Cicek
St_Anger (Emre Can Bilici) program: 3dsmax, Mentalray Süre: 2 saat 7 yorum yapıldı 0/10 (1 kişi beğendi)
Dekorasyonuyla çok uğraşmadığım sade hazır modellerden oluşturulmuş bir çalışmadır. 3dsmax Mentalray de material ve ışıklandırmamı geliştirmek için denediğim bir sahne.
Cicek için Yorumlar
öncelikle güzel render olmuş tebrik ediyorum .vray kullanan biri olarak merak ediyorum sizce mental ray i öğrenmelimiyim? vray le mental ray arasında hangisini önerirsiniz ?
- Offline
- Erkek
bence render kalitesi olarak fark yok aralarında.adamlar default scanline renderer ile bile güzel render alabiliyor. :) bence mental ray güzel.çünkü mentalle başladım :)
- Offline
- Erkek
Merhaba semih. Öncelikle bu soruna yanıt verebilecek bu sitede çok üstad var. Ama en azından sana kendi tecrübelerimden bahsedebilirim. Bence her ikiside çok iyi render motorları ve bu fark kullanıcının tecrübesiyle alakalı. Soruna daha detaylı şöyle yanıt vereyim. Ben mentalrayi 3dsmax ile hazır gelmesi ve ilk karşılaştığım rendermotoru olması, tabiki herhangi bir kuruluma ihtiyaç duymaması, ardından da vray e göre birazdaha hızlı render almasını öğrenmemden dolayı tercih ettim. Özellikle video render alıyorsan render optimizasyonu çok çok daha önemli. Bir de renderfarmın yok ise durum önemini gösteriyor. Elbetteki her motorun kendini öne çıkartan özellikleri mevcut. Ama piyasanın kullanıcıya etkisi daha fazla. Çoğu insan daha elindeki hazır kurulu render motorunu denemeden vray e geçiyor. Çünkü piyasada vray kullanıcısı çok. Sebebinin hazır render setuplarının fazla olması diye düşünüyorum. Vray ile de olsun mentalray le de olsun istediğin gerçekçiliği yakalayabilirsin. Yeterki bir render motoru nasıl çalışıyor, bir render olurken arkadaki hesaplamalar nasıl oluyor öğrenmelisin. Gördüğüm şu ki Render ve bu işlemin parametreleri hemen hemen tüm render motorlarında aynı. Tek fark ise arayüz ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Finalgathering, Globalillumination, AmbiantOccolation gibi ve diğer parametreleri de biliyorsan aslında başka bir render motorunda da render alabilirsin demektir. Çünkü render almanın mantığı hepsinde aynı. Her ikisi de raytracing ( ışın izlemeli ) render motorları. Render alma mantıkları hemen hemen aynı. Her motorun kendine has bir gelişmişlik özelliği var gibi gözüküyor. Ama render motorları daha çok piyasadaki kullanım alanları ve amacına göre değişkenlik gösteriyor. Mimari sektörde çoğunlukla Vray kullanıyor ki senin de vray kullanman bu alanda önemli. Sebebi senin çevrendeki iş arkadaşların da vray kullanıyor olucak. Böylece dosya alışverişinde sıkıntı yaşamazsın. Mentalray in ağırlık alanı genelde film sektörü. Bu vrayin de bu alanda kullanılmadığını göstermiyor. Pek çok filmde de Vray mevcut. Mesela animasyon sektörü tamamen maya ve renderman üzerine. Yine mimaride ve oyun sektöründe 3dsmax ağırlık gösteriyor. Bu senin iş yapıcağın sektöre göre değişkenlik gösterir diye düşünüyorum. Aksi taktirde sen vray iyi bir motor diye tercih etmiş olsan bile mentalray kullanan bir kullanıca senden dah iyi olabilir. Senin neyi ne kadar iyi kulllandığınla alakalı.
- Offline
- Erkek
gerçektende aydınlandım ben uzun yıllardır vray kullanıyorum , ancak mental ray i de merak etmiyor değilim bu yüzden denemeyi düşünüyorum render süresindeki farktan bahsetmiştin o fark ne kadar mesela? 2000x1000 lik aynı sahne aynı kalitede vrayde 1 saatte alınıyorsa mental ray de kac dk da alınır ortalama ?
