alper-ozyurt Son Forum Mesajları
max dosyalarını toplu halde fbx gibi ortak bir formata dönüştürmek?
Arkadaşlar max için şimdiye kadar yaptığım tüm çalışmaları fbx gibi diğer programların açabileceği ortak bir formata dönüştrmek için harici bir program var mı. Mümkünse bunu max programını hiç açmadan yapabilen bir program ya da max içinde bir plugin.
Max için ForestPack Almayı düşünüyoruz?
Arkadaşlar 3ds Max ile peyzaj işlerinde kullanmak üzere forestpack almayı düşünüyoruz. Ben daha evvel deneme amaçlı kullandım tam sürümünü ancak bazı sorunlar yaşadım. Örneğin belirli sayıların üzerine çıkınca iyi bir bilgisayar olmasına rağmen çok kasma oldu.
Örneğin 100 obje için yüz farklı temsil (bir temsil için objeyi ifade edecek kadar point) koymaktaydı. ben 100 objeyi bir temsil ile gösteremiyordum sayı milyonlara ulaşınca da ekran donuyordu. Bunun gibi sorunları çözemediğimi hatırlıyorum. Bunların bir çözümü var mıdır ben mi o ara yapamadım.
Biraz öneriye ihtiyacım var.
Çalışmalarınızda gördüğüm şey kanaatimce
Çalışmalarınızda gördüğüm şey kanaatimce çabuk sıkılıyorsunuz. Sanki bir listede yazanları yapıp geçmişsiniz. Bence iyi çalışmaları bolca gözlemleyin ayrımsadığınız her detayı yavaş yavaş çalışmalarınıza katmaya çalışın. Püfleyerek bu işleri yapanların başarılı olduğunu hiç görmedim. Deli gibi takıntıyla çalışanlar var bu işlerde, yarısı kadar emek vermeden sonucun tamamını hedeflemek pek hakkaniyetli olmaz.
İşyerindeyken eklemeye çalışırım tekrar
İşyerindeyken eklemeye çalışırım tekrar karşılaşınca.
Viewport ekranının altına watermark yazısı?
Arkadaşlar bir işlerini yaptığımız bir şirketten gelen max dosyalarının hemen hepsinde viewport ekranının orta-alt kısmında o şirketin ismi yazılı. Tıpkı x-view modları gibi. Bu nasıl yapılabiliyor ya da bunu nasıl kaldırabilirim. Bilgisayarımda bunla ilgili bir program eklenti vb. kurulu değil.
Kaplamanın üstüne 2. bir kısmi kaplama yapmak istiyorum?
Merhaba arkadaşlar, yine bir sorum olacak. Basit bir şekilde anlatabilmek için otoyol örneğini kullanacağım.
SORU: Bir otoyol düşünün. 1. aşamada diffuse kanalına düz asvalt kaplaması attım. Otoyolun şeritlerini, yoldaki çatlakları ve fren izlerinin her birini ayrı bir materyal olarak yüzeyin farklı noktalarına konumlandırabileyim istiyorum.
Yani arka arkaya tile etmek yerine sadece yolun belli bir kısmına çatlak yerleştirmek istiyorum. Bunlarla beraber kendilerie ait parlama değerleri bumpları da olsun...
Tam olarak yapmak istediğim şey buna benziyor. Bu işlemleri nasıl gerçekleştirebilirim?
Teşekkürler bilgiler için arkadaşlar,
Teşekkürler bilgiler için arkadaşlar, istediğim şey 3boyutlu geometrilerden oluşan gerçek bir dokuyu amorf bir duvara kaplamaktı morpher modifiyeri işimi görecek gibi.
Nasıl yapılır? 3d dokuyu bir bir geometriye kaplamak.
Arkadaşlar, nasıl yapılır?
Soru: Balık pullarını andıran üç boyutlu bir doku düşünün. Bu dokuyu düzlemsel olarak çoğaltmak kolay ancak top gibi bir yüzeye ya da değişken amorf yüzeylere kaplamak nasıl yapılıyor?
Skin Wrap modfiyerini kurcaladım internetten videolarını izledim ama onunla yapılmıyor sanırım.
Çok teşekkür ederim. Bu
Çok teşekkür ederim. Bu şekilde yaptığımı düşünüyordum ama olmamıştı. Muhtemelen bir şeyler ters gitti. Bende satırlar kırmızıya dönmüştü. Neyse tekrar deneyeceğim tekrar çok teşekkür ederim.
Serkan bey ben tam
Serkan bey ben tam olarak istediğimi yapamadım. Ne yapmak istediğimi adım adım anlatmak isterim öncelikle.
1-Bir materyal oluşturuyorum, adı Mtl-01 olsun.
2-Mtl-01 materyalinin difuse kanalına dfs-01.jpg atıyorum.,
dfs-01.jpg ile photoshop kullanarak bir bump veya reflection mapi hazırladığımı var sayalım adı bump-01.jpg olsun.
