakacak olursak;
http://i.hizliresim.com/goQoV2.png
Yürüme animasyonuna soktuğum anda kısımlar parçalanıyor. Ben ise animasyonlarda parça parça görünmemesini istiyorum.
2 Ayrı Objeyi Görüntü Olarak Ayrılmamasını Sağlamak? (Çözüldü)
EDIT : 7. yorumda nasıl hallettiğimi anlattım. Yardımcı olmak isteyen herkese teşekkürederim.
3DS Max`te çok yeniyim. Bir kaç şey yaptım fakat bazen bu gibi basit olduğunu düşündüğüm bazı yerlerde takılıp kalıyorum. Direkt soruya geçeyim resim ile soracağım.
http://i.hizliresim.com/z4NlzO.png
2 silindiri oluşturdum. Resimdeki gibi hale getirdiğimde birbirinden kopmasını istemiyorum, görüntü olarak bütünlüğü sağlamasını istiyorum fakat bu 2 objenin hazırlayacağım animasyonlar için yazılım olarak birbirinden ayrı olması gerekli.
Bir insan kolu veya insana giydirilmiş ceketin kol kısmı olarakta düşünebilirsiniz silindirleri.
Bunu yapabileceğim aracın, tekniğin adını bulamadığımdan, tutoriallerde ne olarak geçtiğini bilmediğimden konu açtım. Onu söyleseniz de olur :)
Animasyonlu Objenin Bazı Kısımlarını Görünmez Yapmak?
Yine ben, yine bir cahil cühela soru.
Karakterimin üzerinde animasyonlar mevcut fakat karakter çıplak.
Üzerine bileklik, omuzluk, çizme gibi aksesuarlarını modelledim fakat, karakterin bedeni bazen taşmalar yapabiliyor üzerindekilerden.
Taşmaması için aksesuarlarını büyütünce de ilkokul 2. sınıf çocuğa lise son öğrencisinin kıyafetini giydirmiş gibi oluyor.
O parçaları silsem desem, karakterin üzerinde kemiğiydi, bir kaç hazır ve kendi oluşturduğum animasyonlar mevcut. Onların başına bir iş gelir diye korkuyorum.
Bende çözümü o kısımları görünmez yapabilmek mümkün mü sorusunda buldum. Bu mümkün mü?