Kitchen
tanercndn (taner candan) program: Cinema 4D Süre: 15 dakika 13 yorum yapıldı 4/10 (22 kişi beğendi)
Cinema4d ve vray ile yaptığım bir çalışma. Hazır model olarak çiçek, lamba ve sandalyeler kullanıldı. Yaklaşık render süresi 15 dakika sürdü. Postpro için Ps cs5 kullandım.. Herkese çalışmalarında başarılar diliyorum.
Kitchen için Yorumlar
elinize sağlık güzel bir çaşlışma olmuş.
- Offline
- Erkek
ışılandirma harika metaryalerde cok iyi işıklandirma ve metaryalerden biraz bahsedebilrimsiniz.. cok hosuma giti.
- Offline
izzet bey yorumunuz için teşekkür ediyorum !
- Offline
- Erkek
mikayil bey,
yorumunuz için teşekkür ederim.
Öncelikle Cinema4d kullanıyorum ışıklandırma ve materyalleri VRAY FOR Cinema 4D için yazıyorum. 3DS MAX için materyal yapısı hakkında tam bir bilgim yok. Siz hangi programı kullanıyorsunuz bilmediğim için bunu söyledim...
Işıklandırma için vray area light ve vray sun light kullandım. Area light ı pencereye konumlandırdım Vray sun lightı ısıgın ıcerı direk olarak girmemesi için mekanın tam tepesine ufak bir açı ile yerleştirdim. Bu sayede vray sun nın mekana direk ışığından ziyade sadece sıcak bır renk vermesini sağladım.
Materyaller için;
a) Ahşap zemin için: Tamammen kişisel bir texture kullandım. (CG TEXTURES dan bulabilirsiniz kaplamaları...Reklam amacı ile yazmıyorum guzel bir kaynaktır faydalanabilirsiniz) Specular için Ps de hazırladığım aynı kaplamanın specular mapini kullandım,bunu aynı zamanda c4d nin içinden de rahatca yapabılıyorsunuz.Ayrıca specularda Fresnel`i de aktif hale getirip uygun bir değer verdim. Bunp için herhangi bir map hazırlamadım. Tamamen bumpsız bir materyal. Ama kullanılması buyuk olcude fark yaratacaktır gerceklik katması için.
b)Sandalyeler ve dolap için beyaz parlak bir materyal kullandım. Yine bunun için specular ve fresnel aynı zamanda Reflection glossiness` a uygun bir değer vererek yansımaları yuzeyde dağıttım.
c) tabak ve bardaklar için sandalye ve dolapda kullandığım materyali tekrarladım fakat burda tek fark specular daki reflection glosiness değerini biraz daha arttırdım. (Buradaki arttırma tam olarak ters anlamdadır arttırınca yansımalar daha belirginleşir.)
d) Ahşap raflar ve yemek masası için zemin de kullandığım materyal aynıdır sadece texture farklıdır.Masanın ayakları ve masanın altı için kullandığım beyaz materyal sandalyede kulladığım materyalle aynıdır.
e)şarap şişesi,nar ekşisi veya balzamik sirke... nasıl algılanıyorsa :)) bu şişelerin materyalleri hepsinde aynı olup diffuse u tamamen kapatım refraction ı aktif hale getirip uygun bir renk secmeye çalıstım.IOR değeride normal bir cam değeri kullandım.Yansılmalar için tekrar specular ve fresnelı kullandım. Kapakları için kırmızı diffuse ve specularla az bir parlaklık verdim.
f) Lamba için hazır model oldugundan materyali ile birlikte kullandım. 2adet specular kullılmıstı. detayına bakar merak ederseniz onuda söylerim. Şuanda bakamıyorum :)
g) Pencerede kullanılan cam ile şişelerdeki cam aynıdır. Refraction rengini beyaz olarak secip kullandım. Yansımalar için aynı şekilde specular kullandım.
H) Tavan için specular ve fresnel degerlerini düşük kullandım. Texture ı Photoshop da kendime göre hazırladım.
ı) Koyu duvar için tekrar bir texture kullandım. Specular için Ps de hazırladığım specular map kullandım. Tekrar düşük bir değerde fresnel kullarak haff bir yansıma verdim.
i)Çiçek için sadece sarı ve yapraklar içinde yeşil renk kullanarak yansımalar için specular ve fresnel kullandım.
j) Dış mekan için tekrar bir texture kullandım. Yani dışardaki yapı (bina) için. Burda önemli olan diffuse daki texture`ı Luminosity e aynen copyalamktır. Bu sayede dış mekan daha parlak görünecektir.!!
Bunların dışında Postpro yapmak zorunda hissettiğim bazı yerler oldugundan Photoshopda gerekli ışık ayarlarını renk ayarlamalarını yaptım. Çünkü render sonrası eksik olabilecek şeyleri düzenlemek veya düzeltmek için bunun daha kolay bir yol olduğunu düşünüyorum. Yoksa mükemmel bir render almak için gerçekten çok emek harcamak gerekebilir. Resim editleme programı ile geri kalan işleri halletmek daha faydalıdır bence.