3-bump-01.jpg mapini Mtl-01 materyalinin bump kanalına bağlıyorum.
dfs-01.jpg ve dfs-01.jpg maplerini aynı materialde kullanmış oldum ve çözünürlükleri vs aynı, tile değerleri de aynı.
4-Şimdi Mtl-01 materyalini bir plane atadığımı düşünelim sonra aynı materyali bunun gibi bir çok plane atamış olayım (bunları farklı katlarda bulunan döşeme yüzeyleri de sayabiliriz.)
Sonra Mtl-01 ile kapladığım döşemelerde tile değerinin daha fazla olmasını istedim (farzı misal döşemeler çok büyük göründüğü için)
SORU:
Şimdi burada dfs-01.jpg in tile değerini arttıracağım. Ancak aynı şeyin bump kanalına eklediğim bump-01.jpg için de yapılması gerekiyor. Ve hatta varsa diğer mapler onların da aynı oranda tile değerleri artmalı. Mtl-01 de bulunan tüm mapler tek bir tile parametresi ile nasıl kontrol edilecek. Söylediğinizi denedim olur gibi oldu bir an ama beceremedim tam olarak.
Hepsini aynı uvw ile kontrol etmek bir yöntem ancak bu bazen başıma dert açıyor.
Serkan Bey henüz denemedim
Serkan Bey henüz denemedim söylediğinizi ancak sanırım tam olarak aradığım şeyden söz ediyorsunuz. Şimdiden teşekkürler.
Evet bir çözüm ama
Evet bir çözüm ama bazen diğer türlü bir müdahale de yapma gereği duyuyorum. Özellikle aynı materyal çok sayıda nesnede olunca hepsi ile tek tek uv yapmak uğraştırıyor. İllaki bunu dert eden bir tek ben değilim diye düşünüyorum.
Kaplamalarda Tile değerlerini birbirine bağlamak mümkün mü?
Arkadaşlar, max ile yaptığımız materyalin örneğin bump ile uyumlu bir difuse kaplaması var. Bunlardan birinin tile değerini 1,0 dan 0,5 yapınca diğeri 1 olarak kalıyor. Bunları senkronize edemez miyiz?
3ds Max viewport hareket merkezi?
Arkadaşlar büyük bir objeyle çalışırken edit modda vertex veya polygon seçiliyken etrafında dönebiliyorum ancak boşluğa tıkladığımda objemerkezini baz alıyor. Obje de büyük olunca tekrar aynı konuma ulaşmak sıkıntı oluyor. Kontrol etmek istediğim bölgenin etrafında dönemiyorum. Ekranın hareket merkezini nasıl sabitleriz ya da bir kolaylık var mıdır?
Şuan denedim daha hafif
Şuan denedim daha hafif FPS ikiye katlandı. Yine de avantajları dezavantajlarından söz edilirse bilgilendirici olur. Teşekkürler.
Objeleri Attach yapmak instance kopyasıyken faydalı olur mu?
Arkadaşlar, bir objeyi instance ile yüzlerce kopyalamış olsak. Örneğin bir duvarda tuğlalar. Sonrasında bu objeleri attach yapmak sistemi hafifletir mi yoka daha mı kastırır. Normal kopya objeleri veya farklı farklı objeleri birbiriyle attach yapmak çalışma ekranını hafifletiyor bildiğim kadarıyla, ayı şey burada da geçerli olur mu? Bir nevi insnatce proxy halinde o bakımdan.
Cevabı buldum :) Edit
Cevabı buldum :) Edit Geometri altında Preserve UVs seçeneğini işaretleyince kaplama sabit kalıyor.
Unvwrap UVW üstüne Edit Poly ekleyip verteksleri hareket ettirince kaplama bozulması?
Unvwrap UVW üstüne Edit Poly ekleyip verteksleri hareket ettirince kaplama bozulmasını istemiyorum. Bir vertex`i çekiştirince altta kaplı olan kaplama vertex ile hareket ediyor. Bir videoda bunun aksinin mümkün olduğunu da gördüğümü hatırlıyorum. Acaba yanılıyor muyum? Unvwrap UVW modifierden önce eklediğim edit poly ile oynayınca Unvwrap UVW tamamen dağılıyor. Ne yapabilirim?
Hüseyin Bey teşekkür ederim.
Hüseyin Bey teşekkür ederim.
Böyle bir kaplama yöntemi var mı? Nasıl yaparım?
Başlık için üzgünüm ancak nasıl ifade edebileceğimi bilemedim. Anlatabilmek için bir resim hazırladım.
Şöyle tarif edeyim. Bir çatı modellediğimi varsayalım ve her bir kiremit instance olarak çoğalttım (bunu yapma sebebim daha az bellek kullandığını sanıyor olmam)
Artından doku tekrarı olmaması için tek bir parça kaplamayı tümünün üzerine eşit bir şekilde yaymak istesem bunu yapabilir miyim veya siz bir doku tekrarını yaşamamak için nasıl yöntemler uyguluyorsunuz?
http://i.hizliresim.com/2rdDqN.jpg
Sebebinin bu olduğunu sanmıyorum
Sebebinin bu olduğunu sanmıyorum şuan düzeldi. Genelde max yeni açtığımda dahi olabiliyor. Özellikle import edince başlıyor bu durum.
