alisengun Son Forum Mesajları
2018 To 2017_ FBX
2018 Kurulu bir pcde save as diyerek kayıt etme seçeneklerinde 2017 versiyonu seçerek. Yada Export, .FBX formatında kayıt ederek çözebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=qh9H5IXbx_4
3dsmax
işe yarar yaramaz bilmiyorum ama 3ds max interactive bir araştırsanız.
https://www.youtube.com/results?search_query=3ds+max+interactive+matlab
38-3D Model ve Tasarım Sitesi-Free Download
Web adreslerinin bir kaçı şuan hata veriyor ama çoğu aktif kontrol ettim.
1. https://www.foroom.ru/loading-3d-models/ - sun protection systems
2. https://andtradition.presscloud.com/nr/#/frontpage - upholstered furniture, lighting
3. https://www.fabbian.com/en - lamps
4. https://www.devon-devon.com/ru/- plumbing
5. https://www.oluce.com/en/ - lamps, floor lamps
6. www.poltronafrau.com - upholstered furniture
7. https://www.naughtone.com - chairs, tables, chairs
8. https://www.ravak.ru/ru/dlya-partnerov#download - plumbing
9. https://hay.dk/en - tables, chairs
10. http://illoft.com/download.php - upholstered furniture, tables
11. http://www.kutekmood.com/ru/5-a - chandeliers
12. https://www.kompan.ru - playgrounds
13. https://www.designconnected.com/Freebies/ - model aggregator
14. https://cgmood.com/home/free - model aggregator
15. http://donolux.ru/3d/7 - lamps
16. http://www.bolzanletti.it/site/ita/02_download_3D_mod .. - beds
17. http://313stuff.com/catalog/3d/ - furniture, lighting, decor
18. https://regenbogen.com/corporate/ - Chandeliers
19. https://www.fagerhult.com/ru/Products/ - lamps
20. https://ingreendecor.com/product-category/free-models/ - tables, lamps
21. https://www.arper.com/ww/en/ - stools, sofas, poufs, chairs
22. http://oprimedesign.ru - sofas
23. https://bim.archiproducts.com/ru/products/bimtype_3d- .. - various models
24. https://stroyprofit.com/katalog/kategorii/gorodki/ - playgrounds
25. https://moroso.it/ricerca-per-tipologia/ - upholstered furniture, tables
26. https://www.cosmorelax.ru/catalog/3d/ - a lot of models)
27. https://3dmdb.com - search for models
28. https://www.vitra.com/en-un/home - tables, chairs, lamps
29. https://www.flou.it/it - beds, armchairs, sofas
30. https://www.cappellini.it/it - tables, chairs, shelves
31. http://furnitera.su - dressers, cabinets, racks
32. https://plitos.com - 3d panels
33. http://www.estelio.ru - sofas, beds, armchairs,
34. https://www.yelkkindom.ru/dizayneram - a whole lot
35. http://fhouse.biz/mebel_/ - furniture, lamps, etc.
36. https://ivegroup.ru - partitions
37. https://radadoors.ru/designers/ - doors, partitions
38. https://www.zerolighting.com - lamps, floor lamps
Farklı Program Hız ve Basit
3dsmax harici bir programda yapmak istesen Keyshot ta çok basit bir yöntem var.
Bir plana map veya renk ata, keyshot render kısmında queue gelerek add job diyerek 1.kareyi hafızaya almış olur. renk ve map değiştir add diyerek 2.3.4 devam edebilirsin. sabit bir kamera atayarak açıyıda kayıp etmezsiniz. Process queue dersen hafızaya aldığın tüm görselleri render etmiş olur.
Tabi biraz map render ayarı için keyshot kullanmanız lazım. 1-2 saat eğitim yeter.