- Offline
- Erkek
Böyle bir hesap yapmak mümkün değil. Yani kg ile ölçebileceğinden daha karışık. Terazi gibi sağa mentalray sola vray koyamıyorsun. Kullandığın texturenin çözünürlük ve boyutu. GI, FG, Reflection, Refraction ve render filtering samples değerlerin + ışık sayın. ışıklar çoğaldıkça photon hesaplamaları uzuyor. Işıklarının shadow sample değerleri, çözünürlükleri. Bunların hepsi farklı farklı şekillerde renderinin süresini uzatır. Mentalray 3 dk. vray 5dk. demem mümkün değil ki sahnede ne kadar yansımalı ve geçirgen objen var bunları hiç bilmiyorum. o yüzden böyle şu kadar dk. sürer gibi bir yanıt ta veremiyorum ki render çözünürlüğün epey bir yüksek. Tabiki iş teslimi için gereken çözünürlük buysa mecbur. Şunu da eklemek isterim. Mentalray in lisans sıkıntısı yok. Bir firmada çalışıyorsan ve vray kullanıyorsan her bilgisayar için vray kurman lazım ki bu da çok ciddi bir meblaha. Ama mr de bu sıkıntı yok. Render farm istiyorsan farm olucak bilgisayara 3dsmax i 30 günlük deneme sürümü olarak kurman yeterli. Yıllarca o bilgisayarda render alabilrsin ama max i kullanamazsın. bir de şuradaki link e bak istersen faydalı olabilir: http://www.tr3d.com/forum/oku/mentalray/mental-ray-mi-yoksa-vray-mi/
- Offline
- Erkek
Semih. Sana işini kolaylaştırıcak bir öneri. Belkide zaten biliyorsundur. Yinede paylaşayım. FG ve GI hesaplatmak diye bir şey var. FG yi önceden hesaplatıp bu hesapları bir dosyaya yazdırıp sonra render hesaplamanda renderine eklemeni öneririm. Böylece renderini hızlıca bitirmiş olursun. Final Gather ve Globalillumination ayarlarını önceden düşük bir çözünürlükte hesaplatıp fg yada gi dosyası oluşturuyorsun. Sonra renderini almak istediğin çözünürlüğe getirip FG ve GI değerlerini es geçip render aldırıyorsun. Bunların ismi Final Gathering Map, GI Map olarak geçer. Tabi bu Mentalray için. Vray de de böyle bir ayar özellik muhakkak vardır. Araştırmanı öneririm. Çünkü çok büyük çözünürlüklerde Photon hesaplaması çok uzun sürüyor. İşte bu hesaplamaları önceden daha küçük çözünürlükte hesaplar isen daha kısa sürer ve asıl render aşamasında bunları renderinin üzerine yazdırırsın. Yardımcı olabildiysem ne mutlu. Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
irradiance map ve lighcache i hesaplayıp ardarda seri kullanabiliyorsun , vray konusunda sıkıntı yok ancak mental ray i merak ediyorum galiba öğrenip farkı kendim görmem en iyisi olucak :D çok teşekkür ederim değerli yorumlarınız için gerçektende aydınlattı beni. iyi haftasonları diliyorum
- Offline
- Erkek
Kapalı
St_Anger Diğer Çalışmaları
Eklediğim Çalışmalar
Render ve Resimler
Yeni Mesajlar
- mateus: güzeel çalışma olmuş
- kaplan_yavrusu: bazı tespitlerim var ama saklı tutuyorum.başarılar dilerim.
- kaplan_yavrusu: sıkıntı ve problemleri sıralamak yerine ve hemde canını sıkmak istemediğimden mütevellit tebrik eder başarılar dilerim.
- mateus: modelleme detaylı olmuş emeğine sağlık
- gokhantastan: Elinize sağlık gerçekten güzel bir çalışma olmuş.
- KrmmcR: Teşekkür ederim abim
- KrmmcR: Çok teşekkür ederim abim
- olcaysaymar: Emeğine sağlık Kerem
- olcaysaymar: Ellerine sağlık kardeşim
- mateus: güzel çalışma eöeğine sağlık
- ArchiVisione: diğer bir açı
- ArchiVisione: başka bir açı