3ddesigner Son Forum Mesajları
tetra4d plugini ile yapılıyor.başka
tetra4d plugini ile yapılıyor.başka yolunu bilmiyorum
altıneldiven; render esnasında
altıneldiven;
render esnasında etkilemez.material editorde kaplamayı tanıtıp objeye atadıktan sonra, render esnasında sadece max bilgilerine göre komut verir.harddiskten bişey aramaz yada kullanmaz o esnada
isolate selection toggle evet
``isolate selection toggle``` evet buna atayınca oldu ...
normal ``isolate selection`` atayınca olmuyor . teşekkürler :)
zaten altQ ayarlı bidaha
zaten altQ ayarlı bidaha ayarladım. ama sonuc yine aynı. ilk bastıgımda isolate yapıyor bidaha yaptıgımda isolateden cıkmıyor
ozaman ilk iş onu
ozaman ilk iş onu yapmak aşağıdan tıklamak zoruma gidiyor.
hmm ilginç.anladım teşekkür ederim.
hmm ilginç.anladım teşekkür ederim.
3dsmax 2014 isolate selection
alt q yaptığımızda aktif oluyor, ancak tekrar bastığımızda geri dönmüyor. diğer sürümlerde dönüyordu. Farkeden var mı?
yok sağlıklı bir model
yok sağlıklı bir model olur ve zaten tüm yat modelleri dediğim gibi yapılır.kimse tüm blueprintleri temin edip,onu yapmaya başlamaz.Mesela turbosquidde araştır cok model var. ama hiç birinin blueprintini bulamassın.sadece yan blueprintleri belki bulursun. top left front vs olan bulamazsın.buldugunun ya top yoktur ya left. bi şekilde eksiktir. hepsini buldugun çıksa bile gerçek resimleri uzun uzun incelemeden modelleyemessin. Ayrı bir derse gerek yok. araç modelleme derslerine bakarsan aynı şekilde yapılıyor. dediiğim gibi özellikle yat yada tren dersi gibi dersler yok.sen önce bir araç modelle tüm blueprintleri olan ..sonra eksiksiz yaptıysan yat modelle eksik blueprint ile.
evet araba dışında tüm
evet araba dışında tüm araç ve makinelerin tam blue printini bulmak çok zor hatta yok zaten...o yüzden hangi yatı yapmaya karar verdiysen,onun sadece yan görünşünü bulacaksın. bu genel formu oranı tutturmak için ...diğer detay ve ayrıntılar için google görsellerde o yatın tüm gerçek çekilmiş resimlerini indiriceksin tüm detaları kafanda bitirip modelliceksin.cok iyi incelemen lazım..bazen 15 dakka hiç hareket etmeden resimi inceliyor olman lazım . biraz sıkıcı ama . başka bir yolun yok bu tür işlerde. araçlarda bile tek başına blue print yeterli gelmez ama arabaların heryerde cekilmis bluprinti genelde olr ve işini görür.
modelleme öğrenirseniz yat da
modelleme öğrenirseniz yat da yaparsınız uçakta trende farketmiyor.
Photoshop bitmiş profesyonel bir
Photoshop bitmiş profesyonel bir çalışmada,renk ve ton ayarları için kullanırsanız daha iyi olur.Bunun içinde ileri düzey photshop bilgisi gerekmez.Bazı bir kaç brihtnes ve postproduction yapmanız lazım.phtoshopta ağaç insan araba gibi şeyler yapaylık katar tam tersine gerçekçilik katmaz.diğer konu resim üzerine calısmanızı koymak için phtoshopa ihtiyac yok.max 2014 te bunu çözersiniz bazı yenilikler sayesinde.diğer konu texture ve malzeme konusunda eksikleriniz var.ışık ve render ayarıda önemli. vrayin uzmanı değilseniz herzaman zaten yapay çıkar. uzmansanızda çok uğraşmanız lazım.kısaca vray herzaman sıkıntı..diğer konu bakış açısıdır.bakış açınızın doğru yerden olması lazım gerçekçilik için. buda fotoğraf bilgisi gerektirir. birde programın gerçekçilikte etkisi yok.cinema 4d max farketmez. material ve texture konularında unwrap olayı ve specular aomap refmap vs olaylarına girmeden realistik sonuc alınması imkansız.kolay gelsin.
