2e3a Son Forum Mesajları
Sorunu çözdüm arkadaşlar!
1) Önce Programı silin
2) C:\Users\[username]\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2014 - 64bit\enu\ Bunu sil
3) Yeniden Yükle
4) C:\Users\[username]\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2014 - 64bit\enu\ dosyasının uzantısındaki dosyayı bununla değiştirin.
C:\Users\[username]\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2014 - 64bit\enu-temp\
ENU ismine ENU-TEMP yaz...
Koordinat, koordinat ve koordinat
Her seferinde öğrencilerimede söylediğim şey; AutoCAD programında çizim yaparken koordinatlarınıza dikkat edin.
Orjine yakın çizin, Z koordinatında çizim yapıldıysa bunun zararını revit ve max gibi programlarda görürsünüz...
Kısacası autocad programında dosyayı aç kardeşim, Serbest orbital hareket ile projenin etrafında dön bir. Eğer yukarlarda çizgiler varsa sorun işte bu.
Z koordinatında çizim yapılmış...
Bire bir olmaz
2009 sürümüyle bire bir olmaz ama bu ara yüz 2009`a benzerdir.
Pyhysical kamera kullanacaksınız
Vray 3.2`de vray kamerası yok. 3.4`de de...
Physical kamera kullanıp vray kamerada yaptığınz ayarlarıyla aynı tutmanız yeterli. Denedim aynı sonucu aldım.
3ds Max 2016 vray 3.2`de denedim...
Open GL
Ekran kartı sürücüsünü Open GL seçince genelde olur. Buda normal. Düşük kalitede hızlı çalışmasını sağlar 3Ds max programının. Bu nedenle gerekesiz görüntüleri kaybeder yada kaliteyi düşürür... Hata değil aslında.
Manüler hakkında
Oradaki menüler ara ara kaybolur. Grafik kartı yeterli olmadığı zaman hem o menüleri hemde sağ köşedeki viewcube gizlenir. Aslında ordaki menüler orda. Mouse ile sol köşeye git tıkla. menüler açılır...
Final Gather
Merhaba, Final Gather seçeneğinin auto seçeneği yoktur. Işığın dağılımına göre yani gece ve gündüz aydınlatmasına, iç ve dış mekan çalışmasına göre düşük, orta ve yüksek seviye şeklinde ayarlarsınız.
MentalRay mi kullanıyorsunuz?
Evetse, Necmi hocanın yazsını okumanızı tavsiye ederim;
http://www.tr3d.com/forum/oku/mentalray/mental-ray-render-ayarlari/
Buradan yapabilirsin.
Customize menüsünden Vieawports sekmesinde sağ alt köşede selection işaretçisini kaldırman yeterli.
Siteden indirebilirsin kardeşim
http://www.itoosoft.com/forestpack.php
Lite sürümünü indirebilirsin. Nasıl kullanacağını gösteren videolar mevcut youtube kanalında.
Sadece sorunun bu değil
Merhaba,
Farkettiysen quick menu de silik sende.
Windows 10 yada windows 8.1 mi kullanıyorsun?
Bende bunlardan ikisini kullandım aynı sorun çıktı.
windows 8`e döndüm.
LIST hatası
Arkadaşlar,
Daha öncede yazdım fakat cevap alamadım.
3Ds Max 2015 ve 2016 sürümlerinde Genel LIST sorunu yaşıyorum.
Attach list yada Object Select List olsun yada explorer list olsun; bu panelleri açıp scroll kısmından tutup hızlıca aşağı yada yukarı çekince max hata veriyor.
Birşey dikkatimi çekti bu sorun Vray 3.2 yükledikten sonra karşıma çıktı...
Sorunun ekran görüntüsü
Konuyla ilgili ekran görüntüm bu şekilde arkadaşlar.
Bu soruna çözüm getirebilecek birileri var mı?
Arkadaşlar,
Daha öncede yazdım fakat cevap alamadım.
