aliandart Son Forum Mesajları

    Aynen tam olarak istediğim

    Aynen tam olarak istediğim bu. Ne kadar teşekkür etsem azdır. Uğraşmışsınız da o kadar. Kusura bakmayın :)

    2018-08-31 20:39:58

    Çok teşekkür ederim. Sanırım

    Çok teşekkür ederim. Sanırım tam olarak istediğim yöntem. Ama C4d ile hiç işim olmadı. Sizin için zahmet olmazsa ufak bir örneği anlaşılır bir şekilde gösterebilir misiniz? Veya bildiğiniz bunu anlatan tutorial varsa da olur. Yanlış anladıysam boş yere c4d indirip kurmuş ve öğrenmeye çalışmış olcam da.

    2018-08-31 19:58:24

    Teşekkür ederim ama istediğim

    Teşekkür ederim ama istediğim bu değil maalesef. Benim istediğim el çizimi gibi görünmesi değil. 2d kağıt üzerinde, belirli bir açıda 3d etkisi yaratmak

    2018-08-31 15:18:01

    3Ds Max ile 3d drawing art?

    Merhabalar, Şu resimdeki gibi bir çizimi 3ds max kullanarak nasıl çıktı alabiliriz

    https://i.ytimg.com/vi/WTe6nBoimQ0/maxresdefault.jpg

    Mesela şöyle bir şey çizdim:

    https://i.hizliresim.com/1EoyZ1.jpg

    Demek istediğim şu, 3D model olan eiffel`i kamera açısıyla 2d olarak plane`e kaliteli bir şekilde nasıl bake edebiliriz?

    Şu iki resim de ne istediğim konusunda yardımcı olabilir anlatamadıysam

    http://maksiov.com/wp-content/uploads/2013/11/cenipede.jpg

    http://maksiov.com/wp-content/uploads/2016/03/135788_900.jpg

    2018-08-31 13:05:56

    Cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Cevaplarınız için teşekkür ederim. Profesyoneller en iyiyi en olmayacak yöntemle yapacak değiller. En iyi yöntemle yaparlar. Bu yüzden sordum. Gidip de saçma sapan yöntemlerle uğraşmamak için sordum yani. Ya da şöyle söyliyim profesyonel biri benim yerimde olsa ne yapardı diye sormak istedim. Örneğin elinde mocap sistemi olmayacak.

    2018-07-04 15:11:33

    Dünya çapında elbet de

    Dünya çapında elbet de vardır biliyorum. Ama genel olarak 3d artistlerden bahsediyorum. Mesela burada hemen herkes her alanda (animasyon, rig, kaplama, ışık vs.) yeterince bilgili mi? Her bir alan kendi başına bir dünya. Hepsinde profesyonel olmaya çalışmak bir doktorun bütün organlarda profesyonel olması gibi geliyor bana. O yüzden animasyon kısmına yönelmedim o kadar.

    Benim sormak istediği şu, mesela Vray ile ilgili bir soru sordum diyelim. Profesyonel biri nasıl yapıyor merak ediyorum. Sonra öğreniyorum ki o da benim yaptığım gibi yapıyormuş zaten. Kendim bir sürü emek verip sonra daha kolay bir yöntemi olduğunu farketmek istemiyorum.

    Animasyon konusunda acemi olarak soruyorum bir profesyonel bu durumda ne yapardı diye

    2018-07-04 13:14:04

    Evet haklısınız. Maaş konusuna

    Evet haklısınız. Maaş konusuna girmeyeyim gülersiniz. Biraz farklı bir ortam. Biraz da gönüllü çalışıyorum aslında.

    İşin doğrusu, ben adamlara bu animasyonu yapamam. diyeceksem de sorun bende mi değil mi onu öğrenmek istiyorum. Bir insan sadece bir bilgisayar ile tüm bunları yapabilir mi? Mesela burada öyle yeteneği olan istediğini çizip, gerçekçi yapıp aynı zamanda istediği şekilde animasyonunu yapabilecek var mı? Varsa hangi aşamada hangi programları hangi teknikle kullanıyor, bir eklenti kullanıyor mu falan öğrenmek istiyorum

    2018-07-04 12:04:42

    Bu animasyonu yapabilir miyim?