``bazen dışarıya falan çık
``bazen dışarıya falan çık hava al. Parkta gez, ne bileyim, insanlarla sohbet et.``
Tüm bunları yapmadığım için şu anda çok memnunum...umarım anlamışssındır ince noktayı...
``ileri düzey farklı bir şeydir uzman olmak farklı birşey``
ilginç bir bakış açışı...kutlamak gerekir keza böyle bir bakış açısı herkeste olmayabilir...ileri düzey yani..
``söz konusu küstahlık olsaydı buradaki galeriyi çalışmalarımla bezerdim``
buda ilginç bir yaklaşım.burdaki tüm galerisini bezemiş insanlar küstah ozaman..çok ilginç..
``çizdiğim illustrasyonları, modellediğim onlarca çalışmaları koyardım``
onlarca demişsin? yüzlerce olsa hafife almazdım ama malesef..:)
Ayrıca bu kadar sinirlenmeni gerektircek şeyler yazmadım.Tek vereceğin cevap yanlış anlaşılmış olabilir diyerek ılımlı bir yaklaşım sergilemekti ancak ben çok şey bekledim kusura bakma. kolay gelsin..
yada box yap segment
yada box yap segment verip ffd ile bük bendle yada. bunda zor ne onu anlamadım eldeki çizimdeki vertexle nediye ugrasıyosunuz ki alalal ....
çizdiğin 3d yi ustalar
çizdiğin 3d yi ustalar ölçüp inşaşına başlamıcak degilmi. yay çizip bevelprofil verir misin? ...elindeki çizimle uğrasıp durmanın manasını çözemedik !..
Turan, 3dsmax de
Turan,
3dsmax de uzman demişsin, ben bu dediğine pek inanmıyorum. Eğer uzman olsaydın bu soruları sormazdın.Burada Amerikayı yeniden keşfetmeye çalışmaya yada bunun 5 dakkalık bir yolunu bulmaya çalışmana gerek yok. Hiç birşeyin en kolay yolu yoktur. Herşey uzun uğraşlar sonucu çıkar.Öncelikle bunu bil. Diğer konu, soruyu sorarken çok fazla sıkıntılar çektiğini vs. bahsetmene gerek yok. Kısaca soruyu sor cevaplayan çıkar. Senin ne iş yaptığın hangi işe girdiğin neler beklediğin ümitlerin ve yasadıgın şeyler cevaplayacak insanın cümlelerini etkilemez.Bu da diğer konu.Ayrca lütfen soru sorarken program bilgi seviyeni belirtme, keza bu hiç doğru durmuyor. 3dsmax de uzmanım şeklindeki ibareler hoş değil..Ben sana bir soru sorarım sonra bunu cevaplayamadığın anda bu uzmanım dediğine pişman olursun yada yine hoş olmayan farklı açıklamalar getirmeye çalışırsın.
Hepimizin bildiği bilmediği şeyler var. Herkes birşeyler paylaşıyor.
Arkadaşımız çok güzel link vermiş ve yöntem bu.3dsmax de modelleme diye bir konu var, balkonlar vs, yada farklı cepheler modelleme ile yapılıyor resime bakarak.Amaç mevcut birşeyi bakarak modellemek olay bu kadar basit. Videoda zaten referans resmi kullanmış ve modelleme yapmış.Daha kısa kolay bir yolu yok.
3dsmax içerisinde, modeling uzmanı, texture uzmanı, lightining uzmanı, rendering uzmanı olunabilir. Hepsinin uzmanına 3dgeneralist nedir. Sen bir generalist olarak farklı bir yöntem arama bence.
Kolay gelsin.