3Ds Max 2015 ve 2016 sürümlerinde Genel LIST sorunu yaşıyorum.
Attach list yada Object Select List olsun yada explorer list olsun; bu panelleri açıp scroll kısmından tutup hızlıca aşağı yada yukarı çekince max hata veriyor.
Birşey dikkatimi çekti bu sorun Vray 3.2 yükledikten sonra karşıma çıktı...
Arayüz
Arayüzünü hiç beğenmedim.
Komutların simgesi anlaşılır değil.
Çok yapay durmuş.
Komutlar silik duruyor. Renkleri soluk.
MentalRay yok
3Ds Max 2017 içinde standart olarak gelen NvidiaMentalRay yok.
Vray de olduğu gibi sonradan yüklenmesi gerekecekmiş...
3Ds max 2012 Hair and Fur sorunu
Max 2015 de sorun yaşamıyorum fakat 2012 versiyonunda sorun yaşıyorum.
Yazdıklarınızı denedim ama sorunu çözemedim.
Foyaları elbet çıkar
Başkalarının çalışmalarını kendileri yapmış gibi göstermeleri içler acınası bir durum.
Ama çok üzülmüyorum. Sonuçta buna inanıp iş verenler aldıkları sonuç karşısında bunları farkedeceklerdir.
hayır farketmez
Hangisi ucuzsa onu alın. Marka farketmez. çipset önemli. ikiside gtx970.
GTX 970 kesinlikle diğerlerine göre daha iyi
GTX 970 4Gb önceki listelerinize göre daha iyi.
Bende Asus Gtx970 4Gb var çok memnunum.
Render setup
Render setup > Common sekmesi > Output size
Buraya istediğin çözünürlüğü yaz.
Safeframe render penceresindeki görüntü ebatlarını viewportta gösterir.
Output size nasıl ayarlarsan viewport ona göre aynı ebadtlara gelir.
Diffuse kanalına gir....
Diffuse kanalına girip "Tilling" başlığı altında
U: 1
V: 1
Yazar.
Bunları aynı sayılar olacak şekilde (aynı oranda olmak zorunda değil aslında) arttır.
Şuan çatıda 1 tane resmi kullanıyor ve çatının boyutuna göre resmi sığdırıyor. Bu nedenle çatı kaplaman büyük duruyor.
Sen Resmi çoğaltıp dizmen (çatı resmini böylece küçültür) gerekiyor. U ve V sayı değerlerini arttır. Mesela 5 yaz ikisinede...
LOFT alt modunda shape ile düzenlemeyi deneyin
Sorunuzu net anlamadım sadece tahmin ettiğim sorunsa şöyle ilerleyin;
LOFT uygulayın şeklinize sonra Modify kısmından LOFT alt modu olan "shape" geçin,
"Compare" butonuna tıklayın.
Pencere açılacak.
Pencerenin sol üst kşeseinde; "Pick Shape" butonuna basıp "S" şeklinizi seçip döndürürün "rotate" yardımıyla.
Çok teşekkür ederim hepinize
Erkan ve Celal bey çok teşekkür ederim.
Verdiğiniz cevaplar çok tatminkar. Buna göre bir yol izleyeceğiz.
Tekrardan teşekkür ederim, saygılar.
500 milyon polygon için Sistem
arkadaşlar "500 milyon" polygonlu bir çalışma var ve animasyon uygulanacak.
500 bina ve arazi. Gerçek model ağaçlar kullanılacak.
tek bir bilgisayarda bunu yapmak istiyorum. Bu bilgisayarda olması gereken minimum bileşenler ne olmalı?
Tek bilgisayarla bu iş olur mu yoksa 2-3 bilgisayarla mı bu iş olur?
her ikiside olur
Her iki render motoruda iyi sonuç verir. Bir tanesini seçip uzmanlaşman gerekir sadece. İkisinde de detay ayarlar püf noktaları vardır. Bunları çok iyi çözmen gerekiyor sadece. Bol bol deneme yapacaksın.