Abbas52 Son Forum Mesajları
tuna haklı
tuna haklı mehmet telefonla arayıpta söyle bide. genelde çoğu mailleri ciddiye almaz.
cfttfc neden mi maya!
Çünkü
mayanın animasyon dinamikleri en iyisi olduğu için...
3ddesen
eğer mayaya başliyacaksan. ( bildiğin bir 3d programı var ise max,blender vb onları unut çünkü maya ayrı bişey içine girdin mi hayatın değişir.) eğer sıfırdan başliyorsan yola... mayayı tercih etmen en doğrusu kaynak az olsada azimle işi çözürsin
3ddesen
türkçe kaynak zor anca ingilizce bol miktarda. türçede 2 kitap ve 1 set var sanal öğretim. ve kitap yurdundan türkçe setleri temin edebilirsin
dönüşümüz muhteşem olucak :D
şimdi biz mayacılar sessiz duruyoruz.piyasada fazla kalamadık ama dönüşümüz muhteşem olacak
sistemin güçlü ise orjinal
sistemin güçlü ise orjinal al değilse orjinal alma
Blueprint yardım !!
birinci dünya savaşındaki gemilerin Blueprint bir türlü bulamadım yardımcı olabilirmisiniz ?
Aklıma Gelmiyor ???
Arkadaşlar bir tasarım yapar iken referans alınan resimlere ne ad veriliyor du?
msaricay
Sadece işlemciye basmakla olmaz bu işler... Aynı zamanda osman zeki `yi de destekliyorum.
Benim Tavsiyem
AMD nin ısınma sorunu düzeltildiği söylense de ısınma sorunu yine var .. Ama İyi bir soğutma istemi ile bu ısınma sorunu çözülüyor ... Ben Amd Yanlısıyım yıllardır Amd Kullanıyorum ... sorunsuz bir şekilde .. AMD İyidir .. İşlemici AMD Seçerseniz tüm bileşenlerini amd yanlısı seçmenizi tavsiye ederim... Ekran kartından Anakartına kadar .. Bir AMD Kullanıcı olarak AMD tavsiye ederim ..
levolilevoli arkadaşım ben makinemi
levolilevoli arkadaşım ben makinemi 3.500 topladım. aynı anda 2 render alabiliyorum. ayriyetten işlemciden %50 luk yer kalıyor ... amd fx8 kullanıyorum .. 8 çekirdek renderlara 2 şer çekirdek vererek render alıyorum ... şuana kadar sorun yaşamadım ... 4 çekirdekte bana kalıyor .. benim tavsiyem amd işlemci üzerine topla bilgisayarı.. ben yıllardır amd kullanıyorum .. ( İnteli kötülemiyorum .. yanlış anlama olmasın .. intel pahalı olduğu için amd uygun ikiside aynı işi görüyor ... )
benim tavsiyem ..
İŞLEMCİ - AMD FX8-8350
EKRAN KARTI - powercolor hd 7950 pcs+ ( iki adet al crossfire yaparsın dehşet kalite veriri ama biraz enerji yer )
ANAKART - ASUS M5A99FX PRO R2.0 AMD 990FX
RAM - CORİSAR 1600MHZ 32 GB lik kit ..
KASA OLARAKDA 1000WAtt lık bir güç kaynağı iyi olur ve Aerocool tercih et benim favorim
soğutucuyuda iyi seçmelisin .. misal be kasa içinde 4 fan var ama eksrtadan simbo SF- 6710 Aldım kasa yanına yerletirdim .. dehşet soğutuyor ..
Geri kalan parçalarıda sen şeçersin ben önemli olanları söyledim ..
Teşekkür ederim
Bilgilendirme için teşekkür ederim... tanıdığım bir kaç kişi var onlardan yardım alabilirim.. olmazsa sadeceon.com başvurucam
Flightless Bird Google Playde Yayına Girmiştir...
flappy bird etkilenerek geliştirdiğim Flightless Bird ( Uçamayan Kuş ) Dün yayınlanmaya başladı...
Unity ile geliştirildi...