Solidrock maxi bozuyor. Denetim
Solidrock maxi bozuyor. Denetim masasından kaldır yükle yine bozuk geliyor :D mesela arka plana resim attığında karanlık çıkıyor taki solidrock calıstırana kadar. calıstırınca renkleri düzeliyor. yok ben standart render kullancam desende illa onu calıstırmassan karanlık cıkarırım resimlerini diyor. siliyosun solidrocku halen resimler karanlık geliyor. bu sefer iyice bozuluyor max :D
halka, en hızlısı mentalray.hızlı
halka, en hızlısı mentalray.hızlı ve güzel sonuç. en fotorealistiği şuanda corona o da en yavaşı. vray konusunda yorum yapmak istemiyorum pek ama eklenti olması sorunları olması yavaş olması ve bence mutlak suretle çalışmalarda bir yapaylığın mevcut olması beni vrayden itti. iyi çalışmalar yapan var ancak artık gerçekçilik konusunda corona çıktı onu silecek. ama dediğim gibi insanlar sistemlerini son teknoloji toplamalı böyle amaçları varsa.
dediğim çalışmayı buldum.:)
dediğim çalışmayı buldum.:)
https://corona-renderer.com/forum/index.php/topic,3341.0.html
buda açıklaması;
8/9 hours on my 2x Intel Xeon X5650 @ 2.66 Ghz, 12 physical cores..Adamda iş istasyonu var
fazla söze gerek yok :D
Corona render için çok
Corona render için çok sağlam bilgisayarın olması lazım.150 -200 pass render geçmeden isler lekeler kaybolmuyor.özellikle(yüksek çözünürlükte bittin) aynı iray gibi.render süresini 1 saate ayarlıyosun,bi bakmışssın heryer siyah noktacıklar.aslında suç bulmuyorum mantığı gitgide netleştirmesi.bekleyemedğimiz içinde netleştirememiş,ancak bana iyi kötü cok gercekci olmayan temiz render ver müşteri görcek dedigin zaman hayır cevabı veriyor.not:ayrıca matteshadow materiali yok onun için çakma yöntemler kullanmak zorundayız..piyasa standardında işlerin çabuk olması lazım. bu bağlamda en sağlam bilgisayar ile en az 4-5 saat tek kare başına beklemeden gerçekçi render alınmıyor.sitesinde klasik bir çalışma var fotoğraf gibi altın varaklı çoğu kişi görmüştür.o tür çalışmaların passlarına render sürelerine bir dikkat etmek lazım.basit olabilir daha iyi sonuç veriyor olabilir bunlara bişey demem ama tamamiyle kendi kütüphane ve portfolyonuz için fantazi işlerde kullanılır. piyasanın istediği ``müşteri bi görsün`` olayından uzak. daha profesyonel :)
diğer konu ilanlarda şu bu isteniyor olaylarına çok takmayın ben bir ilan gördüm vray bilen eleman diyor.telefon açtım ben mentalray kullanıyorum daha iyi sonuc alıyorum dedim. o ne ben anlamıyorum bana bir arkadas söyledi dedi sahibi :) yani ilanı veren kişi vray kelimesini biliyor ancak ne oldugunu bilmiyor genelde. amaç 3 boyutlu görsel yapmak.sonuc önemli....
ayrıca kaplama konusuna katılıyorum.kaplamayı texture unwrap materyal vs gibi olayları çözmedikten sonra istersen 2 dakkada fotoğraf cıkaran render motoru bul yine çalışman çizgi film gibi oluyor :)
evet bir boxun haritasını
evet bir boxun haritasını tek hamleyle unfold ile cıkarabiliyosun. ben sadece belli poligonları cıkarmak istiyorum boxun heryerini değil. diğer parçaları tek tek cıkarcam.mesela resimdeki gibi önce yan yüzeyleri cıkarcam altını ve üstünü normal planar seçerek cıkarcam. bu yolla yapmam lazım.