    Herkese merhaba. Başımda bir dert var, yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Çalıştığım iş yerinde benden şöyle bir şey istendi:

    " Hayvanlar ve insanlar yer değiştirecek. Örneğin bir köpek, insana dışarı pislediği için bağıracak, kediler insanların arkasına teneke bağlayacak gibi.. Ve bu 2-3 dakikalık bir animasyon olacak"

    Şimdi takdir edersiniz ki bunun çevre modellemesi var, karakter modellemesi var, riglemesi var, kaplaması var, animasyonu var, ışıklandırması var, render`ı var, var da var yani. Normal şartlarda her bölümde bir insan çalışır. Ne bileyim sadece kaplama için bile bir insan çalışır. Ama Türkiye`de bu pek böyle değil biliyorsunuz.

    Burada mesela bu hepsini tek başına rahat bir şekilde yapabilecek var mı? Ben adamlara derdimi anlatamayacağım için tamam yaparım dedim istemsizce ama altından nasıl kalkarım bilemedim.

    Animasyon kısmına kadar hepsini yapabilirim ama animasyon kısmını nasıl yapacağım hakkında çok bilgim yok. Basit animasyonlar yapabiliyorum key ekleyerek. Şimdi sorularıma geçeyim.

    * Animasyon için işimi kolaylaştıracak max dışında bir program öneriniz var mı?

    * Hayvanları, insanları en kolay nasıl anime edebilirim? Timeline`a tek tek kolu bacağı milim milim oynatıp key ekleyerek mi yapmak zorundayım?

    * Ben Max`te yaparım diye düşünmüştüm ama render çok çok uzun süreceği için kararsız kaldım. Görüntünün çok gerçekçi olmasını istemiyorum çizgi film tadında olabilir. İşlemciyi yormayacak kaplamalar ve render ayarlarıyla max`te 2-3 dakikalık animasyon render almak çılgınlık mı olur? Unity gibi realtime animasyon mu kullanmalıyım?

    (( threadripper 1900x işlemci / 32 gb ddr4 ram / 1050 ti ekran kartı ))

    Her türlü görüş öneri yorumlarınızı alabilirim.



    2018-07-04 09:52:45

    Material editor ile:

    Material editor ile:

    Slate Material editor ile:

    Open material library dedikten sonra indirdiğin material klasörünün içinden .mat uzantılı dosyayı seçiceksin

    2016-11-30 11:31:11

    Cevaplarınız için teşekkür ederim

    Cevaplarınız için teşekkür ederim o sorunu vol.select ve xform ile çözdüm dispalce de işe yarıyor. Peki gerçek vakumlama fiziği nasıl simüle edilebilir? herhangi bir 3d nesneyi küre içine koyup kürenin iç havasını vakumlarsak?

    edit:

    Cloth modifierda eksi pressure değeri verdiğimde oluyor gibi

    2016-11-30 07:43:46

    Vol. select ve Xform

    Vol. select ve Xform ile güzel sonuç aldım ama çok fazla poligon gerektiriyor. hala başka önerilere açığım

    2016-11-27 22:21:06

    Morpher daha önce hiç

    Morpher daha önce hiç kullanmadığım bi modifier çok işe yarayacağını sanmıyorum ama hemen deniyorum

    2016-11-27 20:13:22

    aslında proje hazırlamayacağım sadece

    aslında proje hazırlamayacağım sadece merak ettiğim için soruyorum. ilerde işime yarayabilir. Animasyon şeklinde istiyorum ama animasyon yapmak için değil animasyon içinden herhangi bir karede render almak için. gerçekçi fizik yöntemi varsa öğrenmek istiyorum örneğin cloth modifier gibi. Kısacası model olacaksa da tek tek poligon poligon manuel olarak modellemek istemiyorum. Cloth modifier gibi bir yöntemle otomatik oluşabilecek bir model.

    2016-11-27 20:08:10

    3ds Max Vakumlama?

    Merhabalar, 3ds maxte vakumlama nasıl yapılabilir bilgisi fikri olan var mı?

    aşağıda örnek bir animasyon var. Onlar nasıl yapmış bilmiyorum ama aradığım tam olarak o şekilde bir vakumlama.

    https://www.youtube.com/watch?v=SAUpN6zpSpQ

    2016-11-27 17:23:38

    Bu tarz sorunları bi

    Bu tarz sorunları bi şekilde çözüyorum zaten o sorun değil ama sonuç olarak bu seviyede kasmasını istemiyorum. Rami %50`lerde kullanıyor sürekli? zorlandığı için daha fazla kullanması gerekmez miydi? ek olarak 16gb ram siparişi verdim zaten o şekilde de deneyeceğim sorun devam etmezse haklısınız

    2016-10-25 17:54:18

    Ekran görüntüsü

    Ekran görüntüsü

    2016-10-25 15:44:57

    3ds max yanıt vermiyor, sorun nerde?

