aslanhayri Son Forum Mesajları
Gama ayarlarını bi kontrol
Gama ayarlarını bi kontrol etmeni tavsiye ederim. Eğer hazır bi sahne kullanıyorsan olabilir. Bir de aynı hdri yeni iki farklı sahne de kullan.
Bende bi çözüm bulamamıştım.
Bende bi çözüm bulamamıştım. Ama en garantisi aynı renderi png formatında alıp photoshop ile arkasına aynı resmi atmak.
Sanırım get material`e basmışsın
Sanırım get material`e basmışsın ve doğrudan vray mat. listesini görüntülüyorsun. Listenin üst tarafında +STANDART ve +VRAY başlıklarını görürsün. +VRAY altında vray mtl`yi seçebilirsin. İyi çalışmalar.
Henüz 3.3 kullanmadım ama
Henüz 3.3 kullanmadım ama vraysun kullanırsan tavsiyem vray physical camera kullan. Kamera filtresi sun ışığını düşürür. Kamera kullanmazsan vraysun ayarlarında intensity multiplier değerini 0,02 civarına kadar düşür, farklı sonuçlar alırsın. İyi çalışmalar.
slotta bulunan cam materyalini
slotta bulunan cam materyalini tıkla, refraction kısmında "exit color" veya "fog color" u ayarlayarak beğendiğin bir cam rengi elde edebilirsin. İyi çalışmalar.
ben de 2015 ve
ben de 2015 ve vray kullanıyorum. aynısını denedim ben de shadow parameters altındaki color ve density ayarlarıyla oynadığımda gölgeyi etkiliyor. tavsiyem yeni bir sahnede sadece target directional`ı ve shadow parameters ayarlarını bi dene. Çalışıyorsa sahnende bi şeyler var demektir.
sol taraftan görünmüyor ama
sol taraftan görünmüyor ama region seçili kalmış olabilir. view olduğundan emin ol.
koyduğun ışık kameranın önüne
koyduğun ışık kameranın önüne gelmiş olabilir. ısık ayarlarından "invisible" tikini işaretle varsa öyle bir sorun çözülmüş olabilir.
material`deki "fresnel reflections"u kapat.
material`deki "fresnel reflections"u kapat. Yetmezse "Hilight glossiness"i de kullan.
shahzoda ; 1-kaplamalarında "yansıma
shahzoda ;
1-kaplamalarında "yansıma haritaları" kullanırsan bu renderi alırsın.
2-standart altında "mix" veya blend kullanarak da alabilirsin.
3-http://cgblogger.com/3dmax-egitim/3d-maxde-yansima-haritasi.html bunuda bi incelemeni tavsiye ederim.
4-http://cgblogger.com/vray-egitim/vray-ile-laminat-malzemesi-olusturma.html#more-2869 bi de bunu.
1-target spot kullanırsan shadow
1-target spot kullanırsan shadow parameters altında "color" ile renk, "densty" ile yumuşak veya keskinlik verebilirsin.
2-malzemen seçili iken material library`de "show shaded material in viewport" butonuna tıklarsan zaten görünüyor.
sahne hakkında pek bilgi
sahne hakkında pek bilgi vermemişsin ama sanırım subdivision değerlerin düşük vray cam. da vignettting tik`ini kaldırırsan sahne çevresindeki siyahlıklar gider (niosler değil. gerçek foto görüntüsü vermek için konulmuş bi özellik)
ayarlarda bi tuhaflık göremedim
ayarlarda bi tuhaflık göremedim ama kameranı ve filtrelerini bi incelemeni tavsiye ederim. [Bende merak ettim :)]
vrlightmtl ata
sahneni bilmiyorum ama eğer işine yararsa malzemene vrlightmtl ata ve color değerini çok düşük tut. Kendi parlamaz ama neon lamba gibi (düşük değerde) kendini belli eder.
arkadaşım malzeme kanallarına bakarsan
arkadaşım malzeme kanallarına bakarsan resimleri atmıyor. Elinle sen kendin seçeceksin. Aynı şeyi ben de yaşamıştım. halen yaşıyorum. bi ara düzeltirsem yazarım. iyi çalışmalar..
arkadaşım bir tane kareli
arkadaşım bir tane kareli olan bir obje yap daha sonra yan yana kopyala ve attach. Yoksa çok yorucu olur.
Ertugrul bey reflection kanalı
Ertugrul bey reflection kanalı boş görünüyor galiba. Yani bir HDRI resim kullansan sanırım camların çok daha güzel yansıma verirdi. Birde ışık almayan bölgelerde photon çarpması olmadığı için aydınlanma olmuyor. yanına ek ışık koyabilirsin veya duvar bina gibi şeyler olmalı diye düşünüyorum. Güzel çalışma.
modifier paneli altında
ya da modifier paneli altında açık konserve kutusuna benzer bi işaret vardı unique miydi ne obje seçili iken ona basarsan yalnız kalır.. kolay gelsin.
hassas zoom
Normal zoom haricinde hassas bir yaklaşım için sağ "Alt Gr" tuşu basılı iken mouse`nin orta tuşuna basarak mouse`u ileri doğru itersen yavaş yavaş yaklaşır, hassas zoom yapmış olursun.. iyi çalışmalar.
arkadaşım
arkadaşım aynı şeyi ben de yaşadım. en kolay kolu slice plane. "Element" alt modunda iken "slice plane" tıkla. yanında "split" (böl) kutucuğunu da işaretlersen kesersin. Gizmoyu 45° ye ayarla ve kes. daha sonra rotate ile çevir ve yapıştır. daha sonra gerekli budamaları yaparsın. Umarım yardımcı olmuşumdur. kolay gelsin..