Biraz uzun oldu ama yardımcı olabildim mi açıklaya bildim mi bilemeiyorum ama detaya inmek burada biraz zor oluyor. Çok detay içeren konular bunlar elimden geldiğince Cinema4d kullanıcısı olduğunuz var sayarak basit yoldan anlatmaya çalıştım..
Tekrar teşekkür ediyorum yorumunuz için.
- Offline
- Erkek
sahne aleso diye hint kökenli ispanyol bir arkadasımızın calısmasının neredeyse birebir kopyası olmuş yanlız.
http://www.aleso3d.com/blog/?p=1198
- Offline
- Erkek
Aleso-3d bu sahneyi 40 dolara satıyormuş, demekki isteyen alıp kendince modifiye edebilir. detay kısmında bunu belirttikten sonra sorun olmaz.
- Offline
- Erkek
Selamlar,
Sahnenin orjinalini web de paylaştığınız adresten bulabilirsiniz. Sahnenin aynısının olmasının herhangi bir sorunu var mı sizin açınızdan bilmiyorum. Sahneyi zaten ben tasarladım demedim. Bu tamamen ticari niteliği olmayan bir çalışma. Çalışmalarımda referans aldığım sahneler oluyor genelde. Bunların tamamı da kendimi geliştirmek ışık ve materyalleri doğru kullanabilmek için.
Sizde muhakkak webde gördüğünüz çalışmalardan örnekler alıp kendinizi geliştirmek amacı ile çalışmalar yapıp daha iyi sonuçlar almaya çalışıyorsunuzdur.
Benim yapmış olduğum çalışmada buna bir örnektir.
- Offline
- Erkek
Sahnenin orjinali o adreste satılıyor, indirme link ivarsa ben göremedim.
hazır sahne kullanmanızı kimse eleştirmiyor. ama detay kısmında bunu belirtmeniz gerekiyor.
Bu açıklama sanırım biraz eksik kalmış: " Hazır model olarak çiçek, lamba ve sandalyeler kullanıldı"
- Offline
- Erkek
Selam drekon,
Sahneyi dediğiniz üzere satın alıp gerekli modifiyeleri kendinizce yapıp farklı şeyler oluşturup kendinizi deneye bilir, hazır olan ışık ve materyallere göz atıp nasıl kullanıldıklarına nasıl oluşturulduklarına bakabilirsiniz. Ben şahsen satın almadım. Alsamda bana pek bir faydası dokunmuyor çünkü sahne tamamen 3DS MAX için yapılmış bir sahne. Ben Cİnema4d kullanıyorum. Boyle bir sahnenin konumlandırılması dısında ne ışık ayarları ne de materyalleri benim işime yaramıyor. 3DS MAX kullanıcalarının tabiki bunu almalarında fayda vardır.
Zaten yukarda anlattıgım ısık ayarları materyal yapıları tamamen Cinema4d için kendi yaptıgım ayarlardır.
Burada yani bu forumda eğer birşeyler paylaşıp birbirimize yardımcı olabiliyor ve bunları samimi bir şekilde insanları yanıltmadan yapabiliyorsak, forumdan daha fazla faydalanıp kendimizi daha çok geliştirebileceğimizi düşünüyorum..
- Offline
- Erkek
Sahneyi tamamen kendim modelledim. Hazır bir sahne kullanılmadı sadece referans alınan bir resim üzerinden tekrar modeller oluşturuldu. Referans resimdeki masayı kendim arkadaki raf ve solundaki dolabı aynı şekilde yine kendim modelledim ki bunları yapmak çok detaylı modelleme tekniği içermeyen modellerdir.
Detaylar kısmına referans resmin linkini koyuyorum buradan dileyenler sahneye bakabilirler.
- Offline
- Erkek
Kapalı
tanercndn Diğer Çalışmaları
Eklediğim Çalışmalar
Render ve Resimler
Yeni Mesajlar
- kaplan_yavrusu: yorumları sıralayıp konferans haline getirmek istemediğimden mütevellit tebrik ederim.
- mateus: güzeel çalışma olmuş
- kaplan_yavrusu: bazı tespitlerim var ama saklı tutuyorum.başarılar dilerim.
- kaplan_yavrusu: sıkıntı ve problemleri sıralamak yerine ve hemde canını sıkmak istemediğimden mütevellit tebrik eder başarılar dilerim.
- mateus: modelleme detaylı olmuş emeğine sağlık
- gokhantastan: Elinize sağlık gerçekten güzel bir çalışma olmuş.
- KrmmcR: Teşekkür ederim abim
- KrmmcR: Çok teşekkür ederim abim
- olcaysaymar: Emeğine sağlık Kerem
- olcaysaymar: Ellerine sağlık kardeşim
- mateus: güzel çalışma eöeğine sağlık
- ArchiVisione: diğer bir açı