    Yaptığım tek şey gördüğünüz spline`ı poligona çevirmeye çalışmaktı. Bu gibi işlemlerde hep donup kalıyor.

    İşlemcinin Sol tarafta %15 civarlarında kullanıldığı gösterilmekteyken sağ tarafta %100 yazıyor. İşlemci de dandik bir işlemci değil yani sorun nerede anlamadım. Xeon işlemci mi kullanmalıyım? Splineda çok fazla vertex var bunları azaltabilirsem donmayacağını biliyorum ama bu sistemde bu sayıda vertexli bir spline`ı poligona çevirmem mümkün değil mi?

    Ekran görüntüsünü yanıt olarak ekliyorum.

    2016-10-25 15:44:00

    Yok zaten hepsi aynı

    Yok zaten hepsi aynı klasörde. dosya yollarında sıkıntı yok da materyal özelliklerini değiştirmek sorun. damlalık aracıyla tek tek bütün sahneyi dolaşıp materyalleri alıp maplerini kontrol etmem gerekecek. Bana istediğim bi map kanalını tek tıkla tüm viewportta on/of yapabilecek bi script lazım. bump map için buldum var ama disp için bulamadım

    /Edit/

    Slate editörde scene material var gerçi ordan halledebilirim. ofise gidemedim bugün deneyemedim dolayısıyla. fikri olan söyleyebilir yarın toplu olarak denerim. maplere ayar verince düzelecek gibime geliyo ama hayırlısı bakalım

    2016-04-20 18:21:37

    Yanlış hatırlamıyorsam materyallerde sorun

    Yanlış hatırlamıyorsam materyallerde sorun olup olmadığını anlamak için direkt override render almıştım daha önce yine sorun olmuştu ama dün farklı bir şey yapıp override denediğimde düzelmişti. sonra arada kaynadı bu konu. iyi hatırlattın bi deneyeyim tekrar. diyelim ki bütün disp ve bump mapleri tekrar elden geçirmem gerekiyo hepsiyle tek tek uğraşacak mıyım sahnede yüz tane ayrı bump map varsa hepsini kısayoldan değişitirebilmemin uygun hale getirebilmemin bi yolu var mı acaba? ya da aslında 100 taneyi tek tek değiştirmek sorun değil de hepsini bulabilecek miyim onu bilmiyorum kıyıda köşede saklanmış bi nesnenin materyalinde bump map bırakırsam sıkıntı. çünkü her render aldığımda pc donuyor ve reset atmak zorunda kalıyorum. bütün bump mapleri çağır gibi bi script falan olması lazım

    2016-04-20 08:50:45

    Farklı bilgisayarda donan render

    Arkadaşlar merhaba, Kendi bilgisayarımda bir sahneyi gayet hızlı render alabilirken aynı sahneyi başka bi bilgisayara atıp denedim sürekli bir yerlerde takılıp kalıyor. En fazla light cache pass`ine geçebildim orda da durdu ilerlemedi. Genelde compiling geometry aşamasında falan takılıyor. Bilgisayar o kadar zorlanıyor ki imleç bile donup kalıyor. Bilgisayara reset atmak zorunda kalıyorum. Oysa işlemcisi benimkinden daha iyi ram`i de kötü değil. Hadi kötü olsun render ayarlarını dibe çektim yine donuyor.Sahnedeki bir nesne buna neden oluyor diye düşünüyorum ama benim bilgisayarımda neden sorun olmuyor. Unit setup`la alakalı bir şey olabilir dedim değiştirdim sanki bi düzelme oldu gibi light cache pass`ine daha rahat geçmeye başladı ama yine sonuç hüsran. Aynı program aynı updateler aynı sahne aynı render motoru aynı sürüm. Import ederken veya direkt açarken hiç bir hata almıyorum belirteyim. Sadece render sıkıntı.

    program 3ds max design 2015 renderer: vray 3

    2016-04-19 20:48:49

    Vay tam aradığım şeymiş

    Vay tam aradığım şeymiş bu :)

    2016-02-21 19:15:06

    Anladım teşekkür ederim. Aslında

    Anladım teşekkür ederim. Aslında kendi kullandığım yöntemler var da o yöntemleri kullanırken acaba çok basit bir yolu var da ben mi bilmiyorum amele gibi uğraşıyorum diye düşünmeden edemedim ama zaten yokmuş :)

