sözüer mimarlık tasarım
kusakog (ahmet kuşakoğ) program: 3ds max 2010 design + mental ray + ps Süre: 2 gün 23 yorum yapıldı 3/10 (8 kişi beğendi)
Serbest bir çalışma mental ray ile render alınmıştır + psd. .projedeki mobilyalar hazır objeler.sahnede 62 adet fotometrik ışık kullanılmıştır. tabiki render süresini uzattı. render süresi ortalama 5 saat sürdü.
sözüer mimarlık tasarım için Yorumlar
elinize sağlık. sırf mentalray olduğu için yazmak istedim. Kaplamalar çok güzel ellerinize sağlık. Kamera açısı biraz geniş olmuş. ya metal yüzeyin fazlalığı yada yansıma yüzeyinin fazlalığı , gözü yoran birşeyler var. Tavan kaplaması çok hoş ama texture çözünürlüğü çok etkilemiş
- Offline
- Erkek
tesekkur ederım murat bey yorumunuz için.sanırım sizde mental ray kullanıcısınız mentalci bulmak cok zor :)
- Offline
- Erkek
evet bende mental ray kullanıyorum. mental ray kullanan bulmak gerçekten çok zor. bilende bilmeyende hemen kötülüyor mentalrayi
- Offline
- Erkek
biz sizle bi mental kardeşliği kuralım murat bey
- Offline
- Erkek
Vallahi olur, bilgi birikim paylaşıma her zaman açığım:)
- Offline
- Erkek
vray ciler kardeşlik kurmaya çalıssın bence. biz mentalray cilerin bişey yapmasına gerek yok :) ayrıca mentalraye laf atanlar kötü diyenler vs. biraz araştırıp dünyanın en kullanıslı hızlı ve photorealistic render motorunun mentalray oldugunu anlarlar zaten. sitesindeki çalısmalar bile yeterli zaten :)senin yptıgın bu çalısmada zaten laf atanlara kapak olur . :)
- Offline
- Erkek
aynen ole katılıyorum sıze erdem bey. ama olsun bende sunu istiyorum nasılki vray kullanan kulanıcılar bilgi alışverişinde bulunuyorlarsa bende mentalcilerinde böyle yapmasını istiyorum.
- Offline
- Erkek
mental daha zor oldugu için çok fazla kişi bilmiyor ahmet bey. ama vray çok zor değil. türkçe kaynakta çok olunca.tercih edilme sebebi oluyor. insanlar zor olana değil herşeyin kolay olanını seçer araştırır. siz zaten mentalreyi baya ilerletmişssiniz. tabi daha kafanıza takılan şeyler vardır elbette. onlarda zaman içerisinde olur. mesela ben mentalray içerisindeki leather (deri) materyalinin gerçekçi sonuc vermemesinin nedenini merak ediyorum. ayrıca bir ton parke çeişidi var. ama beyaz parke olmamasıda çok tuhaf. GI değerlerinde samplin radiusu açmak lazımmı .ve GI değerleri neye göre yapılır. gibi bir çok sorunla mücadele ediyorum. onun haricinde baya geliştirdim kendimi
- Offline
- Erkek
ben mentalrayın zor olduğunu düşünmüyorum. arc&design malzemnin vray materialden pek bir eksiği yok. Vray tercih sebebinin kulanktan dolma hızlı render olayı diye düşünüyorum ve birde hazır modellerin çoğunun vray kaplı olması. kimse zahmet edipte malzeme bilgisi öğrenmiyor bunun yerine direk olarak vraye geçiyor
- Offline
- Erkek
erdem bey dedıgınız gıbı drı konusunda bende tam ıstedıgım sonucu alamıyorum, fakat GI degerlerinde Samplin radiusu önemli.eger dış mekan render alacaksanız GI komle aktıf etmeyıp sadece fınalgather ile render alsanız bıle cok ıyı ve hızlı sonuc elde edersınız. ama ıç mekan renderlarında GI kesınlıkle onemlı, samplın radiusunu optımıze for final gather ı acmanız gereklı ve samplın degerını sahnenın olcusune bakıp mesela en buyuk olusu 800 cm se onda birini yanı 80 degerını samplın degerı yapmanız gerekecek.
- Offline
- Erkek
Kapalı
kusakog Diğer Çalışmaları
Eklediğim Çalışmalar
Render ve Resimler
Yeni Mesajlar
- mateus: güzeel çalışma olmuş
- kaplan_yavrusu: bazı tespitlerim var ama saklı tutuyorum.başarılar dilerim.
- kaplan_yavrusu: sıkıntı ve problemleri sıralamak yerine ve hemde canını sıkmak istemediğimden mütevellit tebrik eder başarılar dilerim.
- mateus: modelleme detaylı olmuş emeğine sağlık
- gokhantastan: Elinize sağlık gerçekten güzel bir çalışma olmuş.
- KrmmcR: Teşekkür ederim abim
- KrmmcR: Çok teşekkür ederim abim
- olcaysaymar: Emeğine sağlık Kerem
- olcaysaymar: Ellerine sağlık kardeşim
- mateus: güzel çalışma eöeğine sağlık
- ArchiVisione: diğer bir açı
- ArchiVisione: başka bir açı