Ahmet-Fuzunkaya Son Forum Mesajları

    Gözlerim Yaşardı <3

    Ahmet-FuzunkayaAhmet Faruk Uzunkayaahmet-fuzunkaya

    Abim, kardeşim Öncelikle merhabalar. Heyecanlandığımdan ötürü bu başlığı kullandım. Geleceğimi bilgisayar grafikleri üzerine hem yazılımsal hem sanatsal inşa etmeye çalışan bir bilgisayar mühendisi adayıyım. Öncelikle hangi yazılıma hangi yazılımla render motoru gelişriceğini berirlemen gerek sonra da kullanacağın geliştirme ortamı ve kütüphaneleri belirlemen gerekiyor.

    Örneğin; "https://graphics.pixar.com/library/" bu sitede pixarın tüm render motorlarının ve yazılımlarını bulabileceğine emin olabilirsin yada kendi kullandıkları render motoru rendermanın https://renderman.pixar.com/pixar-one-twenty-eight sitesinde birazcık araştırma yapmalısın. Bildiğim kadarıyla tanjant boşluklarını felan da hesaplaman gerekiyor. Gerekli bilgi pixar dökümantasyonunda var idi.

    Hesaplama ne kadar ince ayrıntılı olacaksa o kadar optimize edilmesi ve incelenmesi gerekiyor yani açı saniye de inmen gerekebilir. Daha önce javada kendi yaptığım obj dosyalarının yazdığım ilkel görüntüleyicide nasıl göründüğünü görmek için ufak çaplı bir tanesini yaptım. (Amacım modellemede yeni olduğum için basit bir programda bile hatasız çalışan modelin işime yarar olduğuna inandığımdan ötürü.) Örneğin bir yazılıma entegre bir render plugini yapacaksan o uygulamanın kütüphanelerini ve tabanını iyi bilmen gerekir bunun için dökümantasyonuna bakabilirsin. Eğer keyshot gibi bir tane yapıp içeriye input olarak vereceksen o zamanda dosya yapılarını ve RayTracing kernellerini iyi bilmen gerekir . Ray Tracing kernelleri içinde intel Embree (V-Ray bunu kullanıyor.) ve nvidianın da bir tane var adını hatırlamadım incelemeni öneririm. Yakında Görüşürüz dilim döndüğünce anlatabilmişimdir umarım. Başarılar Dilerim .Unutmadan bir iki link daha atayım.


    https://www.alembic.io (alembic verisi için)
    https://wiki.fileformat.com/3d/fbx/ (fbx dosyaları için )
    https://www.embree.org (intelin tüm kodları githubda olan raytracing kerneli)
    https://raytracing-docs.nvidia.com (nvidianin optix ray tracing kerneli )

    Saygılarımla. Ulaşmak istersen özelden mesaj atabilirsin

    2019-12-31 21:05:55