    2016-02-21 15:16:09

    Teşekkür ederim ama ben

    Teşekkür ederim ama ben sadece var olup olmadığını soruyorum. Ben de biliyorum autocad`te çizmesini fakat bazı durumlarda maxte de gerekiyor. Örneğin hazır bi dwg dosyasını indirip max`e import ediyorum takdir edersiniz ki direkt editable poly yapıp extrude vermek mümkün olmuyor. o kadar çok sorun oluyor ki. o hazır çizimdeki sorunları tek tek bulup düzeltmektense üzerinden line ile maxte tekrar çizmek çok daha kolay oluyor benim için. Tek eksiği ise bahsettiğim hizalama. Sırf bunun için autocad açıp oraya import edip düzeltip tekrar export edip maxe atıp düzenlemek hoş olmuyor. Konunun gridle de bir alakası yok her şeyi gride göre çizmek zorunda değilim ki belki virgüllü bir değer girmem gerekiyor gride snap yapmak istemiyorum o esnada snapte bounding box seçeneği işimi görebiliyor bazen, ama adı üstünde sadece box için her zaman işe yaramıyor. Her neyse konu olması gerekip gerekmediği değil konu sadece böyle bir yöntemin olup olmadığıydı ki sanırım yok

    2016-02-21 13:45:18

    Verdiğin cevap için çok

    Verdiğin cevap için çok teşekkür ederim ama bunları biliyorum sadece dediğim gibi bir özelliğin olup olmadığını merak ettim çünkü varsa işimi çok daha kolay hale getirecek.Resimli olarak anlatıyım. Çemberle gösterdiğim alandaki line`ın vertex`i gridin herhangi bir köşesine temas etmiyor yani çizim anında gride göre ayarlamam mümkün olmayan durumlarda bana yardımcı hizalamalar lazım. Evet çizimden sonra snap ile o vertex hizasına çekebilirim ama kullanışlı değil autocad gibi çizim esnasında direkt olarak hizalamam lazım. Bence bu zaten çok büyük ağır bi özellik değil 3ds max gibi bir programda olması gerektiğini düşünüyorum

    2016-02-21 12:57:17

    ss

    ss

    2016-02-21 12:06:05

    Autocad`teki hizalama Max`te yok mu?

    Arkadaşlar merhaba autocad`te kesikli yeşil çizgi sayesinde kolay bir şekilde bir hizayı takip edebiliyoruz maxte bu ya da buna benzer pratik bir şey yok mu?

    2016-02-21 12:05:08

    Şununla bir alakası olabilir

    Şununla bir alakası olabilir mi acaba, Slotta texture yerine envion seçiliyken viewportta resim normal görünür uvw map atasanız da normal görünür fakat render aldığınızda farklı görünür. Bunu envion`dan texture`a çevirdiğiniz zaman render ve viewport aynı görüntüyü verir. Buna benzer bir şey gibi görünüyor. Bazen yanıltabiliyor viewport veya slotlar

    2015-09-08 23:56:00

    Şu şekilde yaparsanız olması

    Şu şekilde yaparsanız olması lazım, öncelikle diffuse kanalına ham jpeg resminizi atayın. tiling, offset ayarlarıyla vs. oynayacaksanız bu aşamada oynayın. daha sonra diffuse kanalını kopyalayıp bump kanalına yapıştırın. daha sonra bump kanalına girip ham jpeg resmini siyah beyaz resim ile değiştirin. bu kanaldaki tiling offset değerleriyle vs. oynamayın. Uvw Mapping yapacaksanız resim atadığınız kanallarda channel`a değer girip girmemeniz de önemli. örneğin diffuse kanalında map channel 1 iken bump`ta 2 ise sorunlar çıkacaktır

    2015-09-08 23:19:59

    Material editor butonuna mause

    Material editor butonuna mause sol tıkla basılı tut iki seçenek çıkacaktır. Üstteki material editoru seçersen basit olanı gelir alttaki karmaşık olan slate material editor`dür

    2015-09-01 17:49:42

    Zaten bu bir keresinde

    Zaten bu bir keresinde format atıp programı kurduktan sonra programı ilk açışımda başıma gelmişti yani tertemiz bi pc`ye doğru bi şekilde kurduğum maxte başıma gelmişti sonra nasıl olduysa sorun kendiliğinden çözüldü yada yanlışlıkla bir şey yaptım da çözüldü. Şuan tekrar var. Yabancı bi forumda benzer bi soruna denk geldim çözüm olarak maxte obje çiz xform modifier ata bunu .obj olarak export et resetle ve import et falan diyordu o da işe yaramadı

    2015-08-23 22:13:28