3d-anim Son Forum Mesajları
https://www.youtube.com/watch?v=l3UEA7B998k&feature=youtu.be dersin son bölümü
https://www.youtube.com/watch?v=l3UEA7B998k&feature=youtu.be
dersin son bölümü
3ds max cat rig ile zıplama desi
https://www.youtube.com/watch?v=r6E291uLt64&feature=youtu.be
3ds max ile karakter zıplama dersi. hazırladım.
utilities kısmında Rescala Word
utilities kısmında Rescala Word Units ile kucultme veya buyutme. yapabilirsin
sadece secili olan neyse o etkilenır. Karakteri ve kemik yapısını sec ve uygula.
Cat rig de ben deniyorum sonuç alıyorum. Biped de denemedim ama bence mumkun.
Cat rig i anlatan
Cat rig i anlatan video ders vardı.
http://area.autodesk.com/tutorials?word=cat&where=1&software=&tutotips=&level=
https://www.youtube.com/user/3dsMaxHowTos/playlists
bu kanal autodesk in kanalı. burda cat rig i iyi anlatıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=PDUlLfxehDU
https://www.youtube.com/watch?v=BJ3lSbgBfvQ
Digitutors da da var.
Cat rig i ancak kullanmayı öğrenirsin.
Animasyonu öğrenmek için youtubeye Chatacter animation tutorial v.s. yaz. max de olması gerekmez ... maya tuturiallerini bile seyret.
Kolay gele
Türkçe ders rastlamadım. Youtube
Türkçe ders rastlamadım. Youtube de izle ve öğrenle öğrenilebiliyor.
http://www.sinefx.com/forum/index.php/topic,7909.msg70760.html#msg70760
+L local layer
+L local layer
+W World layer
uygulamadaki farkı bilmiyorum...
+L bana yetiyor.
Sol koldaki animasyonu sağ
Sol koldaki animasyonu sağ tarafa aktarmak için: Sol kol üzerine gel,mause sağ tıkla; çıkan drop menuden save anim, ardından animasyonun hangi kareleri olduğunu yaz ve onayla , sonra sağ kola gel; load animation u seç, bulunduğun frame e dikkat et ,çünkü hafızadaki animasyon o kareden itibaren geçerli. Bunu poz için yapmak istiyorsan save pose load pose ile de aktarabilirsin.Bunlar animasyon aktifken işe yarar.
Abs layer altına bir +L layer ekle ve orda animasyonu yap.Nedeni nedir bilmiyorum ama iki key arasında ki haraketlerde tuhaf geçişleri olmuyor. Gible luck tarzı olay gibi.
Teşekkürler.Enteresan bir durum.Bakalım fayda
Teşekkürler.Enteresan bir durum.Bakalım fayda edecekmi.
cat rig euler rotation problem
http://www.youtube.com/watch?v=4HehYXssNBw&feature=youtu.be
yukarıdaki linkte görülen problemi çözemiyorum.İki key arasındaki geçişte gimlelock olayı da mevcut değil ...bu garip geçişi son key i silip tekrar yapınca çözebiliyorum , ancak pratik değil key poziyyonu kayboluyor....
Setup kısmında ayak için bir ayar varmı yoksa.?
Yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
Bacak rigleme esnasında hafif
Bacak rigleme esnasında hafif kırık zaten...
http://www.youtube.com/watch?v=x6QR5CIJTSI
hazır yurume layer koymadım.Kendim
hazır yurume layer koymadım.Kendim yürüme animasyonu yaptım.Sizin cevabınız içinde teşekkür ederim.
cat rig knee(diz) problemi
Kendi oluşturduğum modele göre oluşturduğum cat rig de yürüme animasyonlarında bazen knee de(diz) : KEY key animasyonun -in between- kısmında (ana key pozlarında değil) diz tuhaf bir dönüş yapıp ana pozlardaki pozuna geliyor.Cat rig kullanıp ta bu tip sıkıntı yaşıyan varmı varsa çözümü ne olabilir...
Animasyonda araba çaprması esnasında
Animasyonda araba çaprması esnasında çocuğa çartığı yerde arabanın itme kuvvetini çocuğa iletmemişsin.Çocuk çarpma yerine zıplayı aynı düzlemde aynı yere düşüyor.Arabanın tam vurma anında yavaş çekime geçebilirdin...
Yürüme hareketi çok iyi olmaına rağmen hastane deki haraketleri ise çok yavaş ve robotik kalmış, ikisi hareket uyumsuz olmuş...
Ortam modellemesi genel olarak iyi olmuş...SAdece ağaçlar çok basit kalmış.Biraz daha ağaç havası kazanabilirdi...
Eline sağlık seslendirme müzik ve efekler bence başarılı.