Google Play Linki : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.AbbasAydin.FlightlessBird
Bir diğer konum takip etmek isteyenler için : http://www.tr3d.com/forum/oku/oyunyap/oyun-projesi-kaplama-kortrolu/
dün geceden beri yağan
dün geceden beri yağan yoğun kar nedeniyle ara ara elektrik kesintileri oldu bu yüzden konu geç kontrol edebildim...
öncelikle İzzet Beyin yorumuna cevap vermek istiyorum. açıkçası blog ve benzeri gibi siteler için çok erken olduğunu düşünüyorum. proje %25 olana kadar kesin bir duyuru yapmak istemiyorum..
ehmet06tr yorumu da bence gereksiz... önemli olan oyunu yapmaktır oyun yapıldıktan sonra steamın bağımsız yapımcılara sunduğu imkanlar var bunlardan yararlanmayı düşünüyorum. vede kullanacağım oyun motoru unity yapımcıları belli bir ücret karşılığı oyunu pazarlamasında yardımcı oluyorlar..
ilhan-m yaptığım projeyi senaryoya göre hazırlıyorum. 4 aşamalı bir işlemle tamamlamayı düşünüyorum. 1 işlem düşünce ( hazırlandı ) 2. işlem döküman-bilgi toplama( hazırlandı ) şuanda 3. aşamadayım modelleme ve kodlama
bu arada konuyu güncelledim....
oyun projesi ( kaplama kortrolü )
saygı değer dostlarım...
uzun zaman önce planladığım ama bazı sorunlar nedeniyle başlayamadığım oyun projeme 1 ay önce başladım.... toplam 200 ile 300 civarı model tasarımı var... 1 ay içerisin de 50 modelimi bitirdim ve kaplamasına başladım.modelleri tahmini 6 ile 8 ay içerisinde bitirmeyi planlıyorum...tek başıma 2 yıl gibi bir sürede oyunu bitirebileceğimi düşünüyorum... bu sayfada ara ara göstererek sizlerden nasıl daha iyi yapılacağını yada nelerin yanlış olduğunu bana söylemenizi istiyorum... belli bir ilerleme kaydetmeden bu konuyu açmak istememiştim. tüm modelleri yapıp kaplamaları yapmayı başladığım an konuyu açmayı planlıyordum.ancak böylesinin daha iyi olduğunu düşündüm. toplam modelleri 6 parçaya bölüp kaplamaları 50 model - 50 model şeklinde yapmaya karar verdim.
""yapacağım oyun hakkında pek bilgi vermeyi düşünmüyorum " ŞİMDİLİK " ...""
yaptığım modelleri sizi göstermek isterim. böylece hatalarımı erkenden fark edip zamandan kazanmak istiyorum.
projede şuan tek başımayım... ama 3 ay içerisinde 1 kişi daha ekibime katılacak.( sınavlarına çalışacağını söyledi 2 ay sonra gelebilirim dedi )
oyun motoru : unity
programlama dili : javascript
modelleme programı : maya
kaplamalar : photoshop
elimden geldiğince düşük poligonlu modellemeye çalışıyorum... ara ara burada yaptığım kaplamarı göstererek sizlerden bilgi alma istiyorum.. şimdiden teşekkür ederim...
tarih : 10.12.2013
yapmış olduğum modeller
http://img492.yukle.tc/image.php?id=37051.jpg
kaplama
http://img492.yukle.tc/image.php?id=9292.jpg ( oyunda kullanacağım kitaplığın kaplaması )
12.12.2013
kitaplıkta toplam 37 adet kitap kaplaması vardır kaplamaları ben hazırladım. 60 adet daha kitap kaplaması hazırlayacağım böylece tekrar tekrar aynı kitabı görme sıkıntısı yaşanmayacak.resim boyutları 4k yakından görebilmeniz için.
http://img492.yukle.tc/image.php?id=62891.jpg
http://img492.yukle.tc/image.php?id=84392.jpg
http://img492.yukle.tc/image.php?id=42353.jpg
01.07.2014 ( Konu Güncellenmiştir )
yaklaşı 6 aydan fazla oldu konuyu güncelleme vakti geldide geçiyor...
Kaba modellemenin tamamını bitirdim. Detaylı modellemede yarıladım.. ( detaylı derkem sahne zenginleştirmeyi kastediyorum. )
Bazı Eksik Kaplamalar var ancak onlara bişey düşünemediğim için boş bıraktım..
