amateur Son Forum Mesajları
material editördeki displace hakkında
material editörde displace kısmına "eksi" değer verdiğimde material editördeki slotlarda materialin displace olmuş hali gösteriliyor ama objeye atayıp render aldığım zaman herhangi bir şey olmuyor, pozitif değerlerde displace oluyor...neden?(objede turbosmooth var)
edit:vray material kullandım.
unwrap UVW
modellerken 4 kenarlı yani polygon şeklinde modelleme yapılması tavsiye ediliyor ama bazen mecburen üçgen de oluyor. iyi modelleme kusursuz olarak polygon şeklinde mi olmalı çünkü unwrap UVW yaparken bu üçgenler ayrı bi şekilde duruyor. yoksa bu üçgenlerin sayısınin mümkün olduğunca az olması yeterli mi? ayrıca bu unwrap UVW olayı da karışık bişiymiş tam anlayamadım:)
tşk Altan, o şekilde
tşk Altan bey, o şekilde denicem. peki neden tek bi sphere olmuyor. ayrıca ışık yayma biçimindeki farklılıklar neler?
ışık seçimi
penceresiz bir odada vray light içinden hangisini tercih etmek lazım. vray light plane mi yoksa vray light sphere mi?
ramazan bey dediğiniz gibi
ramazan bey dediğiniz gibi "gamma lut" kapalıymış açtım düzeldi. renkler materyaldekinin aynısı oldu yani olması gerektiği gibi, yalnız bu seferde başka sorun çıktı, onu daha sonra paylaşıcam. önce bi anlıyım:)tşk...
ramazan bey tşk ederim.
ramazan bey tşk ederim. sanırım vray camera olayına da girecem. problem ordan da olabilir.
tşk ederim soner bey
tşk ederim soner bey ilginiz için. denedim ve şöyle oldu.fresnel reflection işaretli olduğu zaman problem çözülüyor fakat bu seferde deriye değilde güzel bir kadife kumaşa dönüştürüyor gerçi kadife kumaşın nasıl yapılacağını öğrendim bu şekilde:) highlight glossiness 0,2 reflection glossiness ise 0,1 yapınca tam istediğim bir deri kaplama obje elde ettim. ayrıca bahsettiğim sıkıntı da gözardı edilebilir seviyeye geldi. yani bu şekilde de işimi görür.
yok şöyleki, kırmızı kahverengi
az yansıma var deri materyalde olması kadar yansıma var şöyleki, kırmızı kahverengi karışımı bi deri materyalini render ettiğim zaman rengi nerdeyse kırmızıya kayıyor, ışık yoğunluğunu azalttığım zaman tam da gerçek rengine yaklaşıyorum ama bu seferde ortamın ışığı az oluyor. ben materyaldeki rengi tutturamıyorum yani.
bi el atsanız arkadaşlar.fikri
bi el atsanız arkadaşlar.fikri olan?
materyal ve ışık sorunu
benim sorum şöyle; vray materyal atanmış objeden, vray light ve vray camera ile render alındıktan sonra materyal editor dekinden daha açık renkte çıktı almam. ışığın şiddeti ve camera ayarları ile oynuyorum rengini materyaldeki renge yaklaştırıyorum ama bu sefer ortam ışığı az oluyor. ortam ışığını arttırıyorum bu sefer obje rengi çok açılıyor. materyal deki gerçek rengi nasıl tutturabilirim normal ışık düzeylerinde. (vray de color mapping hsv exponential atadım)