aalper286 Son Forum Mesajları
material editor
material editör çok kalabalıktı hepsini sildim düzeldi şimdilik.
Yanıt vermiyor.
Son zamanlarda program yanıt vermiyor deyip donuyor.
Sahnede dün bütün gün çalıştım hata vermedi. Hazır obje attım iki tane sıkıntı olmadı.
Ama ertesi gün açıp biraz işlem yapınca yanıt vermiyor diyor. Her açtığımda yapıyor.
İlk açıldığında tek pencerede sorun çıkarmıyor ama pencere değiştirdiğimde hata veriyor. Genelde pencere değiştirdikten sonra yapıyor.
Hazır objeleri sildim yine aynı.
Oldu. :)
Erkan Bey çok teşekkür ederim Allah razı olsun. İşe yaradı. :)
Çok güzel bir bilgi bu.
Arkadaşlar dosya yolundaki dosyalarınızın ve klasörlerinizin isimlerinin türkçe karakter içermemesi gerekiyor cmd işlemleri için. Yoksa hata veriyor.
teşekkürler
Teşekkür ederim arkadaşlar. Allah razı olsun.
Adım adım yaptım butonu oluşturdum ama tıklayınca pencere bir saniyeden az sürede görünüp kapanıyor.
Sanırım 2017 de çalışmıyormuş.
Edit : Şimdilik hepsini tek sahneye attım hallettim ama büyük dosyalarda lazım olabilir başka arkadaşlara.
Farklı dosyaları render sırasına koymak
10 adet 3ds max dosyam var. Render sırasına koymak istiyorum gece render alsın.
Cinema 4d ile yapılıyordu ama 3ds max ile nasıl oluyor?
5dk
5dk sürdü. line çizip polye çevirdim. inset ve extrude ve scale yaparak çıkarttım
teşekkürler
Teşekkür ederim çok güzel fikirler verdiniz.
Furkan Bey array tekniği güzelmiş
teşekkürler
Teşekkür ederim. Bunu düşünememiştim. Olabilir bu şekilde. Deneyeyim.
Line çizip Bevel profil ile yapmaya çalıştım oda biraz oluyor gibi ama istediğim gibi değil.
Merdiven basamaklı 3d maket dağ yapamıyorum
Fotoğraftaki gibi basamaklı dağ nasıl yapabilirim? Line ile tek tek yapmak çok uzun sürüyor.
https://yadi.sk/i/G-oKleeY3HQSfK
Box ile oynayarak kabasını
Box ile oynayarak kabasını köşeli olarak çıkartırdım. Sonra modele Turbosmooth ekleyerek vereceği tepkiye bakarak kenarlara köşelere çizgiler atarak ve karşılaştırma yaparak yapardım.
Ekran görüntüsü atarsanız daha
Ekran görüntüsü atarsanız daha çok yardım etmek isteyen cevaplar gelebilir. Eğiklik konusunda. Parça parça çizmek çok zor olur. Bütün çizdikten sonra parçalara ayır bence.
arka plandaki resme bir
arka plandaki resme bir cismi sanki oradaymış gibi göstermeye çalışıyorsun değil mi?
Eğer cismin gölgesini koyarsan yere oturuyormuş gibi görünür.
Yada kürenin çizgilerini alabilirsiniz.
Yada kürenin çizgilerini alabilirsiniz. Create Shape From Selection
Bu video belki işinize
Bu video belki işinize yarar.
https://www.youtube.com/watch?v=-cTdGjqJpeQ
cam yaparken plane ile
cam yaparken plane ile yapıyorsanız kalınlık vermeyi deneyin. shell ile çok az kalınlık verebilirsiniz. Vray`de plane ile cam yapınca yansımaları çok kırıyor. bende anlamıyorum nedenini.
link
Bu video yardımcı olabilir. Eğimli yüzeyi oluşturup yüzeye kalınlık verirken aynı zamanda chamfer yapabilirsin.
9. dk. dan sonra
https://www.youtube.com/watch?v=P2_PkbcmLUE
2 numaralı resimde solda
2 numaralı resimde solda işaretli kısma bak. chamfer yapmak istediğin çigide üç çiginin birleşimi oluşuyor(iki çizgi görünen kısımda). İşte onları da düzeltmelisin iki çizgi birleşmeli. 3 numaralı resimde düzeltilmiş hali.4 de son hali chamfer.
Yani boolean yaptıktan sonra baya uğraşman lazım tek tek düzeltmelisin.
Benim bildiğim yöntem bu.
Bir çizginin ucu açıkta
Bir çizginin ucu açıkta kalırsa yani devam etmezse bu tür sorunlar olabilir. Boolean yaparken, boolean yapacağın yerdeki çizgiler ile delmek için kullanacağın cismin çizgi sayısı birbirine yakın olursa, boolean`dan sonra o çizgileri birleştirmen kolay olur ve sorun kalmaz.
Ben böyle yapıyorum. Başka çözümleride vardır.
25 frame 1 sn.
25 frame 1 saniye yapıyor. nasıl bir hızla olay olacak ki.zaten görünmez o hız.
Vray eski sürümü silmeden
Vray eski sürümü silmeden yenisini kurabilir miyiz?
Aynı zamanda 3.0 ve 3.4 kullanmak olur mmu?
Denoiser Testi :
Denoiser Testi :
(Render 11 dk.)
http://i.hizliresim.com/oElJd2.jpg
http://i.hizliresim.com/lERAQk.jpg
Vray 3.4
Kullanan var mı?
Kolaylıkları nelerdir?
Render süresi kısaldı mı?
"Denoiser" ile noise yok etme, azaltma. Bu yöntem ile render süresini kısa tutabiliriz.
Ve diğer önemli noktalar.
f number
f number değeri kaç?
güneşin değeri kaç?
bende merak ettim neden shutter speed o kadar yüksek istior ki?
nasıl bir sahne iç
nasıl bir sahne iç mekan mı yoksa bir nesne mi var sadece.
objeye modifier`dan "normal" atarsan düzelebilir. objen vray kaplama değil mi?
render motoru
senin çalıştığın standart material . yani istediğin standart material.
Mental ray`in Arch And Desing materialini seçmişsin o yüzden farklı.
ilginç
sanki iki silindir ile olmayacakmış gibi geliyor bana. bende merak ettim. tek silindir ile yapsan ne gibi sorun olur? başka yöntem ile çözülebilir belki
mental ray
bu da mental ray olunca ki hali. daha iyi ama yine bir fazla çizgi var.
Edit: Photoshop ile düzeltiyorum artık. Aynı sorunu yaşayacaklar için faydalı olabilir.Render motoruna göre değişiklik gösteriyor.
Ink`n paint materyal vray
Masanın teknik çizimini çıkarmaya çalışıyorum ama ufak sorunlar çıkıyor ne yaptıysam düzelmedi çok araştırdım.
Masanın köşesinde karartı var.Sehpanın arka çizgisi yok.