Unity üzerinde işlem yapmak için erken olduğunu düşünüyorum. modelleme işlemi tamamen tamamlandığında unty üzerinde devam edeceğim...
BİR SONRAKİ GÜNCELLEME UNİTY ÜZERİNDE İŞLEME GEÇTİĞİM ZAMAN OLUCAK.
Alttaki linklerde ekran görüntüleri
1 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=52131.JPG
2 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=72452.JPG
3 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=47293.JPG
4 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=48464.JPG
5 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=94805.JPG
6 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=75676.JPG
7 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=92307.JPG
8 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=4508.JPG
9 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=66509.JPG
10 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=920210.JPG
11 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=940911.JPG
bu arada bir yanda da mobil oyun geliştiriyorum... flappy bird etkilenerek geliştirdiğim Flightless Bird ( Uçamayan Kuş ) Dün yayınlanmaya başladı...
Unity ile geliştirildi...
Google Play Linki : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.AbbasAydin.FlightlessBird
http://tf3dm.com/3d-models/weapons burdan indirebilirsin silahları
http://tf3dm.com/3d-models/weapons burdan indirebilirsin silahları
cizgi123
şimdi konu biraz eski ama cizgi123 yaptığı yorumuna sessiz kalmak olmaz. konuyu hortlatıyoruz beyler devamını getirin... Resident Evil, Silent Hill ve Metal Gear vb. oyunlar 500 den fazla olan ekiplerle yapıldı diyerek verdiğin cevaba gülmemek içten değil. açıkcası biraz düşünmen gerekir. saydığın oyunların yapımcıları yaptıkları ilk oyunları 4-5 kişilik ekiplerle başladılar ve o 500 kişilik ekipleri de başarılarının ileri düzeyidir... ve sana burdan şunu söyliyeyim kabus 22 ( 3 kişilik ekiple yapıldı ), mount and blade ( 2 kişilik ekiple başladı şimdi 15 kişilik ekipler),Darkness Within (3 kişik ekiple yapıldı)...bu saydığım oyunlar popüler ve birkaç kişilik ekipler ile yapılmıştır... demek neymiş büyük bir ekibe ve uzman kişilere ihtiyaç yokmuş...
Neo Oyun Stüdyosu yaptığınız işe saygı gösterdiğiniz sürece başarılı olursunuz. olumsuz yorumlara bakıp hevesinizi kırmayın. Size tavsiyem çıtanızı biraz indirip mobil oyun yapmanız ardından... gerisi gelicektir. şimdiden başarılar.
BAŞARILAR
ARKADAŞIM AÇIKÇASI OYUN SEKTÖRÜNE GİREN HERKES ANINDA BİR DRAGON AGE YAPAMADI ... ZAMANLA GELİŞTİRİLDİ ... SİZ İLK KAFADAN BÖYLE HAYEL KIRICI SÖZLER İLE KONUYU AÇAN ARKADAŞIN HEVESİNİ KIRIYORSUNUZ ... 06mete AÇIKÇASI BAŞARILI BİR OYUNUN YAPMIŞSIN ZAMANLA DAHA İYİSİN YAPACAĞINA İNANIYORUM...
SANA BAŞARILAR DİLERİM...
zbrushdan goz hatası
(Maya ve 3dmax)
zbrushdan goz ile aktarım yaptığımda Toll:Export:XOffset in... [IGet, "Tool:Export:X Offset"]
mayadan goz ile aktarım yaptığımda No Mesh was exported! Please, select a mesH to GozZbrush
Bump Yapımı
Mayada yaptığım kaplamalar için bump hazırlamak istiyorum. Bump yapımı için bir program var mıdır?
Zekeriya AYAN`a Teşekkür Ederim
İşe yaradı... Export işlemi gerçekleştirdim... AE programına başarılı bir şekilde export edebildim.
Mayadan after efeğe
Arkadaşlar, Maya`dan After Effect programına dosya aktarımı yapılabilir mi? .obj dosyasını İmport edilebiliyor 3D Invigorator Pro plugins ile, ancak Maya .obj olarak kaydetmiyor... Maya programının .obj olarak kaydetme plugins var mı? yada nasıl kaydedildiğini bilen var mı?