Tekrarlarsa dediğinizi kontrol edeceğim, umarım sorun dediğiniz gibidir.
Teşekkür ederim.
Max ekrana tıkladığımda kamera ekliyor?
Arkadaşlar max 2017 sürümününde ekrana her tıklamamda veya süpürerek seçim yaptıımda kamera ekliyor ve o kameranın içine giriyor.
Şeffaf olan dosyalar xref
Şeffaf olan dosyalar xref içerisinden çekilenler mi?
Hangi objeler şeffaf oluyor, örneğin;
-Sahne01 de çalışırken burada çizdikleriniz mi şeffaf.
-Sildiğiniz xref ile gelen objeler mi şeffaf.
-Sildiğiniz xref dışında eklediğiniz xref objeleri mi şeffaf.
Benim xrefle ilgili yaşadığım soruna benzer yönü şu. Ben bağlantısını menüden silince orada siyah bir şekilde kalıyordu. Ne seçebiliyor ne tamamen yok edebiliyordum. Bir kaç kayıttan sonra açıp kapama ile siliniyordu ekrandan da. Sanıyorum bu sorun da sp sürümleriyle alakalı idi.
materialleri göstermesi için C
materialleri göstermesi için C de bulunduğu dizine C:\CMPPmax\maps2 yolunda texturelerin bulunması gerekiyor. (maps"2" burdaki rakam sürüme göre değişiklik gösterebilir belki)
Birde max içinde plugini açtığınızda kök dizini ayarladığınız bir bölüm olacak yukarda verdiğim dizinle örtüşmesi gerekiyor bu bilginin.
Bence çok iyi olur
Bence çok iyi olur yaygınlaşması. Oturarak çalışmaktan kurtulur herkes.
Dersler bölümündeki "radiosity vs global illumination" makalesinde render motorları için söylenenler hala geçerli mi?
Altta verdiğim linkte yeralan yazıyı okudum. Ancak piyasanın böyle şekillenmemesinden ötürü sorma ihtiyacı hissettim. Çok yüksek poligonlu ve karmaşık sahnelerde (mimairi için söylüyorum) vray kullanılması pek doğru değil anlamı çıkıyor. Ya da yüksek poligondan kastedilen ne kadar yüksek. Örneğin çevre düzenlemesi ile 20 blokluk büyük bir site, süs havuzları, park, bahçe gibi bir çok detayı düşününce 10 milyonluk sahnelerle karşılaşmak güç değil gibi?
http://www.tr3d.com/dersler/ders/5v/
Erkan bey haklısınız Rhino
Erkan bey haklısınız Rhino için tabir çok doğru olmadı. Benim kastettiğim diğerlerinden rhino içine aldığım modelden örnek verdim.
Birkeresinde SketchUp modelini rhino içine almıştım kabaca söylersem bir milyon poligon civarındaydı. Rhino çok kasmıştı.
Yüksek sayıda poligon programlara göre performansı nasıl etkiliyor.
Arkadaşlar merhaba, iki yıldır 3ds max kullanıyorum ve sadece modelleme kısmında mimari modelleme çalıştım. Deneyimim ve literaltür bilgim çok kısıtlı o nedenle sorumun cevabını doğru terimle arayıp bulmak bazen sorun olabiliyor.
İlk sorum şu: 3ds Max, C4D veya daha farklı kulvardan Rhinoceros. Bu programalrda poligon sayıları 5 milyon olan bir sahne aynı performansta neden çalışmıyor. Aralarında yüksek poligonla en iyi çalışanı hangisidir ve niye. Ben önceleri bunu sadece pc donanımıyla alakalı sanırdım. Ancak öyle olmadığını diğer programalrı kurcalayınca anladım.
Örneğin C4D ve 3ds Max mimaride kullanılıyor ancak C4D bana daha sevimli gelse de poligon sayılarına göre daha çok kasma oluyor. Objeleri gizleyip proxy gibi yöntemler oluyor ama ikisinin de aynı şartlarda aynı performansı vermemesi nedendir?
(Görselleştirme üzerine kendimi geliştirmeye çalışıyorum.)
Sahnede görünmeyen objelerin renderda hesaplanması sorunu
Arkadaşlar daha evvel fark etmemiştim. Statistics kısmında renderi başlatmadan önce bir kaç bin poligon varken render başlayınca 2,5 m,lyonu buluyor. Sahnede forestpack nesneleri de var ama forest'in kontrol panelinden kapalı durumdalar.
realtime render yaparken hareket etmek güçleşiyor. Layer panelinden renderable seçeneğini kapattım hide nesneler için yine aynı. Ne yapılabilir?