Konu olarak basit kalmış diyebiliriz.Nesela kulaklık ile müzik dinlemekte de aynı sorunlar var...
animasyon meraklıları için linkler
http://www.11secondclub.com
http://www.youtube.com/user/AnimSchool/videos
http://www.youanimator.com/
http://www.youtube.com/user/keithlango/videos
http://www.carlosbaena.com/resource/resource_tips.html
http://animatorsresource.blogspot.com/
http://www.fjasmin.net/walk_cycle_tutorial/index.html
http://brendanbody.blogspot.com/search/label/Tutorials
http://www.masteranimator.com/index.html
http://gorillaanimatorsresourcespage.blogspot.com/
http://afightingpanda.blogspot.in/
unhide all seceneği ile
unhide all seceneği ile gizli olan biped i görünür kılabilirsin.Bone (kemik) sistemi ile değilde max içinde hazır olan biped kemik sistemi olduğunu o resimdeki parmak uçlarındaki yeşil nodelerden anladım....
3ds max cat rig ile blocking ve animasyon
http://www.youtube.com/watch?v=XxfZQ3F2mrU&feature=youtu.be
Adnan bey, yazdıklarınızı dikkatle
Adnan bey, yazdıklarınızı dikkatle okudum.Türkiye de maya kullanımı son zamanlarda yaygınlaştı zaten, Maya`nın dışarda çok yaygın olmasını da çok iyi açıklamışsınız...
Ben aslında şu an çocuklara yonelik çizgi-dizi animasyon yapan şirketlerin daha çok hangi programı tercih ettikleri....
TERCİH NEDENLERİNİ sormuyorum .....
Sanki bir istatistiki veri gibi dusunuyorum...
verilen cevaplar için teşekkür
verilen cevaplar için teşekkür ederim.Biraz biraz cevabımı alıyorum...
Sektörde çalışan birileri cevap
Sektörde çalışan birileri cevap yazar diye umuyordum....
MAX
MAX MAYA
ATIŞMASI İSTEMİYORUM ARKADAŞLAR.....
Sadece soruma yonelik cevap arıyorum.....
Cevabın için teşekkürler ama
Cevabın için teşekkürler ama soruma tam cevap daha gelmedi...
Animasyon şirketlerinin program tercihleri hakkında
Trt veya diğer özel kanallara çizgi dizi tarzı animasyon hazırlayan firmalar, daha çok maya mı, yoksa 3ds max mi kullanmayı tercih ediyorlar...
Neden soruyorum...
Maya ile hazır rig yok ve özel tercihler için(mesela poz kaydetme vs...)scritler gerekebiliyor sanıyorum.
Max de cat rig kullanım kolaylığı poz saklama yukleme,animasyon saklama yukleme gibi hazır aracları var...
İlanlara baktığımdan sanki maya ya doğru bir tercih var gibi....
Burda max maya kapışması için konu açmadım.Elbette animasyon bilen kişi için program farketmez...Benim sorum da bu konular yok....Sadece proje iş akışı için tercihen hangi programlar tercih ediliyor...
http://s1310.hizliresim.com/1g/g/tlb8j.jpg http://s1310.hizliresim.com/1g/g/tlb9u.bmp
http://s1310.hizliresim.com/1g/g/tlb8j.jpg
http://s1310.hizliresim.com/1g/g/tlb9u.bmp
3Dhippiede ile tek kare
3Dhippiede ile tek kare render aldım ve deneme iyi çıktı verdi.Şimdide hareketli bir test render alıp after de sağsol görüntüyü 3dglass effect ile compozitliyorum...Umarım iyi olacak...Bu teknoloji terimlerine çok yabancıyım... Acaba monitorun 60 h. ve grafik kartının da 3dvision u desteklememesi red cyan strereoscopic görüntü yü kırmız ve mavi gözlükle algılamada sorun yaratırmı.Su an 3d görüntü ler özellikle sizin fotonuzda dderinlik aldım...Sanırım sorun yok gibi...
verdiğin bilgiler için teşekkürler
verdiğin bilgiler için teşekkürler Murat.Olayı anlamaya çalışıyoum. Yüklediğin resim çok iyi...Max de bu işleri çözmeye çalışıyorum..ama görüntü bazen olmuyor burda da olduğu gibi.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vfEclR-ugcA
Spacing iki göz arası mesafe
Distance :uzaklık ama neyin uzaklığı olabilir?
FOV ile burda ne amaçlanıyor...
Bunları biliyorsan daha makbule geçecek..
3Dhippie yi de denedim ama sadece sağ ve sol render veriyor birleştirmeyi nasıl yapıcam anlamadım...
Erkan bey çalışmlarıız da
Erkan bey çalışmlarıız da 3 d tam olmuş.Ayar olarak camera odak noktası dedğiniz ne olabilir.
Bu ra ben http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/render-3d
scrip kullandım .
odak noktası ayrı acaba
odak noktası ayrı acaba kameranın hangi ayarı ile ilgili olabilir.Max de render 3d diye bir script buldum.Lakin kırmızı mavi kaymaları ne oranda olmalı kestiremedim.
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/render-3d