Resim : https://drive.google.com/open?id=1Li34wtq3JgAy0vzt0ibWav5iNUHBk574
Sabır ve Devamlı Çalışma
3dsmax geniş kapsamlı bir yazılım, uzman olmak için devamlı çalışmak ve pratik yapmak gerekli. gerçekçi render almak için model-ışık-materyal en önemli kısımdır. gerçekçi çizilmiş bir model (boyutları vs. max unit setup gerçek ölçüler) fotometrik skala dediğimiz olay dünya hayatındaki ve çevrimizi taklit ederek kaliteyi artırırız. örnek 10 metre kare bir odayı 100 wat bir ampul ile aydınlata bilirsin. max çizim yaparken bir,içmekan çalışması yaparken ölçülere dikkat ederek çizmek gerekli. sebebi ise sen göz kararı bir çizim yaptın diyelim ki bu ölçüler bir değere bağlı olmadığı için büyük olacaktır. 10 metre karelik bir oda yaptığını sanırsın ama 100 metre kare olmuştur. 100 metre karelik bir oda 100 wat ampul ile aydınlatmaya çalışırsan odan karanlık olacak, ışığın değerini artıracaksın ışığa yakın yerler çok aydınlık olacak, ışıktan uzak kalacak yerler karanlık olacak olayın özeti model çizimde rast gele değil ölçülü ve planlı yapman gerek.ışık konusunda kendi geliştirmek için fotoğrafçılık bilgisine sahip olman lazım bu sayede maxte hem ışık ve kamera bilgisinde pekiştir irsin.diğer bir kısım ise materyal kısmıdır mat. hazırlamak max en zahmetli iştir aslından kullandığın render motoru ne olursa olsun mat. olmadan gerçekçi sonuç elde edilmez. mat hazırlamada vray kullanacak ise en doğru kaynak grant warwick tutorları olacaktır. maxte iyi olmak için fedakarlık gerek, çok deneme yanılma yöntemi en iyi yoldur. ustaların yaptığı işleri incelemek taklit etmek iyi bir yoldur.her hangi görseli açarak detayları yorumlamak (gölge,ışık,açı,renkler vs.) bir yoldur.
Arrimus 3D _ Model çizme konusunda youtube efsanesidir: https://www.youtube.com/channel/UCSLLdTBwLMfTKWS56tOiQpw
Fstorm Render Davayı Kazandı.
Fstorm Render Davayı Kazandı.Site açıldı deneme sürümü ve ticari sürüm indirilebilir.
https://fstormrender.ru/
https://fstormrender.ru/download/
Bilgilerinize.
Hepsi
Autodesk Auto update yazılımı 1-2-3-4 bu şekilde yüklüyor. 1-2-3-4 kurmanız daha sağlıklı olacaktır. Manuel kurulum baya yavaş oluyor. Autodesk Desktop APP kurmanız daha hızlı ve doğru olur. Desktop APP max ile beraber kurulu gelir.
3dsmax te hata yok
3dsmax te hata yok, yapamadığın bir şeye hata diyorsun, önceki konunda materyal atılı olmadığını yeniden mat. ataman gerektiğini yazdım resimli olarak gösterdim.
Temel 3dsmax eğitiminiz var ise çok rahat bir şekilde hallede bilirsiniz.
asetto corsa mod yapmak istiyorsunuz, modu burdan birilerini yazmasını bekliyorsunuz.
ne istiyorsun.
Texture, Model, Materyal, Teknik ışık bilgisi, vs. vs.
http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/yardimci-olabilrimsinz-importta-sikinit-var/2
Farklı Yöntemler
Selamlar, UVWMAP modifire olmaz ise UV si açacaksın(unwrap), Yada triplanar texture mapping
https://www.youtube.com/watch?v=GQOFGPDDzl0
Gamma Ayarı Düzelt
Gamma Ayarının 2.2 yapıp denermesin.
Standard menu: Customize menu > Preferences > Preference Settings dialog > Gamma and LUT tab
Enhanced menu: Customize menu > Customization > Preferences > Preference Settings dialog > Gamma and LUT tab
Standard menu: Rendering menu > Gamma/LUT Setup
Enhanced menu: Rendering menu > Tools (Rendering Set) > Gamma/LUT Setup
Diğer Bir Yöntem
F4 Bas, Arkasından Klavyeden M Harfine Bas, Resimdeki 1 nolu işarete tıkla ve arkasından aracın bir parçasını tıkla, materyal editöre deki seçili slot tıklamış olduğun kısımın mat. alır görselde numara 2 iel gösterdim. 3 numaralı işarette rengi ne yaparsan ekran o renk görünecektir. bu yaptığımız en doğru olanıdır. umarım anlata bilmişimdir. Farklı yöntemleri de mevcut bende bu kadar.
Mat Atılı Değil
Çalışma üzerinde mat atıl değil veya mevcut materyalleri desteklemiyor. Geçici olarak ilk hal renkleri görmek için ( bu sadece ekran görünür render da görünmez) resim ekledim. bir resim daha ekleyeceğim.