şu sarı gizmoda bir
şu sarı gizmoda bir sıkıntı var belkide dedim yukarıdan Freeform Mode kısmına tıklayıp sarı gizmoyu objenin ortasına çektim . belki normal objelerdeki gizmo mantığı vardır diye düşündüm yine sonuc yok.
bende silindir denedim şimdi
bende silindir denedim şimdi segment sayısını 5 yaptım.5 yüzeyli bir silindir. yani bir yüzey eksik olduğu zaman bildiğin box olcak şekilde. onda sorun olmadı. ama bir yüzey daha eksiltip boxa döndüğünde nesne yine yok oluyor. bu çok saçma. burada önemli olan yüzey sayısı sonucta bu sistem poligonları yayma işlemi yapıyor.ne alaka 4 kenarı olanı yok etmesi 5 kenarı olan yüzeyi göstermesi ? acayip mantıksız geldi bana. yanlız boxuda yayıyor ama biz göremiyoruz kafasına göre milyon kat küçültüyo yada büyültüyor.o yüzden göremiyoruz.10 dakka zoom yapıyorum görmek icin ileri geri yine yakalayamıyorum objeyi. objeyi yakalasam scale ile istedigim boyuta getircem. bence box dada calısıyor ama bir şeyi eksik veya yanlıs yaptıgımız için göremiyoruz. ben bozuk bile yapsa haritayı görmek istiyorum...ya bilen biri yokmu delirdim ya.
not: birde boxun 3 yüzeyini seçtiğimde harita kaybolmuyor çok enterasan !
rocksound; Elimde bir
rocksound;
Elimde bir kaç parçadan oluşan bir model var. Bu sorunu yaşıyorum bende daha basit olması açısından bir box yapıp üzerinde denedim. önemli olan aslında ne yapmaya calıstıgım değil. Bu sorunun nasıl giderileceği önemli. Sizin video tutoriali izledim benim sorunumun çözümü anlatılmıyor. Daha çok box mapping flatten maping yada bir kutunun açıldğı zaman nasıl göründüğü gibi temel anlatımlar var. Benim sorunumda gizmo değişiyor ve mapler buhar oluyor. ancak bu her yüzeyde değil neye göre yapıyor ve yaptığında düzeltilmesi nasıl oluyor bu konuda yardım bekliyorum.
isterseniz sizde basitçe bir box yapıp deneyin, örnek resim verdim linkten bakabilirseniz aynı sorun sizdede olacak.çünkü farklı bilgisayarda da denedim. acaba pcdemi sorun var diye.ama yok.... orada bir bilgi eksikliği var ama nedir? lütfen sizde deneyin kendiniz görceksiniz.
bir resim ekliyorum arkadaşlar
bir resim ekliyorum arkadaşlar düzeltmenin bir yolulazım profesyonel arkdaşlardan yardım bekliyorum.Buyrun resim ;
http://i.hizliresim.com/MYdD67.jpg
bir box yaptıktan sonra
bir box yaptıktan sonra bazı yüzeyleri seçip uygulayınca yok olmuyor. hepsini yada sadece yandaki yüzeyleri seçip uygulayınca hepsi yok oluyor. acaba scala mı uyguluyor cok büyüttüğü icinmi göremiyoruz öyleyse düzeltmenin yolu nedir. hiç bilen yokmu. 3dsmax 2013 kullanmaktayım.yardımlarınızı bekliyorum
sıfırdan obje oluşturuyorum öylesine
sıfırdan obje oluşturuyorum öylesine bir box yapıyorum denemek için.yine aynı sorun :/
unwrap pelt map sorunu
arkadaşlar pelt map uyguladığımda tüm haritalar yok oluyor başına gelen oldu mu ?
mesela burada duvarlar kıpkırmızı
mesela burada duvarlar kıpkırmızı ama küvet filan bembeyaz.
https://www.google.com.tr/search?q=red+bath&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=D8BxU9mqLNGA7Qbo5YCoDA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=963#facrc=_&imgdii=_&imgrc=ueg1BNt5uRvvjM%253A%3BRny-9YD7c6oK2M%3Bhttp%253A%252F%252Fcdn.freshome.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2010%252F05%252Flaufen-red-bathroom-588x560.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Ffreshome.com%252F2010%252F06%252F01%252F30-beautiful-and-relaxing-bathroom-design-ideas%252F%3B600%3B571
ArkondeR herşeyi söylemiş.Birde duvarlar
ArkondeR herşeyi söylemiş.Birde duvarlar o renk olsa bile iç mekana okadar bulaşmaz. içerisi kırmızımsı renge bulanmış.küvet filan onlar süt beyaz görünür içerisinin seramiği ne renk olursa olsun