archidesign Son Forum Mesajları
3ds max .3ds import problemi
Merhabalar arkadaşlar... Archicad ile modellediğim bir yapıyı 3dsmax ile malzeme atayıp render almak için archicad modelimi .3ds formatında export edip max ile import işleminden sonra gerekli rutin işlemleri yapıyordum bu işlemleri 8 yıldır standart olarak yapıp sorunsuz bir şekilde tamamlıyordum.
son olarak pc mi gerekli donanım artırma işlemlerinden geçirdim ve sonuç olarak archicad 18+ 3ds max 2014 x64 yükledim ve çalışmlarımı her herzamanki gibi devam ettirdim. fakat daha önceleri archicad 17 ve önceki sürümlerini 3dsmax 2012 ve önceki sürümlerini kullanıyordum. son aşamada donanım artırma işlemlerinden sonra çalışmalarımı yaptıktan sonra archicad ile export ettiğim modelin 3dsmax ile import işlemlerinde resimde eklediğim sahne görüntüsüdeki gibi modelde deformasyonlar oluştu fakat renderda gayet düzgünler. sadece wireframe modunda düzgün görünüyor.
acaba export işlemlerindemi problem var diyede farklı formatları denedim .obj gibi ve problem hala devam etmektedir. sahne içerisinde modellediğim basit bir box bile önce düzgün görünüyor ama bir süre sonra o da parçalanmış gibi görünmeye başlıyor.
işlemci i7 8 çekirdek
ssd hard disk
8 gb ram
pny quadro k4000 ekran kartına sahip bir donanımım var...
ekran kartı driverları günceldir hepsini kontrol ettim.
3ds max sp3 eklentileride yüklendi.
ama sorun kesinlikle sahnededir çünkü yeni bir sayfa yeni bir çalışmada söz konusu problem kesinlikle yoktur...
çalışmamı bitirdim sayılır renderlarımı da aldım fakat problemin kaynağını merak ettim bu konu hakkında bir fikri olan arkadaşlarla çözüme kavuşturursak sevinirim. şimdiden iyi çalışmalar...
evet geçenlerde benim pc
evet geçenlerde benim pc dondu ve ben nasıl olsa max.back dosyasını açarsam dosyam geri gelir dedim ve pc me kasadan butona basarak reeset çektim sonuç hüsran. malesef dosyayı geri alamadım dosyanın uzantısını .max olarak değiştirdiğim halde max ile açamadım... bu gibi problemlerde zaman zaman olabilir kesin çözüm değil yaniii.
:) ) ) gundelik
:) ) ) gundelik grafik kartları kastediyorum oyun grafik karti derken:)) quadro disindakileri.
sli grafik -card vs quadro
öncelikli olarak herkese iyi çalışmalar diliyorum.
Ekran kartı klasmanında 3d program kullanırken yüksek poligonlu sahnelerde çalışmaya elverişli olan ekran kartlarını quadro serisi olarak hep duymuşuzdur.
ilk öğrenmek istediğim
-SLİ yapılmış oyun kartı olarak anılan örneğin gtx 460 ve üzeri iki üç belki dört ekran kartını anakartta kullanıp bir sistem oluşturmakmı daha verimli olur. yoksa quadro serisi Quadro 4000 ve üzeri bir kartımı satın almak daha mantıklı?
-iki sistemin bir birine üstünlükleri nelerdir?
ileri derecede 3dsmax kullandığımıda belirtmek isterim ve zaman zamanda lumionda kullanmaktayım.
lumion anlık render verdiği için cry engine render motorunu kullandığından oyun ekran kartlarında mı daha iyi performans verir yoksa quadro serisi kartlardamı?
ayrıca belirtmek isterimki
3ds max ile çalışınca maximum poligon aralığım genelde 10-15 milyon seviyelerinde oluyor.
fakat zaman zaman agaç ve araç modelleri kullanarak 50-55 milyon poligon seviyelerine xref yaparak ta ulaşmaktayım.
sonuç olarak quadro serisi ekran kartı fiyatına oyun kartları alıp SLİ yapıp kullanmak çizim esnasında 3dsmax te viewportlarda yüksek fps değerlerine ulaşmayı sağlayabilirmi?
kullanıcı yorumlarını alırsam sevinirim. çünkü deneyip kullanmak ve tecrübe etmek daha iyi bilgi verecektir.
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.