Bir Çok Sebeb
Bir çok sebebi olabilir. en iyisi siz dosyayı .max olarak bir bulut hesabına yükleyin indirip bakalım .
max dosya silme
eklemiş olduğum resimdeki uzantılı dosyayı klasörden kesin masa üstüne yapıştırın, masa üstünde yedek olarak kalsın ne olur ne olmaz birde böyle deneyin.
Standard
Perspektif viewport ekranın sol üst köşesinde, perspektif yanında bulunan User Defined ayarını Standard getir düzelir.
chaosgroup corona renderı satın alıyor
chaosgroup corona renderı satın alıyor.
https://www.chaosgroup.com/news/render-legion-and-corona-join-chaos-group-family?fref=gc
https://corona-renderer.com/blog/new-horizons-plans-for-2017-and-beyond/?fref=gc
Render Motor Ayarınızı Değiştirin.
Kullandığınız render motorunun mat. editörü kapalı ve bunu düzeltmek için F10 tuşuna basarak Common tabının en altında assign renderer sekmesi altından Productoin ve material editör kısımlarını kullanmak istediğin render motorunu seçin arch and design mat. mental ray ile çalışır.
842 x 595 pixel
A4 yatay ölçü boyutları 297 x 210 mm dir. Bunun 300 dpi pixel karşılığı 3508 x 2480 pixel`dir. 3508 x 2480px orantılı olarak bu ölçüyü büyültüp küçülte bilirsin. 300 dpi 3508 x 2480 bu sonuç yeterlidir. Dikkat bu yatay ölçüler içindir. Dikeyde tam tersi`dir.
Global DMC Use Local Subdivision
Vray Render Ayarlarından Global DMC Tabı altında Use Local Subdivision işaretle
sRGB ve Gamma Ayarlarından
sRGB ve Gamma Ayarlarından kaynaklanıyor.
solidrock üzerindeki Srgb butonunu kapat tekrar aç. Gamma ayarından dolayı karanlık çıkıyor. gamma ayarlarını kontrol et
Konu Nedir?
Kullanmadım ama cnc ile alakalı çok iş yaptırıyorum. Makinenin kendisiyle mi alakalı yok yapılacak işle mi ilgili.
Seçim Senin
Çalışmalarınızda çok fazla plugin ve eklenti kullanmıyorsanız üst versiyonlardan başlamanız daha iyi olur. Yeni versiyonlarda plugin vs. bulmak zor olur. 2010 ve 2018 arasın arayüz olarak çok farklı bir değişim yok, 3dsmax size yetiyor plugine fazla ihtiyaç duymuyorsanız ve vray vb. render motoru kullanıyorsanız 2017 den başlamanız uygun olur.
show messages
Sahneyi açıkken render motoru scanline çevir yüklediğim resimdeki show messages kapat. Tekrar vray dön tüm sahneyi vray convert et farklı kayıt et max resetle tekrar açarak denemelisin. Sahnene başka sahneden bir şeyler import ettiğin ışık veya mat. den kaynaklanıyor. Tüm sahne düzgün convert edilirse sorun düzelecektir.
change material
Değiştirmek istedeğiniz materyal üzerinde sağ tık ile change material seçiyorsun. tıkladığınızda materyal ürün ağacı açılacaktır. açılan ürün ağacın da sahne materyalleri bölümünden hangi materyali değiştirme istiyorsanız üzerine gelerek onaylıyoruz copy ve instance mı seçiyoruz. Değiştirmek istediğin materyal sahnede bir obje üzerine atılı olmalıdır.
3dsmax Versiyon
3dsmax in yeni versiyonlarında max 2014 ten sonra tama hatırlamıyorum. Solid dosyalarını direkt import ile açabiliyor.Eğer bu şekilde açmaz ise STEP 203 Formatında kayıt ederek maxte açabilirsiniz. Ben STEP 203 sorunsuz kullanıyorum 3dsmax açarken size modeli mesh çevire bileceğini belirtir mesh on yaparsanız mesh olarak açılır.Ben mesh olarak import etmiyorum mesh off olarak açtığımızda modeli Body Object olarak açılır. Body Object mesh göre avantajlı yerleri ve özellikleri mevcuttur. Farklı yöntemleride mevcuttur ama en iyisi bu şekilde. Solid çizimlerini max poly model gibi açmayı istiyorsanız bu çok zordur.
Script
3dsmax içinde böyle bir yöntem mevcut değil ama script ile çözebilirsin.
Denemesini yapmıştım çalışıyor.
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/mfrender
http://josbalcaen.com/scripts/max/mf-render/
İyi Çalışmalar.